Welke kleding dragen jullie op je chopper?

Dit zou ik van de zomer nog wel willen kopen.
Een flakes helm, maar dan met zwarte flakes..

midnightBLK.jpg
 
Ik heb meer dan 100.00 km op mijn DragStar 1100 classic gereden. Ik rij in de stad op zo'n chinees retro (snor)scootertje en ging door een remfout :( (Ik schaam mij rot) onderuit met nog geen 30 km per uur. Spijkerbroek en spijkerjas aan, maar wel een lelijke schaafwond aan de elleboog, lies heeft 2 weken goed pijn gedaan en mijn heup ook.

Ik heb al jaren een leren jas, speciaal naar gezocht met ventileer mogelijkheden. Uiteraard ook een leren broek en leren laarzen. Ben in Portugal geweest, nog eens in Spanje en het was daar goed warm. Tja, flesje water in de bekerhouder aan het stuur doet wonderen.

Liever warm en beschermd dan met een hogere snelheid dan 30 km per uur onderuit met spijkerkleding aan.

Succes,
Ton

PS Jouberth J1 en altijd het vizier omhoog, zomer en winter :)
 
Laatst bewerkt:
vaak in de spijkerbroek op de motor, twijfel nog tussen een leren broek en versterkt met kevlar......

dit is mijn helm:
full
 
Ik. Leren broek van Revit. Goedkope jas van de lidl en legerkisten. Handschoenen van de legerdump. Wat maakt het uit. Rij op een FXD en ik geef geen reet om kleding die een bepaald imago uitstraalt. Wil juist het tegenovergestelde. Als een roze legging met bloemetjes functioneel was zou ik er ook in rond rijden. Trek aan wat je zelf wilt en niet wat een ander van je verwacht of bij je motor past. Zie zoveel mensen rond rijden op een Harley met een leren pak met grote letters Harley-Davidson erop. Dat vind ik sneu. Ik rij zelf Harley maar dat hoeft niet iedereen te weten. Misschien komt dat doordat ik in de sixties geboren ben maar ik heb zoiets van wees gewoon jezelf. Heb lak aan wat een ander van je vindt. En dat kunnen we leren van Harm A.K.A. Murph.
 
Laatst bewerkt:
ik rij zelf het hele jaar door met pak aan. toch wel een veiliger gevoel.
vorig jaar een paar keer zonder pak gereden (ik weet het, niet erg slim) maar ik vond het toch niet prettig aanvoelen aangezien je al zo kwetsbaar bent op de motor.
maarja als ik maloten met hun kindje achterop in hun korte broekje met 200 over de snelweg zie gaan dan blijft het natuurlijk een kwestie van zelf weten en hoe verantwoordelijk ben je...
 
Bij motozoom hebben ze jeans met bescherming nu in de aanbieding nu 89,95, zit erg goed en minderwarm dan leer.
Dit is beter dan niks !!
 
Motor-spijkerbroek van E-squad met Armalith erin, net zo/betere slijtvastigheid dan leer.
Verder leren jack, of in in geblokt overhemd, dop zonder vizier en zonnebril. Korte handschoenen, en een half-face mask tegen de vliegen.

Soms trek ik m'n allstars eronder aan, maar geen snelweg dan.
 
Ik heb afgelopen jaar 1x zonder jas gereden, een rondje om de stad Amersfoort. 30 graden.
Gewoon in een overhemd, paar knoopjes los, geen handschoenen aan. Wel spijkerbroek, paar gympjes, en pilotenhelm met keurmerk.

Het is zo slecht als je de foto's ziet van de andere kant van de medaille maar het voelde fantastisch !!!
 
Ik heb een helm, laarzen, handschoenen, m'n A-tje en een lege schuur. Motor en kleding moeten dus nog. Nu wilde ik zelf voor een nog-aan-te-schaffen-chopper 8-) een textiel broek en juist een leren jack met protectoren aanschaffen. Maar meestal lees je dat motorrijders het juist andersom aanschaffen: leren broek met textiel jas. Is hier een reden voor? Is dit veiliger of zo? Of is alles wat je in de motorwinkel koopt tegenwoordig gekeurd en veilig bevonden?
 
Ik rij altijd met een leren broek, waarom? Ach, macht der gewoonte, toen ik begon met rijden waren de textielbroeken amper verkrijgbaar en niet handig om gewoon ergens mee te lopen enzo,
 
Ik heb een helm, laarzen, handschoenen, m'n A-tje en een lege schuur. Motor en kleding moeten dus nog. Nu wilde ik zelf voor een nog-aan-te-schaffen-chopper 8-) een textiel broek en juist een leren jack met protectoren aanschaffen. Maar meestal lees je dat motorrijders het juist andersom aanschaffen: leren broek met textiel jas. Is hier een reden voor? Is dit veiliger of zo? Of is alles wat je in de motorwinkel koopt tegenwoordig gekeurd en veilig bevonden?

Afgelopen dagen rijd ik met motor jeans (Draggins) en de icon spijker jas (met protectoren), tegenwoordig kan je overal motorjeans kopen let wel op dat de meeste jeans geen protectoren hebben zij zijn alleen maar slijtvast.
 
Sartso kevlar jeans met kniestukken, leren motorjas (is wat krapper bij de polsen dus waait er niet zo bij in, wiley-x handschoenen met leer aan de binnenkant, knokkelbescherming en nylon bovenkant, wiley-x zonnebril en een goedgekeurd potje van premier. Ohjah, onder die broek draag ik kisten. Alles al in huis behalve de broek en jas. Eerst de motor maar eens op de weg krijgen :)

Als het te warm is rij ik korte stukken in korte broek, tshirt en nikes. Helm op, handschoenen aan en gas met dat ding!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan