Welke kleding dragen jullie op je chopper?

Je moet het natuurlijk zelf weten.
Ik ben een paar jaar geleden met mijn shadow onder uitgegaan.
De lerenbroek was bijna doorgesleten en de jas was ook goed geschaaft.
En de helm ingedeukt door een stoeprand.
Ik was dus heel erg blij met mijn goede kleding :)
 
Op de Virago draag ik altijd leer (hoewel ik nu ook een textiele broek met bescherming heb gekocht)

In de zomer stap ik voor een kort stukje natuurlijk noooooit in mijn spijkerbroek op de motor O-) . (ja ik weet het, da\'s nie slim)

Een paar stevige kisten (ook handig om zonodig een deuk in een koekblik te fabrieken) en een paar leren handschoenen maken de boel af.

\'t Is voor sommige motorrijders toch nooit goed. Het is te warm, te koud, te nat.... \'t is altijd wat.

Nie mokke ryûh
 
Ik rijd met een Allweather-pak. Goretex dus. Maar bij de broek geeft het eigenlijk valse veiligheid. Ik heb de broek altijd over mn spijkerbroek aan, maar dan is het eigenlijk alleen maar een veredelde regenbroek, terwijl je denkt een slijtvaste broek aan te hebben. De kniebeschermstukken die erin zaten zitten altijd waar ze niet moesten zitten(verschoven heel irritant) dus die heb ik eruit gehaald(1tje was ook gebroken).

Zomers kan ik rijden met een leren pak. Goede beschermende motorjas als het niet regent.(Allweather jas als er een bui op komst is). De leren broek (jeansmodel) gaat pas aan als het droog blijft.
Ik zit dus pas kompleet in het leer als er geen druppel uit de lucht gaat vallen.

Ook heb ik een spijkerbroek met kevlarprotektie. Maar voor dat je daar in gaat geloven..De spijkerbroek met protektie op de knie draait om je knie heen bij een val, en op de achterkant van de knie zit geen protectie :+
En op mn achterwerk zit bij die broek ook geen kevlar, wel op de heupen.
Maar je moet er niet aan denken dat de broek gaat schuiven bij een val= 0,0 protektie.

Denk er namelijk bij na dat een jas en broek en handschoenen gaan \"kruipen\" bij een val. Daarom: Handschoenen goed om je polsen sluiten. Broek bij de enkel moet eigenlijk ook goed sluiten(maar dat is alleen bij race kledij), je mouw van je jas moet je ook sluiten bij de polsen.

Rijd je met zo\'n mooi modewinkel leren jas, vergeet het dan maar. Daar zit zo een gat in bij een val, en bied geen protektie op de gewrichten. En helemaal de heupafdichting bij een modejas is vaak model vuilniszak.

Ik heb een nieuwe allweather goretex broek nodig. Maar eigenlijk zegt mij verstand om een maatpassende lerenbroek met protectie te kopen(naast mijn jeansmodel leren broek). Als het maar een beetje waterdicht is bij regen (met invetten). Leer is wel even waterdicht, maar na een half uur is het ook wel bekeken en word je toch nat.
Bij warm weer altijd kleding aan. Op een camping wil je nog wel eens heen en weer rijden..maar zelfs daar handschoenen aan, omvallen geeft ook al schaafplekken aan de handen..
 
Ik ben een paar jaar geleden onderuit gegaan met de motor. De hele zomer een motorspijkerbroek met van die kevlar binnenstukken gedragen. Behalve die ene avond, toe droe ik en leren motorbroek en daar ben ik heel blij om. Het kniestuk was namelijk weggesleten en ik had dat dus niet in die spijkerbroek moeten doen. Dat kevlar is leuk, maar ik gok dat het ergens op het asfalt was blijven liggen omdat de stof die die kevlar op z\'n plaats moest houden het niet gehouden had. Nu had ik last van een flink gekneusde knie.

Sinds dat ongeluk weet ik het zeker leer!
 
Ik heb zelf ook een jeans met kevlar, eigenlijk had ik er ook niet zo een vertouwen in en nu ik jullie verhalen zo lees ga ik ook maar voor een leren broek
ook al staat dat voor geen meter.
 
Ik heb zelf ook een jeans met kevlar, eigenlijk had ik er ook niet zo een vertouwen in en nu ik jullie verhalen zo lees ga ik ook maar voor een leren broek
ook al staat dat voor geen meter.

Je hebt gewoon strakke leren broeken in jeansmodel...staan volgens mij prima.

Maar een leren string mag natuurlijk ook :+
 
Ik heb zelf ook een jeans met kevlar, eigenlijk had ik er ook niet zo een vertouwen in en nu ik jullie verhalen zo lees ga ik ook maar voor een leren broek
ook al staat dat voor geen meter.

Hoezo staat dat voor geen meter :? Je hebt speciale leren broeken die passen bij het imago van choppers... Je dacht toch niet dat je alleen maar racebroeken met kneesliders kan krijgen in leer? Of begrijp ik je nu verkeerd? Er zijn prachtige leren jeans met protectie te krijgen.

Je hoeft echt niet met een kawa-groene broek op je chopper... Tenzij je chopper groen is, dan staat het best leuk ;) :+

Edit: er was me iemand voor... Volgende keer wat sneller typen :+
 
Hoezo staat dat voor geen meter :? Je hebt speciale leren broeken die passen bij het imago van choppers... Je dacht toch niet dat je alleen maar racebroeken met kneesliders kan krijgen in leer? Of begrijp ik je nu verkeerd? Er zijn prachtige leren jeans met protectie te krijgen.

Je hoeft echt niet met een kawa-groene broek op je chopper... Tenzij je chopper groen is, dan staat het best leuk ;) :+

Edit: er was me iemand voor... Volgende keer wat sneller typen :+

Dat was me ook wel duidelijk ;) Ik vind ze alleen niet mooi maar dat is persoonlijk.... Maar wat ik al zei evengoed ga ik er maar 1 kopen.
 
... Ik vraag me af of het echt nodig is om bvb een lederen broek te dragen op een chopper, is het enkel voor de show of echt wel nodig? Een lederen veterbroek kan ik nog inkomen of een chap


Niet doen zo\'n veterbroek,.. kan je net zo goed sliertjes aan je stuur gaan hangen, en van die leren tassen met glimmende chromen dopjes erop..
En zo\'n spijkerjekie, met al die embleempjes erop.... :+ :+

Verder zou ik als ik jou was wel een goed motorpak aantrekken, is toch je veiligheid, en een ongeluk krijgt bijna iedereen wel eens...
Ik heb zelf leer, die van de zijkanten openrits baar is als ik stil sta, en daardoor niet zo warm is,....

Zitten knie en heupstukken in, en ik rij niet zonder,...
 
Laatst bewerkt:
OK ik heb het verstaan goede degelijke kleding ook op een chopper :} ik ben ondertussen mijn inkopen gaan doen in Eko Kontich, goedkope winkel fabrieksprijzen en zeer degelijke kwaliteit de service is er ook heel goed. Ik heb een lederen broek met bescherming gekocht 169€ en een jeans met Kevlar 56€ is voor de warmere dagen. Nu nog een mooie choppers helm en ik kan vertrekken.
:]
 
In de winter draag ik thermokleding met bescherming en in de zomer leer met bescherming.
En leren broeken met bescherming kunnen niet op een chopper?????? alleen maar veterbroeken????? zonder protectie?????
Gaat het hier om een modeshow ja dan hoef je geen beschermende kleding aan ga je gewoon showroom in en ga je mooi zitten op een chopper voor de foto leuk idee.
 
Onlangs ben ik door een tegenligger, die door rood licht reed, van mjn Intruder afgereden. Omdat ik vanuit stilstand weg reed, ik had groen licht, had ik niet veel snelheid. En ook ik had maar een gewone spijkerbroek aan maar wel een flinke schaafwond op mijn knie. Daarna meteen naar een shop gegaan en toch maar goede motorbroek gekocht.

Dus mijn menig is: Goede motorkleding is erg van belang, bij welke snelheid dan ook.

Grtz. Franc :]
 
wat een onzinreakties hier allemaal, dat je met een chopper net zo veel kans hebt om onderuit te gaan,

ik ben een keer met met mn sportmotor onderuit gegaan, blote voeten, korte broek, t shirt, geen helm en geen handschoenen |(

maar met mijn div, custom / choppers nog nooit, dus die zijn echt wel veiliger :} |( |( |( |( |( |( |( |( |( |(
 
Ik rijdt chopper, en draag eigenlijk altijd beschermende kleding. Wel van textiel trouwens.
Jas met goretex en uitneembare voering, incl ventilatie en protectoren. En ook een broek, tevens textiel en voorzien van protectoren. Zomerhandschoenen en motorlaarzen completeren het geheel.
Inderdaad, daar sta je dan op je oprit, in de brandende zon, of voor een stoplicht dat maar niet op groen wil springen. Dat is erg warm ja, maar tijdens het rijden valt het reuze mee.

Laatst ging ik alleen maar even tanken en liet de motorbroek dus maar een keertje thuis.
Gevolg, aangereden op een rotonde, en daarbij mijn linker knie beschadigd!

Erg stom natuurlijk.

Doe nou niet zo dom als ik die ene keer. Draag beschermende kleding!
Er zijn ook zomerbroeken/jassen in de handel hoor, superdun en ventilerend, maar wel met bescherming op de nodige plaatsen.

Ga nog maar eens een keer shoppen bij een paar goede motorzaken. Ik weet zeker dat er iets te vinden is, wat, en mooi, en niet te warm, maar wel veilig is.
 
Ga nog maar eens een keer shoppen bij een paar goede motorzaken. Ik weet zeker dat er iets te vinden is, wat, en mooi, en niet te warm, maar wel veilig is.
Beschrijf dan eens een 'goede' motorzaak?
Ik heb stand en beurs afgestroopt op zoek naar een 'veilige' broek: eentje met protectoren die ook nog eens goed zit.
Ze bestaan bijna niet, of zitten in zo'n duur segment dat het onbetaalbaar is.

Overigens is de kledinglijn van Harley Davidson redelijk voor chopper-rijders. Stevige schoenen die niet op moon-boots lijken, spijkerbroeken van stugge stof (wappert niet zo erg), en alles in maten voor de Lange Man *O*..

Nu nog een jeansbroek met protectors die lekker zit en water-afstotend is, en motorrijden is weer veilig en modieus!

Weet iemand trouwens nog een stille jet-helm waar je op een kale motor niet doof van wordt?
 
Zijn vaak niet in lengtematen (dus smalle taille, lange pijpen :9) te krijgen. :(

Knie-protectoren (dus impact-brekers) zijn voor mijn nog een utopie, want ze verschuiven (waar die topic ook over ging) snel en als je ergens tegenaan rijd is elke bescherming welkom.

(Ben zo ooit 8 weken in het gips beland omdat ik doorgleed en niets voor mijn knie had zitten -O-)
 
ik ben 25 en rij met een volusia 800, ik heb wat een sportievere shopper look omdat ik met een mat zwarte Roof boxer helm rond rij.

Ik heb een textiel vest van bering, wel uit het roadster gamma maar het past perfect op een cruiser.

prb498gge9.jpg



Ik heb gewoon een eenvoudige leren jeans (zonder franjes of veters) en een paar eenvoudige bikerboots, de falco braves.

Het is simpel, het past perfect op een cruiser, het is betaalbaar en het is vooral veilig.

Groeten Erno
 
Terug
Bovenaan Onderaan