Welke kleding dragen jullie op je chopper?

Hoi!

Even een vraag. Ik ben aan het rond snufflen om een chopper te kopen en dus ook kleding. Nu zie ik heel veel leren broeken. Ook voor sport etc.
Zijn er bepaalde merken/types leren broeken die zich op chopper concenteren? (neem aan dat je niet met een leren sport broek op een chopper gaat zitten?)

Als ik het allemaal een beetje heb begrepen gat het bv er niet eens zo zeer om of er protectie in het leer zit maar meer dat het dik leer is wat voor motorrijden is bedoeld?
En dat protectie dus een extra veilig erbij is.

Thanx!
 
Hoi!

Even een vraag. Ik ben aan het rond snufflen om een chopper te kopen en dus ook kleding. Nu zie ik heel veel leren broeken. Ook voor sport etc.
Zijn er bepaalde merken/types leren broeken die zich op chopper concenteren? (neem aan dat je niet met een leren sport broek op een chopper gaat zitten?)

Als ik het allemaal een beetje heb begrepen gat het bv er niet eens zo zeer om of er protectie in het leer zit maar meer dat het dik leer is wat voor motorrijden is bedoeld?
En dat protectie dus een extra veilig erbij is.

Thanx!

Leren broeken denk ik niet.. zie wel chaps (zeg maar cowboy-achtige leer overtrekbroek). Zomers draag ik motorjeans broeken, 's winters gewoon motorbroek. Jassen heb je verschillende soorten, ik zelf draag een jeans motorjas, dat is minder warm en er zitten wel protectie op.
 
Bij mij maar èèn verschil: Op de buikschuiver broek óver de laarzen, op de chopper ín de laarzen.

Komt door de forward controls op de chopper, anders worden mijn motorjeans een soort 3/4 kniebroekje door de wind, of komen er beestjes etc. in mijn leren broek.
 
Hoi!

Even een vraag. Ik ben aan het rond snufflen om een chopper te kopen en dus ook kleding. Nu zie ik heel veel leren broeken. Ook voor sport etc.
Zijn er bepaalde merken/types leren broeken die zich op chopper concenteren? (neem aan dat je niet met een leren sport broek op een chopper gaat zitten?)

Als ik het allemaal een beetje heb begrepen gat het bv er niet eens zo zeer om of er protectie in het leer zit maar meer dat het dik leer is wat voor motorrijden is bedoeld?
En dat protectie dus een extra veilig erbij is.

Thanx!
mischien moet je dit topic eens doorlezen,kan wel eens in je voordeel zijn.

chaps:broek zonder reet,bied derhalve slechts halve bescherming.los daarvan is het een broek die erg geliefd in bepaalde kringen der mannenliefde.........................ziedaar de naam hoghomo!

leren broek met veters werdt door een aantal mensen afgeraden.
want dat ziet er niet uit :?
ik rij al weet ik hoelang met zo´n exemplaar en ben inmiddels euh niet meer de aangekleden spijker die ik was....fijne broek met veter die je na kan stellen.

kevlar spijkerbroeken.....in leer kun je zweten,in kevlar kun je baden na verloop van tijd.

heb voor de koudere tijden wel een extra wintertextielbroek..

jassen:tja leren jas is idd veilig mits van gedegen kwaliteit,zijn wat duurder maar je hebt er als je er een beetje zuinig op bent een heel leven wat aan......tenzei je euh "iets" toeneemt en niet meer in je leren jas past.
eerlijk gezegd mijn legerparka bevalt me ook prima,net als mijn winterjas van gericke...al sla je me dood ik zou niet weten wat voor merk...een zwarte en hij is warm en waterdicht.

shoenen/laarzen:KOOP HOOG model laarzen die nauw zitten,het beste zijn kisten want daar kun je ook nog eens fatsoenlijk op lopen.
westernboots van sancho zijn ook wel tof maar zijn wat duurder....
en daar kom ik op wat ik al eerder zij,er zijn ook van die goedkope hlahoge westernboots te krijgen(gericke e.d.)staan laten!.
zijn goedkoop en flikkeren naar een half jaar uitelkaar en los daarvan die halfohoge dingen berschermen je voet maar niet je enkel.....proefondervindelijk bewezen!

helm:tja das je eigen keus wat je op je knar draagt,ik rij al jeren met een oude pothlem rond en dat bevalt me prima met mooi weer maar ben het gezever met sjaals en motorbrillen wel een beetje beu(begint het te hozen heb je pijn in je smoel van het staalharde regenwater,heb je eindelijk die bril en sjaal zoals je het wil......droog B|
ben inmiddels aan het kijken voor een roofhelm.

handschoenen:ik snap niet dat mensen honderd euro uit staan te geven voor een paar handschoenen....ik kocht ze bij de dump voor 15gulden....en heb inmiddels wel eens op mijn giechel gelegen ook.....handen zijn nog steeds heel....
winterhandschoenen zelfde verhaal:15 euro bij de dump KL wanten...en warm die krengen.

:]
 
chaps:broek zonder reet, bied derhalve slechts halve bescherming.los daarvan is het een broek die erg geliefd in bepaalde kringen der mannenliefde.........................ziedaar de naam hoghomo!

leren broek met veters werdt door een aantal mensen afgeraden.
want dat ziet er niet uit :?

_O- _O- _O-
 
moet je de rest van het stukkie wat ik over die broek erwel bij zetten.

ik bedoel dus zo´n leren broek waarbij over de lente van de broekspijp van die gekruisde veters lopen..beetje zoals bij een schoen....daarmee kun je die dingen smaller of groeter stellen.

das wat anders dan de leren reetveter waar die vunz van een cb sacco aan denkt...smerig vies mannetje.....
 
Neuh was slordig geknipt, je had me bij de kleurrijke analyse van het fenomeen "chaps" al..
 
sick, ik rij niet met chaps hoor.. -O-
:P


ik rij nu nog met kisten, spijkerbroek en leren jas zonder verdere protectie.

Komt straks een jas met protectie en kevlar jeans van Sartso voor terug. Handschoenen heb ik laatst in de opruiming gevonden van Richa. Helemaal zwart met verstevigde knokkels onder het leer. Waren iets van 5 tientjes ofzo.

Potje is goedgekeurd van Premier, helemaal matzwart. :)
 
Laatst bewerkt:
Bij mij maar èèn verschil: Op de buikschuiver broek óver de laarzen, op de chopper ín de laarzen.

Komt door de forward controls op de chopper, anders worden mijn motorjeans een soort 3/4 kniebroekje door de wind, of komen er beestjes etc. in mijn leren broek.

Ik rij altijd met broek over mijn kist en Sacco mss is dit iets voor jou

http://www.rudedogleather.com/pant_clips/pant_clips.html

dat heb ik ook uit VS gehaald.
 
laatst deze gekocht zit protectie in op schouders enellebogen en rug.
van Difi ben er blij mee
full
 
Nou vandaag ben ik nog dikker ingepakt dan gisteren.. lijkt langzamerhand wel op een Michelin mannetje :+
 
ik geef je groot gelijk met dit koude kutweer.

Eigenlijk vind ik dat je gewoon de auto moet pakken met dit weer maar dat past niet bij het biker-imago :P
 
ik geef je groot gelijk met dit koude kutweer.

Eigenlijk vind ik dat je gewoon de auto moet pakken met dit weer maar dat past niet bij het biker-imago :P
Tuurlijk niet :+ Maar het is wel te doen hoor.. tis alleen dat je dikker moet inpakken, de zon schijnt dus heerlijk weer om te rijden
 
Homobroek of niet, maar in de zomer met +30 graden op weg naar SPanje was het een uitkomst. Op de camping, iedereen zweten als een dwaas met opzetten van de tent en dergelijke, deze jongen roste de chaps af en lief lekker in zijn korte broek, onderweg ook geen probleem. Dan maar uitgescholden als homo, maar niet zweten als een losgeslagen idioot.
 
beschermende kleding is uiteindelijk een persoonlijke keuze
met een korte broek maak je waarschijnlijk maar 1 keer van je leven een schuiver
maar het is heel vervelend voor ambulancepersoneel om lichaamsresten van het asfalt te moeten schrapen
 
Laatst bewerkt:
Draag zelf beschermende spijkerbroek (aramide+protectoren)met leren jack (ook met protectoren). voering in leren jack kan eruit voor in de zomer, koel zat en toch goed beschermt. spijkerbroek komt de wind lekker door dus ook heerlijk koel.
 
Onzin, gewoon zó op de chopper stappen!
bikini-motor.jpg



Zonder gekheid, als je echt geen leer wilt, biedt kevlar versterkte jeansbroek een hele behoorlijke schuurbescherming.
Ga je voor het stoere plaatje (niet mijn stijl, maar ok ieder zijn ding) doe dan een mouwloos spijkerjasje over je leren jas.
 
Laatst bewerkt:
Ik rij nu al zo'n 27 jaar motor, vroeger al met een spijkerbroek, bomber(met een krant eronder) met een leren vest erover.
Rijd nog steeds met spijkerbroek bomber en leren vest en als het koud is pak ik de auto.
 
Terug
Bovenaan Onderaan