Welke kruipolie gebruiken jullie?

Roy "R"acing

MF huisraad
Donateur
10 aug 2003
84.595
36.113
Doetinchem (om en nabij)
Facebook
Instagram
Om eerlijk te zijn, het is niet voor een motorfiets (maar vervoer er wel mijn circuitmotor mee dus een beetje ontopic) dat ik het vraag maar omdat ik een poging moet doen om de injectoren (en gloeipluggen) uit de kop van mijn Vivaro moet krijgen maar uiteindelijk is dit natuurlijk ook zeer interessant voor de zelfsleutelaars!

Maar goed, welke kruipolie? Liefst met filmpjes/bewijs en in NL normaal verkrijgbaar voor de gemiddelde burgerlul (Dus geen alleen-in-Amerika-verkrijgbaar-spul-van-gemalen-eenhoorn)

Adviezen!?

Oh en WD40 kent iedereen wel en doet wel wat, maar doet vooral van alles wat. Gewoon goede chemische shit ;)
 
Laatst bewerkt:
1608456737758.png



Bij de AH op de hoek
 
daar zijn bedrijven voor, die dit als specialisme hebben.
dat geeft al aan dat dit een heel lastige klus kan zijn.
bij ons in de garage laten we er iemand voor komen.
die heeft een heel arsenaal om dat voor elkaar te krijgen.
als de injector breekt of beschadigd, heb je een probleem.
 
daar zijn bedrijven voor, die dit als specialisme hebben.
dat geeft al aan dat dit een heel lastige klus kan zijn.
bij ons in de garage laten we er iemand voor komen.
die heeft een heel arsenaal om dat voor elkaar te krijgen.
als de injector breekt of beschadigd, heb je een probleem.
I know, ik weet de kosten ook dus alles wat ik zelf al vrij kan maken en los krijgen is mee genomen. Breken is niet het grootste probleem, dan was dat bij hun ook gebeurd. Echter niet zelf gaan boren en lopen hannessen.
Ook gevonden, probleem is niet zozeer lekkende verstuivers en dus vastgekoekt maar vast gerot door een ontwerp fout bij de Vivaro maar dat is een ander verhaal en sowieso offtopic want auto 😉
 
In mijn ervaring van 10 jaar in een vrachtwagen garage doen alle echte kruipolie het zo ongeveer hetzelfde.
Wd40 is geen kruipolie het staat voor water displacement formule nummer 40, het is ooit ontwikkeld als water afstoot middel om de saturnus 5 raket ijsvrij te houden , Fran legt het uit;
 
 
Paar weken geleden de injectors van mijn alfa jtd eruitgehaald ,ging ook niet van een leien dakje.
Eerst de klembout een paar slagen los , veel kruipolie ,starten en warmdraaien ,daardoor kwam er beweging in en heb ik ze er alle vier uitgekregen.
 
Doe geen moeite de gloeiers zitten onder de schroefdraad vastgekoold, kruipolie heeft pas zin als ze afgebroken zijn.
Begin er gewoon maar aan, je kan mazzel hebben dat ze er zo uit draaien.
Kijk om er in te komen een paar filmpjes van de autodoktoren. Als je gluhkerzen zoekt zie je wel waar die mannen tegenaan lopen en hoe ze het oplossen. Ze hebben een aantal filmpjes gemaakt. Ook met slagtrekkers en ook met speciale getrapte boren.
 
Doe geen moeite de gloeiers zitten onder de schroefdraad vastgekoold, kruipolie heeft pas zin als ze afgebroken zijn.
Begin er gewoon maar aan, je kan mazzel hebben dat ze er zo uit draaien.
Kijk om er in te komen een paar filmpjes van de autodoktoren. Als je gluhkerzen zoekt zie je wel waar die mannen tegenaan lopen en hoe ze het oplossen. Ze hebben een aantal filmpjes gemaakt. Ook met slagtrekkers en ook met speciale getrapte boren.

Ik schroef ze eruit en als dat niet lukt mogen de experts het doen. Ik ga niet zelf boren.
 
De gloeisprialen worden verwijderd met een trilapparaat nadat het blok flinkheet is .
De trilling moet er voor zorgen dat je geen overbelasting aan je draaimoment kan bezorgen en de klemming tussen je gloeibougie en cylinderkop verkleint.
Dit is de meest succes volle manier ben je er niet ervaren mee dan breek je ze gewoon af zeker bij dit type blok.
 
Caramba !!
Doet wat t moet doen.👍



Dit wordt ook wel bij de grote blauwe vogel gebruikt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan