welke mafkees doet zoiets

Wat is je punt?
Wil je nu zeggen dat je jaren motorervaring moet hebben om er iets zinnigs over te zeggen? :Z


Overigens ken ik dit dorp en de wegen daar en heb een sterk vermoeden welke weg dit is geweest. Er zijn daar veel huizen/boerderijen.

Het is gewoon levensgevaarlijk om daar zo hard te rijden, vooral de locale gietertjes lopen daardoor risico. En niet onbelangrijk; dit was een motorrijder zonder rijbewijs! Dus hoe goed zou hij kunnen correct inschatten/remmen/uitwijken?
dat geldt eigenlijk vooral voor zulke wegen.

179 op de teller op de Duitse snelweg; ach je wil toch weten hoe hard hij ,dit is wat jezelf ooit hebt verklaart en misdaan ;)
 
Tsjah ik haal die snelheden ook echt wel. En ik ga ook niet hypocriet zeggen dat ik dat alleen op snelwegen doe.
BBK ben ik een oud wijf, maar als ze een weg van 100 terugbrengen naar 60, blijf ik gewoon 60 rijden. Boete zeur ik niet over, dat is een keuze.

Niet handig om met iemand achterop er vandoor te gaan, tenminste ik zou het niet gedaan hebben, maar ik zou ook niet zonder rijbewijs zijn gaan rijden.
Maar zolang ik dagelijks op de A4, vlak na de file, tegen verdekt opgestelde flitskasten aan sta te kijken, mogen mensen van mij best 100 te hard rijden. Als ze het maar wel doen met de veiligheid van anderen in het hoofd, en verreweg de meesten zullen dat ook echt wel gewoon doen.
 
dat geldt eigenlijk vooral voor zulke wegen.

179 op de teller op de Duitse snelweg; ach je wil toch weten hoe hard hij ,dit is wat jezelf ooit hebt verklaart en misdaan ;)
Ja inderdaad, ik heb 179 op de Duitse snelweg gereden. Daar mag dat, belangrijker; andere weggebruikers daar houden daar rekening mee dat dat kan gebeuren en daarmee neem je geen onverantwoorde risico's. Ik vind dat een wezenlijk verschil met 160 op een weg waar gewoon woningen aan staan. Te keurig voor jullie? Het zij zo. Ik zit er niet mee. Ik heb er schijt aan wat een vreemde op een forum van mij vindt.

Ik vind het overigens bijzonder kinderachtig om deze discussie nou op de persoon te spelen en niet op de inhoud.

Is het nou zo belangrijk hoe hard ikzelf ooit gereden heb? Lijkt me niet. Ik ben ongetwijfeld braver dan de meesten hier, wat betreft de snelheid. Dat is mijn beslissing, ik knuppel niet op voorbaat iedereen neer die een keer 30 te hard rijdt, zeker niet op overzichtelijke wegen waar het op zich wel kan. Maar 100 km/u te hard op zo'n locatie...ga me niet vertellen dat iemand dat verantwoord kan doen.
En zeker niet iemand zonder RBW.
Misschien is het wel een circuitracer? Al is het 100x een circuitracer, dat zegt nog geen bal over je verkeersinzicht (wat ook wel blijkt uit deze overtreding).
Trouwens, ik kan me nauwelijks voorstellen dat een volwassen circuitracer niet gewoon zijn motorrijbewijs haalt. Maar misschien zit ik daar wel mee mis?
 
Laatst bewerkt:
Jij rijdt ook een toermotor, en even no offense, maar dat is toch echt een wereld van verschil qua handling en remmen. Met een supersport zit je zo 100+ km/h over de snelheidslimiet voor je er erg in hebt, daar waar ik met een toermotor waarschijnlijk niet harder dan 50 te hard zou gaan. En een supersport remt ook echt vele malen harder dan zo'n toerbuffel.

Daarom is een supersport ook niets voor de openbare weg naar mijn idee. Ben blij dat ik nu een Fazer heb. Lekker rechtop zitten. Alhoewel die Fazer ook illegale snelheden kan halen :o .
 
Mee eens dat een 1000cc supersport teveel is voor de openbare weg. Ik heb sinds kort een R1 en het is echt niet normaal hoe snel dat ding accelereert. Je hebt echt aan 2 of 3 versnellingen genoeg... Hij trekt altijd en overal als een beer en je hoeft maar een beetje gas te geven en je bereikt al rijbewijs-invorderingswaardige snelheden.
Achteraf denk ik, een 600cc was ook snel genoeg geweest :+
 
Mee eens dat een 1000cc supersport teveel is voor de openbare weg. Ik heb sinds kort een R1 en het is echt niet normaal hoe snel dat ding accelereert. Je hebt echt aan 2 of 3 versnellingen genoeg... Hij trekt altijd en overal als een beer en je hoeft maar een beetje gas te geven en je bereikt al rijbewijs-invorderingswaardige snelheden.
Achteraf denk ik, een 600cc was ook snel genoeg geweest :+


Snel inruilen dan maar he :Y









:+
 
Mee eens dat een 1000cc supersport teveel is voor de openbare weg. Ik heb sinds kort een R1 en het is echt niet normaal hoe snel dat ding accelereert. Je hebt echt aan 2 of 3 versnellingen genoeg... Hij trekt altijd en overal als een beer en je hoeft maar een beetje gas te geven en je bereikt al rijbewijs-invorderingswaardige snelheden.
Achteraf denk ik, een 600cc was ook snel genoeg geweest :+

Zoals je zelf ook al aan geeft is een 600 ook al meer dan genoeg :P . Sinds ik het circuitrijden heb ontdekt, voor mij geen openbare weg meer op een Supersport !! Volgens mijn liep mijn toenmalige 600RR ook al 130 in de eerste versnelling _O- .
 
Ja inderdaad, ik heb 179 op de Duitse snelweg gereden. Daar mag dat, belangrijker; andere weggebruikers daar houden daar rekening mee dat dat kan gebeuren en daarmee neem je geen onverantwoorde risico's. Ik vind dat een wezenlijk verschil met 160 op een weg waar gewoon woningen aan staan. Te keurig voor jullie? Het zij zo. Ik zit er niet mee. Ik heb er schijt aan wat een vreemde op een forum van mij vindt.

Ik vind het overigens bijzonder kinderachtig om deze discussie nou op de persoon te spelen en niet op de inhoud.

Is het nou zo belangrijk hoe hard ikzelf ooit gereden heb? Lijkt me niet. Ik ben ongetwijfeld braver dan de meesten hier, wat betreft de snelheid. Dat is mijn beslissing, ik knuppel niet op voorbaat iedereen neer die een keer 30 te hard rijdt, zeker niet op overzichtelijke wegen waar het op zich wel kan. Maar 100 km/u te hard op zo'n locatie...ga me niet vertellen dat iemand dat verantwoord kan doen.
En zeker niet iemand zonder RBW. Al is het 100x een circuitracer, dat zegt nog geen bal over je verkeersinzicht (wat ook wel blijkt uit deze overtreding).
Trouwens, ik kan me nauwelijks voorstellen dat een volwassen circuitracer niet gewoon zijn motorrijbewijs haalt. Maar misschien zit ik daar wel mee mis?

Je moet gewoon rijden zoals jezelf wilt en niet op laten jagen door een ander.
Als jij 100 km p/u te hard vind zo be it.
Ikzelf vind op zo een weg 100 ook te veel maar als ik eenmaal op een snelweg rijd gooi ik het gas ook gewoon flink open tot ver over het invorderingslimiet.
Dan heb ik het wel over een weg waar geen tot zeer weinig verkeer is.

Op andere wegen rijd ik ook altijd wel wat te hard maar als ik op een drkke plek kom waar veel mensen zijn ga ik ook wel onder het gemiddelde zitten.

Zelf ook helaas een tijdje zonder rbw gereden en dat raad ik ook niemand aan.
Ja ik ken de gevaren blablabla dus begin er niet over.
Maar als je dan eenmaal gepakt word moet je niet gaan janken.
 
kind maakt overtreding. Het wil een voorrangsweg oprijden zonder voorrang te verlenen aan het doorgaand verkeer.Ja en?
Als ik op een voorrangsweg rij kan mij niets gebeuren, de andere weggebruikers respecteren de voorrangsregels toch? En overstekende gieters hebben enkel rechten als ze een veiligheidshesje dragen.Even ver weg als die ouders die hun kinderen zonder verkeersopvoeding of begeleiding de weg op sturen... _O-


Ik geloof dat jij niet helemaal begrijpt hoe kinderen in elkaar zitten :')
 
en volgens mij heb jij het hoofdstuk sarcasme gemist ;)

check maar eens wat meer schrijfwerk van meneer Neander......

ik ben behoorlijk bedreven in sarcasme, en ken echt wel wat schrijfwerk van neander. Maar mocht ik hier de sarcasmemodus gemist hebben, dan ben ik de eerste om het terug te nemen :)
 
Laatst bewerkt:
ik ben behoorlijk bedreven in sarcasme, en ken echt wel wat schrijfwerk van neander. Maar mocht ik hier de sarcasmedodus gemist hebben, dan ben ik de eerste om het terug te nemen :)

ff wat olie op het vuur ipv kolen,

wat hij schrijft met een beste zak zout nemen ! ( :o )
 
Vraag maar aan Hayahar :+

[afbeelding]

Kennelijk konden ze niet bijtrekken *D
Dat lijkt erop! Maar, volgens mij heb ik dit al gelezen, en was daar op een bepaald tijdstip een snelheidslimiet ingesteld waar hij net wel niet niet mee te maken had.

Wat is je punt?
Wil je nu zeggen dat je jaren motorervaring moet hebben om er iets zinnigs over te zeggen?


Overigens ken ik dit dorp en de wegen daar en heb een sterk vermoeden welke weg dit is geweest. Er zijn daar veel huizen/boerderijen.

Het is gewoon levensgevaarlijk om daar zo hard te rijden, vooral de locale gietertjes lopen daardoor risico. En niet onbelangrijk; dit was een motorrijder zonder rijbewijs! Dus hoe goed zou hij kunnen correct inschatten/remmen/uitwijken?
Kijk, als je wat langer motorrijdt, heb je gewoon meer ervaring en ontwikkel je ook een andere mening. Ik schaar mijzelf niet onder de ervaren motorrijders, maar ik heb het afgelopen jaar bijna 20.000km gereden. Toen ik mijn rijbewijs net had, reed ik ook netjes 60 waar dat mocht, nu doe ik dat nooit meer. Liever een beetje harder en dan goed opletten. Tuurlijk heb je gelijk dat zonder RBW als een malle scheuren onverantwoord is, daar zijn wij het met het hele forum over eens, maar af en toe ene beetje harder rijden is naar mijn mening niet meteen onverantwoord. Toen ik net mijn rijbewijs had, vond ik dat wel...
 
Huh? Geen idee wat jij nou gelezen en/of geconcludeerd hebt uit mijn reactie, maar het slaat iig nergens op.
Dat is het slechtste excuus dat je kunt bedenken. Als je 'per ongeluk' te hard rijdt, moet je je rbw inleveren imho. Je mag wel enige controle van een bestuurder verwachten. Ik snap wat je probeert te zeggen, maar het is gewoon geen excuus.
Ik heb nou een redelijk tamme brommerd, maar hiervoor had ik een K1100RS (ook niet echt een superbike) maar die kon ook in no time naar hoogst illegale snelheden accelereren. Tuurlijk doe je dat wel eens, maar dan is het nog altijd bij mijn volle verstand en als de pliesie komt zal ik op de blaren moeten zitten.

En ik hoor mensen wel eens zeggen dat ze zichzelf niet in de hand zouden hebben op een snelle motor en daarom maar geen motor gaan rijden. Hoewel ik me daar op geen enkele manier een voorstelling van kan maken (but that's just me) is het wel ok dat iemand zichzelf beschermd op die manier.
 
Ja inderdaad, ik heb 179 op de Duitse snelweg gereden. Daar mag dat, belangrijker; andere weggebruikers daar houden daar rekening mee dat dat kan gebeuren en daarmee neem je geen onverantwoorde risico's. Ik vind dat een wezenlijk verschil met 160 op een weg waar gewoon woningen aan staan. Te keurig voor jullie? Het zij zo. Ik zit er niet mee. Ik heb er schijt aan wat een vreemde op een forum van mij vindt.

Ik vind het overigens bijzonder kinderachtig om deze discussie nou op de persoon te spelen en niet op de inhoud.

Is het nou zo belangrijk hoe hard ikzelf ooit gereden heb? Lijkt me niet. Ik ben ongetwijfeld braver dan de meesten hier, wat betreft de snelheid. Dat is mijn beslissing, ik knuppel niet op voorbaat iedereen neer die een keer 30 te hard rijdt, zeker niet op overzichtelijke wegen waar het op zich wel kan. Maar 100 km/u te hard op zo'n locatie...ga me niet vertellen dat iemand dat verantwoord kan doen.
En zeker niet iemand zonder RBW.
Misschien is het wel een circuitracer? Al is het 100x een circuitracer, dat zegt nog geen bal over je verkeersinzicht (wat ook wel blijkt uit deze overtreding).
Trouwens, ik kan me nauwelijks voorstellen dat een volwassen circuitracer niet gewoon zijn motorrijbewijs haalt. Maar misschien zit ik daar wel mee mis?
Volgens mij begon jij daarmee door mij te betichten als onverantwoordelijk :z

Dan zeg ik dat maar niet hè :)

De man heeft een auto RBW, dus zal vast wel enig verkeersinzicht hebben. Beetje raar, dat jij je dat niet kan voorstellen. Er zijn werkelijk genoeg mensen die wel racen maar geen RBW hebben :W
 
Dat lijkt erop! Maar, volgens mij heb ik dit al gelezen, en was daar op een bepaald tijdstip een snelheidslimiet ingesteld waar hij net wel niet niet mee te maken had.Kijk, als je wat langer motorrijdt, heb je gewoon meer ervaring en ontwikkel je ook een andere mening. Ik schaar mijzelf niet onder de ervaren motorrijders, maar ik heb het afgelopen jaar bijna 20.000km gereden. Toen ik mijn rijbewijs net had, reed ik ook netjes 60 waar dat mocht, nu doe ik dat nooit meer. Liever een beetje harder en dan goed opletten. Tuurlijk heb je gelijk dat zonder RBW als een malle scheuren onverantwoord is, daar zijn wij het met het hele forum over eens, maar af en toe ene beetje harder rijden is naar mijn mening niet meteen onverantwoord. Toen ik net mijn rijbewijs had, vond ik dat wel...
Ik heb ook gelezen dat dit fake schijnt te zijn.
 
Dat lijkt erop! Maar, volgens mij heb ik dit al gelezen, en was daar op een bepaald tijdstip een snelheidslimiet ingesteld waar hij net wel niet niet mee te maken had.Kijk, als je wat langer motorrijdt, heb je gewoon meer ervaring en ontwikkel je ook een andere mening. Ik schaar mijzelf niet onder de ervaren motorrijders, maar ik heb het afgelopen jaar bijna 20.000km gereden. Toen ik mijn rijbewijs net had, reed ik ook netjes 60 waar dat mocht, nu doe ik dat nooit meer. Liever een beetje harder en dan goed opletten. Tuurlijk heb je gelijk dat zonder RBW als een malle scheuren onverantwoord is, daar zijn wij het met het hele forum over eens, maar af en toe ene beetje harder rijden is naar mijn mening niet meteen onverantwoord. Toen ik net mijn rijbewijs had, vond ik dat wel...

Doet mij denken aan een uitspraak van het vrouwtje voor ze haar motorrijbewijs had. 150 is gekkenwerk, idioot en levensgevaarlijk. Nu halen we het elke rit minimaal wel een keer. :]
Vorige week het windschermpje maar van haar motor afgehaald zodat er nog iets van snelheidsbeleving over blijft. :P
 
Laatst bewerkt:
Kijk, als je wat langer motorrijdt, heb je gewoon meer ervaring en ontwikkel je ook een andere mening. Ik schaar mijzelf niet onder de ervaren motorrijders, maar ik heb het afgelopen jaar bijna 20.000km gereden. Toen ik mijn rijbewijs net had, reed ik ook netjes 60 waar dat mocht, nu doe ik dat nooit meer. Liever een beetje harder en dan goed opletten. Tuurlijk heb je gelijk dat zonder RBW als een malle scheuren onverantwoord is, daar zijn wij het met het hele forum over eens, maar af en toe ene beetje harder rijden is naar mijn mening niet meteen onverantwoord. Toen ik net mijn rijbewijs had, vond ik dat wel...

Maar wat wil je daarmee nou zeggen dan?
Dat het normaal is om op een dergelijke weg 160 te rijden?

Nogmaals, ik schiet niet iedereen bij voorbaat af die te hard rijdt. Ik merk zelf ook dat het wel erg verleidelijk is om eens goed door te trekken.
Bij ons in de buurt was een autoweg, heel rustig, breed, overzichtelijk, met ongelijkvloerse kruisingen, daar hebben ze nu een 80 km bordje geplaatst. |( Niemand snapt waarom want er waren nooit ongelukken. Maar eerlijk gezegd vind ik het daar absoluut niet onverantwoordelijk als je daar een keer 130 rijdt.

Verschil is dat ik het niet doe; met de auto doe ik dat ook niet meer. Ik vind boetes nl. echt zonde van mijn geld. Dat geld besteed ik liever aan iets leuks. Maar als iemand zich geroepen voelt om vrijwillig de staatskas te spekken met honderden euries: be my guest!

160 op een 60-kmweg waar woonhuizen zijn, vind ik echt een ander verhaal. Dat zijn gewoon excessen en zo iemand mag wat mij betreft zonder voorbehoud zijn rijbewijs inleveren. Want zo iemand vertrouw ik met de auto ook niet.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook gelezen dat dit fake schijnt te zijn.
kan je vertellen dat het niet Fake is. Volgens andere Busarijders zou het niet mogelijk zijn die snelheid te halen (beetje jaloers denk ik). DAP denkt daar echter anders over, evenals mijn cartracker.
Inderdaad geen geldboete gehad omdat tijdstip niet juist was, maar rijontzegging voor Duitse autobahn loopt per 1 Juli van dit jaar pas af. (soort van artikel 5 gekregen)
kan je ook vertellen dat ik het NOOIT meer zal doen, wilde hem alleen eens echt uitproberen, maar is eigenlijk absurd.
Ging overigens over een stukje snelweg van amper een kilometer, waar je tussen 22:00uur en 6:00uur niet harder mocht dan 100 voor geluidsoverlast. Heb dus geen gevaarlijke situatie genegeerd.
Een oordeel over het 160 rijden waar je maar 60 mag heb ik niet, ligt helemaal aan de situatie ter plaatse. Stuk tussen weilanden zonder uitritten links en rechts; geen probleem. Met uitritten :N :N niet doen, stom en gevaarlijk.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan