Welke mooie brik heb jij gespot?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Prachtig, ik begrijp waarom je die nickname hebt. Die Guzzi is zo apart, zo totaal anders dan de meest motoren uit die tijd en een echte schoonheid.

Edit: ik vraag me af hoe de achtervering werkt, heeft hij een monoveer ergens?

Zij dat niet die knijpers aan t uiteinde van de brug?
 
Ja, dat werkt door middel van wrijvingsplaatjes die je na kunt stellen. Ook oudere stuurdempers werken zo.
Een constructie die bestaat sinds begin 1900.
Het werkt wel aardig maar niet te vergeleken met de hydraulische schokbrekers.
En eigenlijk in de tijd dat die guzzi geproduceerd werd behoorlijk achterhaald.
Maar wel een hele fraaie motor.
 
dat zijn inderdaad wrijvingsdempers maar daarmee is de vraag waar de veer zit nog niet beantwoord,
dus... waar zit de veer??
 
Goed opgelet de veren zitten onder het blok in een zwarte doos welke te zien is onder de cilinder en de "scharen"aan de achtervork zijn inderdaad wrijvingsdempers maar niet achterhaald zoals dat opgemerkt werd , ze werken beter dan de eerste hydraulische dempers van die tijd .
Verbaast me dat er niet opgemerkt is dat de Guzzi al met een opzijnkop voorvork heeft weliswaar zonder demper instellingen maar werk al wel op de zelfde manier met een demper en een klep voor een lichtere ingaande demping
ze waren samen met BMW de eerste die een opzijnkop voorvorken gebruikte in hun productie fietsen
 
Laatst bewerkt:
Zijn ze zoals ze horen te zijn met gebruiks sporen :Y :Y

tenor.gif



Voor mij ook geen "Marijke Helwegeneffect" aan m'n motoren.
 
Laatst bewerkt:
Heh, wat jammer nou. Ik ben nu een half jaar single en ik ben toe aan een project, want ik doe geen flikker meer.
 
Die Vincents liggen letterlijk om de hoek en de loods staat vol met klassieke motoren. De eigenaar is onlangs overleden en dat was geen prettige man. Nu zit zijn neef in die zaak en die is nog onprettiger, dus daar blijf ik uit de buurt want ik houd me alleen bezig met prettige mensen.

Maar buiten dat: een Vincent is hardstikke veel geld waard en dat heb ik er niet voor over.
 
Laatst bewerkt:
Die Vincents liggen letterlijk om de hoek en de loods staat vol met klassieke motoren. De eigenaar is onlangs overleden en dat was geen prettige man. Nu zit zijn neef in die zaak en die is nog onprettiger, dus daar blijf ik uit de buurt want ik houd me alleen bezig met prettige mensen.

Maar buiten dat: een Vincent is hardstikke veel geld waard en dat heb ik er niet voor over.

H.V.?
 
Man, breek me de bek niet los. Ik heb een jaguar E type series 1 flatfloor cabrio kunnen kopen voor 3250 gulden en die doet nu als roestbak meer dan een ton.

Ik heb Porsche 356 kunnen kopen voor een paar honderd gulden, ik heb een Mercedes 190SL op zijn kant op de sloop zien liggen die nu anderhalve ton waard is.

Ik kocht een Matchless 500cc eencilinder voor 150 gulden back in the seventies.

Ik verkocht mijn Norton in 1970 voor 1000 gulden en ik kocht hem als roestige bak onderdelen terug in 2014 en toen hij klaar was had hij me iets van 7500 euro gekost ex uren.
 
Tja, als je alles van te voren had geweten....

Dan was ik ook wat zuiniger op mijn Puch M50 Racing geweest.

puch_%202.jpg


Kocht ik in 1980 voor 300 guldens (voor de jongeren, dit is de Nederlandse voorloper van de pleuro). Nu vraagt men er het het vijfvoudige voor in pleuro's. ;(
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan