welke motor, 25kw?

melk09

MF veteraan
16 jan 2011
1.485
1
Den Haag
Hallo allen,
Ik ben Melchior ( afgekort mel ), 18 jaar (bijna 19) en woon in Den Haag.

Ik ben nieuw op dit forum!
Ik lees wel al een tijdje verschillende topics, maar ik was nog niet bezig met mijn
rijbewijs.. nu wel en bijna klaar dus hoor ik er bijna bij!

Ik ben 1.93m lang en wil een motor (2e hands) die (bij) mij past!

heeft iemand een idee wat voor soort motor bij mij past?
de motor gaat vooral worden gebruikt voor woon-werk verkeer, maar een stukje rijden kan ik me ook wel zien doen!

alvast bedankt! :}
Mvg Melchior
 
ik vind net als zovelen de honda cbr 600f wel een aardig nette motor.. maar ik vraag me af of ik er niet opgekropt opzit? 4t is mijn in mijn straatje te vinden..

verder moet het wel een redelijk sportief uiziende motor zijn dus niet Te rechtop zittend, maar ook niet plat..

btw dat is ook een sprr snelle reactie! thnx :)
 
Laatst bewerkt:
Zal wel een paar keer CBR600f geroepen worden denk ik zo. Fazer is ook een optie, staat er volgens mij nog eentje in het te koop gedeelte, in 25kW uitvoering, voor een redelijk scherpe prijs. Heb zelf ook een Fazer en het is een makkelijke motor om mee te rijden. Onderhoud schijnt ook wel vriendelijk te zijn, al heb ik er wat mindere ervaring mee. Klok staat nu op 70k en er toch wel wat aan gedaan ondertussen....... Deels normale slijtage als remblokken en banden, maar ook dingen als verrotte uitlaatbochten. De ene in het te koop gedeelte heeft er volgens al RVS op zitten, dat scheelt echt een hoop!

Klepstellen is wel een uren rovend klusje, daar ben ik nu ook mee bezig. Het gaat allemaal wel, maar je bent eventjes zoet. Als je er de tijd voor wil nemen, is het overigens prima te doen. Voeg me anders gerust toe op msn om wat over Fazers te babbelen.

Fazer heeft een wat rechtere zit dan de meeste CBR's. Ken genoeg lange Fazerrijders die prima zitten op het 600 model, mede door de uitsparingen in/onder de tank waardoor je veel ruimte voor je benen hebt.
 
Laatst bewerkt:
ik vind net als zovelen de honda cbr 600f wel een aardig nette motor.. maar ik vraag me af of ik er niet opgekropt opzit? 4t is mijn in mijn straatje te vinden..

verder moet het wel een redelijk sportief uiziende motor zijn dus niet Te rechtop zittend, maar ook niet plat..

btw dat is ook een sprr snelle reactie! thnx :)
Er is maar een manier om daarachter te komen he....
 
Er is maar een manier om daarachter te komen he....

Motorbeurs Utrecht bezoeken *O* . Lekker een lijstje maken van motoren die je leuk lijken, kan betalen, die je interesse wekken of waar je gewoon eens lekker op wil zitten. Lekker naar de beurs en je ogen uitkijken. Ga eens lekker op motoren zitten, kijk hoe je houding is, zit je lekker, heb je ruimte voor je benen, zitten je knieën niet te scherp gevouwen en is het uiterlijk ook echt wat je verwacht had van het internet en pen de belangrijkste dingen neer op een kladblokje.

Heb het zelf ook gedaan O-) . Dealers zijn ook heel behulpzaam en laten je gerust wat andere budget motoren zien, die ze kunnen ombouwen naar 25kW. Heb daar toch wel aardig wat motoren gepast en toch een paar weg moeten strepen wegens een verkeerde zit.
 
full

193cm en een cbr600f gehad.oordeel zelf,ik zat er lekker op.


25kw set (inlaatrubbers) Honda CBR600F
 
Laatst bewerkt:
oke thnx, ik vond de cbr600f al een redelijk mooie motor, en ga hier dus naar kijken, nu nog het roze kaartje halen... nog een kleine 1.5 week (3 lessen en examen) en dan hoop ik hem te hebben..

merci
 
Ik zou ook even kijken naar een SV650S, thundercat en ZXR400

Misschien een bandit600S (GSF600S), maar deze neigt dan meer (imo) naar een tourmotor
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan