welke motor probeerde jou eruit te trekken

toch zijn die sprintjes voor de hele snelle motoren best lastig, al die 1000cc ss trekken toch in hun 1e tot de 160, houd dat maar eens goed in het gareel.
dus eigenlijk wel respect voor die F4 tegen de speed tripple.

De sprint ging ver voorbij de 160 :X :X :X :X :X :X

Met beide motoren is het enigszins op de grond houden van het voorwiel de grootste uitdaging. A
Uiteindelijk heeft hij een veel hogere redline en trekt gemakkelijker door.

Tussensprint laag in de toeren is een ander verhaal. Dan is een langeslag lompe 3 pitter best wel fijn...

Ik denk dat het meer aan de bestuurders lag dan aan de fietsen. Hij kon wss gewoon beter doseren tot aan de 100. Daarna is het gewoon gas tegen de stuit en kww.
(kiek'n wat wot)
 
precies, eerst die eerste versnelling goed overleven en ik kan dan met 110pk en 115nm precies in de goede band met voorwieltje 2cm in de lucht tegen de stuit aan doortrekken. leuke is dat ik korte versnellingen heb, nadeel is dat 210 de max is. maar dat is ook wel hard zat.
 
Mijn vriendin heeft een nieuwe Vespa GTS 300 gekocht.
Zo lief klein retro scootertje op ieniemienie velgjes.

Ze is er zo trots op dat ze er op stond dat ik samen met haar een stukje zou gaan rijden.
Dus ik pak mijn retro 1.047cc, 24 klepper 6 cilinder CBX uit de garage. })

Na een stukje door de polder gereden te hebben kwamen we de stad weer in.
Bij de eerste stoplicht spurt zij zo hard weg dat zij al 50 meter verder is voordat ik überhaupt in beweging kwam. :?

Bij volgende stoplicht kreeg ik een lief glimlachje toegeworpen. :/
Dit lukt je maar één keer dacht ik nog.
Stoplicht springt op groen en weer springt zij uit de startblokken en laat mij ver achter.

Bij het volgende stoplicht vraagt ze heel liefjes of ze iets rustiger zal rijden zodat ik haar kan bijhouden. B|

Ik klap mijn vizier dicht, draai het gas open tot 6.000 toeren en laat in één keer mijn koppeling los op het moment dat het licht op groen springt. Met 6 open uitlaten trek je op zo'n manier de aandacht van iedereen in 1km omtrek.

De eerste 50 meter gaan we gelijk op maar dan win ik eindelijk wat voorsprong.
Ha, victory is mine!! *O*

Helaas dacht de politie agent bij het volgende stoplicht daar anders over...
En terwijl ik de agent moest volgen zwaait mijn vriendin nog eventjes over haar schouder wanneer ze vol onschuld voorbij zoemt. :(
 
Mijn vriendin heeft een nieuwe Vespa GTS 300 gekocht.
Zo lief klein retro scootertje op ieniemienie velgjes.

Ze is er zo trots op dat ze er op stond dat ik samen met haar een stukje zou gaan rijden.
Dus ik pak mijn retro 1.047cc, 24 klepper 6 cilinder CBX uit de garage. })

Na een stukje door de polder gereden te hebben kwamen we de stad weer in.
Bij de eerste stoplicht spurt zij zo hard weg dat zij al 50 meter verder is voordat ik überhaupt in beweging kwam. :?

Bij volgende stoplicht kreeg ik een lief glimlachje toegeworpen. :/
Dit lukt je maar één keer dacht ik nog.
Stoplicht springt op groen en weer springt zij uit de startblokken en laat mij ver achter.

Bij het volgende stoplicht vraagt ze heel liefjes of ze iets rustiger zal rijden zodat ik haar kan bijhouden. B|

Ik klap mijn vizier dicht, draai het gas open tot 6.000 toeren en laat in één keer mijn koppeling los op het moment dat het licht op groen springt. Met 6 open uitlaten trek je op zo'n manier de aandacht van iedereen in 1km omtrek.

De eerste 50 meter gaan we gelijk op maar dan win ik eindelijk wat voorsprong.
Ha, victory is mine!! *O*

Helaas dacht de politie agent bij het volgende stoplicht daar anders over...
En terwijl ik de agent moest volgen zwaait mijn vriendin nog eventjes over haar schouder wanneer ze vol onschuld voorbij zoemt. :(

_O- Master
 

Ik vind dat je met een mooie CBX ontheffing moet krijgen van enkele regels. Een sprintje zoals deze dient niet bekeurd maar beloond te worden.
:+ :+ :+

Wel gaaf trouwens. Nog leuker zou zijn dat bij thuiskomst je vriendin trots een paar nieuwe laarzen laat zien "dan hebben we namelijk ongeveer evenveel geld uitgegeven"
:X :X :X :X :X
 
Mijn vriendin heeft een nieuwe Vespa GTS 300 gekocht.
Zo lief klein retro scootertje op ieniemienie velgjes.

Ze is er zo trots op dat ze er op stond dat ik samen met haar een stukje zou gaan rijden.
Dus ik pak mijn retro 1.047cc, 24 klepper 6 cilinder CBX uit de garage. })

Na een stukje door de polder gereden te hebben kwamen we de stad weer in.
Bij de eerste stoplicht spurt zij zo hard weg dat zij al 50 meter verder is voordat ik überhaupt in beweging kwam. :?

Bij volgende stoplicht kreeg ik een lief glimlachje toegeworpen. :/
Dit lukt je maar één keer dacht ik nog.
Stoplicht springt op groen en weer springt zij uit de startblokken en laat mij ver achter.

Bij het volgende stoplicht vraagt ze heel liefjes of ze iets rustiger zal rijden zodat ik haar kan bijhouden. B|

Ik klap mijn vizier dicht, draai het gas open tot 6.000 toeren en laat in één keer mijn koppeling los op het moment dat het licht op groen springt. Met 6 open uitlaten trek je op zo'n manier de aandacht van iedereen in 1km omtrek.

De eerste 50 meter gaan we gelijk op maar dan win ik eindelijk wat voorsprong.
Ha, victory is mine!! *O*

Helaas dacht de politie agent bij het volgende stoplicht daar anders over...
En terwijl ik de agent moest volgen zwaait mijn vriendin nog eventjes over haar schouder wanneer ze vol onschuld voorbij zoemt. :(
_O- _O- _O-
 
Ik vind dat je met een mooie CBX ontheffing moet krijgen van enkele regels. Een sprintje zoals deze dient niet bekeurd maar beloond te worden.
:+ :+ :+

Wel gaaf trouwens. Nog leuker zou zijn dat bij thuiskomst je vriendin trots een paar nieuwe laarzen laat zien "dan hebben we namelijk ongeveer evenveel geld uitgegeven"
:X :X :X :X :X


Ik kwam er gelukkig met slechts een waarschuwing van af.
Maar die grijns op de smoel van mijn vriendin toen ik thuis kwam was 10 keer erger dan welke bekeuring dan ook.

Conclusie: een dragrace tegen een scooter met automaat is gewoon niet eerlijk. -O-
 
en wat zei je tegen de agent,???

ja maar ik ben net 2 keer verslagen, ik moest wel....

fantastisch verhaal, ik neem aan dat je toch wel getrakteerd hebt op wat lekkers. :)
 
Ik had mn vriendin ook ff beloond dan met wat lekkers. Hier bitch voor straf

en dan een grote })
 
beter koop je voortaan een 50cc vespa voor haar. brommerplaatje eraf, wel even zeggen dat hij alleen voor in de stad is.
 
Laatst bewerkt:
Heb zo vaak gesprint met andere motors, maar eentje staat me nog bij van ong. 2 jaar terug:

Toen had ik nog een CBR600F en reed regelmatig de lekdijk van nieuwegein-zuid naar schoonhoven en weer terug.

Ik reed een keer met redelijk hoog tempo de dijk over, het tempo bleef boven de 100 km/h iig, toen ik ineens keihard ingehaald werd door een kerel op een KTM, alsof ik stilstond. leek een 690 Duke oid. Ik probeerde 'm bij te houden maar hij ging zo achterlijk hard dat ik m niet bijhield, zelfs niet op het rechte stuk (misschien was het toch een 990, aangezien mijn CBR600F met 110 pk het op het rechte stuk toch moet winnen van een 690 met 70pk)

Even later liet hij zich expres afzakken en kon ik m inhalen. hij keek me smiechterig aan zo van "haa sukkel" _O-

Sindsdien wil ik zelf een KTM *O*
 
Met mijn vorige motor (R1100RT) regelmatig tegen een maat van me gereden (SV650). We waren exact even snel. Uiteindelijk reed de mijne harder, maar met de sprint exact even snel.

Met mijn huidige motor (Blackbird) heb ik nog geen sprintjes gedaan/gehad.
 
Oja mijn eigen motor.


We gaven een keer zoveel gas ah stoplicht dat beide voorwielen omhoog stonden en we bijna met onze voeten over het asfalt sleepten daar we allebei waren verschoven naar de bijrijders zadel.

Dat was een warm momentje...
 
In de tijd dat de dieren nog spraken (en er niet om de 5 meter flitspalen stonden), met mijn GSXR1100 oliekoeler tegen een GSX1100RW. Allebei kot volledig open, de RW kon een fietslengte uitlopen.
 
Ik ben eens bij een stoplichtsprint ongenadig hard zoekgereden door een Harley Davidson, met nog geen 50 achterwiel pk's was dit bij voorbaat al een beetje kansloos. In een bocht een paar 100 meter verderop kon ik hem wel met 2 vingers in de neus inhalen, want anders kwamen zijn treeplanken aan de grond _O-
 
Laatst bewerkt:
Gisteren er uit getrokken door een auto -O-
Dat is natuurlijk vervelend en klinkt slecht.
Maar! Het was een Mitsubishi Lancer evo met quick shifter etc.
Dat gaan mijn 500cc'tjes niet trekken :p
 
Met mijn huidige motor (Blackbird) heb ik nog geen sprintjes gedaan/gehad.
Met de Blackbird wordt je dan ook zelden of nooit uitgedaagd voor een stoplicht-sprintje. Men weet wel beter........ :+

In de 14 jaar dat ik Blackbirds rij ben ik niet meer dan 5 keer uitgedaagd bij het verkeerslicht.
 
paar weken geleden toen ik een weekend in Amsterdam was.
Op een 50km vmax stukje met stoplichten , kwam een honda cb 750 four naast mij staan , Ik reed met mijn vrouw achterop .
Was niet echt een een wedstrijd , bij 80 km gas eraf . Een poosje later komt tie met 120 voorbij gescheurd , tja als je roze briefje je niet lief is.
 
strijd met motoren ga ik nooit aan, komt allemaal aan op de bestuurder, en consequentie is dat ik altijd verlies B|
 
Terug
Bovenaan Onderaan