Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik kocht 10 jaar geleden bij een dealer een 2005 (7jr oud) Alp 650 voor ongeveer €3000.. Dat lukt je tegenwoordig niet meerOk, nog één keer mijn topic up-en. Ik lijk er wel over uit dat het een all-road / adventure moet gaan worden. Een motor met spaakwielen vind ik wel wat hebben. Of het verstandig is (met name het schoonmaken) is een ander verhaal... Ik kom dan uit op de volgende modellen:
- Royal Enfield Himalayan
- Honda Transalp
- Honda Africa Twin
- Benelli TRK 502 X
Maar ligt het aan mij of zijn motor occasions net zo in waarde gestegen als auto's? Bv een Africa Twin uit 1992 met 85K moet nog 3000,- opleveren. Voor een Transalp hetzelfde verhaal. Model vanaf bj 2000 kost minimaal 2500,-. En dan is nog maar de vraag in welke staat ie is, veelal zie ik roestvorming op de foto's en/of moet er vaak wel wat aan gebeuren.
P.s. liefst geef ik niet meer uit dan ong 3000,-. Daarmee vallen de Himalayan en TRK 502 eigenlijk al af... Maar het gaat me qua het lijstje meer om het type motor.
heb je afbeeldingen gezien van een Transalp ?Yes! Precies dit, en inderdaad ook karakter. Niet zo'n saai ding (al is dat smaakgevoelig). Mag wel een beetje vlot vooruit. Maar vond mijn Fazer 600 ook snel genoeg.
Precies, had na mijn XT600 ervaring bijna eentje gekocht…..Transalp rijd super ook de oude modellen,de DL trouwens ook.
Ja als je kan vliegen met een Goldwing is niks saai.Transalp rijd super ook de oude modellen,de DL trouwens ook.
Niet als je van het asfalt af gaat, (standaard) vering slaat zo ontzettend snel door. Mijn CB500 doet het nog beter.Transalp rijd super ook de oude modellen,de DL trouwens ook.
Kwestie van afstellen of aanpassen,vering van een Transalp is nou ook weer niet het modernste.,Niet als je van het asfalt af gaat, (standaard) vering slaat zo ontzettend snel door. Mijn CB500 doet het nog beter.
Blok van de DL is wel een stuk moderner.
Precies mijn probleem. Tot nu toe nog nergens verliefd op geworden en daardoor de knoop niet kunnen doorhakken en inmiddels al maanden motor-loos. Wat betreft "karakter" is het moeilijk uitleggen. Vind het altijd wel leuk om iets anders te rijden dan "de rest". Een V-strom is wel een goed voorbeeld. Voldoet aan veel eisen, heel degelijk en betrouwbaar, etc.. Maar juist omdat er al zoveel van rijden (aanname) en alles zo degelijk klinkt trekt het me niet. Andersom, omdat we Honda Accord Tourer rijden en al probleemloos op 250K zit, trekt een Honda (Africa Twin of Transalp) me juist weer wel. Het is ook veel gevoel bij mij hoor!ik snap dat je aan het oriënteren ben , maar ik mis een beetje de 'JA , dat is hem' .
En zowel de transalp als de african twin zijn nogal prijzig vergeleken met.... ja misschien dat het daar ook aan ligt.
misschien op zoek naar 1 vd eerste vstroms ?
Wat men met de term allroad bedoelt lijkt me duidelijk , maar dat woord Adventure is toch gewoon een model van KTM ?
heb je afbeeldingen gezien van een Transalp ?
of er al op gereden wat dat betreft.
dan is zo een pegaso best leuk hoor, een beetje doorontwikkelde xt600 ( nou krijg ik gezeik ) , wel een 1 cilinder maar juist daarom voelt het veel meer als leuk speelgoed.Precies mijn probleem. Tot nu toe nog nergens verliefd op geworden en daardoor de knoop niet kunnen doorhakken en inmiddels al maanden motor-loos. Wat betreft "karakter" is het moeilijk uitleggen. Vind het altijd wel leuk om iets anders te rijden dan "de rest". Een V-strom is wel een goed voorbeeld. Voldoet aan veel eisen, heel degelijk en betrouwbaar, etc.. Maar juist omdat er al zoveel van rijden (aanname) en alles zo degelijk klinkt trekt het me niet. Andersom, omdat we Honda Accord Tourer rijden en al probleemloos op 250K zit, trekt een Honda (Africa Twin of Transalp) me juist weer wel. Het is ook veel gevoel bij mij hoor!
Er staat een Transalp te koop bij mij in Utrecht. Een 650 van bj 2002 met 60K op de teller. Daar wil ik misschien wel even langs. Wat me wel opvalt bij Transalps is dat het stuur bijna altijd roestig is. Geen idee of dat kwaad kan?
En op een of andere manier trekt een Himalayan mij ook nog steeds. Dagje gehuurd en beviel me prima. Maar die zijn er nog weinig 2e hands en eigenlijk boven mijn budget.
Ach gezien de prijsontwikkeling is de oude Africa twin een betere belegging dan een Varadero.dan is zo een pegaso best leuk hoor, een beetje doorontwikkelde xt600 ( nou krijg ik gezeik ) , wel een 1 cilinder maar juist daarom voelt het veel meer als leuk speelgoed.
een vstrom is inderdaad net een opel kadet , of wat er tegenwoordig veel rondrijd, daar let ik eigenlijk niet meer zo op
Ben er mee van Portugal naar NL gereden en deed alles wat ik wou, of kon verwachten , maar ik vond (uiteraard) de nieuwe africa twin van de kennis die meereed veel mooier, niet dat ik er 12k voor over hebt, dus tja .
Een varadero op leeftijd heeft hetzelfde blok als een vtr100f en is zo lelijk dat je er geen slot op hoeft te doen.
niet superzuinig (vermoed ik) en ook wel wat zwaar, maar misschien net wat couranter dan de oude africa twin.
maar het woord tourer is bij honda Oto dus stationwagon, weer wat geleerd
Out of the box is een Alp veel beter. Veel meer veerweg. DL650 is praktisch een straatfiets, alleen geschikt voor zandpaadjes. En dan mag je hopen dat je geen kuilen tegen komt.Kwestie van afstellen of aanpassen,vering van een Transalp is nou ook weer niet het modernste.,
en is maar net hoe gek je het maakt met off the road rijden,dingen zijn geen crossers,
gewone zandpaden vlieg(LePensZeur) ik zelfs met m,n Oldwing nog overheen.
Op het eerste oog meer een toer dan all-road? Maar bedankt voor het meedenken!Is dit niks voor je? Staat te koop in Utrecht: https://pelsmotoren.nl/motoren/bmw-r-1100-s-m1452852