Zucht...
De smaak was misschien beter vroeger.
Gooi die oude troep eens in een moderne supersport.
Die miljarden die oliefabrikanten in ontwikkeling steken hadden ze beter uitbetaald aan de aandeelhouders?
Wat was er beter aan?
Het feit dat ze in motoren al na 3000km interval vervangen moesten worden?
Of het feit dat de olie doorzichtig bleef?
Met moderne olie kan mijn KTM 1290 meer dan 100.000km meegaan met een onderhoudsinterval van 10.000km.
En hoe oud zijn de zuigers en drijfstangen/zuiger veren?
Mijn KTM 1290 is een 2 cilinder met 160pk, +130Nm koppel.
Met 100600km, het blok is nog nooit open geweest behalve om de kleppen te regelen/onderhoud.
Wordt de laatste 40k kilometers aardig misbruikt zonder problemen.
2x de olietemperatuur sensor vervangen in zijn volledige levensduur en 3 keer de elektronisch instelbare vering gereset.
Voor de rest geen elektrische problemen.