Welke ("race/sport") motor om mee te beg

Ik vind zelf de ZXR maar een raar hok. Ik heb er op gereden en vond de zxr400 meer brommer aanvoelen dan een RS! en qua sturen is de RS ook veel lichter. Ik denk dat de onderdelen (framestijfheid, remmen, voorvork, achterbrug) van de RS ook beter zijn. Qua vermogen is de opbouw wel veel anders. De zxr trekt onderin gewoon harder, maar door het eindschot van de RS lijkt deze krachtiger (vind ik dan) Qua onderhoud. Je bent duurder uit in benzine en mengsmering, maar qua kosten voor onderhoud. Ik bedoel de RS moet elke 16.000km nieuwe zuigers. Deze kosten tussen de €150-200. Een beurtje voor je kleppen is ook niet goedkoop hoor. Qua banden en kettingen zullen ze niet veel schelen. je moet een RS wel wat meer verzorgen en vertroetelen.

En qua prijs hoeft t ook niet veel te schelen. Ik verkoop mij RS250 uit (november) 1999 met veel extra's en nieuwe slijtage onderdelen voor €2750. Hij staat in het TE KOOP forum (onder speciale RS).

In ieder geval leuk dat je gaat motorrijden!!!
 
Maar jij hebt dan ook al meer jaren rij-ervaring B|

prijzen van de verzekering voor zx6r-zxr400 of rs maakt echt weinig uit...voor een beginnend rijder :Y
 
Okey...eerst veel reacties van zxr fans, nu weer wat RS jongens, ik ben toch wat meer naar de kant van de Kawa`s gegaan... Klinkt allemaal iets beter.
Nog meer mensen met een mening hierover?
 
ik ga toch voor me CBR600F uit '99 :] .
Op de snelweg hoef ik niet bang te zijn dat ik niet mee kan komen, bij het stoplicht trek je zonder problemen redelijk snel weg en het rijdt comfortabel, zeker als je (iets) langer bent dan gemiddeld.
 
K*T, hele tekst weer weg omdat attachment te groot was, ook schrale actie dat.

Goed, nog n keer het verhaaltje ongeveer dan.
Ikzelf ben 1,80, zit prima op de zxr400. Als je echt behoorlijk lang bent zou je denk ik beter voor de zx6r kunnen gaan (testehh)
Qua onderhoud waar die rs kerel het over had klopt idd wel, officieel moet je elke 12000 je klepspeling controleren en stellen. Das ook duur, tenzij je het zelf kan (leren denk!). Ook ging het over wegenbelasting en verzekering, nou, ik weet t niet, maar elke motor is 60 eu per jaar voor belasting ,en mijn verzekering (orion, 2 schadevr jaren van brommer, rs50 :P ) s 70.
Voor jou denk ik dat een 4takt handiger is ivm verbruik (met jouw aantal km's) en ook goede olie kost aardig wat, dus dat scheelt ook. Uit de test kwam (die ik wederom ga proberen erbij te zetten, nu dan maar in n paar delen) dat de rs giftiger remt, de zxr400 meteen al betrouwbaar aanvoelt. Ikzelf denk wel dat een rs250 gaver rijden is, omdat ie pas aan t eind der versnelling zn 25kW druit poept, dus wle leuk trekken dan. Maar als je onderin ook sterk bent, zoals 400cc, kan je rustiger rijden qua toeren, dus zuiniger ook O-)
Je kan ze zelf testen natuurlijk, lijkt me altijd handig, maar ik zou het wel weten.

Succes, gr,

Nick.

PS: die test krijg ik r niet op, als je wilt mail ik m wel, stuur me maar n mailtje.
 
Hey nick, bedankt voor je reactie! zou je die test willen mailen. Ik kan jou mail adres niet vinden. waar kan ik die vinden?
 
ja een SV is ook leuk, zo'n ZXR is standaard, en een RS250 is GEEN opgevoerde brommer, dat is de RS 125 (vindt ik dan he)

maar zo'n ding loopt ontzettend belabberd als die begrenst is + dat hij dan sneller kapot (heb ik gehoort he)

ik heb dus een GSXR400R en das ook wel erg leuk
 
Beste Beginner.

Ik ben zelf net ook begonnen, en heb een kawasaki El 250 gekocht.
Ik vind het zelf een mooi machintje, omdat het 6 versnellingen heeft en 14000 toeren kan maken. Het is een leuke moror om mee te beginnen omdat het een grote koppel heeft en licht is. het is echt makkelijk in dorpjes, en op de snelweg houd je ook iedereen bij. op de snelweg rijd ik zelf 120 met 10000 toeren en het geeft geen enkel probleem.
 
Terug
Bovenaan Onderaan