miehoe
MF veteraan
Ik vind zelf de ZXR maar een raar hok. Ik heb er op gereden en vond de zxr400 meer brommer aanvoelen dan een RS! en qua sturen is de RS ook veel lichter. Ik denk dat de onderdelen (framestijfheid, remmen, voorvork, achterbrug) van de RS ook beter zijn. Qua vermogen is de opbouw wel veel anders. De zxr trekt onderin gewoon harder, maar door het eindschot van de RS lijkt deze krachtiger (vind ik dan) Qua onderhoud. Je bent duurder uit in benzine en mengsmering, maar qua kosten voor onderhoud. Ik bedoel de RS moet elke 16.000km nieuwe zuigers. Deze kosten tussen de €150-200. Een beurtje voor je kleppen is ook niet goedkoop hoor. Qua banden en kettingen zullen ze niet veel schelen. je moet een RS wel wat meer verzorgen en vertroetelen.
En qua prijs hoeft t ook niet veel te schelen. Ik verkoop mij RS250 uit (november) 1999 met veel extra's en nieuwe slijtage onderdelen voor €2750. Hij staat in het TE KOOP forum (onder speciale RS).
In ieder geval leuk dat je gaat motorrijden!!!
En qua prijs hoeft t ook niet veel te schelen. Ik verkoop mij RS250 uit (november) 1999 met veel extra's en nieuwe slijtage onderdelen voor €2750. Hij staat in het TE KOOP forum (onder speciale RS).
In ieder geval leuk dat je gaat motorrijden!!!