Welke remklouw is dit? (brembo)

GavinDH

Rookie
28 jun 2019
13
1
Zwijndrecht
Beste motor rijders.

ik heb een kawasaki zx6r (1995) met een brembo remklouw van een ???? (denk een ducati)
maar nu zijn mijn blokjes helemaal op en heb ik zo snel mogelijk nieuwe nodig. echter weet ik dus niet welke ik moet bestellen omdat ik bij iedere website mijn motor model moet invullen. mijn vraag dan ook: is er iemand die de klauwen herkent en mij kan vertellen welke blokjes ik moet hebben?

IMG_2307.jpg


Edite: Bedankt allemaal voor de reacties! ik lees dit pas veel later in wil dit topic niet bumpen vandaar dat ik het zo doe. de bouten zijn inderdaad niet goed bedankt voor de reacties in ik ga er naar kijken
 
Laatst bewerkt:
Ik vraag me sowieso af hoe de slijtage op de blokken eruit ziet..lijkt wel alsof het oppervlakte van de blokken groter is als het oppervlakte van de schijf.

En wat @v.d.v. hierboven al zei vermoed ik ook, zou er als ik jou was eens een monteur naar laten kijken...
 
De orignele Tokico's hebben een HoH van 63mm (M10), deze Brembo's zijn HoH 65mm (M8).

Dus kwa opening kan je het monteren, maar dit moet je absoluut niet zo doen :+

Het ziet er dan zo uit:

Bekijk bijlage 1439897

Netjes uitgewerkt. Alleen de brembo klauwen hebben net als de tokico's M10 schroefdraad, spoed kan wel afwijken, maar diameter schroefdraad is gelijk.
@v.d.v. scherp gezien.
 
Hmmm die adapter op de linker foto is veel te groot dat kan veel subtieler
Maar moet zeggen dat een stuk beter uit ziet dan de Toci shit op de rechter foto
Maar er is nog geen antwoord gegeven welke remklauw het is Brembo maakt vele modellen remklauwen die wel op elkaar lijken maar waar de blokken niet van uitwisselbaar zijn denk aan de viermaal 32mm zuiger en de tweemaal 30 en tweemaal 34 mm zuiger remklauw die op het oog vrijwel gelijk zijn maar andere blokken hebben
Kortom welke remklauw is het ik kan het van een foto niet zeggen en ik ben gek op Guzzi's waar bij vele modellen voorzien zijn van die vierzuiger remklauwen
 
Hmmm die adapter op de linker foto is veel te groot dat kan veel subtieler
Maar moet zeggen dat een stuk beter uit ziet dan de Toci shit op de rechter foto
Maar er is nog geen antwoord gegeven welke remklauw het is Brembo maakt vele modellen remklauwen die wel op elkaar lijken maar waar de blokken niet van uitwisselbaar zijn denk aan de viermaal 32mm zuiger en de tweemaal 30 en tweemaal 34 mm zuiger remklauw die op het oog vrijwel gelijk zijn maar andere blokken hebben
Kortom welke remklauw is het ik kan het van een foto niet zeggen en ik ben gek op Guzzi's waar bij vele modellen voorzien zijn van die vierzuiger remklauwen
Check, ik zag nu ook dat de SZR remklauw één pen door de remblokken heeft en die van TS dus twee. Inderdaad net weer een ander type. Daarom des te interessanter om te weten van welk exact model de remklauwen komen voor de TS. For future reference bij het bestellen van remblokken e.d.
 
Maakt niet uit waar ze vandaan komen normaal staat op de remblok een nummer waarmee je kan zoeken met bv google waar je ze kan kopen en vaak staat er dan ook het merk en model bij waar ze inpassen .
Blokken eruit nemen is niet zoveel werk en zou me verbazen als er op de vier blokken geen nummer te vinden is
 
Inderdaad. Al vind ik zo’n adapterplaat meestal niet zo mooi lijken.

Maarre foto uit eigen archief? Hoezo twee remleidingen op de Brembo? I.p.v. ontluchting de leiding naar de andere kant??
Nee, niet uit eigen archief. Heb nog wel deze foto, dit zit er momenteel op mn GSXR1100W. ZO zie je dat zo'n adapter ook mooi kan zijn. (en zie je ook gelijk hoe de banjo hoort ;) )

1572514169477.png
 
Hmmm die adapter op de linker foto is veel te groot dat kan veel subtieler
Maar moet zeggen dat een stuk beter uit ziet dan de Toci shit op de rechter foto
Maar er is nog geen antwoord gegeven welke remklauw het is Brembo maakt vele modellen remklauwen die wel op elkaar lijken maar waar de blokken niet van uitwisselbaar zijn denk aan de viermaal 32mm zuiger en de tweemaal 30 en tweemaal 34 mm zuiger remklauw die op het oog vrijwel gelijk zijn maar andere blokken hebben
Kortom welke remklauw is het ik kan het van een foto niet zeggen en ik ben gek op Guzzi's waar bij vele modellen voorzien zijn van die vierzuiger remklauwen

Je bedoel Nissin ipv Toci shit... en ik heb ze op mijn circuitmotor zitten als upgrade, durf best wel een remwedstrijdje met je aan hoor. O-)
 
Ik verwacht dat het deze zijn:

@GavinDH: Je kan het nameten vlgs. het plaatje.

Bekijk bijlage 1439904

:N Nee dat is voor een klauw met 1 borgpen voor de blokjes. Ts heeft klauwen met 2 borgpennen.:+

De klauwen van TS zijn p4 30/34 met 65mm steek.
En worden gebruikt voor oa Ducati 916/748 Aprilia RSV Mille en enkele Guzzi's van bouwjaren ongeveer 1995 tm 2000 gebruikt.

Er bestaan ook brembo remklauwen met 65mm opname met vier losse blokjes en 4 gelijke diameter zuigertjes 34mm.
Die werden gebruikt vanaf bouwjaar 2000 ongeveer voor oa Ducati 999/749 en KTM superduke end.

En er bestaan remklauwen (die jij poste met de adapter) p4 30/34 met 40 mm opname en dus 1 borgpen voor de remblokjes. En deze remklauwtjes bestaan al sinds begin 1990 en zijn oa gebruikt voor de Ducati 888 Supersports (600/750/900) en monster's
En voor productie racers zoals de Honda rs250, dit zijn gewoon gegoten remklauwen. Maar voor de 40 mm opname bestaan ook CNC p4 30/34 exemplaren special voor competitie. Dat was de reden dat bijv de 888 en de RS250 met deze remmen kwamen zodat dit makkelijk geupgrade kon worden.*D
 
Terug
Bovenaan Onderaan