Welke uitlaat??

P@ul!

MF veteraan
27 okt 2007
2.699
0
Den Haag
Zit eraan te denken een nieuwe uitlaat onder mn buikschuiver te plaatsen... :P Welke moet ik aanschaffen voor een harde en zware brom?? :)

Laser
Bos
Mivv
Akropovic
 
Ja, de Bos superbike klinkt opzich ook wel lekker...

Ik vind de Laser ook wel goed klinken hoor!!! Maar wat is het verschil tussen de Duo Tech en de Hotcam?

Staat wel beschreven op de site van Laser, maar heeft iemand er ervaring mee?

Duo tech klinkt gewoon wat minder luid en de vormgeving is anders.
De prijs is trouwens ook een stuk lager dan de hotcam(DS).
Maar het principe van legale insert en illegale(sport) insert is hetzelfde bij beide types.
 
Het is dus niet zo de Hotcam zwaarder klinkt als de Duo Tech? Alleen een aantal db's meer?!!

Het rpijsverschil is trouwens rond de 40 euries... maarja op een prijs dik boven de 500, zou die 40 euro er ook nog wel bovenop kunnen :P
 
Ben net nog bij een dealer geweest en die heeft contact gehad met Laser... Ze kunnen een de oude versie van de Hotcam leveren, maar deze is dus zelfs met db killer niet legaal.

Zonder db killer is dit dus echt een zware knalpijp, maar wat is dan de kans op een bekeuring of inbeslag neming?? + is het raadzaam om zo'n uitlaat onder je motor te zetten?

Laser zegt dat de insert een grotere diameter heeft dan het nieuwe model... Iemand ervaring hiermee?
 
Ben net nog bij een dealer geweest en die heeft contact gehad met Laser... Ze kunnen een de oude versie van de Hotcam leveren, maar deze is dus zelfs met db killer niet legaal.

Zonder db killer is dit dus echt een zware knalpijp, maar wat is dan de kans op een bekeuring of inbeslag neming?? + is het raadzaam om zo'n uitlaat onder je motor te zetten?

Laser zegt dat de insert een grotere diameter heeft dan het nieuwe model... Iemand ervaring hiermee?

De diameter van de db-killer in de oude hotcam is inderdaad groter en korter maar een zware knalpijp is de oude niet hoor.
Hij klinkt gewoon hetzelfde als de nieuwe Hotcam met sport insert.
Ik had eerst ook een gewone hotcam erop zitten maar heb deze vervangen door een nieuwe hotcam met E-keur en registratie pasje voor mijn model.
Dit heb ik gedaan omdat ik veel in Duitsland ging rijden (Eifel,Ring) ,en daar is een E-keur raadzaam.
Maar als je niet in Duitsland komt dan kun je gewoon rondtuffen met die gewone hotcam. :]
 
Laatst bewerkt:
De diameter van de db-killer in de oude hotcam is inderdaad groter en korter maar een zware knalpijp is de oude niet hoor.
Hij klinkt gewoon hetzelfde als de nieuwe Hotcam met sport insert.
Ik had eerst ook een gewone hotcam erop zitten maar heb deze vervangen door een nieuwe hotcam met E-keur en registratie pasje voor mijn model.
Dit heb ik gedaan omdat ik veel in Duitsland ging rijden (Eifel,Ring) ,en daar is een E-keur raadzaam.
Maar als je niet in Duitsland komt dan kun je gewoon rondtuffen met die gewone hotcam. :]

:^

Er zijn zat mensen die rondrijden met een niet goedgekeurde demper. In nl gaat het sowieso niet om e-keur, maar om de db's die hij maakt..

Ik ben er zelfs nog nooit op aangesproken, en zit zelfs MET db-killer al een heel stuk over het maximaal toegestande (marge meegenomen ja ;) )
 
Laser zegt dat de aansluiting ook anders is van de oude Hotcam, waardoor de db's hoger worden. Ook het geluid zou zwaarder moeten klinken... Beetje vergelijkbaar met een Twobrothers!! Overdreven?

Denk dat ik maar voor de nieuwe Hotcam ga, want het geluid van een Twobrothers is wel erg hard!! :P

Laser geeft ook aan dat er geen geluidsverschil is tussen de Duo Tech en de Hotcam... True or false?
 
Laser zegt dat de aansluiting ook anders is van de oude Hotcam, waardoor de db's hoger worden. Ook het geluid zou zwaarder moeten klinken... Beetje vergelijkbaar met een Twobrothers!! Overdreven?

Denk dat ik maar voor de nieuwe Hotcam ga, want het geluid van een Twobrothers is wel erg hard!! :P

Laser geeft ook aan dat er geen geluidsverschil is tussen de Duo Tech en de Hotcam... True or false?


Met de Hotcam heb ik alleen ervaring met Slip-on's en niet met Bolt-on's.
Van de 2 slip-on's waren de aansluitingen hetzelfde.

Qua vorm is de duo-tech anders dan de hotcam ,dus dan lijkt mij dat het geluid wat ie produceert ook (iets) verschilt.
Qua Db's lijkt de Hotcam mij luider maar dat is moeilijk te vergelijken als je ze niet tegelijkertijd hoort. ;)
 
Laser zou de uitlaat anders samenstellen, denk dus met bolt-on's..... Zou het anders ook niet weten!

Ja zou wel lekker zijn om beide naast elkaar te horen, heb ik een beter idee. Zijn ook weinig filmpjes of soundfiles te vinden van beide op mijn model.

Beetje jammer!! :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan