Als eerste: Aan scooter ervaring heb je niets vergeet dat dus maar vast.
Misschien is het ook handig om te vertellen welk bouwjaar je in gedachte had> iedereen gaat nu uit van de 2006 specs. Een oudere 600 en 750 zullen waarschijnlijk verder uit elkaar liggen kwa prestaties dan een 600/750 k6. En dat van "hij begint dus geen 750/1000" is b*llshit. Een 600 gaat ook ruim boven de 200 en zelfs met een 50cc kun je jezelf doodrijden, dus wat dat betreft..
Aan de topicstarter: ga proefrijden en denk misschien ook aan andere motoren: buikschuivers zijn niet het meest relaxt om mee in de file te staan/tussendoor te rijden.
Ciao!
Nick
(ook 1.86m en op een gsxr750)
Als er één groep mensen wel een compleet gebrek aan inzicht in het verkeer verweten kan worden, zijn het wel pizzakoeriers. Ze snappen niet eens het "rood licht" principe...Ik zelf heb heel veel inzicht gekregen in het verkeer (tuurlijk op snelweg niet)
en als (ex)pizzakoerier leer je ook best wel veel op de weg
te laten staan!
ik vind het allerminst bullshit. Leer jij maar eens op een 750 of 1000 goed bochten rijden.
Maar als je zegt dat je meteen zo hard mogelijk wil en zoveel mogelijk wilt kunnen, dan heb ik liever dat je een motor met minder vermogen neemt.
Een 600 ten opzichte van een 1000 vergeeft je veel meer kleine foutjes.
Gooi maar eens met een 1000 het gas er flink op in een grote hellingshoek, gegarandeerd dat je wielspin krijgt. Bij een 600 moet je echt moeite doen wil je dit voor elkaar krijgen.
Het ligt allemaal aan je rechterhand.
Heb ik niet kunnen ontdekken in de eerste post van de topicstarter. Bovendien heeft een huidige 600 net zoveel pk als een 900 van 1990, dus hoezo minder vermogen? Ga dan voor 25kW
...op de openbare weg niet als een idoot moet rijden. Niet dat ik me daar aan ga houden...
nou als je het aan mij vraagt is een 600 snel 750 sneller 1000 snelst
en vooral als je helemaal geen "ervaring" hebt. Je kunt jezelf ook kapot rijden met een 600. Een 600 is geen gilera runner 49,9 cc met een leovince uitlaat die terug loopt. Een 750 cc is geen 80 cc runner met bidalot en een 1000 is helemaal geen 180 cc runner swa. Geloof me je weet niet wat je onder je kont hebt met een 1000. Als je al zelfs in z'n 3 de voorwiel de lucht in krijgt (zonder koppeling) heb je geen schatje onder de kont.
Dus bij deze, koop een hayabusa 1300 en dan ben je het snelst
Aan de topicstarter: ga proefrijden en denk misschien ook aan andere motoren: buikschuivers zijn niet het meest relaxt om mee in de file te staan/tussendoor te rijden.
GSX R 600 model 2004 (K4) blauw wit in super staat
Check bovenstaand topic.
Een 600 als eerste motor is echt snel genoeg, te snel al (voor sommige mensen)
Trek t gas open en je weet niet wat je overkomt
Een motor die niks weegt en smal is is niks om mee door een file te rijden?
enige nadeel is dat een SS niet zo hoog zit, maar tussen al die bedrijfsbussen
en SUV's zie je op een Africa Twin ook nog steeds geen ruk
Qua motorkeuze zou TS zich geen bult vallen aan een 750
de K6 is een heel tamme motor vergeleken met zijn voorgangers
(zelfs met de oudere 600's)
een 600 gaat snel over de 250km/h ahoewel dat eerder 260-270 zal zijn.
naar de 100 ga je waarachijnlijk ook in onder de 4 seconden.
denk je daar erg snel op uitgekeken te zijn?