Wie ó wie heeft er een rugprotector

heb een Spidi airback

airback-sm.jpg


of eigelijk m'n 2e :P na 1 jaar minimaal 2x daags aan en uit was het rubbere verbindings stukje tussen boven en onder gedeelte gescheurd... was vlak voor m'n jaar garantie op was, dus nu heb ik een verse :P

tijdens een lange glij sessie van een dijk af heeft hij goed beschermt, staan een paar flinke krassen van puntige stenen op m'n pak, maar ik was helemaal oké *D

zit goed, alleen ga ik hierna een backprotector uit 1 stuk kopen, want dat verbindings stukkie op de airback is niet berekend op dagelijks gebruik...
 
Ik vond de rugprotectie in mijn rev'it v12 pak echt BAR SLECHT, zat een 1cm (alstie dat al haalt) dun flubber ding in, was wel zacht, maar kan geen "klap" opvangen.
Heb er dus een dikke dainese ingezet
deze:
full

Kon er echter alleen ondersteboven in, maar dat moet nix uitmaken...Is in ieder geval veeel beter dan de protectie die erin zat.
 
Toen ik mijn dainese pak had gekocht zat er ook geen in.
maar ik heb er de dag erna toch een bijpassend dainese rugprotector bij gekocht.
Ook omdat ik allemaal wilde verhalen hoorde. En ik moet zeggen dat ik het ook nog eens lekkerder vind zitten!

(voor de belangstellende: Deze heb ik dus gekocht voor maar 50 eurotjes, en dit is dus niet zo'n slappe maar echt een stevige van plastick enzo)


blaataap met je tijgeroortjes :+ !!! wel zwaaien next time he !!!!! :z maar idd ik moet ook die dainese protector hebben!! 50 euri of een rolstoel..makkelijke keuze!
 
Ik vond de rugprotectie in mijn rev'it v12 pak echt BAR SLECHT, zat een 1cm (alstie dat al haalt) dun flubber ding in, was wel zacht, maar kan geen "klap" opvangen.
Heb er dus een dikke dainese ingezet
deze: (Afbeelding)
Kon er echter alleen ondersteboven in, maar dat moet nix uitmaken...Is in ieder geval veeel beter dan de protectie die erin zat.

hey sinds wanneer heb je de mijne geleend dan ??? En heb je ook al mijn dekbed overtrek!!! :+
 
blaataap met je tijgeroortjes :+ !!! wel zwaaien next time he !!!!! :z maar idd ik moet ook die dainese protector hebben!! 50 euri of een rolstoel..makkelijke keuze!

gehgehgeh ja volgende keer zwaai ik (als ik je zie) ;)
trouwens waarom sta ik niet bij gespot ???? '( :P
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een pakkie van MJK met een stuk schuimrubber als rug-'protector'... Zal niet echt veel helpen.

Als ik dit topic zo lees ga ik toch maar eens 'n echte passen. Ik denk alleen dat ik geen ruimte heb om 'm er tussen te proppen, aangezien m'n pakkie op maat is...

Meten is weten...
 
Ik heb er een van Gericke, maar ik ben niet echt heel tevreden, de maatvoering is slecht (vette mensen mode: :X :o klitteband over bij de niergordel en te korte schouderbanden) en hij kruipt behoorlijk omhoog.

Toch maar een duurdere binnenkort dus.
 
Ik vond de rugprotectie in mijn rev'it v12 pak echt BAR SLECHT, zat een 1cm (alstie dat al haalt) dun flubber ding in, was wel zacht, maar kan geen "klap" opvangen.
Heb er dus een dikke dainese ingezet
deze: (Afbeelding)
Kon er echter alleen ondersteboven in, maar dat moet nix uitmaken...Is in ieder geval veeel beter dan de protectie die erin zat.

Kheb deze ook in mijn Dainese textiel jas zitten. Voelt prettig, zit nooit in de weg.
Maar waarschijnlijk ga ik ook een "losse" kopen met niergordel. Rij nu zowiezo al met een niergordel, en na dit topic heb niet echt het idee dat mijn huidge protector me goed genoeg beschermt.
Dus nu kan ik mooi de protector en de gordel combineren.
Weet iemand nog een URL waar een vergelijkend waren onderzoek staat van backprotectors?
 
Ik stel deze vraag n.a.v. een rit van de afgelopen week met een aantal andere motoren in de dolomieten, daar het mij opgevallen is dat er toch nog steeds mensen zijn die er GEEN een dragen.
Ik ben er samen met mijn vechtgenoot een aantal jaren geleden op geattendeerd door iemand die bij een motorzaak was en mij (omdat hij zag dat wij er GEEN een hadden) een verhaal vertelde over iemand die met de motor gevallen was. Deze persoon was na een valpartij in het ziekenhuis terecht gekomen en kreeg van de doktoren te horen dat hem een dwarsleasie bespaart was gebleven daar hij opdat moment zijn rugprotector droeg.
Binnen een week hadden alle motor rijdende familieleden er eentje aangeschaft.
Tijdens de race van Eemshaven is onze zoon onderuit gegaan en heeft waarschijnlijk het stuur in zijn rug gekregen. Hij heeft een moment gehad dat hij geen lucht meer kreeg en wist de oorzaak niet.
Tijdens het omkleden bleek dat er net naast zijn protector een flinke bloeduitstorting aan het op zetten was. Het is natuurlijk gissen wat er gebeurt zou zijn zonder (wat overigens niet mag) protector.
Ik zou graag willen weten wie er geen een heeft en wat daarvan de reden is.
Ik kan er maar één bedenken en dat is dat het een onding is met hoge buitentemperaturen.

ik ga er morgen een halen :) :)
 
Ik ga deze week ook voor een goede rugprotector kijken. Veel mensen in mn omgeving zijn de afgelopen tijd gecrasht, gelukkig zonder verwondingen, maar het zet je wel aan het denken.

En op het Isle of Man afgelopen week voor mn neus een dodelijk ongeluk met een motorrijder gezien. Geprobeerd eerste hulp op hem te verlenen, heeft diepe indruk op me gemaakt.
Hij had het niet overleeft mét een rugprotector, maar als zn schuiver iets anders was gegaan had hij het mét een protector waarschijnlijk kunnen overleven. Zulke dingen zetten je wel aan het denken
 
In mijn Clover jas heb ik ook een rugprotector gezet.. van Clover zelf, jas was er op voorbereid. Tegelijk met de jas gekocht, vond ik niet meer dan logisch.
 
Die knox is wel erg groot. Spidi ziet er uit als troep (maar het was niet die airpak ofzo maar een versie van 75 euro). Alpinestars zag er wel stevig uit maar kost 130 euro (is een optie). Wil die clover wel eens bekijken.
 
ik zit er ook aan te denken en twijfel tussen de spidi airback en de alpinestars tech race.... in mijn alpinestars pak zit nml. al een bevestiging voor de tech race, de spidi moet ik dan met schouderriemen aandoen....

iemand ervaring met tech race? airback staat genoeg, lijkt me een hele goede.....
 
Heb ok zon flubber ding in m'n BMW voyage jas. Nu ik dit lees moet ik mijn backprotector van Dainese ook gaan gebruiken (heb ik gekocht voor snowboarden en al paar keer profijt van gehad :} ).

Heb er eigenlijk nooit bij stilgestaan dat, dat flubber ding niks doet |(

en ervan overtuigd dat een turtle back beter is dan zon schuimpje.
Probeer maar zon schuim ding op de rand van de tafel en je hebt een idee wat er met je rug gebeurd als je tijdens een val iets raakt ;(
Probeer dat zelfde maar met een turtle back en zie het verschil. Rand van de tafel voel je in iedergeval niet ;)
 
kan er iemand eens een poll aanmaken met de meest verkochte rugprotectors, zodat we eens een beeld kunnen vormen welke de meest verkochte zijn en zo

thanks
 
ja ik ga vamiddag ook maar eens even kijken voor zo'n ding :) Lijkt me toch niet zo'n slacht plan. Ik heb al flink geinvesteerd in mn muts handschoenen en laarzen (beter (leren)pak staat op m'n lijstje :) ) waarom dan niet zo'n protector kopen :?

Ga vanmiddag maar eens even bij De Ruiter langs, die zit hier om de hoek.
 
Ik heb een spidi, bevalt ook prima, alleen na een tijdje pakt klitteband niet helemaal lekker meer, dus daar moeten nog andere stukken opgezet worden

dezelfde als thunderer dus
 
ik zou de spidi kopen bij termaat. kosten ze maar 136 euro :+

of bij een circuitdag op zolder bij peter den heijer. Die verkoopt er voor 45 euro.

Welke protector kan je op Zolder aanschaffen voor 45 euro? Heeft iemand ervaring ermee? Vergelijkbaar met de eerder genoemde Spidi Airback? Aan de prijs te zien niet, maar goed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan