Wie een CBR1000RR, en waarom?

Mavtri

MF veteraan
24 sep 2002
4.513
221
Barneveld
Wie heeft er een nieuwe CBR 1000 RR besteld? Ik zelf heb vandaag een rood wit blauwe besteld en hij wordt eind maart geleverd! Alhoewel ik de nieuwe R1 ook gaaf vind ben ik toch meer een Honda man. Het is allemaal wat ingetogener en minder extreem. Het spreekt mij zeer aan dat HONDA het durft om het gewicht van de motor gewoon weer te verhogen.
Dat noem ik karakter!!
Verder een hele gave fiets en heb ik het komende seizoen in ieder geval die uurtjes op de motor een klein beetje het gevoel dat ik net zo goed ben als Rossi ;) .
Ook kan ik niet wachten tot de CRT dag van 07 juni!! HOe zal die gaan!?
 
Wie heeft er een nieuwe CBR 1000 RR besteld? Ik zelf heb vandaag een rood wit blauwe besteld en hij wordt eind maart geleverd! Alhoewel ik de nieuwe R1 ook gaaf vind ben ik toch meer een Honda man. Het is allemaal wat ingetogener en minder extreem. Het spreekt mij zeer aan dat HONDA het durft om het gewicht van de motor gewoon weer te verhogen.
Dat noem ik karakter!!
Verder een hele gave fiets en heb ik het komende seizoen in ieder geval die uurtjes op de motor een klein beetje het gevoel dat ik net zo goed ben als Rossi ;) .
Ook kan ik niet wachten tot de CRT dag van 07 juni!! HOe zal die gaan!?
zo kun je het ook noemen ja........karakter......ik had toch wat anders in mijn hoofd.....
 
Ik vraag me dit iid ook af, je ziet hier vaak dat mensen een R1 of een zx10r besteld hebben maar dit is de eerste keer dat ik zie dat iemand een blade heeft besteld.
Ik denk dat de nieuwe blade in verhouding met zijn concurentie een stuk tammer is dit hoeft natuurlijk totaal geen nadeel te zijn.
Ik heb ook nog lang getwijfeld tussen een R1 en een blade, de echte doorslag is geworden dat ik het gefoetel met die PK's een beetje zat ben van Honda, ik heb me hier met mijn huidigge blade ook erg aan gestoord en nadat ze de nieuwe blade eerst opgaven voor 162 pk en daar later 172 pk van maakte omdat dat dichter bij de r1 cg zx10r zat was voor mij de maat vol dat vind ik nou karakterloos....
 
Als budget geen beperking was had ik ook een honda gekocht, Denk dat het iets te maken heeft met voorliefde voor een merk. Ik heb al 4 honda's (koekblikken) gehad en 1 honda cbr600 en de enige keer (met blik en met de motor) dat ie me in de steek liet was een crash, en dan nog niet eens motorisch. o ja ... ook 1 keer een kapotte spaningsregelaar. Ik heb dus vertrouwen in het merk en ik vind de styling ook ok (maar ja smaak is persoonlijk).. en dat gezemel over de pk's kan ik me niet echt druk om maken. als je na een proefrit vind dat ie goed/lekker rijd is het toch goed, cijfertjes zie je alleen nog terug in de tests en op de openbare weg is 10 pk minder op zo'n bult aan pk's maar voor weinig mensen een probleem. In mijn huidige motor zitten 125 paarden volgens de opgave en ik denk dat ik ze nog lang niet allemaal gezien heb, ik verwacht ook niet ze allemaal effectief te gaan gebruiken.

Neemt niet weg dat hoewel ik honda-minded ben ik ontevreden ben over de andere merken. De zx6r en de zx10r vind ik ook geweldig en een r6 of r1 kan ik net zo goed bij staan kwijlen.

Tja met zoveel aanbod wordt het kiezen niet makkelijker ..
 
Awel vandaag naar salon in Brussel geweest en moet zeggen dat ik de R1 een teleurstelling vond. Ik heb nog al mensen gehoord die zijn weze kijken en hem tegen vonden vallen. De kawa ZX10 ziet er enkel mooi uit in het zwart en dan is ie wel erg mooi. In andere kleuren komt hij beetje plastiekerig over.
Ik was aangenaam verrast door de fireblade. Als ik hem zou kopen zou het een zwrte worden en zou ik de onderkant laten bijspuiten zdat die volledig zwart was :9
 
als ik het geld had kocht ik ook de FireBlade
dat gedoe over die pk,s wel of niet
zet ze allemaal maar op de testbank en ik denk dat er niet zoveel verschil is
in pk,s
en als ze die nieuwe R1-ZX10r-FireBlade gaan testen op racebaan denk ik
dat er maar een goed handelbaar is met sturen remmen vermogen
 
zo kun je het ook noemen ja........karakter......ik had toch wat anders in mijn hoofd.....

Hoe zou jij het noemen dan? Denk jij dat Honda niet het technische vermogen heeft om de lichtste en de snelste motor te maken wanneer ze dat zouden willen? Ik denk dat Honda gewoon een andere visie heeft op het rijden van een superbike op de openbare weg. De één spreekt daarom een yammie aan en de ander een Honda. Ik vind ze beiden mooi maar zal nooit voor een yamaha kiezen.
 
Gefeliciteerd met je bike!

De rood/wit/blauwe vind ik de mooiste kleur. Net ff anders en toch typisch Honda.

Als ik het geld had....



Kocht ik `n SP2 :9
 
Gefeliciteerd met je bike!

De rood/wit/blauwe vind ik de mooiste kleur. Net ff anders en toch typisch Honda.

Als ik het geld had....



Kocht ik `n SP2 :9
Die was het ook bijna geweest maar de SP 2én bij Molenaar waren op en de nieuwe SP2. Ja je moet ergens een grens trekken. Die is natuurlijk nog weer 2500 euro duurder. HEt heeft beiden zijn charme en ik heb al vaker een fireblade gereden en daarbij sprak vooral de ongelooflijke souplesse van zo'motor mij aan. Ik ben ook met een ducati bezig geweest maar toch weer blij dat ik die stap niet heb gezet(durven zetten). Met deze motor weet ik dat ik de komende 5 jaar geen omkijken heb naar het onderhoud. Ook mooi!?
 
Denk jij dat Honda niet het technische vermogen heeft om de lichtste en de snelste motor te maken wanneer ze dat zouden willen?

Dat denk ik niet nee, geloof me als Honda ook maar 1 kg van dat gewicht had afgekregen hadden ze het gedaan ze zullen het wel kunnen natuurlijk maar dan zou het waarschijnlijk te duur worden en zouden ze zich uit de markt prijzen.
 
Ik geloof dat dus niet. Ik denk dat elke fabriek zijn eigen koers vaart wat betreft dit soort ontwikkelingen en natuurlijk speelt concurrentie een rol maar ze hebben ook andere veranwoordelijkheden zoals naar de consument. Als zich per jaar zoveel mensen meer in de vernieling rijden doordat een machine onbeheersbaar is geworden reken maar dat dat meer door drukt dan het feit dat je motor 170 kilo of 180 kilo weegt.
Ik denk dat qua mogelijkheden in techniek yamaha en Honda niets voor elkaar onder doen en misschien Honda nog wel meer mogelijkheden in huis heeft dan Yamaha.
Ik zou het uberhaupt leuk vinden dat wij haantjes meer konden genieten van een ieders individuele keuze voor een bepaalde motor en minder : alleen ik heb de beste keuze gemaakt.
 
Wie heeft er een nieuwe CBR 1000 RR besteld? Ik zelf heb vandaag een rood wit blauwe besteld en hij wordt eind maart geleverd! Alhoewel ik de nieuwe R1 ook gaaf vind ben ik toch meer een Honda man. Het is allemaal wat ingetogener en minder extreem. Het spreekt mij zeer aan dat HONDA het durft om het gewicht van de motor gewoon weer te verhogen.
Dat noem ik karakter!!
Verder een hele gave fiets en heb ik het komende seizoen in ieder geval die uurtjes op de motor een klein beetje het gevoel dat ik net zo goed ben als Rossi ;) .
Ook kan ik niet wachten tot de CRT dag van 07 juni!! HOe zal die gaan!?

Sorry, maar de vergelijking met Rossi vind ik iets te ver gaan....

Dit kan echt niet hoor! ;) 8-)
 
Ik geloof dat dus niet. Ik denk dat elke fabriek zijn eigen koers vaart wat betreft dit soort ontwikkelingen en natuurlijk speelt concurrentie een rol maar ze hebben ook andere veranwoordelijkheden zoals naar de consument. Als zich per jaar zoveel mensen meer in de vernieling rijden doordat een machine onbeheersbaar is geworden reken maar dat dat meer door drukt dan het feit dat je motor 170 kilo of 180 kilo weegt.
Ik denk dat qua mogelijkheden in techniek yamaha en Honda niets voor elkaar onder doen en misschien Honda nog wel meer mogelijkheden in huis heeft dan Yamaha.
Ik zou het uberhaupt leuk vinden dat wij haantjes meer konden genieten van een ieders individuele keuze voor een bepaalde motor en minder : alleen ik heb de beste keuze gemaakt.
Als honda echt een eigen koers had gevaren had ze de eerste vermogensopgave van de blade nooit ingetrokken, daar hebben ze in de pers ook al veel kritiek op gehad.
En natuurlijk vind je van jezelf dat je de beste keuze hebt gemaakt anders had je die motor nooit gekozen, maar ik ben ervan overtuigd dat de andere hypersports ook heel goede machines zijn het is maar gewoon welke motor je het meest aanspreekt.
 
En natuurlijk vind je van jezelf dat je de beste keuze hebt gemaakt anders had je die motor nooit gekozen, maar ik ben ervan overtuigd dat de andere hypersports ook heel goede machines zijn het is maar gewoon welke motor je het meest aanspreekt.
[/quote]


Precies het gaat uiteindelijk voor een ieder persoonlijk om lekker :]
 
lekkere keuze
ik ben ook eens met je dat de r1(uiterlijk) niets speciaals is
ik zou persoonlijk voor de zx10 gaan, en ik ben een hondaman!!!!
e ik rijd met een aprilia??? :) lol
 
ik zou denk ik ook voor de blade kiezen, en ook in die kleurstelling dat vind ik de mooiste.
maar het is helaas wat te duur voor mij, misschien kan ik hem over een jaar of 4 wel betalen.

en over die pk's....het zijn er tegenwoordig zoveel, alsof 162 er al niet genoeg zijn pfff

maar rij nog wel een paar jaar op mijn R1 hoop ik, die rijd ook super.

veel plezier met je blade en hou hem heel...
 
ik zou denk ik ook voor de blade kiezen, en ook in die kleurstelling dat vind ik de mooiste.
maar het is helaas wat te duur voor mij, misschien kan ik hem over een jaar of 4 wel betalen.

en over die pk's....het zijn er tegenwoordig zoveel, alsof 162 er al niet genoeg zijn pfff

maar rij nog wel een paar jaar op mijn R1 hoop ik, die rijd ook super.

veel plezier met je blade en hou hem heel...


ik zal zeker proberen hem heel te houden, het is een rib uit mijn lijf de nieuwe blade maar goed dan heb je ook wat. er gaat een kleine aankomen dus ik dacht laat ik één keer een nieuwe motor aanschaffen die me helemaal lijkt en die voor jarenlang rijplezier zorgt.
 
Als je de rij-indrukken leest van de Fireblade, dan is telkens een van de conclusies dat deze fiets zo ontzettend goed in balans is. Men twijfelt echter of de beloofde 172 pk ook daadwerkelijk aanwezig zijn, omdat het allemaal minder heftig aanvoelt dan bijv. bij een ZX-10R. Toch zou Akrapovic 155 pk aan het achterwiel hebben gemeten. Als we ervan uitgaan dat dit laatste juist is, dan heeft Honda een prestatie van wereldformaat geleverd. Dit zou namelijk inhouden dat ze een fiets op de "benen" hebben gezet die zo uitgebalanceerd is, dat je die 172 pk's gewoon allemaal aan kunt spreken en dat je dus veel sneller onderweg bent dan dat je gevoel je vertelt. Als de Blade inderdaad 155 pk aan het achterwiel levert, zou het mij niet verbazen als ie straks de snelste blijkt te zijn op het circuit en in bijv. de Masterbike 2004.
 
de FireBlade heeft ook als enige motorfiets
een speciale stuurdemper die op oliedruk werkt
en snelheids afhankelijk is
en dat gaat dadelijk groot verschil uitmaken met
handelbaarheid en beheersbaar vermogen
 
He Mavtri vast gefiliciteerd.

Eeeh ik heb een rode besteld.

En nu moeten we maar wachten. En waarom honda, kan er goed mijn benen op kwijt, en een rijdt en stuurt direct gewoon lekker. Dat is dan Honda.
Yamaha r1 zat gewoon kut en de zx10r vind ik niet mooi.

Ronnie
 
Ik denk dat de nieuwe blade in verhouding met zijn concurentie een stuk tammer is dit hoeft natuurlijk totaal geen nadeel te zijn.
de enige wie bepaalt of ie tam is ja of de nee...is de aap die erop zit en met zijn klauwtje aan de kraan draait...

wat heb je aan ULTRA vermogen als de motor zijn vermogen niet kwijt kan?
 
Die was het ook bijna geweest maar de SP 2én bij Molenaar waren op en de nieuwe SP2. Ja je moet ergens een grens trekken. Die is natuurlijk nog weer 2500 euro duurder. HEt heeft beiden zijn charme en ik heb al vaker een fireblade gereden en daarbij sprak vooral de ongelooflijke souplesse van zo'motor mij aan. Ik ben ook met een ducati bezig geweest maar toch weer blij dat ik die stap niet heb gezet(durven zetten). Met deze motor weet ik dat ik de komende 5 jaar geen omkijken heb naar het onderhoud. Ook mooi!?
Op het Brussels salon stond op het prijs- en specs plaatje van de nieuwe SP2, dat het vorige model SP2 (de witte dus) in aanbieding waren voor 10500€ oid. Dat was 5000€ minder dan de zwarte. Mijn gedacht is dat ze in Nederland ook nog wel ergens leverbaar zouden moeten zijn als ze in België reclame maken voor hun oude stock.
@topicstarter: gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst :)
 
He Mavtri vast gefiliciteerd.

Eeeh ik heb een rode besteld.

En nu moeten we maar wachten. En waarom honda, kan er goed mijn benen op kwijt, en een rijdt en stuurt direct gewoon lekker. Dat is dan Honda.
Yamaha r1 zat gewoon kut en de zx10r vind ik niet mooi.

Ronnie

Dat zitten op die R1 dat klopt inderdaad. OP de RAI zat ik op de R1 en gleed ik met mijn kruis tegen de tank aan terwijl ie gewoon met beide wielen op de grond stond. OP de Fireblade zat ik het minst "sportief" voor zover dat kan op deze motoren. Ik zou nog eerder een ZX10 kopen dan een R1 gewoon omdat yamaha mijn merk niet is terwijl ik de R1 echt wel gaaf vindt. Yamaha verkoopt ook muziekinstrumenten, radio en cd spelers. Ik heb ook niets met dealers die caravans en auto's en hun hele huisraad verkopen. Misschien dat ik bij yamaha het echte motorhart mis wat wel bij Honda, Kawa en SOEFSOEKIE aanwezig is. Ik weet het niet hoor. Het is maar zo mijn eigen filsofie!? 8-)
Jij in ieder geval ook gefeli met je ROOIE Blade!!
 
Op het Brussels salon stond op het prijs- en specs plaatje van de nieuwe SP2, dat het vorige model SP2 (de witte dus) in aanbieding waren voor 10500€ oid. Dat was 5000€ minder dan de zwarte. Mijn gedacht is dat ze in Nederland ook nog wel ergens leverbaar zouden moeten zijn als ze in België reclame maken voor hun oude stock.
@topicstarter: gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst :)


Klopt! Arie Molenaar had ook overjarige modellen 2000 euro goedkoper dan normaal. Het prijsverschil was alleen niet zo groot als jij beschrijft. Met die prijzen moet de dealer toeleggen op zijn inkoopprijs. Lijkt me tochniet gezond voor een motorzaak. Maar goed ik ben nu tevreden (zeg maar helemaal dol!!) met mijn Blade.
 
Terug
Bovenaan Onderaan