Wie heeft er wat veranderd aan zun brommert?

Hmmm...

Bos dempertje
Paddockstand dingtjes :P (Merk Philips :P )
Knippers eraf
Wat opgehoogt achter

da was het dan ook wel.

Misschien nog andere wielen binnenkort :P

En voor 1 tandje kleiner, was ik vergeten (zie volgende post)

Al met al er behoorlijk visueel op vooruit gegaan :P
 
Laatst bewerkt:
Hmmm...

Bos dempertje
Paddockstand dingtjes :P (Merk Philips :P )
Knippers eraf
Wat opgehoogt achter

da was het dan ook wel.

Misschien nog andere wielen binnenkort :P
Als hogere achterkant ook telt:

- Achterkant verhoogd.
- Andere banden (origineel D204, nu Sportec M1)

Dat was het... Zo al tevreden met me fietsje :)

Je bent volgens mij wel nog iets vergeten, John... Je had toch ook andere tandwielen (kortere gearing)?
 
Witte strepen over me R1
Laser uitlaat hoge uitvoering
natuurlijk duo stepjes verwijderd
seat cover
undertail met ingebouwde knippers
ook voor ingebouwde knippers
stuurdemper
voorvork 6 mm laten zakken
carbon tank cover
dynokit
velgen goudkleurig ipv grijs
Red Bull achtervering :9
180 achterband ipv 190

yam-r1-99-bikepics-04686.jpg

yam-r1-99-bikepics-24061.jpg

yam-r1-99-bikepics-07770.jpg
 
Laatst bewerkt:
Witte strepen over me R1

Zag in een engels motorblad een rode R1 met witte strepen op de bodemplaat, misschien ideetje voor je :)

Hey Mar1tin, welke staalbouten en moeren heb je wel niet allemaal vervangen om aan die 3kg te komen?
 
Maar ja, das allemaal verleden tijd.
Nieuwe R1,

natuurlijk wordt die zwarte kentekenhouder er meteen afgesloopt, daarvoor in de plaats komt alleen het kenteken terug met miniknippers, van die hele kleine ovale mooie.
seat cover is besteld,
stuurdemper
witte streep tussen koplampen moet er weer opkomen
misschien ook bovenkant tank wit, dan bedoel ik dat gedeelte vanaf tankdop naar balhoofd, dus net zo breed als tankdop
andere uitlaat, weet nog niet precies welke, misschien me oude als die past of passend te maken is.
dou steps eraf
misschien 180 achterband ipv 190
misschien weer voorvork laten zakken
misschien stalen remleidingen
misschien velgen andere kleur

iemand anders nog een idee?
 
Zag in een engels motorblad een rode R1 met witte strepen op de bodemplaat, misschien ideetje voor je :)

Hey Mar1tin, welke staalbouten en moeren heb je wel niet allemaal vervangen om aan die 3kg te komen?

Vééél, eigenlijk zo'n beetje alles aan de buitenkant behalve voorremklauwbevestiging (wordt titanium btw :P )
Verder nog een aantal in/van het blok, o.a. oliefilter en ww-aansluitingen en een aantal stalen stripjes links en rechts. Dus een bak ijzer van 3 kg bij elkaar= winst van 2 kg :}

Titanium voor schokbreker en remklauwen zijn besteld, gaat min of meer op voor wat hoort wat basis; anders onbetaalbaar ;(
 
Sturen de kawa's zo slecht??? })

O ja, nog vergeten |(
Mijn voorvork 14 mm laten zakken en m'n racepoot was sowiso al 16 mm langer=> staat dus akelig op z'n neus! Bleek echter met SC's en met Rennsports superneutraal en héél licht te sturen zonder nerveus aan te voelen! :}
Nu net echter BT 012ss erop zitten en daarmee is het een heel ander verhaal ;( , "valt"nu heel erg een bocht in dus moet ik weer gaan experimenteren met m'n set-up :(
Ook zijn ze op hóge snelheid niet bepaald stabiel.
WÉL hebben ze tot nog toe heel erg veel grip getoond zonder ze eerst een half uur warm te moeten gassen :}
Ook in de regen voelen ze ultra goed aan :}
Zal dus best goedkomen *D
 
- Viper uitlaat
- K&N luchtfilter
- MegaWhite H4 koplampen
- letters op banden wit gemaakt

Binnenkort
- andere banden
- andere sproeiers & naalden
- voorkant verlagen
 
van voor naar achter

Gietijzeren schijven met Brembo 19/20mm radiaal racerempomp.
Stalen remleidingen rondom
Racetech vering voor en achter
Marchechesi magnesium velgen
raceschakelpook (1up-2-6down)
eigenbouw tandwieladapter met losse alu tandwielen.
monoseat.
Termignoli uitlaatsysteem
carbon achterspatbord.
verhoogde compressie
vliegwiel verwijderd
racefilters.
hergeprogrammeerde e-prom.
 
ik heb er nu een prof race laser demper opgezet van carbon er komt dus een r1 kontje op als alles goed gaat en voor de rest nog wat kleine dingetjes veranderd.
 
M'n Gixxer 600:

* Goodridge RVS remleidingen
* DP racepads
* Ovale alu Bos demper (incl. DB killer)

Voor de rest nog niet zoveel aan veranderd, er komen nog wel kleinere knipperlichten op.
 
Op zaterdag 06 juli 2002 23:06 schreef Gizzmo het volgende:
misschien stalen remleidingen
een hele waslijst met veranderingen en dan:
misschien stalen remleidingen.

snap ik nou niet he. Het eerste wat ik aan een fiets verander, is datgene wat ie tekort komt om een goed sturende fiets te zijn. En daar horen ZEKER stalen remleidingen bij.

[edit]
snap trouwens niet dat een fiets van dat kaliber en in die prijsklasse nog rubberen leidingen heeft
[/edit]
 
Laatst bewerkt:
H4 met Xenongas uiteraard.
Het echte Xenon systeem is nog in de prototype fase voor motoren. Ik weet dat er een FJR mee rond rijdt.
 
Heb vanavond de achterkant 12 mm omhoog gezet. Vindt het resultaat eerlijk gezegd niet wat ik ervan verwacht had. In korte bochtjes en bij remmen iets nerveuzer (maar niet hinderlijk). Snelle bochten gaan wel gemakkelijker door het sneller insturen.

En ook zo'n speciale H4 lamp. Was wel prettig vanavond. :)
 
een hele waslijst met veranderingen en dan:
misschien stalen remleidingen.

snap ik nou niet he. Het eerste wat ik aan een fiets verander, is datgene wat ie tekort komt om een goed sturende fiets te zijn. En daar horen ZEKER stalen remleidingen bij.

[edit]
snap trouwens niet dat een fiets van dat kaliber en in die prijsklasse nog rubberen leidingen heeft
[/edit]

Toch kan ik niet veel verschil merken met stalen remleidingen, okee, het rempunt ligt anders, en je hendel voelt harder aan, maar echt harder remmen, nee.

Of kan jij me overtuigen????
 
Toch kan ik niet veel verschil merken met stalen remleidingen, okee, het rempunt ligt anders, en je hendel voelt harder aan, maar echt harder remmen, nee.

Of kan jij me overtuigen????

Precies, dat is. Harder remmen doet het idd niet. Alleen het gevoel en de dosering is beter. Bij nieuwe fiets merk je het misschien minder. Maar als die gummidingen er al een paar jaar opzitten is het verschil duidelijker.
 
Tja het heeft even geduurd.... dit overzicht had ik nog niet, maar na een uurtje kom ik op het volgende overzicht (óók via cut & paste)...


Frame:

Een paar ophangingen & beugels afgeslepen en diverse aangepaste lagers.

Voorvork:

WP USD Roma 43mm met dikke CNC gefreesde Kroonplaten (aangepast voor doorvoer diverse leidingen)

Voorwiel:

GSXR1100 wiel met uitgeslepen loodrand,letters & cijfers, gepolijste velgranden,
bussen voor centreren en opname remschijven (GSXR750-SRAD 320mm).

Voorremmen:

Nissin 6 zuiger (remblokken-veer en letters geverft)

Voorspatbord:

WP aangepast met geleide beugels voor remleidingen, montage beugels nieuw gemaakt (geanodiseerd aluminium) met Stack en Sigma opnemers.

Koplampunit:

Aerostyl (Frankrijk) polyester kuipdeel met RSV250 koplamp-unit, aangepaste bedrading om
beide lampen tegelijk te kunnen voeren.

Stuur:

Lucas 85cm met zwarte handvatten gemonteerd op geanodiseerde CNC gefreesde risers.

Rem&Kopp. pompen:

ISR CNC gefreesde en geanodiseerde rem- en koppelingspomp met stalen leidingen en Spiegler electronische drukschakelaars, draad in getapt t.b.v. spiegels.

Spiegels:

Louis Duitsland, laten mat-chromen bij Metal-finishing in Heerde en aangepast om tril-geluid tegen te gaan.

Toerenteller:

Stack ST500SR stappenmotor toerenteller met sequentiële shiftlight en acceleratie timers in
eigen gemaakte polyester behuizing met geanodiseerde aluminium frontplaat.

Radiatorkapjes:

Aangepast Yamaha V-max (plaatjes verwijderd, dichtgeplamuurd en gespoten).

Luchthappers:

PolyMaxParts extra brede luchthappers (scoops).

Motorblok:

Extra koppelingsplaat, Barnett drukveer unit met kevlar platen, doorzichtig koppelingsdeksel, op maat samengestelde Dyno-kit met 4 K&N luchtfilters en carterontluchting, Iridium NGK bougies met gele bougiekabels, omgedraaide schakelpal (opschakelen naar beneden,
terugschakelen naar boven).

Electronica:

Vtac Toerenbegrenzer en powershifter (met speciaal geschreven software), een Techtronics
schakelarm (instelbare drukschakelaar), alternatieve gelijkrichter met extra massa, betere
warmte-afvloeiing en gemonteerd voor het achterwiel, Spyball Royal Alarm, grotere accu met
aangepaste accubak.

Uitlaat:

Eagle Competition RVS 4-2-1 uitlaatsysteem met Alu Race-demper (alles gepolijst).

Spoiler:

Aangepaste (deels afgezaagde) act-composites spoiler voorzien van roosters achter gaten.

Tank:

Tankcover vervangen voor (netto) 5 liter tank met geïntegreerde cockpit unit welke door
PolyMaxParts volledig is aangepast (gehele tank verhoogd om tankdop te verzinken),
aangesloten door electronisch ventiel via reserve schakelaar (loopt over in originele tank,
hiervoor alternatieve ontluchting moeten maken in originele tankdop).

Cockpit:

Vervangen van standaard toerenteller door Sigma 800 computer, nieuwe geanodiseerde frontplaat
gefreesd.

Rem/Schakelset:

CNC gefreesde rem/schakelset met duo-voetsteunen van MEK Duitsland, gepolijst.

Zijkapjes:

Speciaal gemaakt door PolymaxParts (mal van Super-Magna covers gemaakt en per stuk aangepast om
perfecte pasvorm met kontje te verkrijgen).

Kontje:

Tuning Formula (Frankrijk) polyester kontje met Duozit mogelijkheid, Kawasaki ZXR750 achterlicht en speciaal door PolyMaxParts gemaakte bodemplaat, RVS kentekenplaat bevestiging met klitteband voor snelle kenteken-wissels.

Achtervering:

Öhlins volledig instelbare stereo veren-set, met speciaal CNC gefreesde moer voor de onderste
bevestiging t.b.v. bokje.

Achterwiel:

Speciaal op maat vermaakte 17" GSXR1100 achterwiel (uitgekotters en voorzien van CNC gefreesd kardan-hart, uitgewogen en gebalanceerd.

Achterrem:

Speciaal CNC gefreesde remopname t.b.v. 6-zuiger Nissin tang (remblokken-veer en letters geverft),
zwevende 300mm schijf van Yamaha Vmax model na 1996.

Bevestigingen:

Alle boutjes, moertjes, ringetjes etc. zijn vervangen voor RVS imbus (gewoon, bol en verzonken) Boutjes van het motorblok zijn allemaal conisch afgedraaid.

Spuitwerk:

Muus Paint assen (blauw op inkt-basis)

Banden:

Michelin Macadam


Nog te doen:

Anodiseren kroonplaten (grijs).
Ontdoen giet-randen van remopname voorvork en geheel zwart anodiseren.
Zadel opnieuw bekleden (volledig zwart).
Yoshimura RS-3 RVS ovale demper + aanpassingen op huidig RVS systeem.
Tunen van reeds aangeschaft extra motor-blok.

Gemeten Info:

Max snelheid 225km/h,
135 achterwiel PK's,
koppel 120NM bij 5500Tpm,
0-100 in 2,83 sec. :j *D

... de rest :? is standaard ...

vmax2002_1.jpg


... Zo Niels en NitroMax, toch maar even een lijstje componeren? ...
 
Laatst bewerkt:
I heb van carbon een extra "spatbord" (achter) e n een carbon ketting beschermer.

Ben bezig met nieuwe knipperlichten (met carbon) voor voor en achter, maar die moeten gemonteerd worden met metalen plaatjes..die plaayjes heb ik nog niet, dan moet ik Pa ff lief aankijken :)

Kortom: mijn motortje is under construction!!
 
* xenon licht (de echte!) met handmatige koplamphoogteverstelling (standaard op motor) en handmatige koplampreiniging (doekje *D )
* driving lights voor (21/5W duplo ipv 21W)
* CD wisselaar aan radio gekoppeld
* EBC remblokken (achter) geplaatst
* mistlampen gemonteerd
* extra remlicht in achterlampunit (3 ipv 2)

En binnenkort Sigma BC800 fietscomputer om te weten hoe hard ik werkelijk rijd. De standaard snelheidsmeter schijnt een afwijking van 10-12% te hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan