Wie heeft ervaring met Devil SB2 demper?

Elmow het klopt inderdaad dat als je de klep er tussenuit gehaald hebt
dat hij anders gaat lopen.
Sowieso gaat hij een beetje onregelmatig stationair lopen,(niet dat hij nou afslaat)
maar wel dat het mooie strakke vaste toerental er een beetje uit is.
Ik vind dat op zich geen probleem,verder kun je wel merken dat bij een laag toeretal bv.bij het nemen van bochten in de stad het gas wat minder vloeiend gaat.
Daar bedoel ik mee als je gas geeft het net lijkt of er 1 seconden niks gebeurt en dan pakt ie hem plotseling op.Maar dat is bij 15 a 20 km p.uur.
Maar verder loopt hij prima ik heb er ook mee op Spa gereden en bij hoge toerentallen loopt hij perfect.
Ik was vorig jaar van plan een Dynojet kit er op te zetten om het probleem op te lossen maar het schijnt dat je dmv een relais te plaatsen of zoiets dergelijks het ook op kunt lossen dit werd me verteld door jongens die in de racerij met 1000's rijden.
Maar vraag me niet waar je dat moet monteren daar heb ik geen helaas geen verstand van.
 
Ik heb een gsxr 750 van 2005 en heb er ook een sb2 high mount bij besteld.

Maar als ik het goed begrijp zit die klep in de demper of in het stuk ervoor?

nog effe een vraagje is het heel erg hindelijk zonder klep of is het alleen zeg maar tot de 30 km per uur?




[offtopic] morgen mijn motor ophalen 1500 km inrijden en dan de SB2 erop ;) Kan niet wachten!!~!!! [offtopic]

b.v.d.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een gsxr 750 van 2005 en heb er ook een sb2 high mount bij besteld.

Maar als ik het goed begrijp zit die klep in de demper of in het stuk ervoor?

nog effe een vraagje is het heel erg hindelijk zonder klep of is het alleen zeg maar tot de 30 km per uur?




[offtopic] morgen mijn motor ophalen 1500 km inrijden en dan de SB2 erop ;) Kan niet wachten!!~!!! [offtopic]

Hai Jef Arrow wat betrefd die klep op jou 2005 GSX750 hoef je geen zorgen te maken zit er namelijk niet op word alleen toegepast GSX1000R,R1,fireblade en Zx10 dit is wat mij bekend is.


b.v.d.
 
Elmow het klopt inderdaad dat als je de klep er tussenuit gehaald hebt
dat hij anders gaat lopen.
Sowieso gaat hij een beetje onregelmatig stationair lopen,(niet dat hij nou afslaat)
maar wel dat het mooie strakke vaste toerental er een beetje uit is.
Ik vind dat op zich geen probleem,verder kun je wel merken dat bij een laag toeretal bv.bij het nemen van bochten in de stad het gas wat minder vloeiend gaat.
Daar bedoel ik mee als je gas geeft het net lijkt of er 1 seconden niks gebeurt en dan pakt ie hem plotseling op.Maar dat is bij 15 a 20 km p.uur.
Maar verder loopt hij prima ik heb er ook mee op Spa gereden en bij hoge toerentallen loopt hij perfect.
Ik was vorig jaar van plan een Dynojet kit er op te zetten om het probleem op te lossen maar het schijnt dat je dmv een relais te plaatsen of zoiets dergelijks het ook op kunt lossen dit werd me verteld door jongens die in de racerij met 1000's rijden.
Maar vraag me niet waar je dat moet monteren daar heb ik geen helaas geen verstand van.

Meep meep

elmow nog een vraagje heb je toevallig een foto van de zijkant van je brommer
waarop je de bevestiging van de demper kunt zien en hoe hij ten opzichte van de buddy hang,zo ja kun/wil je die plaatsen BVD elmow.
 
Meep meep

elmow nog een vraagje heb je toevallig een foto van de zijkant van je brommer
waarop je de bevestiging van de demper kunt zien en hoe hij ten opzichte van de buddy hang,zo ja kun/wil je die plaatsen BVD elmow.
Deze nie goe?

full


Staat een paar pagina's terug :)
 
Ik heb nog even een vraagje. Als ik de Devil heb gemonteerd, is het dan nog nodig om hem opnieuw af te laten stellen???
 
Ik heb nog even een vraagje. Als ik de Devil heb gemonteerd, is het dan nog nodig om hem opnieuw af te laten stellen???
Het beste is van wel natuurlijk. Iedere aanpassing van in- of uitlaattraject vraagt om controle/afstelling van de motor denk ik. Al dan niet voorzien van nieuwe onderdelen zoals sproeiers.
Of het echt moet betwijfel ik. Ik heb zelf bij mijn '99 ZX een Dynojet kitje in laten bouwen bij Frederiks. In de '01 heb ik niets veranderd. Heb daar zo'n 32000 probleemloze km's mee gehad. De '99-er is helaas in zijn 1e levensjaar overleden ;(
Ik ben natuurlijk niet de referentie voor alle ZX-en, dus moet je toch verder.
Een tuner kan je hierin misschien wel adviseren. Wel even het commercieel belang van de tuner in de gaten houden natuurlijk. Hij is uiteindelijk ook aan het werk om een boterham te verdienen.
:]
 
ik ga volgende week mn nieuwe fiets ophalen.. gix 1000!
ben van plan een sb2 te nemen 1 vraagje "hoe lang is ie"
de "einddemper" natuurlijk hahaha!!
en als iemand weet hoe lang de devil trophy is graag ook antwoord..
 
Jaja!! dat ziet er heel strak uit hoor!!!
ben vandaag naar de gix1000 wezen kijken.
Zaterdag is ie van MIJ!!!!!!
en er komt ZEKERZ een SB2 highmount onder!
Het zal misschien al gevraagd zijn maar...
waar kan ik m halen/laten monteren en hoe DUUR!!???
t liefst prijzen van de titanium en carbon graag???
 
Jaja!! dat ziet er heel strak uit hoor!!!
ben vandaag naar de gix1000 wezen kijken.
Zaterdag is ie van MIJ!!!!!!
en er komt ZEKERZ een SB2 highmount onder!
Het zal misschien al gevraagd zijn maar...
waar kan ik m halen/laten monteren en hoe DUUR!!???
t liefst prijzen van de titanium en carbon graag???
Even mailen met:

ebp at hetnet.nl

En de " at " vervangen door @ natuurlijk... :)

Daar kun je wel vragen wat zoiets kost. Monteren ook geen probleem.
 
Ik heb na een ongelukje met mijn r6 2000 nog een devil pijp liggen.

Nu is mijn vraag of deze ook past op de 2003 r6?

Het is een carbon sb2 high mount( voor op een 00 model ).

Maar lees op de site van devil dat er voor de 2003 r6 modellen nog hogere high mount pijpen zijn.

Past mijn oude wel op een 03 model?

bedankt!
 
Ik heb na een ongelukje met mijn r6 2000 nog een devil pijp liggen.

Nu is mijn vraag of deze ook past op de 2003 r6?

Het is een carbon sb2 high mount( voor op een 00 model ).

Maar lees op de site van devil dat er voor de 2003 r6 modellen nog hogere high mount pijpen zijn.

Past mijn oude wel op een 03 model?

bedankt!

Als het al niet zou passen kan je bij Devil een nieuw tussenstuk kopen (is niet al te duur).
 
Ik heb zelf ook een Devil onder mijn ZX9R en ik moet zeggen dat het geluid inderdaad erg mooi is, maar ook heel erg luid.

Ik kan me voorstellen dat veel mensen je asociaal vinden als je met zo'n demper even flink gas geeft, maar het geluid is gewoon zo mooi voor degene op de motor....

Ze horen je i.i.g. aankomen.

:)
 
Terug
Bovenaan Onderaan