Wie heeft ervaring met een Yamaha Bulldog

Mooi ding!

Veel veilige kilometers gewenst :]

Mijn BT gaat ook plaats maken voor iets anders, iets heeeeel anders.


Ik ga naar een XT 660 Z Tenere

Ik hoop dat ik daar net zo veel plezier aan ga beleven als aan de Bullie.

Missen ga ik haar zeker, mijn trouwe brommert ;(
 
Mooie motor Ad :9~ veel mooie en veilige kilometers gewenst :]

@Bikkel tje da's even heel iets anders, wel een flinke jongen, mooie fiets zeker weten

Ik heb de bull nu 3 weken te koop staan, want ook ik wil naar de allroad terug een Honda Transalp 650 moet het worden.

Heb proefgereden op een MT03, maar dat is het net effe niet voor mij, XT660 is nog vrij prijzig, dus ben ik ben andere merken gaan kijken en vergelijken
 
Besluit genomen , ik ga op zoek naar iets anders . Niet dat de Bulldog niet meer bevalt maar
vind het ook leuk om zo nu en dan een ander motor te hebben.
Heb er ook zeker geen haast mee , maar als er iets op mijn pad komt !!
Mochten jullie nog iemand weten die op zoek is naar een goed verzorgde bulldog ......................
 
Aangezien er nooit een opvolger voor de Bulldog is gekomen en ze niet het eeuwige leven hebben zal dit ras uiteindelijk uitsterven. Helaas voor deze miskende prachtmotor.
 
Helemaal mee eens Ad.

Ik wilde eigenlijk nog 2 jaar doorrijden op de BT en dan overstappen naar bv de super tenere.

Maar ja het liep anders.

Ben heel blij met mijn XT is nog zuiniger dan de BT, vandaag weer getankt.
gemiddeld 1:25 gereden. *O*

Heb hem nu bijna 3 weken en ben ruim 1000 km verder.

:]
 
Even een berichtje van iemand die nog niet klaar is met zijn Bulldog.

Ik heb er nu 4000km me gereden en ben erg blij met mijn Bulldog.
Heb de rem leidingen, blokjes en olie vervangen, nu blijkt opeens de achterrem ook te werken.
De 12 jaar oude originele voorband vervangen, dat stuurt een stuk beter.
Motor en cardan olie vervangen en kleppen gesteld.
De Bul gaat steeds beter draaien.
Nu wil ik nog de voorvorkolie vervangen en als ik het aan durf de sproeiers en luchtfilterdeksel vervangen.
 
Laatste nieuws .........

mijn Bulldog is eruit en vervangen door een KTM 950 Supermoto .

Foto-W3VGAJX7-D.jpg



Wens de Bulldog rijders hier allemaal nog veel veilige kilometers en denk met veel plezier aan mijn Bulldog terug ..............heerlijke motor .
 
Ik denk dat het probleem in je contactslot zit. Spanning hoort daardoor af te schakelen.
 
Effe een vraagje voor de Bulldoggers :)

In verband met de verkrijgbaarheid van sommige banden, past er ook een meer gangbare 180/55/17 band aan de achterkant in plaats van de standaard 170/60/17????
 
Hallo Bulldog bezitters,

Ik heb nu een Monster 620 (25 kW :+) en de Bulldog heeft mijn aandacht getrokken als opvolger. Punt is dat ik enigszins wat snelwegkilometers wil gaan maken (80 km per dag).

- Hoe ervaren jullie de motor bij 120/130 km/u? Trillingen, hoog in de toeren vanwege de korte bak, wind?
- Hoe is de windbescherming bij een lage/hoge ruit?
- Wat zijn de onderhoudsintervallen voor kleine/grote beurt?
- Hoeveel onderhoud heeft zo'n cardan nodig?

Bedankt voor de tips alvast ;)
 
Dagelijks 80km is geen probleem zeker niet bij 120/130.

Trillingen maken het motorrijden juist leuk, hoge toeren maakt de BT niet.

Als je geen wind wil voelen moet je geen naked kopen maar een auto.
Onderhoud interval hield ik ongeveer 10K Km voor aan.

Onderhoud van de cardan is te verwaarlozen, ik heb in de 5 jaar BT rijden 1x de cardan olie vervangen niet omdat het moest maar omdat ik het wilde :+

(ik heb mijn BT weggedaan na in 5 jaar 70.000km er op gereden te hebben, en ik mis de trouwe BT best wel :] )
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 150.000 km met de Bulldog gereden. Aan de cardan nooit iets hoeven te doen.
Elke 10.000 km een beurt. Gedurende die 150.000 km allen prob lemen gehad met de startmotor. hier verslag in moto73 vorig jaar
https://plus.google.com/photos/113595947077396544142/albums/5917862647382641345?banner=pwa

In ben er diverse keren mee over de autobahn naar de Alpen gereden (ca 140 km u) en dat ging prima altijd. De Bulldog zal zeker niet meer trillen dan de Ducati alleen heeft de Bulldog een bak meer kg mee te sjouwen dan de Ducati maar onder het rijden merk je daar niets van en stuurt de Bulldog heel goed.. Ik weet niet hoe je bent qua fysiek maar mijn zus gaat haar Bulldog verkopen omdat ze moeite heeft met het gewicht bij manouvreren. Niet omdat ze te klein is (ze is ca 175 cm)maar ze mist de kracht zegt ze. Ik ben slechts 170 cm en had er geen moeite mee...

hier kort ritje op de Bulldog

Met het originele kleine ruitje heb ik nooit gereden. Ik heb bij aankoop meteen een hoger schermpje (+7 cm) gemonteerd en dat was voor mij perfect. Op de FZ8N vang ik nu meer wind maar dat wend snel. Later ook nog een schermpje +11 cm; (zie enkele berichten hierboven) maar dat schermpje vond ik niet mooi passen bij de Bulldog.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan