Wie heeft ervaring met een Yamaha Bulldog

De caponord gaf mij toch lichamelijke klachten, dus die is de deur weer uit.
Nu weer erg sterk de neiging om terug te keren naar de bulldog, na 3 andere motoren gehad te hebben welke me weinig voldoening gaven.
Nu zag ik mooie maar deze heeft storing in het display, komt hier iemand dat bekend voor?
 

Bijlagen

  • Screenshot_20230705_071520_Marktplaats.jpg
    Screenshot_20230705_071520_Marktplaats.jpg
    44 KB · Weergaven: 21
Dat was iets met een condensator geloof ik , modellen van de eerste serie en was een fix voor , weet alleen niet meer wat.
Waarom niet 1 zoeken van modell versie 2?
 
Dat was iets met een condensator geloof ik , modellen van de eerste serie en was een fix voor , weet alleen niet meer wat.
Waarom niet 1 zoeken van modell versie 2?
Dankjewel, dat zou goed kunnen inderdaad. Deze motor is in de tussentijd al verkocht..
Nu een optie gezet op een andere bulldog.
Komende week die kant op voor proefrit.
Dit is een 2009 model, laatst uitgeven kenteken in NL. Is het dan automatisch een FL versie? en wat houd dat precies in? Verkoper wist het me niet te vertellen.
 
Ik meen dat ze tot 2006 werden gemaakt , dan lijkt het een showroom slaper.
2006 model . andere cockpit met geen problemen, dacht ook een aan[asding in startmoter krand , zijkappen mooier, vaak geleverd in nederland met laser uitlaten.
 
Hallo, lang geleden dat ik hier nog was.

Gisteren eindelijk de Bulldog afgewerkt, dacht ik. Had al een probleem met het vacuüm pompje onderaan de benzinetank, vervangen door gebruikt van bij Baboon, maar blijkbaar ook niet in orde. Er komt geen benzine door.

Zijn er hier nog rijders die hier problemen mee hadden en die hiervoor een oplossing hebben? Eventueel demonteren en gewone kraantje steken?

Alvast bedankt voor info, thanks.

Als dit opgelost is kan ik ermee naar de keuring, inschrijven en kan ik afwisselen met mijn Triumph Tiger1200 voor mijn dagelijkse woonwerkverkeer.
 
Is er een mogelijkheid om er iets meer power uit te krijgen? Waar te beginnen? Of een zaak die het uitvoerd.
Yamaha Bulldog | andre-en-jet

Grotere sproeiers, rubberen restricties uit carburateurs verwijderen., filterhuis TDM900 monteren.
Ik heb dat in 2004 bij Motorhuis Eindhoven laten doen. Ik neem aan dat elke Yamaha dealer hier wel bekend mee is.
Koste toen iets van 100 euro
 
Filterhuis kan je ook simpel aanpassen door er een stukje af te zagen. Tis maar dat er wat meer lucht in kan. Setje sproeiers kost 30€, restricties er ook uit halen en ik zou de ais ook direct verwijderen. Al een paar keer gedaan bij een Bulldog. Krijg je er een kleine 10pk bij.
 
Heeft iemand al ervaring met het vernieuwen van de distributieketting (-en)?
En bij welke km-stand is dat gebeurd?
 
Hier niet, ik heb deze in mijn bulldog tijd niet vervangen. Ik heb het idee dat deze ook er een mooie tijd op kan blijven maar dat zal service boek aan moeten geven.
 
En dan nu de foto's van mijn Bulldog. Kenteken 2007 dus ook een jaartje later geleverd dan geproduceerd.
Echt een fijne motor voor het rustige toeren en woon-werkverkeer, 250km op een dag.
Verbruikt bij normaal rijden rond 1 op 23/25.
 

Bijlagen

  • Bulldog1.jpg
    Bulldog1.jpg
    453,7 KB · Weergaven: 4
  • Bulldog2.jpg
    Bulldog2.jpg
    292 KB · Weergaven: 4
Leuke 2 tone kleuren.
veel plezier.
Die mileu zooi kan je er zo vanaf halen.
kan niet goed zien maar denk dat het er nog op zit.
 
Ja is zeker een mooie kleur en plezier heb ik er al 4 maanden van 8-)
De milieuzooi eraf gaat zeker gebeuren maar pas ergens november als de verhuizing achter de rug is.
(Eerst schuur bouwen voor de Bulldog)
 
Hey Allemaal, heb toch weer een poging gedaan om de bulldog in de verkoop te doen. Intussen doet de koplamp het ook niet meer. Best jammer. Ligt niet aan de zekering of het lampje, dus als ik em niet voor de winter verkocht krijg dan ga ik er zelf even aan sleutelen.

Anyway, verkoop loopt dus ook geen storm. Als ik de motor zou inruilen dan krijg ik er max 1500euro voor is mij verteld. Dus hier nog een laatste poging voor de liefhebber: iemand die mijn bulldog voor 1500 euro wilt overnemen? En hem de liefde kan geven die hij verdiend? Zo niet dan ruil ik de motor einde winter in bij de aanschaf van iets nieuws.

Mp linkje:
≥ Yamaha Bulldog — Motoren | Yamaha — Marktplaats
 
Hey Allemaal, heb toch weer een poging gedaan om de bulldog in de verkoop te doen. Intussen doet de koplamp het ook niet meer. Best jammer. Ligt niet aan de zekering of het lampje, dus als ik em niet voor de winter verkocht krijg dan ga ik er zelf even aan sleutelen.

Anyway, verkoop loopt dus ook geen storm. Als ik de motor zou inruilen dan krijg ik er max 1500euro voor is mij verteld. Dus hier nog een laatste poging voor de liefhebber: iemand die mijn bulldog voor 1500 euro wilt overnemen? En hem de liefde kan geven die hij verdiend? Zo niet dan ruil ik de motor einde winter in bij de aanschaf van iets nieuws.

Mp linkje:
≥ Yamaha Bulldog — Motoren | Yamaha — Marktplaats
Heb wel interesse in het zadel. Wellicht zie je een zadelruil zitten met bijbetaling van mijn kant?
 
Mijn two cents over de Bulldog; ik heb er zelf (nog) niet op gereden maar een maat van me heeft er één die ineens niet meer wilde starten.

De startkoppeling blijkt gevoelig te zijn voor slijtage. Dat schijnt te komen door te starten met choke en gas geven, waardoor er terugslag kan ontstaan.
De betreffende maat is voor langere tijd in het buitenland, dus vandaag de Bulldog ff geopereerd en de startkoppeling vervangen.
Vrij simpel klusje als je een vliegwieltrekker hebt en de timing goed laat staan.

We hebben een startkoppeling op ebay gekocht omdat de originele nogal aan de dure kant is.
Ben zeer benieuwd wat de levensduur gaat zijn van deze startkoppeling .
Hij start nu weer als een zonnetje. Ga er van de week schone olie in doen en een stukje mee rijden.

Mocht iemand de startkoppeling gaan vervangen en behoefte hebben aan een diy, dan hoor ik het wel.


1000011050.jpg
 
Ik rij inmiddels de kawa versus 1000, volg het topic nog wel en heb ergens gelezen dat de eBay het ook prima doet en volhoud. Ik volg het nog omdat het gewoon. Een beest van machine was/ is
 
Mijn two cents over de Bulldog; ik heb er zelf (nog) niet op gereden maar een maat van me heeft er één die ineens niet meer wilde starten.

De startkoppeling blijkt gevoelig te zijn voor slijtage. Dat schijnt te komen door te starten met choke en gas geven, waardoor er terugslag kan ontstaan.
De betreffende maat is voor langere tijd in het buitenland, dus vandaag de Bulldog ff geopereerd en de startkoppeling vervangen.
Vrij simpel klusje als je een vliegwieltrekker hebt en de timing goed laat staan.

We hebben een startkoppeling op ebay gekocht omdat de originele nogal aan de dure kant is.
Ben zeer benieuwd wat de levensduur gaat zijn van deze startkoppeling .
Hij start nu weer als een zonnetje. Ga er van de week schone olie in doen en een stukje mee rijden.

Mocht iemand de startkoppeling gaan met en behoefte hebben aan een diy, dan hoor ik het wel.


Bekijk bijlage 1935318
Ik heb mijn bulldog van 2003 t/m 2011 met veel plezier gereden. Na 150.000 km de Bulldog eruit gedaan na zoveelste probleem met de startmotor.
Maar wat reed dat ding lekker relaxt. Koppel maakte veel ontbrekende pk's goed.
Ik had wel de modificatie met de stoppers uit de carburateurs, grotere sproeiers en TDM filterhuis uit laten voeren.
Samen met de Laser Oval duotech uitlaten leek het heel wat
 
Terug
Bovenaan Onderaan