Wie heeft ervaring met een Yamaha Bulldog

Vorige week liep de Bulldog niet lekker. Inhouden ploffen volgas 120km/u. Gisteren de carburateurs gedemonteerd en de sproeier van de achterste bleek verstopt. Doorgeblazen. Ook nog het AIS gedemonteerd. De motor loopt beter dan eerst, prachtig stationair en rijden als een trein veel soepeler. Kan weer verder met rijden.
 
Vraag: weet iemand een middenbok voor een mooie prijs voor de Bulldog, online kost deze rond de 210-230 euro. Tweedehands is prima voor mij.
 
Vraag: weet iemand een middenbok voor een mooie prijs voor de Bulldog, online kost deze rond de 210-230 euro. Tweedehands is prima voor mij.
Wdjz?
Motech kost rond de €140,- . 2e hands zijn die niet te vinden. Al gekeken bij Louis.de?
Komt de mijne ook vandaan.
 
Zo groot onderhoud is weer gedaan.
Ben nog wel op zoek naar een spatbord/ hugger voor het achterwiel. De winter is nog niet voorbij dus nog ff de tijd om te zoeken.
IMG_4635.jpeg
 
Wdjz?
Motech kost rond de €140,- . 2e hands zijn die niet te vinden. Al gekeken bij Louis.de?
Komt de mijne ook vandaan.
Motech heeft m niet helaas en Louis ook niet. Ik ga m dan maar gewoon ergens anders bestellen. Thanx voor je bericht Broos.
 
Motech heeft m niet helaas en Louis ook niet. Ik ga m dan maar gewoon ergens anders bestellen. Thanx voor je bericht Broos.
Ben ook eens aan het googelen.
Ik zie dat hij over de €200 euro is, maar dan niet leverbaar.
Onderdelen voor Bulldog zijn een goede belegging.
Ik heb nog extra zadels, 5 windschermen, nieuwe originele uitlaten, achterspatbord, richtingaanwijzers etc.
 
Ik had een tank en heel veel klein spul zoals knipperlichten, achterlicht, sierdoppen, luchtfilter, sturen, uitlaten. De tank is uiteindelijk toch nog verkocht voor weinig!
 
Ben ook eens aan het googelen.
Ik zie dat hij over de €200 euro is, maar dan niet leverbaar.
Onderdelen voor Bulldog zijn een goede belegging.
Ik heb nog extra zadels, 5 windschermen, nieuwe originele uitlaten, achterspatbord, richtingaanwijzers etc.
De middenbok heb ik maar besteld omdat het me nu te lang duurt. Ik heb wel interesse in uitlaten en een verhoogd windscherm maar wel voor een vriendenprijs.....
 
De middenbok heb ik maar besteld omdat het me nu te lang duurt. Ik heb wel interesse in uitlaten en een verhoogd windscherm maar wel voor een vriendenprijs.....
Ik heb geen vrienden, maar ik doe er voorlopig niets van weg.
En dan tegen de hoofdprijs.
 
Middenbok regelen gaat m niet worden, nu 2 keer besteld en 2 keer wordt ie niet geleverd, uitverkocht krijg ik terug, helaas dan maar kijken of het een keertje gaat lukken.
 
IMG_20230927_171529012_MFNR.jpg


Mijn Bulldog,

Bsm Carbon dempers
K&n filter met grote luchthapper
Sproeiers/gasnaalden aangepast en carbs gesynchroniseerd
AIs verwijderd

Extra's
Hugger over achterwiel
Spatbord lichtelijk ingekort en kentekenplaatverlichting/reflector wat verplaatst.
Tanktas en koffer (ligt mooi in de schuur tot ze nodig zijn)
Spotlights via stadslicht geschakeld d.m.v. een relais en aparte schakelaar
Aerox led achterlicht smoke
Led knipperlichten met instelbaar relais.
Ledverlichting in koplamp
12v usb aansluiting
Telefoonhouder
Valdoppen van ali, pas gemaakt d.m.v. wat draaiwerk.
Handvatverwarming
Bar end spiegels (niet op foto).

30.dkm op de teller.
Oud beestje maar rijd nog geweldig. Met een goed geluid.

Wil er nog wel wat meer dingen aan veranderen, Hoop nog eens tegen een Bagster zadel aan te lopen.
Dus als iemand wat tegenkomt.....laat het maar weten.
 
Laatst bewerkt:
Kijk ook eens op FB.
Er zijn heel veel BT1100 owners groepen, o.a.Tjechie, Engeland, Frankrijk, Duitsland, Italie, Griekenland, Roemenie.
Vooral in Duitsland is het een populaire motor.
Voor ingrijpende operaties heb ik een hoeklijn onderaan het blok gemaakt.
1709383751482.png
 
Vandaag nog ff met het ding bezig geweest.
Grote beurt gegeven.
Vraag me alleen af of ik de distributieketting nog wat kan stellen. Ik zie boutjes zitten op de spanners, zal daar een stelmechanisme achter zitten?

Dit omdat ik een licht tikje stationair hoor, op toeren is dat weg.
Had gehoopt dat de nieuwe olie dit zou oplossen.
Kleppen heb ik laatst al gesteld.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan