Wie heeft zijn eerste motor NIET laten omvallen?

Wie liet zijn 1e motor ompleuren?

  • Ik...

    Stemmen: 13 37,1%
  • Ik niet!!

    Stemmen: 22 62,9%

  • Totaal aantal stemmers
    35
ik had em laten vallen omdat ik hem aan de achterkant vast had, en zo de tuin in wilde duwen.. stuur klapte om en hij ging richting stoeptegels :r maar zachtjes neergelegd.. motor uitgezet... helm af.. en over motor heen gestapt en opgetild.. best zwaar dan.. tweehonderd kilo
zo ging het bij mij dus ook,ik hield die 230 kilo ook niet meer,ben geen arnold zwartenekker.
 
Ik een keer.. wilde even stoer wegrijden ... toen glipte hij mij uit de handen.. en viel op mij.. hahah.

ik heb nu nog steeds Yamaha op mijn onder been gebrand staan..
Deed wel even zeer... maar is wel cool
 
1 x remslot vergeten
moto van mijn vader 1 maal laten vallen tijdens het oefenen van achtjes
 
Heb mijn motor omgelegd op een van de nijmeegse dijken. Klote man, had er 3 jaar voor gespaard en ik had hem pas 2 maanden.

Spiegel was eraf knipperlichtglas kapot en wat krasjes op het kuipwerk. Baalde er best wel van.
 
mijn eigen fiets niet, maar wel een huur fiets op zacingtosh, 3kph in een bocht en een mooie gepolijste ondergrond (asfalt) |( auw
 
Ik heb nog nooit m'n motor of een motor om laten vallen.. ZONDE en enorm suf als het je overkomt.. kwestie van handling zeg maar?

of gewenning?

Mijn eerste motor in toaal ook maar liefst 3x 'laten' vallen. Standaard beginners foutjes volgens mij..

1. proberen de motor zodanig in de garage te manouvreren dat er nog een auto naast kan en dan al naast de motor lopend met je achterste de muur raken, waardoor je iets overeind komt, de motor iets uit evenwicht wordt gebracht en tegenhangen vanwege de muur niet meer mogelijk is....pats!
* tegenwoordig manouvreer ik de motor alleen als ik erop zit

2. motor op de zij-standaard zetten, maar niet in de versnelling en wel bergaf ...pats! (een gpz500 heeft zo'n verrekte kort rechtstandig zij-standaardje) (k stond/lag er zelf tussen dit keer, geen schade)
* motor in versnelling wegzetten

3. schijfrem slot vergeten, wegrijden en een halve meter later...pats!
* preventief; afhankelijk van wegrij richting zet ik nu het schijfrem slot zo dicht mogelijk bij klauw/vork, zodat áls ik hem zou vergeten, ik het merk vóór ik een noemenswaardige verplaatsing (=snelheid) heb...

afgelopen 4 jaar m'n 2de motor (nog) niet laten vallen. wel een paar 'bijna' momentjes:
-stil moeten gaan staan in een hairpin omdat die Alfa voor je besluit de helling/bocht toch niet te gaan redden in 2 en dus ff stopt om naar 1 te gaan...
-over het hoofd geziene dieselplas bij tankstation en ver versleten motorlaarszolen
 
@ topic starter: in 7 dagen heb je 9 topics geopend, je hebt er rare topics tusse zitten...zorg wel dat 't een beetje relevant blijft, dit onderwerp is al meerdere malen geweest.

Maar opzich zou het best leuk zijn om een overzichtje te hebben dmv een polletje met 2 antwoordmogelijkheden. ;)
Hebben mensen last van topics die ze niet interessant vinden? Op zich ook wel een polletje waard :)

Omval-poll staat er...
 
Ik heb nog nooit m'n motor of een motor om laten vallen.. ZONDE en enorm suf als het je overkomt.. kwestie van handling zeg maar?
Kwestie van gewenning... In het begin ben je overal heel netjes en strikt in... Voorzichtig rijden met de motor aan de hand, uitkijken bij steppen op slechte ondergrond, opletten waar je de standaard neerzet, controleren of je standaard wel goed uitgeklapt is, etc...

Maar ja... Het gaat altijd goed, dus je wordt er steeds makkelijker in... Tot die keer dat de standaard stiekum toch niet goed uitgeklapt was... :X

3. schijfrem slot vergeten, wegrijden en een halve meter later...pats!
* preventief; afhankelijk van wegrij richting zet ik nu het schijfrem slot zo dicht mogelijk bij klauw/vork, zodat áls ik hem zou vergeten, ik het merk vóór ik een noemenswaardige verplaatsing (=snelheid) heb...
Tip: koop zo'n oranje/geel fluorescerend waarschuwingskoordje... Die doe je om je handvat en om je schijfremslot. Kost maar een paar euro en kan je een heleboel €€€ besparen.
 
Yep , de eerste keer was nogal lullig. Vanwege de lawaaipijp zette ik 's avonds op de hoek de motor uit en vierde dan zo'n 200 meter naar de stoeprand om mijn voet op de rand te zetten.
Ging lang goed totdat de bushalte, mijn oriëntatiepunt, een meter verplaatst was.
Ik had geen vaart meer en stak mijn been uit. Ik kwam naast de stoeprand en kantelde op mijn zij. :(
 
schopppp iedereen ff stemme :P

Enne zo'n koordje moet je natuurlijk wel hebben...echt triest als je die moeite nie wil nemen (a om em te kopen b om em erop te zetten), terwijl 't je veel schade-euri's kan schelen
 
eerste motor niet. gelukkig niet (zeldzame kuipjes)
2e motor des te meer :X

1. op een hobbelig stoepje op de bok zetten, terugkomen in het donker en vergeten dat het hobbelig was, motor helde meteen als een gek van me af. stuurgewicht krasje, ontstekingsdeksel krasje. lang leve naked.

2. verkijken in een bocht, hard remmen en weinig ervaring = rechtdoor. zachtjes onderuit geremd in het gras B|

3. met 70 een grote rotonde nemen en een highsider maken...

zo te zien worden mn ongelukjes steeds serieuzer... volgende keer total vrees ik :+
 
De mijne dus wel laten vallen.
Stond op zijstandaartje en ging onderuit toen de hoes bleef haken.
Hij kwam wel netjes zacht terecht.....op mijn been.
Dus gelukkig geen deuk in de tank, wel een prachtige blauwe plek, zo groot als een ontbijtbordje, op mijn bovenbeen. :P
 
2 maal horizontaal gelegen (op asfalt) met mijn eerste motor
(ofwel: "acquiring side-milage" :+ )

1e keer: 10km/h in bocht, voorwiel (met versleten band) gleed weg door olie (industrieterrein)
resultaat: litteken op knie door niet dragen van motorbroek
2e keer: 10km/h in bocht, duwt een (hoofddoek dragende O-) ) vrouw haar kinderwagen bruut de weg op om zo voorrang af te dwingen |(
en ik kneep in paniek in mijn voorrem...
..en dan mij boos aan kijken als ik op de grond lig met zo'n blik van "eigen schuld" en gewoon doorlopen
(even ter illustratie: 15mtr verderop is een zebrapad B| )
 
Ik heb mijn eerste motor welgeteld 2 keer op zijn kant gelegd, beide keren schijfremslotje vergeten.
Mijn tweede motor heb ik 4 keer neergelegd:
1e keer: Met mijn rug tegen de muur gleed mijn voet van de middenbok, en hup op de grond dat ding.
2e keer: Natte sneeuw, en ijzel. Ik zag ze strooien op het moment dat ik vertrok, en alles zag er mooi nat en gedooit uit, behalve die ene bocht. Met vijf per uur onderuit. Zeer wienig schade, gelukkig was het een goedkope les.
3e keer: Middenbok afgebroken, en huppekee tegen het tankstation aan geworpen. Behoorlijke scheur in de kuip en mijn humeur. (k75 met oude rs-kuip)
4e keer: 10 minuten na de 3e keer, uit macht der gewoonte probeer ik hem thuis weer op zijn bok te zetten, en kwak tegen de muur. Humeur en kuip nog verder kapot.

Dus:
1. Ik zorg nu dat ik nooit met mijn rug tegen de muur sta als ik parkeer, en plaats met overdreven zorvuldigheid mijn voet op de bok
2. Ik peins er niet meer over om nog te gaan rijden met ijzel en sneeuw
3. Ik controleer die bok regelmatig op doorroest-beginselen
En hopen dat ik zo genoeg geleerd heb om mijn mooie (vers overgespoten) kuip heel te houwe.

Als het niet door mij komt, is er wel een andere malloot die mijn motor en mij pijn probeert te doen. Ik heb mijn nieuwe (tweede hands) k75rt een week, en er zijn al 3 pogingen tot beschadigingen en omverrijderij verijdelt, waarvan twee vandaag door dezelfde vent op dezelfde plek, 15 seconden na elkaar. Probeert gewoon ijskoud achteruit over mijn geparkeerde motor heen te uitparkeren, alleen net op tijd gestopt door mijn geroep. Ik loop naar zijn raampje, en hij maakt het universele 'oeps' gebaar. Snel die motor weghalen daar, dacht ik. Terwijl ik nog met het stuurslot bezig ben, komt ie opnieuw achteruit mijn kant op, ditmaal is er contact tussen zijn bumper en mijn koffer, en stopt weer net op tijd door mijn geroep. God zal weten wat die vent gedacht heeft, al was het waarschijnlijk niet bijster veel. Blaargh!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan