Wie is er eerder!

Wedstrijdje ???

H'm... grappige uitdaging.

- Als je netjes rijdt, rij je pakembeet 120 - 170 km/uur met de motor en 100 - 130 km/uur met de auto.
- Als je jezelf ook aan de regel houdt: iedere twee uur een kwartier rust..
- Als ik er dan ook van uit ga dat jouw motor meer dan twee uur met een volle tank kan rijden.

Dan is de motor duidelijk sneller dan de auto. Jij tankt en houdt rust, zij rust alleen.

Ik zou vooraf gedetaileerd een route afspreken (en set die route in de tomtommetjes). Bij de start zet je de teller op nul, jij rijdt iets minder dan twee uur aan een stuk en je sms-t bij iedere tankbeurt even de stand vanaf de start door. Vrouwlief rijdt wat langer door tot de aangegeven parkeerplek en je hebt onderweg nog een knuffelmomentje ook. Vooraf alle tankplekken afspreken kan ook, maar dan zal je altijd zien dat je net dat ene tankstation mist...



Nog beter: je sjouwt haar motorpak toch al mee.
Als jij nu ook zo'n dodelijk saai stuk ingeblikt rijdt, kan je vrouw ook even genieten van een stukje snelweg sturen....
Gaat zij vast waarderen, even iets anders dan de koektrommel.
 
Laatst bewerkt:
Met een gezin in een c1 naar italie? _O- _O- _O-

Wij moesten het vroeger hiermee doen :+

1967_Fiat_850_Jerry_Seinfeld_Survivor_Front_1.jpg


Dus dan lukt een C1 ook wel ;)



Ik denk dat de auto inderdaad sneller is, als er tenminste geen opstoppingen zijn onderweg. Maar de motor is natuurlijk leuker, zelfs op de snelweg :)
 
Heb het geprobeerd, NL>Spaanse grens. Auto heeft ruim gewonnen, maar dat kan ook zijn omdat mijn vriendin "het snelweg instinct" heeft en daardoor soepeltjes 1300km op 1 dag rijdt.

Met de motor moet je toch (zeker richting het einde) wat vaker de benen strekken. Als het flink regent ben je ook direct langzamer dan een auto.
 
Het is een feit dat de gemiddelde snelheid bepaald wie het snelst is. Niet de top snelheid of wie er harder rijdt. Gemiddeld rij je met een auto rond de 80 km/u als je continu 130 rijdt en de stops in aanmerking neemt. De motorrijder wordt bij die snelheid gemiddeld vermoeider en moet naarmate de afstand langer wordt, vaker stoppen om uit te rusten en moet ook vaker tanken. Een stop kost je al gauw een half uur per keer en dat tikt enorm aan. Je moet echt heel hard rijden, of niet veel stoppen om het gemiddelde omhoog te krijgen.
Als ik naar het zuiden rij met de auto- zeker als we met zijn tweeen rijden, rijden we continu door, om de beurt - mevrouw sphyrnidus meestal 4 uur aaneen en ik plm twee uur en we stoppen alleen een keer voor koffie en tanken. Dan zijn we- zonder files- met 130-140 op de teller in 10-11 uur 1200 km verder. Ik heb het een keer op de motor gedaan, ik reed 160 km/u en deed er ruin 14 uur over en was totaal kapot. In de middag moest ik echt elke driekwartier stoppen.

Dus met een afstand van 600 km zal het er nog om hangen, daarboven wint de schildpad van het haas.
 
Laatst bewerkt:

Dan wint de C1 :Y

In geval van TS denk ik dat de auto wint. De motorrijder krijgt last van lijkstijfheid. Verder is de motorrijder meer afhankelijk van het weer. Als je zeiknat regent zal je wel even een uurtje willen drogen ergens. En als het 35 graden is, wordt het knap warm ín je koeievelletje. Verder denk ik dat TS te positief rekent met gemiddeld 160-170..

Ik stem op de auto, laat weten wat het geworden is 8-)
 
20 minuten tanken!? WTF
Dat kan in 2-3 minuten makkelijk. Benen strekken op 600km.. als je dat echt wil dan 1x na 300km ofzo. Rij zelf 350km in een stuk zonder enige kramp of wat dan ook.

Maar nou rij ik wel standaard elke dag 150-250km woon werk op de motor, dus als je het niet gewend bent zal je wel vaker moeten stoppen..
 
Conclusie tot zover:

Rode auto's zijn sneller dan elke andere kleur auto
Vrouwen hebben een kortere plasbuis en hebben een muis _O-
Ik plas met 170 op de vluchtstrook met 1 been omhoog
Als alternatief kan ik een gieter meenemen maar dit werkt weer vertragend.
Beter zijn een catheter icm een stoma
Kawasaki's hebben aanleg voor vierkante banden! :(
Mijn vrouw is me al aardig zat en wil graag alleen rijden ;(
Leopard tanks zijn per definitie veel onzuiniger dan vw's
Ik beter weer alleen naar Praag kan gaan om een pilsje te pakken O-) :]
Mijn beide zonen zonder rijbewijs motor mogen rijden in Italië

Wat te doen? :) :)
 
Wij waren in Praag op de motor en werden aangesproken door een BMW rijder.
Hij vroeg hoe wij de reis hadden ervaren over de de Duitse autobaan, hij vond het wel heel lang en saai.
Ja, dat vinden wij ook en daarom hangt er achter de auto een trailer met daarop de motor.
Gewoon lekker in de auto zo'n 120-140 rijden, waar het kan.
Heerlijk comfortabel, mooi weer of niet dat maakt niet uit.

En om nou met 2 motorvoertuigen te gaan met de huidige benzineprijzen.
 
Laatst bewerkt:
20 minuten tanken!? WTF
Dat kan in 2-3 minuten makkelijk. Benen strekken op 600km.. als je dat echt wil dan 1x na 300km ofzo. Rij zelf 350km in een stuk zonder enige kramp of wat dan ook.

Maar nou rij ik wel standaard elke dag 150-250km woon werk op de motor, dus als je het niet gewend bent zal je wel vaker moeten stoppen..

O een 600 km rit moet ik met de motor noodgedwongen 3x benen strekken :') +/- 200 km op een volle tank en dan wordt het toch echt tijd om te tanken :) En heb dan meestal toch wel zin in een peuk, dus dat komt goed uit dat ik soms wat vaker moet tanken :+

En inderdaad is 20 minuten om te tanken een beetje lang, maar ik denk dat je 3 minuten ook niet gaat halen ;) De waarheid zal, zoals zo vaak, wel weer ergens in het midden liggen :+
 
Beide gedaan vorig jaar. Met de C1 naar Italie geweest en met de motor naar Frankrijk/Engeland.

Met de C1 non-stop gereden richting Turijn (tussen Nice en Turijn), met slechts een korte lunch pauze van 15min en 2x snel getankt. In ongeveer 12u.

Met de motor naar Normandie en Engeland gereden. De eerst 3uur zonder moeite, maar daarna om de 100km getankt ivm zitvlees.

In andere woorden, dezelfde gemiddelde snelheid met een motor naar Turijn, had ik nooit gered.
 
ik ben twee jaar geleden in een dag vanuit milaan naar huis gereden, tegelijkertijd gingen wat vrienden met een auto naar huis. Zei hebben normaal gereden en gestopt. Ik heb de hele dag gebuffeld en overal waar mogelijk 190gecruised, snel eten, veeeeel tanken. (om de 150/200km)
Vervelende is dat in duitsland soms de tankstations 60km uit elkaar zitten, waardoor je soms nog vaker moet stoppen dan eigenlijk nodig. En dan heb je ook nog van die mensen die binnen rustig gaan zitten eten terwijl hun auto gewoon nog bij de pomp staat.
Uiteindelijk was ik iets eerder in nederland, maar wat een reis. De meeste tijdwinst kwam door de file voor de Gotthardtunnel.
 
Wij moesten het vroeger hiermee doen :+

[afbeelding]

Dus dan lukt een C1 ook wel ;)



Ik denk dat de auto inderdaad sneller is, als er tenminste geen opstoppingen zijn onderweg. Maar de motor is natuurlijk leuker, zelfs op de snelweg :)
Met z'n vijven in deze naar Joegoslavië. Aanhanger er achter uiteraard :'). 1.4 liter.

1976_Renault_14_L_001_6858.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn redenatie is dat ik met een snelheid van 160-170 km/h bij een tankinhoud van 19 liter na ongeveer 285 km moet tanken (1:15).
Voor het gemak reken ik even een tanktijd van hoogstens 20 minuten (tanken, afrekenen, drinken en benen strekken). Ik denk dat ze mij in die tussentijd moeten kunnen inhalen. File's rekenen we voor het gemak maar niet mee!

Pff.. na 285 km hoef ik niet zo nodig m'n benen 20 minuten te strekken hoor.

En de kruissnelheid op een km of 200 per uur houden en dat eerste hotel voorbij blazen en lekker in één ruk naar italie rijden :P :+
 
Vorig jaar met de slaaptrein geweest,echt een aanrader.
Als je vrouw constand,meteen goed rijd met 120 kmh zal je flink aan de bak moeten op de motor.
 
leuke vakantie .
hele dagen jezelf het schompes werken voor je baas en dan beginnen met "wie er het 1e bij het hotel is""
typisch supersport rijder :W

_O-
 
Laatst bewerkt:
Paar jaar geleden ook vanuit Duitsland terug moeten rijden. Ging met de motor prima,
268km in 1,5 uur tot aan de nederlandse grens (TL1000S) toen was de tank leeg, verbruik viel me zeer mee, iets van 1:16.8

Dus het kan wel! Vermoeiend vond ik het pas toen ik in de buurt van Nederland kwam. Je had van die Hollanders die met 130 in gaan halen als jij er met 200+ aan komt rijden.
Die Duitsers die deden het echt prima, gingen al ruim van te voren voor je aan de kant!

Marc
 
Laatst bewerkt:
Wat zijn we weer verwend... ;)
Ik ging heen en terug Berlijn in een dag in een Daihatsu Charade 1.0 3 cilinder.
Gekke ding haalde 1 op 19 op benzine!!

Oh ja, er is niets mis met Citroen, ik heb 2 jaar met erg veel plezier in mn CX gereden.
/\
| Me wif stoepit


Starlet 1.0 en 1 domme kop (ik dus)

kamperen diep in de ardennen.
oprijden... merken: shit tent vergeten, (200km)
terug rijden... tent inladen, (200km)
oprijden... tent uitpakken (200km)
en dan daar nog wat uitstapjes doen...

56pk met een volgeladen starlet op fietsbandjes...
 
Wat zijn we weer verwend... ;)
Ik ging heen en terug Berlijn in een dag in een Daihatsu Charade 1.0 3 cilinder.
Gekke ding haalde 1 op 19 op benzine!!

Tijden veranderen. Ik heb mijn eerste kilometers opgedaan in een LADA 1200, maar zou nu ook voor geen goud weer terug willen in zo'n ding.

Zo'n Charade hebben wij (eigenlijk mevr. Pommel) ook nog gehad trouwens, was een leuk autootje *D
 
O een 600 km rit moet ik met de motor noodgedwongen 3x benen strekken :') +/- 200 km op een volle tank en dan wordt het toch echt tijd om te tanken :) En heb dan meestal toch wel zin in een peuk, dus dat komt goed uit dat ik soms wat vaker moet tanken :+

En inderdaad is 20 minuten om te tanken een beetje lang, maar ik denk dat je 3 minuten ook niet gaat halen ;) De waarheid zal, zoals zo vaak, wel weer ergens in het midden liggen :+

Wedden dat ik 3 minuten haal :P
Ik tank bij onbemande stations, dus afstappen is niet nodig. Rij 1 op 22 en tank om de 320km :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan