Wie is er gewend aan de €€€

Voor de normale weekelijkse boodschappen ben ik wel aan de Euro gewend, maar voor al het andere reken (inclusief salaris) ik ook nog steeds om naar guldens. Is toch de enige referentie of iets duur is of niet. Ik denk dat we dit nog wel een paar jaar blijven doen.
 
Kleine dingetjes reken ik niet meer om, maar zodra het in de 100 gaat lopen word er al snel gekeken hoeveel het in guldens is. Denk dat je zo een jaar verder bent voordat je er echt aangewend bent.
 
Tja die mooie gulden.
Heeft iemand nog van die mooie zilveren rijksdaalders achter gehouden...? dat vraag ik me af..!
 
Tja die mooie gulden.
Heeft iemand nog van die mooie zilveren rijksdaalders achter gehouden...? dat vraag ik me af..!

Ik heb wel wat muntgeld waaronder een zilveren gulden en nog een oud briefje van Fl 5 en een nieuw tientje.
 
Laatst bewerkt:
ik moet nog steeds wennen aan de euro. grote bedragen blijf ik omrekenen naar gulden.
het blijft monopoliegeld.
 
Gaat prima eigenlijk

[off topic]
Ik heb me Eurokit nog :9 , issie nu niet veel geld waard ofzo
[off topic]
 
Tja die mooie gulden.
Heeft iemand nog van die mooie zilveren rijksdaalders achter gehouden...? dat vraag ik me af..!

'kHeb van alle munten er eentje bewaard. maar daar zit geen zilveren rijksdaalder bij, wel eentje met de twee koninginen erop. (Juliana en Beatrix, voor de republikeinen onder ons :P )

Wennen kan ik ook nog niet echt aan dat monopoly-geld.
Het vliegt dan ook mijn portemonee uit. |( :(
 
Vind het nog maar niks, die ?'s, ben nog steeds aan het omrekenen. Briefjes zien er nu al oud en gekreukt uit!
 
Vind de euro maar een klote iets. Geef nu veel eerder m'n geld uit omdat ik een vijfje altijd bewaarde terwijl ik van een 2-eurootje denk van 'ach, was nou 2 euro? Zo gaat het niet snel meer met sparen.

Bovendien duurt het nu wel erg lang voor ik miljonair ben...
 
Voor al de mensen die niet kunnen wennen aan het muntgeld heb ik denk ik een prima tip, veel met pin betalen ipv cash, laat ze maar de pleuro krijgen }) !
 
Ik had laatst gewoon 30 euro in muntgeld in m'n beurs zitten, kun je nagaan. |(
 
Ik had laatst gewoon 30 euro in muntgeld in m'n beurs zitten, kun je nagaan. |(
Gewoon zo'n grote pot pakken en daar elke avond als je thuiskomt je kleingeld indonderen.

Nadeel: je geeft je geld nog iets sneller uit.

Voordeel: geen last van al dat kleingeld, en na een paar maanden heb je er genoeg inzitten om er iets leuks mee te doen. Je houdt jezelf voor de gek, natuurlijk, maar het is toch leuk om 'ineens' zoveel geld extra te besteden te hebben.
 
Jongens, niet zo moeilijk doen, gewoon een kwestie van wennen en wat omrekenen in het begin.

Het kan nog veel moeilijker: denk maar eens aan die 'arme' Italianen. 1000 lire was een gulden ofzo, die gasten die zijn vóór het eind van het jaar allemaal failliet! })
 
Gewoon zo'n grote pot pakken en daar elke avond als je thuiskomt je kleingeld indonderen.

Nadeel: je geeft je geld nog iets sneller uit.

Voordeel: geen last van al dat kleingeld, en na een paar maanden heb je er genoeg inzitten om er iets leuks mee te doen. Je houdt jezelf voor de gek, natuurlijk, maar het is toch leuk om 'ineens' zoveel geld extra te besteden te hebben.
Hee, da's nou es een goed idee! :}
 
Ook hier wordt driftig omgerekend. Het duurt volgens mij nog wel een aantal jaren voordat we met z'n allen in euro's praten en denken.

een voordeel heeft het wel.....

je haalt je hoofdrekenen weer enorm op *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan