De 'fun' is eraf...

Pfffff.....vanochtend weer geweldig moment. Komt een ouwetje even de weg op. Reed op een voorrangsweg, komt een ouwetje van rechts. Kijkt echt helemaal nergens naar en rijd zo de weg op. Tegemoetkomend een grote tractor. Keus was.......of naar links uitwijken en het risico lopen om er net tussendoor te glippen of onder de tractor terecht te komen......of de optie met een te hoge snelheid naar rechts de zijstraat in en de dijk af. Die laatste optie is het geworden en op de zeiknatte klinkers de boel overeind kunnen houden en net op tijd stil komen te staan. Hartslag van ongeveer 180. Maargoed na de nodige krachttermen maar weer verder. Kom ik onderweg dat ouwetje weer tegen en die slaat naar links af een zijweg in terwijl er in tegengestelde richting een paar auto's aankomen die ook vol in de remmen moeten. En waarbij de eerste auto aangetikt wordt door degene die erachter reed. En dat ouwetje heeft gewoon totaal niets in de gaten en rijdt gewoon door.......

Toen ik op m'n werk aankwam was ik nog steeds niet rustig. Ik heb er echt weer stevig de balen van dat dit weer gebeurd is. Heb gelijk weer de neiging om m'n motoren vanavond alweer te koop te zetten. Ging zo lekker de afgelopen paar weken. Had er eindelijk weer een beetje vertrouwen in........dat is nu gelijk weer helemaal weg -O- weg fun.
Mocht je het kenteken nog weten, doorgeven aan de politie, naar mijn weten is veroorzaken van een ongeval en doorrijden is nog steeds een misdrijf of je je er nu wel of niet bewust van bent.


db
 
Mocht je het kenteken nog weten, doorgeven aan de politie, naar mijn weten is veroorzaken van een ongeval en doorrijden is nog steeds een misdrijf of je je er nu wel of niet bewust van bent.


db
Inderdaad.
Door het rijraam uit de auto sleuren.
Met de neus in het asfalt drukken.
Stevig vastbinden met een stuk touw.
En vervolgens de politie bellen.

Wat een idioot :o
 
je hebt gelijk..de w800 is een prima motor. heel wendbaar en zo de weg op. vanaf mijn 18e rij ik al (zware) motoren (ook jaren doorrijden in de winter) en deze is helemaal naar mijn zin. deze lijkt ook veel op de honda four k3 die ik vroeger had.
 
Na enkele motorfietsen gekocht en verkocht te hebben op korte periode heb ik nu echt het gevoel dat motorrijden toch niet helemaal mijn ding is. Ben er nu 52 en al mijn hele leven wou ik er één hebben. In maart 2020 kocht ik mijn eerste, een Royal Enfield Continental GT 650 maar besloot dat het toch niet was wat ik zocht. Een tijd later een Suzuki V-Strom 650 gekocht en de RE ingeruild. Bijna een jaar overbrugd maar dan nog maar eens van gedacht veranderd en een Kawasaki Z900RS gekocht. En ja, je raadt het al, eind oktober 2021 nog maar eens overgestapt naar iets anders, een KTM Superduke 1290 GT, en die heb ik nu nog steeds.

We zijn nu anderhalf jaar verder en ik heb amper 1500 km op de teller staan. Feit is dat ik hem de laatste 9 à 10 maanden alleen maar van stal haal om de batterij op peil te houden en omdat hij anders te lang zou stilstaan. Voor het plezier rij ik eigenlijk niet meer. Ik zie er ook telkens tegenop om mijn hele uitrusting en helm te moeten aantrekken dus is het eerder een opdracht geworden dan ontspanning.

Hij staat geparkeerd in de parkeergarage bij het appartement waar mijn ouders wonen. Vorige week heeft iemand hem omver gereden bij het achteruitrijden uit zijn parkeerplaats. Lichte schade, nummerplaathouder beschadigd, valbeugel gekrast en zijkoffer licht beschadigd. Toch 1400 euro schade, maar bon, is voor de verzekering.

En ik vond het dan ook meteen een opportuun moment om mijn motor van de hand te doen.

Dus, als iemand op zoek is...
hoe lang je ook wacht..het motorrijden trekt toch altijd..
 
hoe lang je ook wacht..het motorrijden trekt toch altijd..
Als je er op latere leeftijd aan begint is het toch anders, dan " lijkt" het leuk.
Als je het van kinds af aan al doet, rijden sleutelen, uitproberen etc. dan blijft het trekken.
Mijn vrouw wordt schijtziek, van al dat geouwehoer over koppelingen, olie, afstellen, lekkages, carburateurs noem maar op.
Ik kan er ook niets aan doen dat onze 2 zoons er ook druk mee zijn.
Rijden nu ook dagelijks op scooters omdat het praktisch is, ook met slecht weer.
Willen ook hun motorrijbewijs gaan halen, tja.
 
Ik zit op deze herfstdag zo een beetje het Motor Forum door te lezen.

Mijn god, waar maakt men zich allemaal druk om. Het juiste poetsmiddel, welke kleur jas, help het regent, welke koffiepot moet ik mee, ik krijg koude vingers in de winter maar ik vind dikke handschoenen niet mooi etc.etc.

Als ik me daar allemaal druk om moet gaan maken dan stop ik er ook mee.
 
Nou de fun…..

Heb hier op de zondag ochtend in de papieren gekeken en in de afgelopen 5 jaar in totaal 39k gereden, en met dezelfde kettingset…en dat zelfs alleen met mooi en droog/zonnig weer….. :]
 
Ik zit op deze herfstdag zo een beetje het Motor Forum door te lezen.

Mijn god, waar maakt men zich allemaal druk om. Het juiste poetsmiddel, welke kleur jas, help het regent, welke koffiepot moet ik mee, ik krijg koude vingers in de winter maar ik vind dikke handschoenen niet mooi etc.etc.

Als ik me daar allemaal druk om moet gaan maken dan stop ik er ook mee.
En je hebt de politieke en tietentopics nog niet eens gehad zo te lezen 😎
 
Ik zit op deze herfstdag zo een beetje het Motor Forum door te lezen.

Mijn god, waar maakt men zich allemaal druk om. Het juiste poetsmiddel, welke kleur jas, help het regent, welke koffiepot moet ik mee, ik krijg koude vingers in de winter maar ik vind dikke handschoenen niet mooi etc.etc.

Als ik me daar allemaal druk om moet gaan maken dan stop ik er ook mee.
Niet doen, vooral doorrijden op je motor……doe ik ook, al 50 jaar en trek mij geen reet van anderen aan zegmaar.

Man o man paar weken geleden door een GS rijder aangesproken: op de Lemelerberg zegt hij: ik zou me doodrijden op zo’n racer, ik was op de 888 en in vol ornaat kuch powerranger pak ….ik zeg: ben je zo onhandig met je gashendel…… _O-

Kortom, mijn eigen ‘ding’ doen en genieten.
 
Ik zit op deze herfstdag zo een beetje het Motor Forum door te lezen.

Mijn god, waar maakt men zich allemaal druk om. Het juiste poetsmiddel, welke kleur jas, help het regent, welke koffiepot moet ik mee, ik krijg koude vingers in de winter maar ik vind dikke handschoenen niet mooi etc.etc.

Als ik me daar allemaal druk om moet gaan maken dan stop ik er ook mee.
Het juiste poetsmiddel?
www.carclean.nl
 
Haha, over een beerput opentrekken gesproken 😜
Maar ja, die moet nog een lambo terugverdienen 😱
Laatst naar de Italdag over de A28 gereden, heb niets van oneffenheden gemerkt….. _O-

Maar de ‘fun’ ontgaat mij om daar het gas open te trekken, dus in de zesde met 4000 omw/min richting Assen geploft. Moest wel ff nadenken mbt de afslag, je hebt nu eentje eerder om naar het circuit te rijden. Was al jaren niet meer geweest…..:X
 
Ik zit op deze herfstdag zo een beetje het Motor Forum door te lezen.

Mijn god, waar maakt men zich allemaal druk om. Het juiste poetsmiddel, welke kleur jas, help het regent, welke koffiepot moet ik mee, ik krijg koude vingers in de winter maar ik vind dikke handschoenen niet mooi etc.etc.

Als ik me daar allemaal druk om moet gaan maken dan stop ik er ook mee.
Het is ook gewoon kudt.
De tijd dat je met een leren jas, met wat kranten onder je jas, leren wanten en laarzen, de maillot van je zus onder je broek tegen de oostenwind naar je vriendin reed is voorbij.
Geen systeemhelm, pinlock, thinsulate, thermokleding, ABS...........................
 
Het is ook gewoon kudt.
De tijd dat je met een leren jas, met wat kranten onder je jas, leren wanten en laarzen, de maillot van je zus onder je broek tegen de oostenwind naar je vriendin reed is voorbij.
Geen systeemhelm, pinlock, thinsulate, thermokleding, ABS...........................
Ey, op die pinlock na heb ik lekker woon werk (50km enkele rit) met mijn old-timer uit 1983 gedaan. Niemand verplicht je toch? Als jij lekker met kranten onder je leren jas wilt rijden dan kan dat gewoon hoor.
 
Het is ook gewoon kudt.
De tijd dat je met een leren jas, met wat kranten onder je jas, leren wanten en laarzen, de maillot van je zus onder je broek tegen de oostenwind naar je vriendin reed is voorbij.
Geen systeemhelm, pinlock, thinsulate, thermokleding, ABS...........................
Dat is maar goed ook dat dat spul allemaal is uitgevonden, want tegenwoordig lees je de krant digitaal.

Maar je maakt een goed punt, het leven wordt je tegenwoordig zo makkelijk gemaakt, en nog zien mensen overal beren op de weg. (Moet je eens in Siberië gaan rijden, dáár lopen beren op de weg)
 
Tenenkrommend, maar helaas bijna niets aan te doen. Pas als er ongelukken gebeuren gaat men kijken of zo iemand nog wel deel kan nemen aan het verkeer.
Echt??? die keuringen van ogen en dingen op latere leeftijd is dus allemaal fake???
 
Dat is maar goed ook dat dat spul allemaal is uitgevonden, want tegenwoordig lees je de krant digitaal.

Maar je maakt een goed punt, het leven wordt je tegenwoordig zo makkelijk gemaakt, en nog zien mensen overal beren op de weg. (Moet je eens in Siberië gaan rijden, dáár lopen beren op de weg)
Tegenwoordig zijn dat ‘fatbikes’ ipv beren…… :+ …..wat een ondingen zijn dat, weer een extra gevaar erbij..….:X

Zal mij benieuwen wanneer de eersten platgereden worden… :?
 
Ey, op die pinlock na heb ik lekker woon werk (50km enkele rit) met mijn old-timer uit 1983 gedaan. Niemand verplicht je toch? Als jij lekker met kranten onder je leren jas wilt rijden dan kan dat gewoon hoor.
Heb ik nooit gedaan, maar wel leuke als oudere mensen je aanspreken en hun verhalen beginnen over de tijd dat zij motor reden.
Dat was vaak ook hun enige vervoer, auto was te duur.
 
Ik zit op deze herfstdag zo een beetje het Motor Forum door te lezen.

Mijn god, waar maakt men zich allemaal druk om. Het juiste poetsmiddel, welke kleur jas, help het regent, welke koffiepot moet ik mee, ik krijg koude vingers in de winter maar ik vind dikke handschoenen niet mooi etc.etc.

Als ik me daar allemaal druk om moet gaan maken dan stop ik er ook mee.
Een recentelijk dieptepunt was de discussie of je wel of niet een boodschappen tas met het merk erop vd winkel waar je heen wou, moest gebruiken.
Dus of je wel een AH tas mee de Lidl in kon nemen en of een dure auto bij de Lidl parkeren wel ' bon tot ' was.
Vroeger werd er dan een link naar het Viva of Libelle forum geplaatst, tegenwoordig 🤷🏼‍♂️
 
Terug
Bovenaan Onderaan