De 'fun' is eraf...

Een recentelijk dieptepunt was de discussie of je wel of niet een boodschappen tas met het merk erop vd winkel waar je heen wou, moest gebruiken.
Dus of je wel een AH tas mee de Lidl in kon nemen en of een dure auto bij de Lidl parkeren wel ' bon tot ' was.
Vroeger werd er dan een link naar het Viva of Libelle forum geplaatst, tegenwoordig 🤷🏼‍♂️
Men discussieert over de problemen die men ondervindt in de wereld :Y .
 
Men discussieert over de problemen die men ondervindt in de wereld :Y .
Zoals je weet van mij, niks van wereldse problemen aantrekken en vooral zelf genieten.

Zinloze discussies tot en met onderling ruzies waar ik niet van begrijp…..ook niet wil begrijpen….. :+

Ohja, ik duw de motor naar buiten ff wat fun beleven……:]….en mooi voor bui want over een uur regent het, ik rij nl alleen met droog weer….:W

IMG_1334.jpeg
 
Ik kan me wel vinden in wat Christof zegt. Heb nog niet zo lang m'n rijbewijs maar had met elke motor (zit nu op nr 4) dat ik meteen na aankoop alweer naar de volgende zat te kijken en heel weinig reed. De Super Magna die ik nu heb heb ik dit jaar misschien 10 keer bereden en dan vooral om de motor weer eens te laten lopen, niet echt voor het plezier. Hij staat ook niet bij mij thuis (appartement met alleen ruimte voor een fiets en bromfiets) en moet eerst het een en ander de schuur uit rijden bij m'n ouders en dan de motor er achterwaards uit rollen wat altijd voelt als gedoe. Plus de Magna voelt als teveel motor voor mij, dus dat helpt ook niet mee.

Voor de korte ritjes pak ik 'm ook al niet meer, daar heb ik sinds een paar jaar een oud 4takt brommertje voor en da's toch echt veel leuker vind ik. Dus waar zou ik dan nog een motor voor gebruiken... ritten naar het buitenland MISSCHIEN? Nog nooit gedaan en lang genoeg de kans gehad met al m'n vorige motoren. Voelt ook als een hoop gedoe, planning, uitrusting bij elkaar kopen etc. Moraal van het verhaal: ik ben te lui voor motor rijden.
 
Ik kan me wel vinden in wat Christof zegt. Heb nog niet zo lang m'n rijbewijs maar had met elke motor (zit nu op nr 4) dat ik meteen na aankoop alweer naar de volgende zat te kijken en heel weinig reed. De Super Magna die ik nu heb heb ik dit jaar misschien 10 keer bereden en dan vooral om de motor weer eens te laten lopen, niet echt voor het plezier. Hij staat ook niet bij mij thuis (appartement met alleen ruimte voor een fiets en bromfiets) en moet eerst het een en ander de schuur uit rijden bij m'n ouders en dan de motor er achterwaards uit rollen wat altijd voelt als gedoe. Plus de Magna voelt als teveel motor voor mij, dus dat helpt ook niet mee.

Voor de korte ritjes pak ik 'm ook al niet meer, daar heb ik sinds een paar jaar een oud 4takt brommertje voor en da's toch echt veel leuker vind ik. Dus waar zou ik dan nog een motor voor gebruiken... ritten naar het buitenland MISSCHIEN? Nog nooit gedaan en lang genoeg de kans gehad met al m'n vorige motoren. Voelt ook als een hoop gedoe, planning, uitrusting bij elkaar kopen etc. Moraal van het verhaal: ik ben te lui voor motor rijden.
Kun je niet met terugwerkende kracht stoppen zodat het lijkt alsof je nooit gereden hebt?
 
Ik kan me wel vinden in wat Christof zegt. Heb nog niet zo lang m'n rijbewijs maar had met elke motor (zit nu op nr 4) dat ik meteen na aankoop alweer naar de volgende zat te kijken en heel weinig reed. De Super Magna die ik nu heb heb ik dit jaar misschien 10 keer bereden en dan vooral om de motor weer eens te laten lopen, niet echt voor het plezier. Hij staat ook niet bij mij thuis (appartement met alleen ruimte voor een fiets en bromfiets) en moet eerst het een en ander de schuur uit rijden bij m'n ouders en dan de motor er achterwaards uit rollen wat altijd voelt als gedoe. Plus de Magna voelt als teveel motor voor mij, dus dat helpt ook niet mee.

Voor de korte ritjes pak ik 'm ook al niet meer, daar heb ik sinds een paar jaar een oud 4takt brommertje voor en da's toch echt veel leuker vind ik. Dus waar zou ik dan nog een motor voor gebruiken... ritten naar het buitenland MISSCHIEN? Nog nooit gedaan en lang genoeg de kans gehad met al m'n vorige motoren. Voelt ook als een hoop gedoe, planning, uitrusting bij elkaar kopen etc. Moraal van het verhaal: ik ben te lui voor motor rijden.
Kort je rijbewijs en nu al nummer 4 en deze bevalt ook al niet.

Snap ik er geen bal van, koop een motor waar je vooraf op proefgereden hebt/ info erover inwinnen en uiteraard binnen je budget etc. Wat is daar zo moeilijk aan….. :?
 
Kort je rijbewijs en nu al nummer 4 en deze bevalt ook al niet.

Snap ik er geen bal van, koop een motor waar je vooraf op proefgereden hebt/ info erover inwinnen en uiteraard binnen je budget etc. Wat is daar zo moeilijk aan….. :?
aandachtsspanne van tiktokgeneratie?
 
Kort je rijbewijs en nu al nummer 4 en deze bevalt ook al niet.

Snap ik er geen bal van, koop een motor waar je vooraf op proefgereden hebt/ info erover inwinnen en uiteraard binnen je budget etc. Wat is daar zo moeilijk aan….. :?
Geen idee. Heb dat vgm ook telkens gedaan. Motor gezien, info inwinnen, proef rijden, ja bevalt prima, anderhalf a 2 jaar later zin in iets anders.
Sinds 2017 m'n A2, sinds 2019 A rijbewijs maar vooral A2 motoren gereden. Zwaardere motoren geen behoefte aan.
 
Ik kocht meestal elk jaar of elke twee jaar een andere motor. Alleen mijn Suz DR650SE heb ik 5,5 jaar gehad en nog steeds spijt van de verkoop.
Ook mijn Kawa ER-6N heb ik 7 jaar, Yamaha NMAX 155 nu 4 jaar, maar dat komt meer omdat ik genoeg ander spuil van importeurs aan het rijden ben. Anders had ik eerder die ER-6N wel ingeruild voor wat anders. Fijne motor, maar er zijn meer fijne motoren en dat ding is van 2016, maar het model van 2012 en de techniek dus ook. Het loopt tegenwoordig allemaal veel mooier. Als ik ook van een Z650 afstap en weer op mijn ER-6N stap, dan is dat gewoon een lompe tank. Gelukkig ben je dat na 2 ritten weer vergeten.
 
Ik heb meer last van het omgekeerde.
Wat ik ook rij, ik vindt alles leuk.
Iedere (type) motor heeft zij leuke en minder leuke kanten.
Ik heb daarbij natuurlijk wel zo mijn voorkeuren...
Op ieder soort motor heb ik in ieder geval lol.
 
Ik kocht meestal elk jaar of elke twee jaar een andere motor. Alleen mijn Suz DR650SE heb ik 5,5 jaar gehad en nog steeds spijt van de verkoop.
Ook mijn Kawa ER-6N heb ik 7 jaar, Yamaha NMAX 155 nu 4 jaar, maar dat komt meer omdat ik genoeg ander spuil van importeurs aan het rijden ben. Anders had ik eerder die ER-6N wel ingeruild voor wat anders. Fijne motor, maar er zijn meer fijne motoren en dat ding is van 2016, maar het model van 2012 en de techniek dus ook. Het loopt tegenwoordig allemaal veel mooier. Als ik ook van een Z650 afstap en weer op mijn ER-6N stap, dan is dat gewoon een lompe tank. Gelukkig ben je dat na 2 ritten weer vergeten.
Als ik op de 888 stap dan is het telkens een lompe hok, is ook al 20 jaar zo…..maar nog steeds een fraaie motor om op te rijden. Kortom, tevreden zo…..
 
Als ik op de 888 stap dan is het telkens een lompe hok, is ook al 20 jaar zo…..maar nog steeds een fraaie motor om op te rijden. Kortom, tevreden zo…..
888 is ook wel echt een plaatje zeg, en wat een geluid ook. Hoor ze (of iets wat er veel op lijkt iig) hier weleens door de straat rijden, prachtig.
 
Als ik op de 888 stap dan is het telkens een lompe hok, is ook al 20 jaar zo…..maar nog steeds een fraaie motor om op te rijden. Kortom, tevreden zo…..

En dat is goed ook! Ergens moet je ook tevreden zijn. Het is alleen dat ik jaarlijks op het nieuwe spul kan rijden en je merkt dan wel verschil. Ik had een Kawasaki ER-5 wat jaren terug en die ging toch echt de deur uit omdat de remmen echt slecht waren. Ook met onderhoud en aanpassingen was ik niet tevreden. Maar veel kilometers maak ik tegenwoordig eigenlijk ook weer niet op mijn eigen tweewielers, grotendeels ook nu door twee jonge kinderen. Dit weekend ook weer verplichtingen, dus geen kilometer rijden. :+
 
En dat is goed ook! Ergens moet je ook tevreden zijn. Het is alleen dat ik jaarlijks op het nieuwe spul kan rijden en je merkt dan wel verschil. Ik had een Kawasaki ER-5 wat jaren terug en die ging toch echt de deur uit omdat de remmen echt slecht waren. Ook met onderhoud en aanpassingen was ik niet tevreden. Maar veel kilometers maak ik tegenwoordig eigenlijk ook weer niet op mijn eigen tweewielers, grotendeels ook nu door twee jonge kinderen. Dit weekend ook weer verplichtingen, dus geen kilometer rijden. :+
Ken ik, prio’s heb ik ooit ook gehad…… _O-
 
Ken ik, prio’s heb ik ooit ook gehad…… _O-

Hoort erbij, maar tegenwoordig dat je ook op Instagram etc. kan zien wat anderen dan doen... dan kriebelt het wel om op dat moment ook op de motor te stappen. Misschien moet ik motorkanalen muten. _O-
En dat mijn vrouw in het weekend met enige regelmaat moet werken, helpt ook niet mee met wel of niet kunnen rijden. Veel dingen schuif ik op de langere baan. Maar komt allemaal goed. Ze worden vanzelf zelfstandiger en ik verwacht niet dat mijn dochter interesse zal hebben in sleutelen, maar mijn zoon denk ik wel. Dan kunnen we een leuk hobbyproject oppakken.
 
Tja, heb alle tijd nu en mag alles zelf binnen de grenzen van redelijkheid bepalen…_O-

Zonet voor de bui genoeg fun op de VFR gehad, zal denk ik ëén van de laatste ritten zijn ….want ik ga geen kou lijden.
 
Tja, heb alle tijd nu en mag alles zelf binnen de grenzen van redelijkheid bepalen…_O-

Zonet voor de bui genoeg fun op de VFR gehad, zal denk ik ëén van de laatste ritten zijn ….want ik ga geen kou lijden.

Dat is wel lekker, gewoon je eigen plan weer trekken. :t
Hier gaat de motor denk ik binnenkort ook de laatste rit van het jaar rijden. De motorscooter pak ik ook in de winter, als ik er zin in heb. Verwarmde handschoenen maken wel veel goed!
 
Ondertussen al een 6-tal weken de W800 in bezit (MY2022, rood). Zalige motor, dit. Geen gedoe, alleen maar genieten !
En welk "gedoe" heb je op deze niet dat je op de andere dan wel had? :?
Ik heb al heel wat modellen gehad,maar ik heb nooit op de ene meer gedoe gehad dan op de andere.

Ik kan me wel vinden in wat Christof zegt.

Dus waar zou ik dan nog een motor voor gebruiken... ritten naar het buitenland MISSCHIEN? Nog nooit gedaan en lang genoeg de kans gehad met al m'n vorige motoren. Voelt ook als een hoop gedoe, planning, uitrusting bij elkaar kopen etc. Moraal van het verhaal: ik ben te lui voor motor rijden.
Verkoop 'm dan gewoon,als je het teveel moeite vindt.
En neem je brommertje of de bus,of is het teveel moeite om naar de halte te wandelen....
 
Het is inderdaad vrij gewelddadig omschreven.
Dat is natuurlijk niet hoe het zou moeten gaan.

Maar we lijken het te accepteren dat mensen die de rijvaardigheid verliezen gewoon door mogen blijven kachelen.
De rest mag het maar oplossen.
Terwijl op een drankje de morele doodstraf staat.
Ouderen zijn niet zielig, wijsheid komt met de jaren, eigenwijsheid komt gratis mee😉
Dus ik vind dat beneveld door drank en gebrek aan rijvaardigheid door ouderdom gelijkwaardig bestraft moet worden.
Als je er door overhoop gereden wordt is het resultaat hetzelfde.
 
Terug
Bovenaan Onderaan