Wie is er nog meer voor bekeuringen aan het werk?>

Heej,

Die motor die onverzekerd was lag in puin. Het hele blok is naar de filistijnen dat ding heeft een jaar in de schuur gestaan. En nu krijg ik een bekeuring van 320 euro slaat nergus op toch, ik heb er nooit op gereden wanneer ie onverzekerd was.

Volgens mij vertel je niet het complete verhaal....... :N












Dus ben je de LUL
 
Heej,

Die motor die onverzekerd was lag in puin. Het hele blok is naar de filistijnen dat ding heeft een jaar in de schuur gestaan. En nu krijg ik een bekeuring van 320 euro slaat nergus op toch, ik heb er nooit op gereden wanneer ie onverzekerd was.
Wat dacht die eikels kijken niet in Friesland,je kan toch met alle redelijkheid denken;zou ik deze puinhoop ook motten schorsen?(kenteken) '( ;( O-)
 
Heej,

Die motor die onverzekerd was lag in puin. Het hele blok is naar de filistijnen dat ding heeft een jaar in de schuur gestaan. En nu krijg ik een bekeuring van 320 euro slaat nergus op toch, ik heb er nooit op gereden wanneer ie onverzekerd was.
Waarom had je hem niet geschorst dan?!
Dat had je zowel wegenbelasting als deze boete gescheeld...

Beetje eigen schuld... je moet het ze ook niet te makkelijk maken...

Als ik mijn voordeur open laat staan omdat ik 'vergeet' om hem dicht te doen, ga ik hier ook niet lopen janken dat ze bij me ingebroken hebben. Zelfs niet als ik achter die deur nog wel een kastje had neergezet zodat ze het moeilijker zouden krijgen bij het inbreken ofzo... :P
 
Wordt echt een beetje moe over al dat gezeik over boetes. Je bent er zelfs nog goedkoop vanaf gekomen met die 320 euries. Wat als je nou iemand of iets aangereden had dat ene dagje dat je vergeten was je te verzekeren? Was je wel ff wat duurder ut geweest.

Als je opgelicht wordt doen ze hun werk niet of te langsaam en nu doen ze hun werk wel een keer en dan is het nog niet goed? Dus het is alleen goed als het jou uitkomt??



en wat betreft de Darwin awars.. die worden ook toegekend aan mensen die nog leven.
The candidate must remove herself from the gene pool.

The prime tenet of the Darwin Awards is that we are celebrating the self-removal of incompetent genetic material from the human race. Therefore, the potential winner must be deceased, or at least incapable of reproducing. The traditional method is death. However, an occasional rebel opts for sterilization, which allows her more time to enjoy the dubious notoriety of winning a Darwin Award.
 
NIET ZEIKEN. BETALEN!

En wat betreft onverzekerd rondrijden... mocht je mij aanrijden, dan laat ik je de rest van je leven betalen ...
Maar dit is uiteraard hypothetisch 8-)
 
Hallo medemotorrijders,

Wie o wie wordt ook stapelgek van al die bekeuringen. Kijk zolang ik het nog kan betalen is het geen probleem. Maar inmiddels krijg ik de ene na de andere binnen. Ik word er echt helemaal doodziek van. Ik durf amper meer naar de brievenbus. De afgelopen weken ben ik niet echt meer aan rijden toegekomen alleen maar beunen om die shit te kunnen betalen. Ik zit er over te denken om het apparaat misschien maar te verkopen. Nu heb ik onlangs een bekeuring gekregen voor het niet voldoen aan de verzekeringsplicht, gewoon vergeten. Maar dit kost 320 euro ik kan dit niet meer ophoest ik wordt er werkelijk waar GEK en Woedend van. Als je wordt genaaid door een oplichter duurt het een eeuwigheid voordat de justitie er wat aan doet. Maar je vergeet een keer een papiertje op tijd in te leveren en je krijgt godverdomme 320 euro bekeuring. Niet normaal.

Inderdaad, doe dat. Pannenkoek.
 
snap ook niet helemaal waarom je de verzekering niet hebt geschorst, als je er toch niet op gereden hebt.

door dit soort geintjes van jou, wordt dadelijk weer iedere motorrijder gecontroleerd , of je wel alles voor elkaar hebt, en als je toch eenmaal bij oom agent staat. dan mag die MF stikkert ineens niet, moet je voldoende licht voor het kentekenplaat hebben, moet die db-killer er toch echt in, en ga zo maar door..........

gelukkig heb ik al mijn verzekeringen in een pakket , waardoor de maandpremie lekker lag uitvalt , en alle verzekeringen gewoon iedere maand betaald worden

jij was te laat met betalen, dus niet zeuren, doe ik ook niet als ik een bekeuring krijg voor te hard rijden of zo, is toch me eigen schuld ( zegt iemand die gelukkig nog geen bon heeft gehad ) ( motor dan ).
 
een collega van mij die kreeg een nieuwe route, en moest ineens i.p.v. van nijmegen naar apeldoorn ( alleen maar s'nachts ) en dacht dat s'nachts de trajectcontrole niet actief was |( |(

na een week kwamen wij erachter dat hij zich toch echt niet aan die 100 km/h houdt op dit stuk. wij hebben hem verteld dat die TC het s'nachts ook doet.

gevolg was 4 of 5 bonnen (iedere nacht een :+ ) voor te hard rijden weliswaar niet zo erg hard, maar een week van tevoren was hij ook al op de a 325 bij nijmegen staande gehouden voor de snelheid.
je mag daar maar 70 km/h en hij reed 100 km/h per uur ongeveer
en het resultaat mag er wezen in totaal ong aan 500 euris aan boetes. :X

kan je vertellen dat hij er erg ziek :r van was , maar nam het wel sportief op
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij vertel je niet het complete verhaal....... :N

Dus ben je de LUL


Het verhaal is dat na een jaar automatisch je schorsing verloopt. Die moet je tegen betaling verlengen en als je dat vergeet krijg je een bekeuring voor het niet verzekerd hebben van een motorvoertuig. Het gekke is dan overigens, dat er op het kenteken staat dat hij geschorst is. M.A.W. je mag er niet mee rijden volgens het kentekenbewijs, maar je moet omdat de schorsing verlopen is wel de motor verzekeren.

Vroembert weet dit, omdat hij een klassiker helemaal in onderdelen uiteen had liggen en vergeten was de schorsing te verlengen. O-) Net als bij Mike was de motor helemaal niet bruikbaar. En dan is die 320 ballen wel wrang (Vroembert had daar ook liever een aantal keren wat te hard voor gereden :X O-) )

Die motor kon alleen gevaarlijk worden, voor een verkeersdeelnemer, als Vroembert het frame op zou pakken en bijvoorbeeld voor de wielen van een fietser zou smijten.

Mike schetst net zo'n situatie en dan is 320 euro voor wat je een administratieve fout zou kunnen noemen wel heel erg veel.
De motoren waarmee ik op de weg kom zijn overigens keurig netjes verzekerd. Ik zou er gezien de risico's niet eens over peinzen om er onverzekerd mee te gaan rijden.

Gezien de kosten is het gewoon verzekerd laten van een klassieker overigens goedkoper, dan het ding schorsen en de schorsing elke keer weer verlengen.
 
Laatst bewerkt:
NIET ZEIKEN. BETALEN!

En wat betreft onverzekerd rondrijden... mocht je mij aanrijden, dan laat ik je de rest van je leven betalen ...
Maar dit is uiteraard hypothetisch 8-)


Is idd hypothetisch, want hij heeft toch al verteld dat die fiets stuk is en niet rijdt |( |(
 
snap ook niet helemaal waarom je de verzekering niet hebt geschorst, als je er toch niet op gereden hebt.

gehad ) ( motor dan ).


Als hij het ding nog had verzekerd, had hij geen bon gekregen voor onverzekerd rondrijden.

Als je wilt moraal riddderen, wel eerst even goed lezen. !!!!!!!!!!
 
@mike te bike schreef :
Nu heb ik onlangs een bekeuring gekregen voor het niet voldoen aan de verzekeringsplicht, gewoon vergeten.



versturen ze echt niet zomaar hoor.

maar goed uit zijn verhaal wordt mij niet duidelijk dat hij verzekerd was
 
Is inderdaad zuur van al die snelheidsboetes die je krijgt, maarja dat is nog steeds een questie van jezelf in de hand houden. Als je dat nou wat vaker doe en af en toe een circuitdagje boekt van het geld dat je normaal aan boetes uitgeeft...
Verder wat betrefd verzekering. Ik had mijn motor gekocht en meteen telefonisch verzekerd. Dan heb je een bepaalde termijn waarbinnen je verzekering helemaal rond moet zijn, dus papierwerk invullen. Was niet helemaal goed gegaan bij mij en toen kreeg ik netjes een brief van rdw (geloof ik) dat mijn motor niet meer verzekerd was. Was op het moment dat ik hem kreeg al wel weer verzekerd maar mijn point is denk ik wel duidelijk. Je krijgt volgens mij niet onaangekondigd een boete daarvoor.
 
Vroembert heeft wel een punt.

Aan de andere kant, als je motor geschorst in de schuur staat, hoe kun je dan nog al die bekeuringen krijgen waar TS over klaagt? :?
 
.....

Nu heb ik onlangs een bekeuring gekregen voor het niet voldoen aan de verzekeringsplicht, gewoon vergeten. Maar dit kost 320 euro ik kan dit niet meer ophoest ik wordt er werkelijk waar GEK en Woedend van. Als je wordt genaaid door een oplichter duurt het een eeuwigheid voordat de justitie er wat aan doet. Maar je vergeet een keer een papiertje op tijd in te leveren en je krijgt godverdomme 320 euro bekeuring. Niet normaal.

Tip: automatische incasso! kun je het niet meer "vergeten" ;)
 
_O- slim topic :+


Opvallend is dat hij eerst vergeet te verzekeren en daarna zich kennelijk toch gaat schamen en met het verhaal komt dat de fiets al een jaar niet rijdt..........

KLOPT NIET HE ;)
 
Vroembert heeft wel een punt.

Aan de andere kant, als je motor geschorst in de schuur staat, hoe kun je dan nog al die bekeuringen krijgen waar TS over klaagt? :?


Volgens mij ben ik net als velen iemand die meer dan 1 fiets in bezit heeft. Ik had toen het mij overkwam 3 kentekens op naam, waarvan 1 niet rijdbaar, omdat hij in onderdelen binnenkwam. Ik heb altijd minstens 1 motor rijdbaar en die is zeker weten netjes verzekerd. Mijn huidige lopende projectfiets is ook verzekerd, omdat een klassieker verzekering goedkoper is dan elk jaar de schorsing te verlengen. :(
Dat de schorsing elk jaar verlengd moet worden is overigens pure geldklopperij in mijn ogen, want het is slechts een status in de computer veranderen.

En rijden op een geschorste motor lijkt me niet verstandig, want ik passeer door de week soms dagelijks incasso apparatuur langs de snelweg, die tegenwoordig bijna standaard ook is voorzien van de catchscan, dus hebben ze je zo te pakken.

En als ik het goed begreep bezit de TS ook meer dan 1 motor.
 
Laatst bewerkt:
Hmz, ik had ook een schorsing op mijn donormotor, maar deze zou nooit weer rijden. Na wat uitzoekwerk kwam ik er achter dat het bij een motor mogelijk is om deze thuis te slopen! Dus als je hem niet meer gaat gebruiken gewoon ff je kenteken naar de rdw opsturen met een verzoek tot verwijdering uit de registers...


Nu weet ik niet of je die fiets ook wil slopen, gewoon wat info zeg maar
 
Hmz, ik had ook een schorsing op mijn donormotor, maar deze zou nooit weer rijden. Na wat uitzoekwerk kwam ik er achter dat het bij een motor mogelijk is om deze thuis te slopen! Dus als je hem niet meer gaat gebruiken gewoon ff je kenteken naar de rdw opsturen met een verzoek tot verwijdering uit de registers...


Nu weet ik niet of je die fiets ook wil slopen, gewoon wat info zeg maar


Mijn 3e kenteken is inmiddels idd geschrapt, volgens de thuissloop regeling, kan ik niet meer vergeten de schorsing te verlengen :X
 
Nounou moraalridders hiero!

Ik heb dezelfde bekeuring gehad voor een motor die niet eens reed....
Wanneer je de motor op je naam hebt staan en em niet direct verzekerd ben je de pineut, ongeacht of je rond rijdt of niet....

Dit vind ik persoonlijk echt buitersporig en slaat nergens op.
Als ze je pakken wanneer je onverzekerd rijdt ok, maar niet als de motor in de schuur staat niets te doen en niet eens kan rijden.

Rij je binnen de bebouwde kom langs een school 49 km te hard, dan krijg je een lagere bekeuring!

Daarom ben ik het met je eens dat deze boete nergens op slaat totdat je gepakt wordt tijdens het rijden zonder verzekering...


Idem hier

De BMW rijd en staat voor
De Honda 650 CX staat in de achtertuin, onmogelijk om ermee te rijden en mn man was in die tijd in therapie
Helaas voor ons, ook wij kregen een boete ( van die Honda CX ) als zijnde misdrijf voor dat feit en mochten 320 euro dokken
Geen kans op vrijstelling daarmee, zelfs niet als je kan laten zien dattie niet rijvaardig is

Dus tja, nu ligt t briefje klaar om volgende maand weer om te schorsen
*O* Nu letten we er hier echt wel op _O- Ziek of niet ziek, des noods gewoon kruipend naar t kantoor om da kreng te schorsen
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan