Wie kan er hier ECHT goed wheelies maken?

Ik kan het ook wel redelijk, met mijn kawa ging het echt super, in de 2 op de koppeling omhoog laten klappen, stond ie al bijna meteen op balanspunt. Als ik hem echt goed had staan kon ik denk ik ook wel een km ofzo op het achterwiel rijden. In dit filmpje ben ik ook te zien. Op het laatst ook nog een keer op mijn oude duc, dat was nog vrij in het begin met oefenen. Maar vooral heeel veel oefenen, daar komt het op neer, wennen aan het omhoog komen. Hoe hoger je zit hoe instabieler hij wordt, maar je verlegt je grenzen en je merkt het vanzelf als je echt op het balanspunt zit, want dan komt hij namelijk niet meer naar beneden :)
Nu met mijn nieuwe duc lukt het ook alweer aardig, ik kom binnenkort wel een keer langs om jou filmpjes te kijken denk ik, crashing biggel (toine denk ik hè?)
Deze duc zal je ook wel kennen denk ik :)
full
 
Tip voor de beginners, wij zijn begonnen in de eerste versnelling, op het gas omhoog laten komen. Ben je een beetje gewend geraakt aan de hoogte, dan kun je het met de koppeling in de 2 gaan proberen (tenzij je een 1000 hebt, dan lukt het ook wel op het gas in de 2) Begin met weinig gas en de koppeling niet te hard laten schieten, zo bouw je het steeds verder op, met meer gas geven. Vooral niet te hard pushen want dan ga je op je bek. Denk dat wij ongeveer 2 weken iedere avond ongeveer 1,5 uur zijn gaan oefenen voordat we een beetje fatsoenlijke wheelies op de koppeling konden maken. Als je de basis onder de knie hebt komt daarna de hoogte wel.
 
De eerste 3 versnellingen zijn als een raket naar omhoog.
Al bij 6000 toeren zomaar (gratis !).
De 4e versnelling is als de eerste versnelling van een GSXR1000K7.
De vijfde en zesde zijn enkel voor Duitsland en met permissie van de Bundeskansler.

Hoe weet jij dat nou? Dat ding is nog niet eens geïntroduceerd!!! :N
 
heej luitjes, ik ben ook een beetje aant weeliën geslagen. Het lukt me al om de 1e versnelling helemaal uit te rijden, tot ongeveer 120 km/pu. Ben nu aant oefenen om door te schakelen naar de 2e versnelling, maar lukt me nog niet. Gebruiken jullie de koppeling met doorschakelen,, ik denk het niet, maar laten jullie het gas een beetje los als je doorschakeld of gewoon de zelfde stand aanhouden met de gashendel. Het tot in de begrenzer doorrijden is klote want je hebt dan niks meer over om vaart te houden bij het neerkomen, je komt dan best wel hard met je voorwiel op de weg weer terrecht.

Iemand die het weet,, ik rij zelf een cbr 600 rr van 2003.

greetz snautse
 
Sneller doorschakelen (d.w.z. eerder). Zo'n 2.000 rpm voor de toerenbegrenzer doorschakelen.

Ohja, als ik jou was zou ik de koppeling wel even gebruiken en erg opletten op je hoeveelheid gas! Als je zonder koppeling doorschakelt en het gas erop houdt klap je geheid achterover :W
 
Lukt me ook wel aardig..

Kan het in de 1 tot met 3, omhoog gooien dan enkel op vermogen.
In de 4 met koppeling..
Maar dan rechtop zetten, en je evenwichtpunt vinden.

Hoef je ook niet steeds harder te harder te gaan en kun je kilometers op je achterwiel, vind enkel mijn blokje volgens mij niet fijn :N

Maar doorschakelen moet je pas echt aan beginnen als je het een beetje kan..
Zelf doe ik het zonder de koppeling.
Maar hij komt echt heel erg rap!

Maar wat is er gaver dan op de snelweg naast een auto omhog te gooien en tot 240 te wheelien?? *O*
 
Laatst bewerkt:
Lukt me ook wel aardig..

Kan het in de 1 tot met 3, omhoog gooien dan enkel op vermogen.
In de 4 met koppeling..
Maar dan rechtop zetten, en je evenwichtpunt vinden.

Hoef je ook niet steeds harder te harder te gaan en kun je kilometers op je achterwiel, vind enkel mijn blokje volgens mij niet fijn :N

Maar doorschakelen moet je pas echt aan beginnen als je het een beetje kan..
Zelf doe ik het zonder de koppeling.
Maar hij komt echt heel erg rap!

Maar wat is er gaver dan op de snelweg naast een auto omhog te gooien en tot 240 te wheelien?? *O*
Was weer vet gisteren!!!
Zijn jou filmpjes nog mooi geworden? mijne wel.. *O* (vooral die stand-up, en rolin burnout })

Maar mijn GSX-je kan het alleen in zijn 1e versnelling op de koppeling..
omhooghouden lukt wel, (ook als stand-up) maar het doorschakelen alleen nog niet..
maar dat komt wel :) (ding is ook zo zwaar:P)
 
hopper had zondag op assen een paar leuke wheelies, als ik hem zo zie is er zeker niets aan.
Heb een rg500, als je daar het gas opendraait komt ie bij 7K zelf omhoog. Leuk speelgoed *O* *O*
 
met de nieuwe hypermotard van 1 tot en met 5 doorschakelen
en op het balance point in een versnelling zolang als de weg is
leuk speelgoed die hypermotard
 
damn, da's een oud topic :)

[me="Zoeperman"]kan ook wel aardig wheelien :P[/me]

met de husky eigenlijk net zover als ik wil, waarbij ik nu ook bochten kan en inhalen auto's en weer invoegen etc.

met de 1098 gaat het ook prima, hoewel ik ff moest wennen nadat ik van de zx10r af kwam, die deed het wel wat makkelijker.

Pak hem altijd met de koppeling, meestal in 2 of 3 en schakel eigenlijk alijd meteen over in de lucht naar een hogere versnelling. Dan rustig versnellend doorrijden, wil hem niet té hoog zetten omdat het allemaal net ff harder gaat dan op de SM.

Met de 10 wheeliede ik elke vierkante meter die ik maar vrij had op een gegeven moment. Met de duc doe ik dat niet niet meer, ben toch van mening dat lange highspeed wheelies uiteindelijk je smering niet ten goede komen, m'n zx10r had wellicht niet voor niets een big end lager eruit liggen bij 300 km/h......

hoogste wheelysnelheid, +/- 245 km/h op de zx10r
 
Laatst bewerkt:
ikke... soms tot zijn 5 aan toe met een RSV... met de MV kom ik niet verder dan 3 :X
 
Ik zelf heb een Hayabusa met 350 pk en meer.
Trek daarmee de GP racer van Rossie aan gort.
De achterbrug is NIET verlengd. Geen millimeter. Geen drag motorfiets dus.
Deze Hayabusa trekt power wheelies tot en met de 6e versnelling.
Het ligt enkel aan mijn durf , mijn gemoed , de weg en al het overig verkeer.

Ik zelf heb nooit wheelie training gevolgd.
Hell nee. Nooit.
Heb enkel o.a. een Turbo Interkoeler laten plaatsen en hubbekee ...
Soms trekt mijn Busa bij 240 km per uur een wheelie omdat ik teveel gas geef.
Of ik dat leuk vind ?
Echt niet. })
Echt wel ! :9

Maar dik op het achterwiel eindeloos door , dat zit er niet in.
Geen moed voor. Ben te oud voor die stunts. Daarbij ....
het probleem is de Turbo boost gedurende een wheelie te beheersen.
Teveel boost is op zo een moment levensgevaarlijk.

De eerste 3 versnellingen zijn als een raket naar omhoog.
Al bij 6000 toeren zomaar (gratis !).
De 4e versnelling is als de eerste versnelling van een GSXR1000K7.
De vijfde en zesde zijn enkel voor Duitsland en met permissie van de Bundeskansler.

De landing is veel veel erger.
Te hard en het voorwiel slaat te diep en veegt mijn dure interkoeler van
mijn waterkoeler af , met vreselijke gevolgen van dien.
Zo. Veel succes jullie met oefenen !
Weet dat ik alles moet doen om NIET te wheelien.
Leven kan soms echt tegenzitten. }) })

Ik lees even terug hoor .... hmmmm , ja ... ja .... tssssss , okay ! *D
Keurig 100% , nergens ook maar ietsjes ietsiepietsie overdreven.
:W :W :W


umm :? volgens je vriendin heb jij viagra nodig , om hem omhoog te krijgen :Y :+ :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan