Ik heb vorig jaar ook eerst proefgereden op de gewone uitvoering en was toen verrast door de handelbaarheid van deze motor. Ook het standaard geluid vind ik mooi, niets meer aan doen! M’n vergelijkingsmateriaal was de “oude” Caponord. Daar heb ik 6 jaar met veel plezier op gereden, maar de nieuwe is lichter, stuurt vlotter en weer helemaal van deze tijd. Toch overtuigde dat toen niet helemaal en wilde ik graag proefrijden op de Rally. Dit onder andere vanwege het grotere voorwiel, de elektronica, de betere motor loop en “de looks.”
Het was alleen jammer dat er in heel Nederland geen enkele demo beschikbaar was bij de dealers en de importeur!? Dit ondanks toezeggingen van diverse dealers dat er 1 zou komen. Mij verbaasd het niet dat er zo weinig van rondrijden in Nederland. Ik ben dus uitgeweken naar het buitenland, daar proefgereden op een (groene) Rally en was direct overtuigd dat de Rally het duurdere prijskaartje waard was.
Begin Juni de gele uitvoering besteld(ongezien) en 2 weken later kon ik hem ophalen bij de dealer. Nog 2 weken later gekeurd en kenteken binnen. Rijden dus! Uiteindelijk zelfs nog iets goedkoper dan in Nederland, maar je moet het zien zitten om het allemaal zelf te regelen.
De kofferset van de Travel Pack zijn inderdaad mooier geïntegreerd, maar deze koffers zijn mooi vierkant en passen goed bij de Rally. Ik vind ze zelfs bij een “oud” type Caponord mooi staan, kwam ik ergens tegen op marktplaats.
Proerijden? Zeker doen! En als je de kans hebt en de importeur is wakker geworden, dan zeker ook op de Rally!