Wie rijden er allemaal een Honda Magna ? deel 3

iets doms ik ben in het bezit van een supermagna (heb er verschillende gehad) nu die zuigt zen lucht binnen langs de binnenkant van de motor , heeft er al iemand op het idee gekomen om die van ergens verse lucht te laten aanzuigen , ,,,
 
De door Honda bedoelde atf komt ongeveer overeen met de 10. Zelf vond ik een zwaardere olie fijner rijden, de demping wordt dan wat stugger en niet meer zo 'zweverig', 20 is voor mij persoonlijk prima.
Wat banden betreft heb ik meestal met bt45 gereden, maar dat was 20_25 jaar geleden, inmiddels zullen er best betere banden zijn.

Maar dat is dan normale voorvork olie zoals bijvoorbeeld: Putoline HPX R 20W 1LTR Voorvorkolie
zoiets? Er hoeft dus niet perse ATF in?
Ik had de BT45 op mijn andere motor maar daar was ik niet tevreden over de wegligging met nat weer.
Maar de bandenmaten van de Magna zijn niet bepaald zo dat er veel keuze qua banden is.
 
Mij beviel die atf niet maar kan ook aan de rijstijl en andere voorveren gelegen hebben.
 
Zelf ben ik een sportieve rijder en heb ik liever een stuggere vering 😁dus zodoende dat ik het ook vraag nou ik toch alles uit elkaar heb
 
wat wordt er hier bedoeld met de california troep? Ik heb wel een VF700C uit amerika maar volgens mij heeft die die troep niet.
Ik heb geen extra benzine tank, wel een klein kvs expansie reservoir. Hij heeft een benzinepomp. Maar als ik extra dingen weg kan laten die toch onzin zijn dan natuurlijk graag. Heb toch nog alles in onderdelen liggen.
Ik ben nou aan de voorvorken bezig. Zijn nou zwart gespoten en afgebakken in de oven.
 
Hey mensen,

ik zal me eens even voorstellen.
Mijn naam is Silas en ben 29 jaar, woon in een klein dorpje in het o zo zonnige Zeeland.

altijd al druk geweest met wat projectjes en vind het altijd super om motor te rijden.

9 jaar geleden heb ik een Honda Magna VF500c gekocht waarvan het blok eerst bedoeld was voor een ander project. echter had ik daar toch geen zin meer in en hebben we besloten om de Magna maar om te bouwen.

Ik denk dat je er van moet houden maar vind het resultaat zelf wel aardig geslaagd!
Goed 3.JPG
Goed.JPG
Goed 1.JPG
Goed 5.JPG
 
Apart maar heel ruig 8-) ;) ik houd er wel van.
Het enigste waar ik dan aan denk is heeft de 500 genoeg power. of valt dat wel mee :X
 
Absoluuut de mooiste VF500C verbouwing die ik ooit heb gezien. Daar mag je trots op zijn. Wat voor achterbrug is het? Van een VF500F?
Zit er nog iets van demping in de pijpjes of helemaal open? Dat is het enige (geluid) waar ik niet van houd, al ziet het er mooi uit.
 
Apart maar heel ruig 8-) ;) ik houd er wel van.
Het enigste waar ik dan aan denk is heeft de 500 genoeg power. of valt dat wel mee :X

tja, dat is maar net wat je gewend bent en wat je wilt natuurlijk.. deze is gebouwd om op de zondag op het gemakje een rondje te toeren.. maar moet zeggen hij heeft lekker koppel voor een 500!
 
Absoluuut de mooiste VF500C verbouwing die ik ooit heb gezien. Daar mag je trots op zijn. Wat voor achterbrug is het? Van een VF500F?
Zit er nog iets van demping in de pijpjes of helemaal open? Dat is het enige (geluid) waar ik niet van houd, al ziet het er mooi uit.

Thanks! was ook een redelijke uitdaging om er iets leuks uit te krijgen.. dat was namelijk wat mij ook altijd opviel.. de meeste ombouwen vallen vies tegen.

de achterbrug is van een Honda CRF450 (crossmotor) incl. het prolynk systeem en de veer. voorvork is van een Kawasaki Z750

wat betreft de uitlaten, hier zit in het eerste deel een DB killer in, omdat het geluid nog niet mooi was er vanachteren een zelfbouw killer in gestoken waar weer Demperwol rond zit. dit om toch het geluid naar beneden te brengen want ben het helemaal met je eens dat een open pijp niet mooi klinkt. dit is acceptabel maar mag wat mij betreft nog iets minder.. dus misschien binnenkort daar nog een kleine aanpassing aan doen.
 


hey Timmie

inmiddels maandje later, heb je de sensoren al binnen en is het plug and play?
hoor graag van je en met mij nog enkelen :)
 
Oh echt? Geen idee of dat zo is maar dat zou dan wel bijzonder zijn. Ergens waar ik dat kan achterhalen, via frame nummer ofzo? En ik heb er 3000 voor betaald
Op het typeplaatje bij het balhoofd staat als het goed is VF750CJ, de J staat voor 1988
Snelheidsmeter in mile's is als het goed is Amerikaans.
Snelheidsmeter in kilometers is als het goed is Canadees en dat is wat ik heb.
 
even een vraag. als je de cardan aandrijving bekijkt... waar hoort dan olie te komen. Toen ik de aandrijfas eruit haalde zat bij de aansluiting ook olie. Eigenlijk zou ik verwachten dat er alleen olie binnenin de cardan hoort te zitten en verder nergens of hoort zich de holle ruimte bij de aandrijfas zich ook te vullen?



Verder 2 leuke foto's van de status op dit moment:


 
Nee enigste plek waar olie hoort is in het cardanhuis zelf,op andere plaatsen olie is lekkage.
En op de vertandingen van de as en cardanhuis waar geen olie zit hoort speciaal grafiet vet (Molybdenum disulfide )op.
Hier nog een filmpje waar vet op hoort,is over een GL,maar het zelfde gaat op voor de Magna,
 
Laatst bewerkt:
ik zie net iets anders. in de wph op pagina 163/248 staat dat hij anders gemonteerd moet worden. Eerst vertikaal houden dan vullen met olie en dan vertikaal de final drive unit ook erop zetten. en nu ik naar de as kijk zie ik daar ook inderdaad een keerring zitten. klopt dit ?

Even kijken bij het installation deel.

 
Laatst bewerkt:
ik zie net iets anders. in de wph op pagina 163/248 staat dat hij anders gemonteerd moet worden. Eerst vertikaal houden dan vullen met olie en dan vertikaal de final drive unit ook erop zetten. en nu ik naar de as kijk zie ik daar ook inderdaad een keerring zitten. klopt dit ?

Even kijken bij het installation deel.

Hier kan je zien waar de keerringen zitten,
 
Vraagje aan de magnakenners hier op het forum.
Ik ben op zoek naar nieuwe achterveren voor de supermagna (bj '87).
De huidige zitten er al op sinds aanschaf dus ik denk dat ze wel aan vervanging toe zijn, rechtsachter sist ook als de motor plots ingedrukt wordt.
Weet iemand wat de afstand moet zijn van oog tot oog voor een origineel en/of het mss mogelijk is om de achterkant wat te verlagen? (5 cm is voldoende)
Ik zelf heb mijn oog laten vallen op hagon, maar daar is heel veel keuze in veren voor de super en nu weet ik niet precies welke ik het beste kan kiezen.
Ik wil graag de achterveren hebben zoals de fat boy, volledig in chroom dat de veren zelf niet zichtbaar zijn.
Wie kan mij wat op weg helpen met het maken van de keuze. (het liefst de lagere versie, maar als het niet anders kan dan de ori).
Ik heb al zitten neuzen op het forum en ben al wat tegengekomen, maar niet met de getallen, afstanden, evt linkjes. (muv linkjes die niet meer werken)
Alvast een bedankt voor degene die reageren :)
 
Vraagje aan de magnakenners hier op het forum.
Ik ben op zoek naar nieuwe achterveren voor de supermagna (bj '87).
De huidige zitten er al op sinds aanschaf dus ik denk dat ze wel aan vervanging toe zijn, rechtsachter sist ook als de motor plots ingedrukt wordt.
Weet iemand wat de afstand moet zijn van oog tot oog voor een origineel en/of het mss mogelijk is om de achterkant wat te verlagen? (5 cm is voldoende)
Ik zelf heb mijn oog laten vallen op hagon, maar daar is heel veel keuze in veren voor de super en nu weet ik niet precies welke ik het beste kan kiezen.
Ik wil graag de achterveren hebben zoals de fat boy, volledig in chroom dat de veren zelf niet zichtbaar zijn.
Wie kan mij wat op weg helpen met het maken van de keuze. (het liefst de lagere versie, maar als het niet anders kan dan de ori).
Ik heb al zitten neuzen op het forum en ben al wat tegengekomen, maar niet met de getallen, afstanden, evt linkjes. (muv linkjes die niet meer werken)
Alvast een bedankt voor degene die reageren :)
Ik zie dat ze bij Hagon niet de maten opgeven,niet handig van die knakkers,ik denk dat je het beste met de Hagon importeur contact kan opnemen,misschien
dat hun je kunnen vertellen wat de mogelijkheden zijn.
Ben er inmiddels achter dat de Hagon die opgegeven word voor de Magna 330mm van oog tot oog is,dus als je je eigen schokbreker
opmeet weet je of die het zelfde zijn,als je dat weet kan je met die gegevens contact met de importeur opnemen of nog beter Hagon zelf.
Hou er wel rekening mee dat je voldoende ruimte moet houden tussen de band en de binnenkant van het spatbord als de motor in veert,
5 cm is best veel.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan