Wie rijdt er met een coolpack?

Een coolpack is blijkbaar een raar idee.
Zijn we als motorrijden toch wat aan de conservatieve kant? Wat nieuw is is blijkbaar lastig?
Beetje rare reacties inderdaad. Maar wat bedoel je precies?
Googlen op coolpack levert plaatjes op van ouderwetse koelelementen. :P

Ik heb een koelvest - en dat bevalt me erg goed - bedoel je dat?
 
Ik rij in avond even mijn rondje. Hadden het er gister nog over , Best nog wat motor rijders op de weg , wat zullen die het warm hebben.

Zo vond ik gister ook het bestaan van een coolpak jas.
ik zou zeggen: Ruk jij eens zo’n ding aan en dan deel je even de ervaring.
 
Het is eigenlijk een vest
Die heb ik, afgelopen weekend voor het eerst gebruikt, en het helpt wel. Het is niet koud, maar je merkt wel dat het koelt. Je moet hem wel onder een doorwaaipak aan doen, zodat er voldoende lucht langsstroomt om de waterdamp af te voeren.
 
Die heb ik, afgelopen weekend voor het eerst gebruikt, en het helpt wel. Het is niet koud, maar je merkt wel dat het koelt. Je moet hem wel onder een doorwaaipak aan doen, zodat er voldoende lucht langsstroomt om de waterdamp af te voeren.
Kijk daar hebben we wat aan.
 
Coolpack geeft idd meerdere uitkomsten bij Google. Ik bedoel dan een coolvest/coolpack, geef het een naam. Onderstaand plaatje is wat ik bedoel, dit draag je onder je jas, g
Screenshot_20200810_164203_com.android.chrome.jpg
 
Ik moet nog een doorwaai jas, dus ik zweet mij de tyfus .
Dan zou ik dat in ieder geval eerst doen, aangezien een koelvest zoals ik schreef ook weinig nu heeft zonder doorwaai-jas. Voor mij heeft het doorwaaipak meer gedaan dan het koelvest, het koelvest heb ik echt gekocht voor boven de 30 °C, omdat rijwind dan niet echt meer koelt. Daaronder voegt hij weinig toe.

Ik heb vorig jaar voor het eerst in mijn 22-jarige motorcarrière aparte zomerkleding gekocht en daar ben ik echt zeer content mee! (Rev'It Ignition 2 jas en bijpassen de Gear (1) broek, Held Sambia handschoenen). Ook mijn eerste (half)leren pak, ook daar nog geen moment spijt van gehad.
 
Coolpack geeft idd meerdere uitkomsten bij Google. Ik bedoel dan een coolvest/coolpack, geef het een naam. Onderstaand plaatje is wat ik bedoel, dit draag je onder je jas, g
Bekijk bijlage 1532055
Voordeel van het Macna vest, is dat je het water er in doet (het verdampt door de buitenlaag heen), en niet de buitenkant natmaakt. Dat was voor mij de reden om voor Macna te gaan.
 
Een drijfnat oud T-shirt onder de jas. Werkt prima voor een uurtje (mijn ww rit), ook bij 35C. Rits van jas beetje open - done
 
Ik heb zo'n ding. Het Rev'it model dat in m'n doorwaaijas geritst kan worden.

Vandaag nog gebruikt. Met dit warme weer zeker lekker. Verwacht geen wonderen, maar zeker als de buitentemperatuur boven de 30 komt helpt het zeker om koel te blijven in je pak, zonder jezelf de tyfus te zweten.
 
Ik heb de voorganger van de Macna (dry) cooling vest

1597078818449.png


Bij mij zit de vuldop nog voorop de borst, bij deze nieuwe versie is ie verhuist naar de rug.. en de koelzone is iets aangepast.
Heb het vest zelfs een tijd gewoon aan gehouden (onder werkkleding) toen ik nog in de buitendienst werkte...

Ja het koelt... maar verwacht geen wonderen....
 
Toen ik mijn race overall overnam, zat daar een soort bodywarmer bij, niets ingewikkelds, gewoon een soort spons nat maken en een aantal uur aangenaam koel. Zondag ochtend tot half 12 heerlijk meer rondgereden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan