Wie rijdt er Suzuki RF600R / RF900R ---> deel 6 alweer!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kijk hier eens .....allerlei kuipdelen for sale.... *D
http://link.marktplaats.nl/315259321


p.s ik had het klepje zelf al eraf gehaald voor je voordat de opkoper de motor meeneemt..... ;)

Dankje, maar had hem al gevonden. Heb hier de topkuip en het framepje wat eronder zit vandaan. Nu alleen nog de linkerbinnenkuip...

Duitse ebay al afgespeurd, niets te vinden helaas!

Iemand ideeën?

HIJ WAS ZO MOOI!! ;(

 
Ok.. maar is het ook echt zo dat hij slechter zou starten als je de koppeling niet inknijpt?
Motor rechtop lijkt me logisch ivm oa de olieverdeling in het blok

hmmm slechter starten....waarschijnlijk zul je er pas iets van gaan merken als inderdaad je accu bijna naar de eeuwige jachtvelden is...ik weet dat bij een auto normaal bij ingetrapte koppeling alleen het vliegwiel met drukgroep meedraaid....trap je de koppeling niet in en start je hem (in z'n vrij natuurlijk :Y ) dan draait ook de koppelingsplaat en inputshaft van de versnellingsbak mee....hoe het voor zover gelijkwaardig is met een motor durf ik niet te zeggen, maar lijkt met wel...(tegenwoordig kun je bij auto's met een starknop niet eens meer starten zonder de koppeling ingetrapt te hebben). :/

Uiteindelijk zou het starten met ingeknepen koppeling de accu een fractie minder belasten toch?

Het rechtop zetten van de motor ivm olieverdeling weet ik zonet nog niet. :? ....vele motoren zijn wel uitgerust met een side-stand switch die voorkomt dat de motor draait of wordt gestart als de standaard uitgeklapt is....dit lijkt mij meer een beveiliging tegen het wegrijden met uitgeklapte standaard dan een beveiliging tegen het 'schuin' starten........immers kan de veer van de standaard ook breken tijdens het rijden waardoor de standaard naar beneden komt.......( je zal maar nèt een bocht naar links inzetten :] ).Als er te weinig olie zou worden opgezogen door de aanzuigbuis dan zou je toch te weinig oliedruk hebben waardoor het lampje zou moeten oplichten? oil-pressure switch in plaats van een oil-level switch....

Als ik hier BS zit te verkondigen dan zou ik het graag willen weten O-)
 
Dankje, maar had hem al gevonden. Heb hier de topkuip en het framepje wat eronder zit vandaan. Nu alleen nog de linkerbinnenkuip...

Duitse ebay al afgespeurd, niets te vinden helaas!

Iemand ideeën?

HIJ WAS ZO MOOI!! ;(

[~[url="http://img192.imageshack.us/img192/2149/img0151px.jpg"]afbeelding~][/URL]

Whoei....ik neem aan dat je de RF op dat weggetje geduwd hebt... :P :P dat zit er behoorlijk slippery uit ;) ....of heb je hem daana weer een paar uur lopen wassen en poetsen? *D *D
 
Whoei....ik neem aan dat je de RF op dat weggetje geduwd hebt... :P :P dat zit er behoorlijk slippery uit ;) ....of heb je hem daana weer een paar uur lopen wassen en poetsen? *D *D

Dat heb ik inderdaad heel rustig gedaan ja haha!

Hij staat nu weer te wachten op een nieuwe binnenkuip en beter weer :) Ik heb wel interesse in het kapje van je handschoenenbakje, heb je die nog?
 
hmmm slechter starten....waarschijnlijk zul je er pas iets van gaan merken als inderdaad je accu bijna naar de eeuwige jachtvelden is...ik weet dat bij een auto normaal bij ingetrapte koppeling alleen het vliegwiel met drukgroep meedraaid....trap je de koppeling niet in en start je hem (in z'n vrij natuurlijk :Y ) dan draait ook de koppelingsplaat en inputshaft van de versnellingsbak mee....hoe het voor zover gelijkwaardig is met een motor durf ik niet te zeggen, maar lijkt met wel...(tegenwoordig kun je bij auto's met een starknop niet eens meer starten zonder de koppeling ingetrapt te hebben). :/

Uiteindelijk zou het starten met ingeknepen koppeling de accu een fractie minder belasten toch?

Het rechtop zetten van de motor ivm olieverdeling weet ik zonet nog niet. :? ....vele motoren zijn wel uitgerust met een side-stand switch die voorkomt dat de motor draait of wordt gestart als de standaard uitgeklapt is....dit lijkt mij meer een beveiliging tegen het wegrijden met uitgeklapte standaard dan een beveiliging tegen het 'schuin' starten........immers kan de veer van de standaard ook breken tijdens het rijden waardoor de standaard naar beneden komt.......( je zal maar nèt een bocht naar links inzetten :] ).Als er te weinig olie zou worden opgezogen door de aanzuigbuis dan zou je toch te weinig oliedruk hebben waardoor het lampje zou moeten oplichten? oil-pressure switch in plaats van een oil-level switch....

Als ik hier BS zit te verkondigen dan zou ik het graag willen weten O-)

Ja daar dacht ik ook al aan.. dat het in ieder geval een fractie moet uitmaken wat vermogensinput betreft.. maar de nieuwe accu komt nog, heeft nu ff geen zin met dit weer :) Iemand die een goede accu kan aanraden? Waarbij ie toevallig óók in de winter altijd start? *D

Dat van die olie is wel degelijk waar hoor, natuurlijk zou hij door de slag van de krukas gewoon al moeten 'rondspetteren', alleen wat ge sowieso wel krijgt is dat in de linker regionen van het blok een ophoping van olie komt vergeleken met de rechterkant, terwijl daar alles evenhard gesmeerd zou moeten worden. Natuurlijk maakt het voor stationair wat minder uit omdat je weinig toeren maakt, en een voldoende bijgehouden oliepeil kan ook goede dingen doen, aan de andere kant spreek je dan vaak over een koud blok waarbij de olie vaak nog te dik is [lees: niet op bedrijfstemp]. Dus zogezien is het wel weer schadelijk, ondanks lagere toeren. Is dan ook de meest simpele reden waarom je nooit met volgas koud moet wegrijden, niet omdat je cilinders of enig ander daar niet tegen zouden kunnen (het is immers geen 2taktje ofzo). ;)
 
Laatst bewerkt:
Dat heb ik inderdaad heel rustig gedaan ja haha!

Hij staat nu weer te wachten op een nieuwe binnenkuip en beter weer :) Ik heb wel interesse in het kapje van je handschoenenbakje, heb je die nog?

Klepje heb ik uiteraard nog..... Als je een voldoende gefrankeerd klein doosje in een klein doosje stuurt dan is ie graties voor je.....PM me maar voor het adres ;) (of je moet het risico aandurven om een bubbeltjes envelop te sturen...)

uiteraard alles groot/klein genoeg waar het klepje inpast *D

p.s ik zit nu te wachten op poen van de verzekering om een nieuwe Rf te kopen....als het klepje daarvan heel is krijg je hem van me....mocht dat klepje ook kaduuk zijn dan zou ik je helaas teleur moeten stellen maar dat snap je wel hoop ik......wacht daarom nog maar ff om iets op te sturen....als het zover is dan laat ik je het wel weten, herinner me er anders maar aan over een week of 2 ;)
 
Klepje heb ik uiteraard nog..... Als je een voldoende gefrankeerd klein doosje in een klein doosje stuurt dan is ie graties voor je.....PM me maar voor het adres ;) (of je moet het risico aandurven om een bubbeltjes envelop te sturen...)

uiteraard alles groot/klein genoeg waar het klepje inpast *D

p.s ik zit nu te wachten op poen van de verzekering om een nieuwe Rf te kopen....als het klepje daarvan heel is krijg je hem van me....mocht dat klepje ook kaduuk zijn dan zou ik je helaas teleur moeten stellen maar dat snap je wel hoop ik......wacht daarom nog maar ff om iets op te sturen....als het zover is dan laat ik je het wel weten, herinner me er anders maar aan over een week of 2 ;)

Super! Succes met de verzekering;)
 
Hallo mensen

Allereerst wil ik me eerst even voorstellen.
Mijn naam is Geert en heb in 1980 het A briefje behaald via een L plaatje op een honda xl125 .Hier mocht je mee in de gemeente rondtuffen in het brabantse land.
Na het behalen van het rijbewijs heb ik nog 15 jaar motor gereden voordat er kids kwamen en er daardoor te weinig tijd voor motorrijden overbleef. Maar ja eind vorig jaar begon het toch weer te kriebelen en ben ik weer op internet gaan zoeken naar een bike.Toevallig kwam ik een Rf900 tegen van 1996 met betrekkelijk weinig km,s op de klok .Na het lezen van diverse test en het lezen van de berijders van een RF op jullie forum ben ik gaan kijken naar de RF en heb hem meteen gekocht.
Na wat poetswerk en klein onderhoud staat de motor gereed in de garage.
Het wachten is natuurlijk op beter weer om weer te gaan rijden.

Ik lees tot die tijd met plezier de verhalen hier
Gr. Geert
Ik zal zs.m. een foto van mijn motor plaatsen
 
Hallo mensen

Allereerst wil ik me eerst even voorstellen.
Mijn naam is Geert en heb in 1980 het A briefje behaald via een L plaatje op een honda xl125 .Hier mocht je mee in de gemeente rondtuffen in het brabantse land.
Na het behalen van het rijbewijs heb ik nog 15 jaar motor gereden voordat er kids kwamen en er daardoor te weinig tijd voor motorrijden overbleef. Maar ja eind vorig jaar begon het toch weer te kriebelen en ben ik weer op internet gaan zoeken naar een bike.Toevallig kwam ik een Rf900 tegen van 1996 met betrekkelijk weinig km,s op de klok .Na het lezen van diverse test en het lezen van de berijders van een RF op jullie forum ben ik gaan kijken naar de RF en heb hem meteen gekocht.
Na wat poetswerk en klein onderhoud staat de motor gereed in de garage.
Het wachten is natuurlijk op beter weer om weer te gaan rijden.

Ik lees tot die tijd met plezier de verhalen hier
Gr. Geert
Ik zal zs.m. een foto van mijn motor plaatsen


Kijk nou joh!! Weer een nieuw lid!! Welkom in dit leuke actieve topic. O-)
Nog even en we kunnen wel een stuk afhuren voor een meeting ;)
 
ongekend man!

Geert welkom hier *O*

JaJa dat wordt wel een heeeeleee gezellige grote RF-club!

**ziet ons allen met een stuk of 20-30 rf's aan komen tuffen met een MFMM**

*O* :] *O* :] *O* :] *O* :] *O*

krijg er nou al zin in! *D *D
 
Hallo mensen

Allereerst wil ik me eerst even voorstellen.
Mijn naam is Geert en heb in 1980 het A briefje behaald via een L plaatje op een honda xl125 .Hier mocht je mee in de gemeente rondtuffen in het brabantse land.
Na het behalen van het rijbewijs heb ik nog 15 jaar motor gereden voordat er kids kwamen en er daardoor te weinig tijd voor motorrijden overbleef. Maar ja eind vorig jaar begon het toch weer te kriebelen en ben ik weer op internet gaan zoeken naar een bike.Toevallig kwam ik een Rf900 tegen van 1996 met betrekkelijk weinig km,s op de klok .Na het lezen van diverse test en het lezen van de berijders van een RF op jullie forum ben ik gaan kijken naar de RF en heb hem meteen gekocht.
Na wat poetswerk en klein onderhoud staat de motor gereed in de garage.
Het wachten is natuurlijk op beter weer om weer te gaan rijden.

Ik lees tot die tijd met plezier de verhalen hier
Gr. Geert
Ik zal zs.m. een foto van mijn motor plaatsen

Wees welkom op dit forum *D
 
Yuasa YTZ14S wordt het, 230 cca en starten zal ie

@famtazzy: Welkom!

Edit: Lijkt dat nu maar zo of zie ik in die avater een groen-grijs-paarse 900??
Heb ik ook! 8-)
 
Laatst bewerkt:
Yuasa is gewoon goed!

En duur, maar goed ik wil gewoon een goede accu in plaats van zo'n ding die na 1x onderspanning of gewoon een tijdlang geen in en output ineens niet meer op spanning kan blijven.. crap dus
 
En duur, maar goed ik wil gewoon een goede accu in plaats van zo'n ding die na 1x onderspanning of gewoon een tijdlang geen in en output ineens niet meer op spanning kan blijven.. crap dus

Dit gekoppeld aan een hoge koudstartstroom van 230 ampere gedurende 30sec. waarbij ie erna nog zo'n dikke 7.5 volt over moet hebben (in theorie, maar toch) geeft voor mij de doorslag. 230 is meer dan zat, maar een stroomstoot van 150/160 gecombineerd met lampen aan als dashboard, voor én achter is dan eigenlijk net te krap. Dan maar liever overkill. Btw, bij hoge belasting (dus zo'n 150cca/8of10ah geval) zijn ze ook eerder stuk, de reden waarom mensen vaak zeiken als na 1 jaar hun relatief nieuwe accuutje bij het chemisch afval kan
 
Verdomme ben steeds mezelf aan het quoten |( :)
 
Laatst bewerkt:
Vandaag bericht van de verzekering....motor is verkocht aan opkoper.....voor maar liefst...jaja...tweehonderdenvijfenzestig euri.... _O- _O- wahahahaa lach me dood...Zat er sterk aan te twijfelen om hem dan maar te houden....maja dat gaat dan ook weer geld kosten om op te knappen...
 
Ja het is geloof ik een soort veiling moet maar net een gek meer bieden. Ik heb helaas ook mijn eerste RF totall loss gehad, door schuld van automobilist die net zijn rijbewijs had en die plots linksaf sloeg van tegenovergestelde richting. Ze hadden geloof ik 400 voor mijn RF wrak gegeven en taxatie was iets van 2700euro !! Daar had ik mazzel mee nog, frapant was dat ik die week ervoor al een nieuwe cbr600f gekocht had en deze nog moest verkopen. Maarja het koste wel 3weken mank lopen en gigantische bloeduitstorting in vooral mijn rechterbeen, maar gelukkig niks gebroken. Hoop voor jou ook op een mooi bedrag.


Vrijdag trouwens de bandjes en kettingset erop :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan