Wie rijdt er Suzuki RF600R / RF900R ---> deel 6 alweer!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit gekoppeld aan een hoge koudstartstroom van 230 ampere gedurende 30sec. waarbij ie erna nog zo'n dikke 7.5 volt over moet hebben (in theorie, maar toch) geeft voor mij de doorslag. 230 is meer dan zat, maar een stroomstoot van 150/160 gecombineerd met lampen aan als dashboard, voor én achter is dan eigenlijk net te krap. Dan maar liever overkill. Btw, bij hoge belasting (dus zo'n 150cca/8of10ah geval) zijn ze ook eerder stuk, de reden waarom mensen vaak zeiken als na 1 jaar hun relatief nieuwe accuutje bij het chemisch afval kan


http://www.hefra.nl/default.aspx?tabIndex=3&prodCatID=6400&tabID=3

Deze zijn te koop bij : Motoronderdelen online | Siccama Sales Motofietsonderdelen

Zij adviseren daar voor een RF 900 de VMF POWERSPORT 12V GROEP 100, Cap. 3(Ah), lxbxh: 99x57x111

Quanta costa ?
EUR 28,= :)

Motto van Siccama is :

is een bedrijf van en voor motorfiets liefhebbers, met als uitgangspunten,

Wat niet goed genoeg is voor onze eigen motorfietsen, verkopen we u zeker niet!

We helpen u zoals we zelf geholpen willen worden,


Daarom kiezen we voor kwaliteit en service, en zijn dus niet altijd het goedkoopst!

geeft een veilig gevoel niet ?
 
Laatst bewerkt:
Kijk nou joh!! Weer een nieuw lid!! Welkom in dit leuke actieve topic. O-)
Nog even en we kunnen wel een stuk afhuren voor een meeting ;)


Ik heb al een optie (waarschijnlijk kostenloos) op een legertent voor "nacht van Assen"
Kan gezellig worden..... :9
 
Laatst bewerkt:
Ok.. maar is het ook echt zo dat hij slechter zou starten als je de koppeling niet inknijpt?
Motor rechtop lijkt me logisch ivm oa de olieverdeling in het blok
Hey,
In verband met die batterij. Starten vraagt redelijk wat van elke batterij. Als je start moet je ervoor zorgen dat er zo weinig mogelijk stroom verloren gaat, en de startstroom zo klein mogelijk houden, hierdoor gaat je batterij aanzielijk langer meegaan. Hoe doen we dit?
Als eerst zorg ervoor dat je licht afstaat bij het starten, maakt de stroom die getrokken wordt aan de batterij aanzienlijk minder. Koppeling indrukken(knijpen), verlaagt de ronddraaiende massa die de starter moet torsen. Nou, wat maakt dat nou uit zul je denken, als je een paar keer start met licht op en koppeling los, maakt dat niet uit, maar als dit 1000-den keren doet, kan dit de levensduur van de batterij verkorten tot een jaar. Is maar een kleintje maar op verloop van jaren maakt dit wel redelijk wat.
Voor diegenen die in de winter niet rijden, zorg ervoor dat je je batterij loskoppelt en/of eventueel binnen droog, vorstvrij wegzetten, druppellader kan maar hoeft niet. Ikzelf koppel ze gewoon af. Om een voorbeeld te geven, ik start steeds zonder lichten aan,koppeling ingedrukt, ik heb mijn RF nu 13 jaar en zit sinds 4 jaar een tweede batterij in, dus dat wil zeggen 9 jaar met 1 batterij, behoorlijk lang, als je ziet dat de gemiddelde batterij 5 a 6 jaar mee gaat.
Het is ook zo dat bij koude temperaturen en batterij die geen 100% meer in orde is, het dan laat afweten.
Tip bij koude temperaturen, contact op, licht aan, minuutje of 2 laten branden, licht uit en starten. Door je licht eerst aan te doen gaat batterij stroom leveren, warmt ietsje op en gaat dan voor te starten net dat meer stroom kunnen leveren. dit lukt niet als je batterij de geest begint te geven.
Hoop dat dit een beetje duidelijk is voor ieder van ons, anders vraag maar hoor.
*O*
 
Vraagje, past de linkerbinnenkuip (met handschoenvakje) van een RF900 ook op een RF600?

Ik neem aan van wel, maar misschien is hier iemand die dit kan bevestigen? :)
 
Hey,
In verband met die batterij. Starten vraagt redelijk wat van elke batterij. Als je start moet je ervoor zorgen dat er zo weinig mogelijk stroom verloren gaat, en de startstroom zo klein mogelijk houden, hierdoor gaat je batterij aanzielijk langer meegaan. Hoe doen we dit?
Als eerst zorg ervoor dat je licht afstaat bij het starten, maakt de stroom die getrokken wordt aan de batterij aanzienlijk minder. Koppeling indrukken(knijpen), verlaagt de ronddraaiende massa die de starter moet torsen. Nou, wat maakt dat nou uit zul je denken, als je een paar keer start met licht op en koppeling los, maakt dat niet uit, maar als dit 1000-den keren doet, kan dit de levensduur van de batterij verkorten tot een jaar. Is maar een kleintje maar op verloop van jaren maakt dit wel redelijk wat.
Voor diegenen die in de winter niet rijden, zorg ervoor dat je je batterij loskoppelt en/of eventueel binnen droog, vorstvrij wegzetten, druppellader kan maar hoeft niet. Ikzelf koppel ze gewoon af. Om een voorbeeld te geven, ik start steeds zonder lichten aan,koppeling ingedrukt, ik heb mijn RF nu 13 jaar en zit sinds 4 jaar een tweede batterij in, dus dat wil zeggen 9 jaar met 1 batterij, behoorlijk lang, als je ziet dat de gemiddelde batterij 5 a 6 jaar mee gaat.
Het is ook zo dat bij koude temperaturen en batterij die geen 100% meer in orde is, het dan laat afweten.
Tip bij koude temperaturen, contact op, licht aan, minuutje of 2 laten branden, licht uit en starten. Door je licht eerst aan te doen gaat batterij stroom leveren, warmt ietsje op en gaat dan voor te starten net dat meer stroom kunnen leveren. dit lukt niet als je batterij de geest begint te geven.
Hoop dat dit een beetje duidelijk is voor ieder van ons, anders vraag maar hoor.
*O*

Goed verhaal, goede tips. Bovendien wil ik daarnaast nogmaals iedereen adviseren om bij het kopen van een nieuwe accu die toevallig óók in de winter altijd zou moeten starten, vooral op de CCA te letten, dit staat voor cold cranking ampere(s). Oftewel, de stroomstoot die hij moet kunnen leveren, waarbij geldt hoe hoger hoe beter, gedurende 30 seconden bij ruim -17 graden. De goedkoopste accumerken doen vaak enigzins vaag over deze waarde, waardoor hij ook niet al te hoog zal zijn. Zo rond de 140/150 waarschijnlijk. Dit is genoeg voor in de zomer, ook in de winter als de accu nieuw is, maar op het moment dat hij iets beschadigde cel(len) heeft, en dus spanningsverlies gemakkelijk verwezenlijkt, dan zal het net over het randje zijn, aan de negatieve kant dus. Gevolg: af en toe of geheel niet starten. (+ een sterk dalende levensduur door het relatief zwaar belasten van de accu --> onderspanningsgevaar) Koop daarom een accu met een gegarandeerde koudstartstroom van op zijn minst 160, het liefst 1 van 200 of hoger. Ik ga er zelf 1 van 230 opzetten, waardoor ik niet eens meer hoef te letten op het feit of mijn lampen al dan niet branden bij het starten, 230 is ruim voldoende voor een vlekkeloze start.

Ampere-hour en voltage (altijd 12) maken veel minder uit dan je zou verwachten. Heb je trouwens diverse gadgets op het elektronica circuit aangesloten, dan adviseer ik een accu met op zijn minst 10ah, dus geen 6 of veel gebruikt 8. Voor een standaard RF zonder ongewenste stroomlekjes is 8 prima, mits je batterij dus in goede condititie is, dat wil zeggen bij de start rondom de 12.6 à 12.7 Volt schommelt.
 
Laatst bewerkt:
Hallo mensen

Allereerst wil ik me eerst even voorstellen.
Mijn naam is Geert en heb in 1980 het A briefje behaald via een L plaatje op een honda xl125 .Hier mocht je mee in de gemeente rondtuffen in het brabantse land.
Na het behalen van het rijbewijs heb ik nog 15 jaar motor gereden voordat er kids kwamen en er daardoor te weinig tijd voor motorrijden overbleef. Maar ja eind vorig jaar begon het toch weer te kriebelen en ben ik weer op internet gaan zoeken naar een bike.Toevallig kwam ik een Rf900 tegen van 1996 met betrekkelijk weinig km,s op de klok .Na het lezen van diverse test en het lezen van de berijders van een RF op jullie forum ben ik gaan kijken naar de RF en heb hem meteen gekocht.
Na wat poetswerk en klein onderhoud staat de motor gereed in de garage.
Het wachten is natuurlijk op beter weer om weer te gaan rijden.

Ik lees tot die tijd met plezier de verhalen hier
Gr. Geert
Ik zal zs.m. een foto van mijn motor plaatsen

@ famtazzy...welkom bij de club !

@ xbr... goed bezig (assen) binnenkort informeren naar belangsteeling hiero?

@ all ... wanneer gaan we de rf meeting doen, tijdens de 1e of 2e mfmm meeting
( of allebei nu de club zo aan het groeien is ??? )


*O* laat jullie horen *O*
 
@ xbr... goed bezig (assen) binnenkort informeren naar belangsteeling hiero?

@ all ... wanneer gaan we de rf meeting doen, tijdens de 1e of 2e mfmm meeting
( of allebei nu de club zo aan het groeien is ??? )


*O* laat jullie horen *O*

'sgoed, dus RFfers laat maar weten wie er interesse heeft om bij de club van de nacht van Assen te zijn !
Ik probeer dan een paar dagen van te voren de legertent al op de camping op te zetten zodat we zeker zijn van een plaats en dat je dus zelf geen tent op de motor hoeft mee te nemen.

Ik zeg : laten we het bij zowel de 1e als de 2e mfmm doen zodat degene die de ene keer niet kunnen nog een tweede kans hebben.
 
Hallo mensen

Allereerst wil ik me eerst even voorstellen.
Mijn naam is Geert en heb in 1980 het A briefje behaald via een L plaatje op een honda xl125 .Hier mocht je mee in de gemeente rondtuffen in het brabantse land.
Na het behalen van het rijbewijs heb ik nog 15 jaar motor gereden voordat er kids kwamen en er daardoor te weinig tijd voor motorrijden overbleef. Maar ja eind vorig jaar begon het toch weer te kriebelen en ben ik weer op internet gaan zoeken naar een bike.Toevallig kwam ik een Rf900 tegen van 1996 met betrekkelijk weinig km,s op de klok .Na het lezen van diverse test en het lezen van de berijders van een RF op jullie forum ben ik gaan kijken naar de RF en heb hem meteen gekocht.
Na wat poetswerk en klein onderhoud staat de motor gereed in de garage.
Het wachten is natuurlijk op beter weer om weer te gaan rijden.

Ik lees tot die tijd met plezier de verhalen hier
Gr. Geert
Ik zal zs.m. een foto van mijn motor plaatsen
Hey Famtazzy,
Welkom, wel jammer dat je uit het Nederlandse Deurne komt. Is dat het Deurne bij Venlo? Is eigenlijk ook wel 'uit de buurt' dan. aardig wat rijders rond eindhoven heb ik de indruk.
 
Edit: Lijkt dat nu maar zo of zie ik in die avater een groen-grijs-paarse 900??
Heb ik ook!
full


Zo de eerste foto van mijn RF
Geert
 
Mag ik er ook in? dan kunnen we het spelletje iets moeilijker maken met zoek de verschillen *D

Zaterdag weer rondje rijden sneeuw is bijna weg :] nu al zin in!
full
 
Hey Famtazzy,
Welkom, wel jammer dat je uit het Nederlandse Deurne komt. Is dat het Deurne bij Venlo? Is eigenlijk ook wel 'uit de buurt' dan. aardig wat rijders rond eindhoven heb ik de indruk.

Inderdaad Deurne ligt de lijn venlo -Eindhoven
aan de A67 bij asten.

De groeten uit brabant, G :]
 
Hey Famtazzy,
Welkom, wel jammer dat je uit het Nederlandse Deurne komt. Is dat het Deurne bij Venlo? Is eigenlijk ook wel 'uit de buurt' dan. aardig wat rijders rond eindhoven heb ik de indruk.

Inderdaad Deurne ligt de lijn venlo -Eindhoven
aan de A67 bij asten.

De groeten uit brabant, G :]
kunnen we zeker is afspreken om ritje te denk ik als de weergoden terug zijn met het mooie weer ;)
 
Zo we hadden vorig deel een pagina met een paar paarse rfjes achter elkaar, en nu dit :}

Als al deze motoren bij elkaar komen dat word echt een super meeting !!!!

Nou kan nu trouwens zeker niks kopen op de motorbeurs want naast nieuwe schokbrekers op de auto moesten er ook nog nieuwe schijven met blokken op, man voor dat geld had ik er een rfje bij kunnen hebben _O- !


-O-
 
** Zit nog steeds te balen dat ie z'n 'kanarie' in mekaar heb gedouwd....** '(

Weet iemand toevallig of Taco z'n RF al/nog heeft verkocht?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan