Wie van jullie heeft de oudste motor?

Han S

MF veteraan
11 apr 2015
33.171
73.103
SDC11646_zpsihh1bs9i.jpg


Gisteren weer even aan het poetsen geweest en ik blijf hem geweldig mooi vinden, maar met z'n 59 jaar is hij nog maar een jonkie schat ik.

Dus ben ik benieuwd wie van de forumleden hier nou de oudste nog lopende motor heeft.

Laat hem vooral zien.
 
Ik in ieder geval niet. Maar mooi hoor. Nu de XJ6 met MF in het kenteken nog ff poetsen :Y :}
 
Die oude Jag staat daar stoffig te worden idd, komt goed.

Wat ik zo leuk vind aan dit forum is dat soms als je de hond even uitlaat en je komt terug, dan ben je 20 reacties verder. Ben benieuwd hoe dat met dit topic zal gaan.

Maar die auto zal ik voor je poetsen.
 
..Was hier niet iemand met een jaren'20 peugeotje?

MIOB heeft een Terrot uit '29..
 
Zet er dan wel bij in originele staat , of vermelding wat er niet origineel aan is in het algemeen bedoeld ,

Apart achter zadel op de fn zo hoog

Des tijds in een motorzaak in ommen werkte een monteur ,
Die kwam elke werkdag op zo een fn naar zijn werk
En nee hij was niet te koop , ik vond het zonde
Van de fn om hem in weer en wind te gebruiken,
 
Laatst bewerkt:
Ik zag gisteren een aflevering van Wayne Carini ( tuinkabouter volgens mijn freule) en die ging af op een tip over een oude Studebaker, maar ontdekte in de hoek een Henderson viercilinder en op de zolder lag er nog een in onderdelen op het frame na.

Ben benieuwd of dergelijke motoren nog dit topic komen binnenrijden.
 
soort van wie heeft de grootste topiK ?
:P
wel een leuk topic idd :Y
 
DSCF3577.JPG


Zoiets willen we langs zien komen, maar ik betwijfel of er zo'n motor in Nederland woont.
 
[afbeelding]

Gisteren weer even aan het poetsen geweest en ik blijf hem geweldig mooi vinden, maar met z'n 59 jaar is hij nog maar een jonkie schat ik.

Dus ben ik benieuwd wie van de forumleden hier nou de oudste nog lopende motor heeft.

Laat hem vooral zien.


Wat een gaaf ding!!!

Mijn Enfield uit '76 komt niet in de buurt, mijn Ariel uit 1953 is al wat ouder en wat Sammie al aangeeft, ik heb ook nog een Terrot uit 1929:

photo-1-10.jpg


(maar die moet nog op voor een kentekenkeuring)

Edit: Ik vergeet dat ik nog een jaren 30 Ariel in onderdelen heb liggen!
 
Laatst bewerkt:
Je moet het maar zo zien, met die Norton en Jaguar gebroederlijk naast elkaar staat er voor ruim een eeuw aan Britse historie.
 
m_MonetGoyonS2GDC_big.jpg


Een Monet Goyon Starlett uit 1955, het oudste wat ik tot nu toe in bezit heb gehad. Een Zundapp KS uit de jaren 30 lijkt me wel wat als volgende.
 
Terug
Bovenaan Onderaan