Wielrenbroek

Hmm.. klinkt het raar als ik zeg dat ik het ook lekker vind om zelfs zonder onderbroek in mijn motorlegging te gaan ????? Ik krijg altijd last van die stomme naadjes. :') Als ik textiele motorbroek had dan doe ik er wel wat onder, want dat zit net ff wat anders.

Wel je rits goed dichthouden, anders gaat t zo flapperen :+_O-_O-
 
Hmm.. klinkt het raar als ik zeg dat ik het ook lekker vind om zelfs zonder onderbroek in mijn motorlegging te gaan ????? Ik krijg altijd last van die stomme naadjes. :') Als ik textiele motorbroek had dan doe ik er wel wat onder, want dat zit net ff wat anders.
Maar een motorlegging is dan ook vrij letterlijk een onderbroek toch?
 
Ik besef mij nu pas dat er daadwerkelijk motorrijders bestaan die ook wielrennen -O-
Bij dezen. 2 wielen zijn 2 wielen, met of zonder motor-aandrijving.
 

Bijlagen

  • IMG_20200731_220425.jpg
    IMG_20200731_220425.jpg
    401,2 KB · Weergaven: 10
Laatst bewerkt:
Wie heeft er ervaring mee met een wielrenbroek met zeemlederen kruis,onder zijn motorbroek?
Wat is anders het beste?
Met welke uitrusting (leer/textiel) rij je? Wanneer (tijd/kilometers) begint het ongemak? Maakt een (hoge) temperatuur nog uit? Ho groot is je ervaring in langdurig op de motor zitten?
 
Het meest lekkere is voor mij een leren motorbroek met daaronder een vochtregulerende legging en een niet-katoenen (want houdt vocht vast) onderbroek. Die laatste haal ik tegenwoordig bij de Decahtlon en kosten geen drol. Dat draag ik dus op lange toertochten. Een fietsbroek heb ik nooit geprobeerd maar lijkt me ook niet zo zinnig omdat je op een fietszadel heel anders zit dan op een motorzadel.
 
Hmm.. klinkt het raar als ik zeg dat ik het ook lekker vind om zelfs zonder onderbroek in mijn motorlegging te gaan ????? Ik krijg altijd last van die stomme naadjes. :') Als ik textiele motorbroek had dan doe ik er wel wat onder, want dat zit net ff wat anders.

Nee, heb ik laatst ook gedaan. Kwam terug van vakantie, het was bloedheet en nog een lange dag te gaan, en die naden begonnen me zo te irriteren dat ik onderweg ook m'n onderbroek uitgedaan heb. Wel nog een legging er onder. Beviel eigenlijk best goed, veel minder last meer de rest van de dag.
 
Hmm.. klinkt het raar als ik zeg dat ik het ook lekker vind om zelfs zonder onderbroek in mijn motorlegging te gaan ????? Ik krijg altijd last van die stomme naadjes. :') Als ik textiele motorbroek had dan doe ik er wel wat onder, want dat zit net ff wat anders.

En dat is nou juist waarom fietsbroeken zijn ontwikkeld!! Ik heb er wel eens aan gedacht, maar nooit gedaan. zal het eens proberen.
 
Ik besef mij nu pas dat er daadwerkelijk motorrijders bestaan die ook wielrennen -O-
Ik ben er zo ene :Y
Enfin ... wielrenner ... dat is lang geleden ... ongeveer 30kg geleden ... vrij vertaald, ongeveer 23 jaar geleden.
Elite zonder contract gereden.
Trainen deed ik altijd solo, wilde niet veralgemeend worden met de groepjes wielerterroristen.
In mijn beste jaar 42.000km bij elkaar gefietst.
Na mijn wielrenperiode nog lang regelmatig recreatief blijven fietsen, maar wederom alleen.
Ik zou terug wat meer moeten fietsen, het is best leuk, en goed voor de fysiek.

Ohw ... ik dwaal af ... :$

On topic ... doordat ik daardoor weet hoe goed wilerkledij zit, en 100% meegeeft met je lichaam ben ik dat later ook gaan toepassen bij het motorrijden. Niet tijdens woon werk, maar tijdens lange vrije ritten, en vooral bij warm weer. Dat stuk "zeemvel" kan handig zijn, maar zoals al aangehaald, dat is ontworpen voor een flinterdun billensplijtend race zadel. Op de motor zit het idd in de weg. Een dunnere versie kan nog wel, en in tegenstelling tot bij het fietsen, is mijn persoonlijke ondervinding dat het bij gebruik op de motor geen echt zeemvel mag zijn. Voor hete zomerdagen had ik een andere oplossing. Dan deed ik zo een lange fietsbroek aan, eentje voor tussen seizoen, maar zónder leder lap erin. Nee, dat gaf mij geen koelte, zweten deed ik toch, maar omdat die fietsbroek om je huid zit, als het ware een tweede huid vormt, plakt je motorpak bij het zweten niet aan je vel. Dat maakte voor mij het comfort bij vrije en langere ritten bij warm weer veel beter, ook al zweette ik als een paard.

Ik ben met die gebruiken geminderd, tot helemaal gestopt, doordat ik ook steeds minder fietste, en dus geen nieuwe fietskledij meer aanschafte.

Maar dus om een lang verhaal kort te maken, ik vind het helemaal geen rare vraag van @sneeuwitje .
 
en wie draagt er een string?

kan interessant zijn qua ervaringsdeskundigheid..

🤔
Hmm niet op de motor, maar ik heb er eigenlijk nooit last van. Misschien eens proberen voor de wetenschap en onze lieve MF"ers. _O-
Maar ik kan weer heel slecht tegen naadjes van sokken die verkeerd zitten. Brrrrrr. :+
 
Geen zin om dit hele topic door te lezen, maar als je last van je reet krijgt tijdens het motorrijden, wordt het misschien tijd om de vulling van je zadel aan te laten passen. Ipv een of ander beknellent broekje aan te trekken, kan je op elk moment de motor op stappen en zolang rijden als je wil zonder pijn. Tijger leathers in Den Haag is een voorbeeld waar dat kan. Als dit niet in de buurt zit voor je, is er vast wel iets dichterbij voor je waar dit kan.
 
Het zijn bijna twee hele pagina's, dus begrijpelijk dat je niet alles doorleest ;) Aanpassing van het zadel zal vast helpen, maar als ik het op kan lossen met een niet-beknellend broekje van een tientje, waarom niet. Normaal gesproken is het niet nodig, maar op vakantie met 6-8 uur rijden op een dag maakt het wel een verschil.
 
Laatst bewerkt:
Geen zin om dit hele topic door te lezen, maar als je last van je reet krijgt tijdens het motorrijden, wordt het misschien tijd om de vulling van je zadel aan te laten passen. Ipv een of ander beknellent broekje aan te trekken, kan je op elk moment de motor op stappen en zolang rijden als je wil zonder pijn. Tijger leathers in Den Haag is een voorbeeld waar dat kan. Als dit niet in de buurt zit voor je, is er vast wel iets dichterbij voor je waar dit kan.
Ik heb mijn zadel bij Tiger aan laten passen. Is echt perfect.
Maar voor echt lange motorritten/-vakanties draag ik ondergoed met vulling dat lijkt op fietsbroeken. De stof ademt beter en de pijpen korter.
Ik kan je vertellen dat met een super goed zadel en fietsbroek achtig ondergoed ik veel langer kan zitten. Na 1000km op 1 dag doet het overigens wel zeer maar dat is niet te voorkomen.
 
Ik heb mijn zadel bij Tiger aan laten passen. Is echt perfect.
Maar voor echt lange motorritten/-vakanties draag ik ondergoed met vulling dat lijkt op fietsbroeken. De stof ademt beter en de pijpen korter.
Ik kan je vertellen dat met een super goed zadel en fietsbroek achtig ondergoed ik veel langer kan zitten. Na 1000km op 1 dag doet het overigens wel zeer maar dat is niet te voorkomen.
daarom gaan belgen in hun korte broek naar de hoeren. zonder pijpen is goedkoper
 
daarom gaan belgen in hun korte broek naar de hoeren. zonder pijpen is goedkoper
Ik snap uw ironische vergelijking wel hoor ;)

Maar je moet het zo bekijken,
90% van mijn km's bestaan uit woon werk, de overige 10% uit vrije ritjes in de zin van wat omwegjes, maar slechts een klein deel ervan bestaat uit lange daguitstappen per motor.

Wat wordt het dan?
Een aangepast zadel voor pakweg 350€, op een 16 jaar oude motor met 90.000km, die sowieso al geen restwaarde meer heeft?
Of toch maar een wielrennersbroekje of dergelijke aan een paar 10tjes onder je motorpak?
 
Dat waar jij je prettig bij voelt, of dat nou een roze kanten string is, of een wielren broekje met een spons onder je kadetjes. 🙃
Lijkt me best wel comfortabel ook, maar in je motorbroek verliest het dan weer zijn visueel effect, dus daarom, nee, geen roze kanten string voor mij :N


:+ :+ :+
 
Er zijn ook wielrenbroekjes met een dunne zeem die specifiek bij triathlon gebruikt worden (je moet er ook nog makkelijk mee kunnen lopen, omkleden is er in een wedstrijd niet bij). Zoals @DKP ook al aangeeft, wielren/triathlon broekjes zijn gemaakt voor een veel smaller zadel dan een motorzadel dus je kan er op rekenen dat er wel wat knelpuntjes zullen zijn.
 
Nooit geweten dat die ballen knijpende broekjes ook echt comfort bieden voor het zitvlak!

Interessant aangezien ik na 1 uur achter elkaar rijden een houten reet krijg en begin met verzitten. Mijn motor heeft dan ook een zadel vergelijkbaar met het race foam op een circuitmotor.

Nu rijd ik bijna nooit meer dan 50 km ofzo aan één stuk door, maar voor die incidentele keer ga ik dit wel eens proberen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan