Wil stukje rijden maar,.......

Is een STOK oude discussie. Laat iedereen lekker zelf uitmaken of ie wel of niet in de winter rijdt toch?

Tja, pekel is natuurlijk gewoon schadelijk. De één zit er niet mee, de ander wel..... Ik spuit de fiets vóór de narigheid begint in met S100 en zie het aan het eind van de winter wel weer.... Viel me verleden jaar niks tegen.
 
Pekel is niet goed voor een motor en ligt idd nu nog wel op de weg, zolang het niet regent heeft je motor er het minste last van, voor het spoelen wel eerst goed met een zachte borstel alvast de zichtbare pekel wegvegen!!! De pekel lost toch deels op in het spoelwater en spoelt dan in kieren, achter kuuipdelen e.d. waar je later niet meer bijkomt tijden een gewone spoelbeurt.

En een flinke laag droge pekel maakt idd de weg gladder dan schoon asfalt.

BMW's hebben gelukkig veel minder last van pekel als de gemiddelde, vooral japanse, motor. En ja, ik kan t weten.

Kmoet er niet aan denken iedere keer langer bezig te zijn met pekel wegpoetsen dan met rijden....

Mijn eigen motor krijgt 1 keer per jaar een goeie wasbeurt (nog geeneens een poetsbeurt) en afgelopen jaar ben ik die ene wasbeurt nog vergeten ook :+

Zowel eigen motor als dienstmotor hebben geen last van bloemkolen en andere pekelongein :} :} , ondanks redelijk wat pekelkilometers en weinig "cosmetische" aandacht.
 
Pekel? yep, het ligt er en ik kan na een rit zien dat mijn fiets door de pekel moet. Daarom heb ik dus als eerste fiets een all-road. De carter beschermer houdt de pekel weg bij het blok en een aantal andere onderdelen verdienen wat aandacht en krijgt het ook. Als de ketting ingevet moet worden dan vet ik 'm warm in (direct na de rit dus), verder laat ik de fiets eerst afkoelen en dan met koud water ontpekelen.

Verder boeit het me niet echt, hoeveel plezier ik ook aan mijn motor beleef, het is en blijft een gebruiksvoorwerp.
 
Terug
Bovenaan Onderaan