Wildstar/Roadstar liefhebbers.

bonko

Die hard MF'er
Vandaag reed ik een stukje op m'n Wildstar en het viel mij in eerste instantie op dat hij niet meer plofte bij gas dicht. Dit was eerst altijd wel het geval en een maat van me beweerde zelfs dat de vlammen uit de pijp schoten. Toen ik eens bij de chokeknop zat de drukken bleek dat deze nog een stukje naar buiten stond. Ik vond het eigenlijk wel fijn om bij gas dicht geen oud en nieuw achter mij te hebben, dus is dit op te lossen? Carburateur eens een keer laten reinigen? Ik hoor het graag.
Dan zal die toch wat te arm lopen, reinigen zal waarschijnlijk niet helpen. Welke setup heb je ? Alleen uitlaten of ook luchtfilter en sproeier ?
 

Rick-M

MF veteraan
Donateur
2 apr 2010
2.248
103
27
Twente
Dan zal die toch wat te arm lopen, reinigen zal waarschijnlijk niet helpen. Welke setup heb je ? Alleen uitlaten of ook luchtfilter en sproeier ?
Motor is zover ik weet nog redelijk origineel. Wat ik wel weet is dat een vorige eigenaar een schot uit de originele uitlaat heeft geslepen voor een iets harder geluid. Het luchtfilter is origineel en 1000 km geleden vervangen door een nieuwe. Sproeiermaat is mij onbekend. Wat mij zelf net nog te binnen schoot is dat de aansluiting van het luchtfilter op het carburateur niet goed is. Deze zit bij mij vrij los. Ik moet eens een andere slangenklem daarvoor halen.
 

bonko

Die hard MF'er
Motor is zover ik weet nog redelijk origineel. Wat ik wel weet is dat een vorige eigenaar een schot uit de originele uitlaat heeft geslepen voor een iets harder geluid. Het luchtfilter is origineel en 1000 km geleden vervangen door een nieuwe. Sproeiermaat is mij onbekend. Wat mij zelf net nog te binnen schoot is dat de aansluiting van het luchtfilter op het carburateur niet goed is. Deze zit bij mij vrij los. Ik moet eens een andere slangenklem daarvoor halen.
Dan zou ik idd eerst de boel even goed nakijken, door valse lucht loopt ie ook armer....zou dan toch een wat grotere hoofdsproeier kiezen en je luchtmengsel schroef opnieuw afstellen.
 

Knutselsmurf2

MF veteraan
13 jun 2008
1.332
44
63
Midden van het Land
photos.google.com
Wij rijden voor 80% op de pilot sproeier. Een beetje valse lucht VOOR je sproeier maakt nauwelijks verschil. Valse lucht NA je sproeier wel, bijvoorbeeld door een slecht afgetopte vacuum aansluiting of een lekkend manifold.. Als de motor nog origineel is kun je niet eens bij je PMS schroef, die is dan nog afgedopt.
Je choke weerstand kun je regelen door de rubber ring te verdraaien. En knallen in de uitlaat is vaak of te rijk of slechte aansluiting van de uitlaat.
 

Rick-M

MF veteraan
Donateur
2 apr 2010
2.248
103
27
Twente
Vandaag bij de meester op bezoek geweest voor wat nieuwe remmerij en vering.
IMG_20190706_154533.jpg

Zeg nou zelf, dat ziet er toch mooi uit.

IMG_20190706_164225.jpg
 

Knutselsmurf2

MF veteraan
13 jun 2008
1.332
44
63
Midden van het Land
photos.google.com
Het was in ieder geval gezellig, Rick, ondanks de kiespijn. En hiervoor hoef je geen meester te zijn, Rick, als machinebouwer kun jij dat ook. Zeker na het een keer gezien te hebben. Ik zal bij het wisselen van je voorvering wat foto,s maken, ter lering en vermaak.😊👍
 

Rick-M

MF veteraan
Donateur
2 apr 2010
2.248
103
27
Twente
Het was zeker gezellig. De remmen blijven toch iets waar je niet zomaar aan gaat klooien. Dus het was mooi dat ik even mee kon kijken. En foto's zijn altijd mooi :t
Veel succes met de kies. We spreken nog wel even af wanneer ik hem weer op kom halen.
 

Knutselsmurf2

MF veteraan
13 jun 2008
1.332
44
63
Midden van het Land
photos.google.com
Hallo, Rick, de veren zitten er in. Ik zal een aantal foto,s plaatsen dan kun je de gang van zaken op afstand toch volgen.

Kroonplaat er af om de bovenste bussen te verwijderen. Zitten geklemd tussen de bovenste plaat en een ringenset in de bus.


In deze volgorde.


2 ringen, staal op de rubber.


De onderste, stalen klemming is de beste bankschroef om los en later vast te draaien. Poten NOOIT in de bankschroef.


Staal aanslag, in de volksmond roest. Maar zit er altijd, is smeedstaal.


Even wrijven...

...en schoon. Hier kun je ook goed de drie inbussen zien waarmee de onderste bus vast zit.


Zoek de verschillen!!!


Zover komt de oude veer er uit. Poot weer in zijn eigen "bankschroef".


Alles weer op het juiste moment vast.


En weer staan er van die blauwe streepjes op je voorbouw.
Die haal ik wel even weg, maar leg even uit waar die voor zijn. De schroefdraad van dop en binnenpoot is erg fijn van structuur. Waarbij de draad in de doop ook nog eens in aluminium zit. Die moet dan, tegen de veerdruk in inde binnenpoot gedrukt worden en het liefst in één keer meteen goed aangrijpen. Een keer of tien missen "molt" je schroefdraad met alle ellende van dien. Dus zonder veer zoek ik de "start" van het aangrijpen op en zet daar een streep met een stift. Dus alles goed in positie, zodanig dat je ruimte hebt om te draaien en de streepjes op de dop en op de poot/kroonplaat matchen en goed te zien zijn en dan vol overtuiging het zaakje samenstellen. En voor mij gaat dat het makkelijkst zo!

Morgen luchtfilter er af, carburateur eens goed bekijken en even kijken waar het geknal vandaan komt. Misschien je AIS systeem.

Wordt vervolgd.
 
  • Like
Waarderingen: Rick-M

Rick-M

MF veteraan
Donateur
2 apr 2010
2.248
103
27
Twente
Mooi om te lezen dat het allemaal gelukt is, het ziet er goed uit!

Hopelijk kom je achter de oorzaak van het geplof. Nog last van de tand?
 

Knutselsmurf2

MF veteraan
13 jun 2008
1.332
44
63
Midden van het Land
photos.google.com
Ja, het geheel is aardig opgezwollen. Zou gisteren naar de kaakchirurg, maar toen kwam er een koortslip opzetten. En dan ben je in verband met besmettingsgevaar "niet welkom". Dus dat is een week uitgesteld. Antibiotica en pijnstillers moeten nu het zaakje rustig houden.
 

Knutselsmurf2

MF veteraan
13 jun 2008
1.332
44
63
Midden van het Land
photos.google.com
Vanmiddag het luchtfilter er eens afgehaald, dan kon ik je carburateur eens bekijken. Rubber zit niet echt vast, maar dat geeft niet echt problemen. Zolang het maar voor je sproeiers, naald en acceleratiepomp zit.

Heb er ook even onder gekeken, maar je PMS schroef is toegankelijk, de prop is er uit geboord.

Foto via een spiegeltje.
Ik ga morgenochtend even draaien om te zien of er ets aan de knal gedaan kan worden. Maar mogelijk ontstaat die knal doordat het schot uit je uitlaat is gehaald of door een combinatie van doorstroming met de AIS. Dat heeft ook met regelmaat knallen veroorzaakt.
 

Rick-M

MF veteraan
Donateur
2 apr 2010
2.248
103
27
Twente
Haha, dat sloeg nog op mijn KTM. Bij flink doortrekken haalde het ding net 1 op 13.
 

Rick-M

MF veteraan
Donateur
2 apr 2010
2.248
103
27
Twente
Ach, regenpak aan en gaan toch? :+

Haha, geen probleem. Ik zou nu ook voor geen goud op de motor kruipen.
 

Knutselsmurf2

MF veteraan
13 jun 2008
1.332
44
63
Midden van het Land
photos.google.com
Vanochtend het knallen nog eens onderzocht, maar krijg dat er niet helemaal uit. Uitlaat zit goed aangesloten, geen valse lucht. Mogelijk dat het verwijderde shot in combinatie met de rest origineel daar de reden van is. Als je ooit je AIS gaat verwijderen geeft dat misschien nog wat verbetering. Nog even een rubber ring geplaatst om te voorkomen dat je ooit je PMS verliest.

Hij zit goed vast onder de druk van zijn veertje, maar ze worden wel eens verloren. Bij jou dus niet meer. Voor de rest staat hij er helemaal klaar voor, Rick, dus je mag het plannen. Ik ben zelf heel veel thuis en anders pas ik me aan aan jouw reisplan.
 
Laatst bewerkt:

Rick-M

MF veteraan
Donateur
2 apr 2010
2.248
103
27
Twente
Vandaag heb ik de Wildstar weer op mogen halen en mán, wat een verschil. Het meest merkte ik eerst nog van de vering. Niet meer het overdreven geduik bij het remmen en bij bochten moet ik nu tenminste enigszins moeite doen om de floorboards aan de grond te krijgen. Dat was met de oude vering bij elke flauwe bocht al het geval. Onderweg heb ik nog even de remhendel afgesteld. Ik heb vrij dikke grips en ik kon alleen met de vingertoppen bij. Daarna kon ik er al deftig mee remmen.

Al met al een goede investering. Leon, bedankt!
 

Rick-M

MF veteraan
Donateur
2 apr 2010
2.248
103
27
Twente
Gisteren weer gekomen van de vakantie. In 5 dagen 2000 km gereden, waarvan 600 op de laatste dag. Ging allemaal super!

Maar na aanleiding van die reis zijn er een paar onderhoudspuntjes gekomen.
Ten eerste de voorremmen. Het remmen gaat niet soepel, maar erg schokkerig in de remhendel. Ik vermoed de hoofdremcilinder. Daar is een revisiekitje voor besteld. Daarnaast ga ik deze winter toch eens kijken naar een andere achterschokbreker, of een hyperpro veer. Met een beetje vaart door een knikgat en de eindaanslag was al bereikt. Nu kan ik of op dieet of een andere veer. Een andere veer is makkelijker :+

En ik wil graag het A.I.S systeem weghalen, het backfiren, ondanks de afstelling van Leon, blijft bestaan. Vooral bergafwaarts blijft het ding rommelen. Heeft iemand nog pluggen liggen? Of anders de maten? Dan kan een maat wel een setje draaien.