Wildstar/Roadstar liefhebbers.

bikerbertus

MF veteraan
9 jun 2007
6.462
1.101
Gisteren weer gekomen van de vakantie. In 5 dagen 2000 km gereden, waarvan 600 op de laatste dag. Ging allemaal super!

Maar na aanleiding van die reis zijn er een paar onderhoudspuntjes gekomen.
Ten eerste de voorremmen. Het remmen gaat niet soepel, maar erg schokkerig in de remhendel. Ik vermoed de hoofdremcilinder. Daar is een revisiekitje voor besteld. Daarnaast ga ik deze winter toch eens kijken naar een andere achterschokbreker, of een hyperpro veer. Met een beetje vaart door een knikgat en de eindaanslag was al bereikt. Nu kan ik of op dieet of een andere veer. Een andere veer is makkelijker :+

En ik wil graag het A.I.S systeem weghalen, het backfiren, ondanks de afstelling van Leon, blijft bestaan. Vooral bergafwaarts blijft het ding rommelen. Heeft iemand nog pluggen liggen? Of anders de maten? Dan kan een maat wel een setje draaien.
Dat backfiren is toch alleen maar mooi en leuk?
Bij mijn weten gaat ie daar echt niet kapot van hoor. (hoop ik)
 

Rick-M

MF veteraan
Donateur
2 apr 2010
2.253
103
28
Twente
Volgens mij kan het ook geen kwaad, maar ik vind het zo onrustig klinken. Persoonlijk vind ik het mooier als hij het niet doet.
Voor het afstellen kwam er meer kabaal vanaf. Ik reed een keer door een tunnel en m'n maat die achter mij reed zag beste vlammen uit de uitlaat komen.
 

Knutselsmurf2

MF veteraan
13 jun 2008
1.369
76
63
Midden van het Land
photos.google.com
Backfire is een teken van een onjuiste verbranding met diverse oorzaken. Te rijk is slecht voor je portemonnee en te arm wordt te heet en is niet goed voor je blok. Ik zelf vind het niet leuk en kan op termijn wel kwaad is mijn opvatting.
Goed te horen dat de vakantie goed bevallen is. Voor de achterveer is een Hyperpro een goede oplossing. Jammer dat je voorrem niet soepel loopt. Had je daar al eerder last van??
En voor de maat van je pluggen kun je het beste de knie, die er uit komt, meten. Zeker een draaier kan dat. Het verwijderen kan je het beste doen met een slaghamer in combinatie met een griptang. Als de AIS er af is wel even de PMS schroef controleren en mogelijk nog iets verstellen.
 
Laatst bewerkt:

Rick-M

MF veteraan
Donateur
2 apr 2010
2.253
103
28
Twente
Hij had het eerder ook al wel iets, maar ik denk omdat de remdruk met het nieuwe systeem wat hoger ligt het effect groter is. Ook de slag in de hendel is nu wat kleiner.

Ik las al ergens dat die ais pluggen best vast zitten. Eens even op het werk kijken of er een slaghamer ligt. Ondertussen met de imal in de weer.
 

Rick-M

MF veteraan
Donateur
2 apr 2010
2.253
103
28
Twente
Gisteravond eindelijk er aan toe gekomen om de hoofdremcilinder te reviseren. Het viel me mee hoeveel rommel er in zat. Met wat remmenreiniger en een doekje het spul schoongemaakt. Nieuw spul ingevet en gemonteerd. Ontluchten ging ook makkelijker dan gedacht. En het remt nu als een beer, het voorwiel blokkeren hoort nu tot de mogelijkheden. En bovenal, het gaat heerlijk soepel.
 

Knutselsmurf2

MF veteraan
13 jun 2008
1.369
76
63
Midden van het Land
photos.google.com
Op zich niet vreemd, zeker gezien de leeftijd van de motor. Remvloeistof is nu eenmaal agressief spul. Misschien moet ik die van mijn Roadstar ook maar eens aanpakken. je gaat er natuurlijk wel aan wennen, maar met een revisie gaat er een nieuwe wereld open, denk ik.
 

Rick-M

MF veteraan
Donateur
2 apr 2010
2.253
103
28
Twente
Op zich niet vreemd, zeker gezien de leeftijd van de motor. Remvloeistof is nu eenmaal agressief spul. Misschien moet ik die van mijn Roadstar ook maar eens aanpakken. je gaat er natuurlijk wel aan wennen, maar met een revisie gaat er een nieuwe wereld open, denk ik.
Dat kun je wel testen door de remhendel te verwijderen. Dan hoor je de plunjer met je duim soepel te kunnen bewegen. En het is maximaal een uurtje werk. Revisie setje is ongeveer 30 euro.
 

Teveha

Rookie
9 feb 2019
1
1
De voorstellen.Theo,51 jaar
Met een "03 roadstar. Twee weken in bezit.
Heb twee keer een maxim gehad.
(650 en 700x)
Tijdje niet gereden en sinds januari dit jaar een Bmw k1200rs.
Maar die is dus weer weg... 20190901_140738.jpg
 
  • Like
Waarderingen: bonko

Bakermans

Rookie
29 mei 2014
4
0
28
Eindhoven
Beste leden ik heb een vraag. Ik ben altijd al weg geweest van choppers en cruisers alleen ben ik na het behalen van mijn motor rijbewijs toch altijd bij racers uitgekomen omdat die nu eenmaal beter in mijn budget paste. Nu heb ik de knoop doorgehakt en wil ik toch een chopper/cruiser aanschaffen. Nu ben ik al langere tijd aan het kijken naar een wildstar aangezien ik dit gewoon een mooie motor vind die prima naar mijn smaak zijn aan te passen. Zijn er tips waar ik op moet letten bij aanschaf en dingen die echt een must zijn om te veranderen/ aan te passen? Mijn Budget ligt zo rond de 5000 euro mag wat meer zijn. Is dit ook reeel? Ik heb al een proefrit gepland staan dus ben heel erg benieuwd.
 

Knutselsmurf2

MF veteraan
13 jun 2008
1.369
76
63
Midden van het Land
photos.google.com
Allereerst welkom hier bij de Star motoren. De Wildstar/ Roadstar is wel een hele goede keuze. Zelf rijd ik die al meer dan 10 jaar met veel ervaring op lange afstanden met en zonder aanhanger. Inmiddels staat de teller op zo,n 120.000 km en dat zonder gesleutel buiten het reguliere onderhoud. Erg betrouwbare machine, die ook wel eens exotische storinkjes kan vertonen. Maar met de kennis van de WSFH , een Star motoren vriendenclub worden ook die opgelost.
Aanpassingen aan de Wildstar deel ik altijd in twee spoortjes. het eerste spoor is comfort en het tweede spoor is de "Looks".
Motorisch zou ik er niet te veel aan doen. Er zijn allerlei (dure) opties om het vermogen op te krikken, maar persoonlijk vind ik dat deze V-Twin voldoende vermogen in huis heeft voor de toch wel specifieke rijstijl van deze machine. Wel is het zo dat als je voor de "looks" bijvoorbeeld aanpassingen wilt doen aan luchtfilter en/of uitlaat je ook de carburateur mee moet nemen om je mengsel optimaal te houden. En dat optimaal is enerzijds voor je motorblok en anderzijds voor je portemonnee. Te arm slecht voor je blok en te rijk slecht voor je portemonnee.
Voor je comfort moet je in ieder geval een goede houding hebben op je motor. Daar kun je invloed op uitoefenen door het stuur, je zadel, wel of geen rugsteun en de plaats van je floorboards. De motor moet passen bij het gebruik. Een Wildstar omgebouwd naar een bopper kan er heel mooi uitzien, maar vaak zijn er dan concessies gedaan aan het comfort. Dus dat zijn je eigen keuzes.

Maximaal comfort, aangepast zadel, floorboards verplaats, groot scherm, wind deflectors, aangepaste vering.
Dat is opstappen en eigenlijk alleen stoppen om te tanken, ook voor de duo.


Aangepast als bopper, is heeeel erg mooi geworden, maar wel voor ander gebruik. Rondje rond de kerk, veel aandacht!

Maar het is wel een motorwaar je veel kanten mee op kunt. En het hart van 1600 CC is zo betrouwbaar, dat je het ook kunt gebruiken voor een zeer betrouwbare Custom.

Home Made Custom op basis van de Wildstar. Blok, wielen, voorvork, achtervering en de electronica zijn van de Wildstar.
Aan jou de keus!!
 

ouweruiter

Rookie
17 mei 2019
7
8
AC0C6C21-2354-431B-8A2A-CC291A49E94D.jpeg

Dan ik ook maar even een reactie op dit forum.

Dit is mijn zomer/winter-project: een bobber op basis van een ‘01 Wildstar. Achterkant is dit voorjaar gedaan. Dikke 240 band om een 18 inch velg, eigen fabrikaat sidemount, spatbord zat bij de koop van het wiel in en is met wat lichte aanpasssingen pas gemaakt voor de verbouwde achterbrug. Wiel, spatbord en remtang overgenomen van WSFH-lid Titte. Het was nog een best klussie, maar mensen....dit is het wel waard. Het rijdt messcherp en je hebt behoorlijk wat bekijks. Ik moest wel wennen aan de rijeigenschappen van zo’n breed achterwiel. Hij heeft de neiging rechtop te komen in de bochten. Je moet ‘m er echt in dwingen, maar dat went vrij snel. Als het slechte weer doorzet, dan gaat ie terug de garage in en gaat deel twee van het project van start.
 
  • Like
Waarderingen: Teveha

ouweruiter

Rookie
17 mei 2019
7
8
Hé Leon, nee...alarm zit er nog tussen. Ik dacht dat het een piece of cake zou zijn, maar dat bleek wel wat anders. Ik denk ook niet dat ie er af fabriek op zat, want er zat een certificaat bij van een motorboer hier in Nederland. Ik wil het eigenlijk nog wel doen, want bij de verbouwing stuitte ik op een stuk bedrading wat geoxideerd leek en het lijkt iets met het alarm te maken te hebben. Het werkt allemaal wel, maar af en toe hoef ik de startonderbreker niet uit te schakelen. Is wel wat vreemd, of wat? Over de voorkant: alles zwart! Voeg daar aan toe een paar 45 graden risers, een mid-ape, zwarte stuurschakelaars, een kleinere zwarte koplamp en bar-end richtingaanwijzers en hij is precies wat ik voor ogen had! Dan even langs Reef, want ik had hem beloofd langs te komen als ie klaar is als tegenprestatie voor het mij op het spoor zetten van Titte en z’n 240 Thunderbike set-up.
 

Knutselsmurf2

MF veteraan
13 jun 2008
1.369
76
63
Midden van het Land
photos.google.com
Klinkt goed en komt ook goed. Het alarm, is dat van Spy Ball? Dat model wordt door dealers in Nederland met een "af fabriek"goedkeuring geplaatst. Dus dan zou het alsnog redelijk eenvoudig te verwijderen zijn. De storing van soms wel soms niet klinkt erg bekend bij Wildstar eigenaren.
 

ouweruiter

Rookie
17 mei 2019
7
8
Aha,...dat is toch een soort van geruststellende gedachte Leon! Die komt dus wel vaker voor van de startonderbreker. Belangrijkste is dat ie gewoon aangaat, of de onderbreker nou uitgeschakeld moet worden of niet! Ik moet nu wel het alarm zelf verplaatsen naar een andere plek, want op de huidige plek zit ie in de weg. Liever had ik ‘m weggehaald zoals gezegd, maar dat zie ik nu nog even niet zitten. Als ik dat doe, dan moet ik ook iets met de startonderbreker doen, want rücksichtlos er tussen vandaag gaat niet werken weet ik inmiddels. Dan maar verplaatsen en wellicht in een later stadium weg als ik erachter ben hoe dat te doen. Het is overigens inderdaad een Spyball-alarm.
 

Rick-M

MF veteraan
Donateur
2 apr 2010
2.253
103
28
Twente
Zijn er nog meer mensen die last hebben van tankontluchting die niet werkt? Dit was mij op vakantie overkomen en dit weekend weer. Na een nacht in de regen te hebben gestaan trekt de tank vacuum. Na de tankdop los te hebben getrokken en het water wat zich daar heeft verzameld weg te halen is er geen probleem meer. Heeft het slangetje wat voor aan de tank zit hier nog wat mee te maken? Misschien is deze klem komen te zitten nadat ik de tank voor het laatst verwijderd had.

En mijn achterspatbord valt een beetje uit elkaar. Er zaten al scheuren in van het trillen. Maar deze scheuren beginnen nu 1 grote scheur te worden. Is dit te fixen of te verstevigen? Of heeft iemand misschien nog een spatbord liggen. (zwart met witte bies)

Ook het chroomwerk aan de staart was al kapot. Ik ben al een tijdje aan het zoeken geweest, maar ik heb nog geen nieuwe trim gevonden.

1569779716139.png

Zulk spul moet ik hebben. Thanks!
 

Knutselsmurf2

MF veteraan
13 jun 2008
1.369
76
63
Midden van het Land
photos.google.com
Ja, dat komt helaas wel vaker voor. Het slangetje aan de voorzijde van de tank loopt onder de tank naar achter en vanuit je zadel naar beneden. Daar zit een terugslag klep/ omvalbeveiliging die last kan hebben van vervuiling. En je pomp is sterk genoeg om je tank in het ergste geval te laten imploderen, dus indeuken.
Nu vallen wij niet zo vaak om, dus je kunt twee dingen doen. De klep schoonmaken of er tussen uit halen. Onze "huismonteur " loste dat altijd heel snel op. Zadel er af, slang op zoeken, een keer goed trekken en terug duwen. Als het goed is zit de klep vast in een klem.
Spatbord is zonder spuiten niet te redden, denk ik. De nieuwere modellen hebben er een spantje in zitten tegen het scheuren. Je kan Jaap eens vragen, V1V2 op marktplaats. Die heeft nog wel eens een spatbord op voorraad. En de chromen accessorises misschien ook wel.
 
  • Like
Waarderingen: Rick-M

Knutselsmurf2

MF veteraan
13 jun 2008
1.369
76
63
Midden van het Land
photos.google.com
Vandaag weer een Roadstar 1700 binnen gekregen van Chiel , ook een regelmatige forum bezoeker. Reden was om de remklauwen eens goed onder hande te nemen en beide veringen, voor en achter, te vervangen door progressieve. Ook het balhoofd moest eens bekeken worden.
Dus begonnen met de remklauwen. De 1700 heeft inmiddels aan de voorzijde twee 4-zuiger klauwen, in tegenstelling tot de 1600. En dat verschil is sowieso al een verbetering, de 1600 is voor de vlotte rijder misschien wat onderbemeten qua remmen. Maar daar zijn goede alternatieven voor.
De klauwen aan de voorzijde zagen er goed uit, nog weinig vervuiling/oxidatie in de ligplaatsen van de afdichtingsringen en stofringen.

Dus alles weer schoongemaakt, zuigers gepolijst en ze zijn klaar voor montage.
Dat was bij de achterste 4 zuigerklauw wel anders. Zuigers zaten aardig vast en nadat het verwijderen van de zuigers uiteindelijk gelukt was bleek ook wel waarom ze zo vast zaten. Dat verwijderen moest uiteindelijk per zuiger, met gebruik van de compressor. Eén er uit persen, stofring verwijderen, zuiger schoonmaken en vastzetten. Want die gaat dan het makkelijkst en ben je je luchtdruk kwijt.
En zo zag deze er uit.

Ook veel vervuiling in de doorvoer kanalen.

Ga nu de stof-ringen en afdicht-ringen schoonmaken en kijken of er schade is. Klauwen goed reinigen en dan vooral de groeven, de ligplaatsen van de verschillende rubbers.
Wordt vervolgd, Chiel.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Rick-M en Firebird76

Firebird76

Rookie
14 okt 2018
20
0
Vandaag weer een Roadstar 1700 binnen gekregen van Chiel , ook een regelmatige forum bezoeker. Reden was om de remklauwen eens goed onder hande te nemen en beide veringen, voor en achter, te vervangen door progressieve. Ook het balhoofd moest eens bekeken worden.
Dus begonnen met de remklauwen. De 1700 heeft inmiddels aan de voorzijde twee 4-zuiger klauwen, in tegenstelling tot de 1600. En dat verschil is sowieso al een verbetering, de 1600 is voor de vlotte rijder misschien wat onderbemeten qua remmen. Maar daar zijn goede alternatieven voor.
De klauwen aan de voorzijde zagen er goed uit, nog weinig vervuiling/oxidatie in de ligplaatsen van de afdichtingsringen en stofringen.

Dus alles weer schoongemaakt, zuigers gepolijst en ze zijn klaar voor montage.
Dat was bij de achterste 4 zuigerklauw wel anders. Zuigers zaten aardig vast en nadat het verwijderen van de zuigers uiteindelijk gelukt was bleek ook wel waarom ze zo vast zaten. Dat verwijderen moest uiteindelijk per zuiger, met gebruik van de compressor. Eén er uit persen, stofring verwijderen, zuiger schoonmaken en vastzetten. Want die gaat dan het makkelijkst en ben je je luchtdruk kwijt.
En zo zag deze er uit.

Ook veel vervuiling in de doorvoer kanalen.

Ga nu de stof-ringen en afdicht-ringen schoonmaken en kijken of er schade is. Klauwen goed reinigen en dan vooral de groeven, de ligplaatsen van de verschillende rubbers.
Wordt vervolgd, Chiel.
Wat gaaf om zo mee te kijken!
 

Knutselsmurf2

MF veteraan
13 jun 2008
1.369
76
63
Midden van het Land
photos.google.com

Alle rommel uit de groeven en de rest van de klauw. Heeft wel wat sporen achtergelaten, zwarte aanslag die inmiddels in het aluminium zit. Ook de stofringen hebben de moed opgegeven en de afdichtringen, waar de zuigers op aansluiten vertonen wat sporen van de oxidatie, die in de groeven zat.

Had nog een revisie-set op voorraad, dus ik kon het wel netjes afmaken.

zuigers weer gangbaar.
Klik voor het filmpje. En dus weer netjes samengesteld, remblokken er weer in en aansluitend de nieuwe remvloeistof er in en ontluchten.

En hier zie je dat vocht en remvloeistof grote vrienden zijn, dus jaarlijks vervangen is geen luxe. Dat was hier wel wal langer geleden, maar dat is bij veel motoren een ondergeschoven kind, denk ik.

De afsluitdop en diafragma van het reservoir van de achterrem. Veel water, en als dat zich vermengt met je remvloeistof gaat dat wel ten koste van je remvermogen en het veroorzaakt de oxidatie in je remklauwen.
Dit kwam er uit.....

........en dit ging er in.

Zoek de verschillen in kleur.!!
Morgen alles ontluchten en verder met de vering.
 
  • Like
Waarderingen: Firebird76

Knutselsmurf2

MF veteraan
13 jun 2008
1.369
76
63
Midden van het Land
photos.google.com
En weer verder. Vandaag was de vering aan de beurt. Dus eerst de achterveer gedemonteerd en een hulpstuk gemaakt om de veer er tussen uit te persen. Dat doe ik met een lager-pers van mijn maatje. Maar die was er vandaag niet, dus dat wordt even uitgesteld.

Dus doorgegaan met de voorkant. Kroonplaat met stuur er af, want de bovenste bussen moeten er af om bij de onderste inbussen te kunnen. En de voorpoten verwijderd.

Deze leeg gemaakt, goed leeggepompt en schoongemaakt. Nieuwe olie er in, pompen, gevuld met de juiste hoeveelheid, lees niveau hoogte en de start van de schroefdraad gemarkeerd. Omdat dit hele fijne
schroefdraad is en je tegen de veerdruk moet starten markeer ik zonder veer waar de schroefdraad start. Want drukken en zoeken waar de draad gaat pakken is vaak funest voor de schroefdraad. En de doppen zijn van aluminium, kan niet zoveel hebben.

Markering op de dop. Het stuk veer maakt deel uit van een hulpstuk om het monteren makkelijker en veiliger (voor de schroefdraad) is.
Hier duidelijk het verschil tussen standaard veer en de progressieve. De laatste heeft dikkere draad van de windingen en zitten de windingen aan het eind dichter op elkaar.

De schommel-arm ligt nu toch op de werkbank, dus de bussen er uit, schoongemaakt en nieuw vet bij het monteren.

Nu kan ik ook mooi de balhoofdlagers "repacken" zoals dat in het manuel staat. Is niets meer of minder dan schoonmaken, opnieuw van vet voorzien en met het juiste moment weer monteren. Dus het hele veerpakket staat klaar om weer gemonteerd te worden.
 
  • Like
Waarderingen: Firebird76

Firebird76

Rookie
14 okt 2018
20
0
En weer verder. Vandaag was de vering aan de beurt. Dus eerst de achterveer gedemonteerd en een hulpstuk gemaakt om de veer er tussen uit te persen. Dat doe ik met een lager-pers van mijn maatje. Maar die was er vandaag niet, dus dat wordt even uitgesteld.

Dus doorgegaan met de voorkant. Kroonplaat met stuur er af, want de bovenste bussen moeten er af om bij de onderste inbussen te kunnen. En de voorpoten verwijderd.

Deze leeg gemaakt, goed leeggepompt en schoongemaakt. Nieuwe olie er in, pompen, gevuld met de juiste hoeveelheid, lees niveau hoogte en de start van de schroefdraad gemarkeerd. Omdat dit hele fijne
schroefdraad is en je tegen de veerdruk moet starten markeer ik zonder veer waar de schroefdraad start. Want drukken en zoeken waar de draad gaat pakken is vaak funest voor de schroefdraad. En de doppen zijn van aluminium, kan niet zoveel hebben.

Markering op de dop. Het stuk veer maakt deel uit van een hulpstuk om het monteren makkelijker en veiliger (voor de schroefdraad) is.
Hier duidelijk het verschil tussen standaard veer en de progressieve. De laatste heeft dikkere draad van de windingen en zitten de windingen aan het eind dichter op elkaar.

De schommel-arm ligt nu toch op de werkbank, dus de bussen er uit, schoongemaakt en nieuw vet bij het monteren.

Nu kan ik ook mooi de balhoofdlagers "repacken" zoals dat in het manuel staat. Is niets meer of minder dan schoonmaken, opnieuw van vet voorzien en met het juiste moment weer monteren. Dus het hele veerpakket staat klaar om weer gemonteerd te worden.
Waar een mens al niet blij van kan Worden. Ik ben erg benieuwd naar de nieuwe rij eigenschappen. Sinterklaas komt vroeg dit jaar😂