Windruit helder maken na krassen

bierent

MF'er
6 feb 2017
34
21
Eindhoven
Hallo,
Laatst heeft iemand mijn motor stilstaand laten vallen en heeft de ruit (gelukkig of juist niet) het meeste opgevangen. Hier zaten dan ook verschillende lelijke krassen in. Het betreft een V-stream windshield welke zover ik kan vinden van polycarbonaat is gemaakt. Nu heb ik met nat schuren 800-1200-2000 de krassen er al uit kunnen halen na enkele uren. De erge wolken die na 2000 overbleven heb ik met polijst kunnen verminderen. Echter krijg ik deze niet helemaal weg, ik heb dit geprobeerd met een koplamp polijstmiddel en s100 lak- en kunstofpolish. Beiden met een spons op de boormachine en ook enkele tijd met de hand met microfiber doekje. Ook nog nabewerkt met turtlewax welke wel wat afdeed maar je ziet nog steeds de lichte krasjes van het schuren in de ruit en het is nog dof. Tijdens het rijden valt het wel op en zeker met verlichting is het wel klote.

Heeft iemand een gouden tip voor mij of moet ik gewoon enkele uren met de polijst aan de gang? Of is deze ruit niet meer te redden en is een nieuwe nodig?
InkedDSC_0857.jpg
InkedDSC_0858.jpg
 
Oke ik heb de ruit van de week naar een koplamp polijster gebracht die wel even wilde kijken voor een klein prijsje. Hij had het even geprobeerd maar liet al snel weten om die ruit weer helder te krijgen hij 1 a 1,5 dag nodig zou hebben door het materiaal en de rondingen. Dit is de ruit uiteraard niet waard en ik zou het eventueel zelf ook kunnen doen maar met mijn gereedschap zou het nog langer duren en dat vind ik het niet meer waard. Ik heb dan toch maar een nieuwe ruit besteld.
 
Terug
Bovenaan Onderaan