Wintertesten WK Superbikes 2008

Albèrt R1

MF veteraan
24 jun 2006
1.043
0
Amersfoort
Ik zag dat er nog geen topic over was dus laat ik aftrappen met het volgende nieuws.

De komende dagen zijn de WK Superbike en WK Supersport teams aanwezig in Australië voor de eerste officiële test van het nieuwe jaar.

18825.jpg

Michel Fabrizio is op Phillip Island ook van de partij

Op Phillip Island zullen de komende drie dagen de meeste top teams uit het WK Superbike en WK Supersport in actie komen om daar op het snelle circuit de nieuwe generatie Pirelli banden aan de tand te voelen.
Normaal gesproken mogen tijdens dit soort tests maar een team (en twee rijders) per fabrikant afgevaardigd worden maar daar wordt deze keer vanaf geweken onder het mom dat de niet officiële teams niet met de nieuwe generatie banden zal rijden.

Door het toelaten van teams die niet voor Pirelli testen zullen we deze week voor het eerst Max Biaggi op de Ducati 1098R in actie zien komen. De Ducati bleek tijdens de vorige test in Qatar al goed op snelheid te zijn want Troy Bayliss wist daar de snelste tijd te noteren en zal dat zeker ook op zijn thuiscircuit willen doen. Naast Biaggi en Bayliss zullen ook Michel Fabrizio en Ruben Xaus in actie komen waarbij Bayliss en Fabrizio dan met het nieuwe materiaal van Pirelli zal gaan rijden.

Voor Yamaha komen Noriyuki Haga en Troy Corser naar het circuit in de Australische provincie Victoria. Corser moest de laatste dag van de Qatar test na een valpartij in de ‘steenbak' van Qatar uitzitten maar is inmiddels weer helemaal hersteld en kan op het volgens de Australiër beste testcircuit ter wereld laten zien wat hij kan.

Makoto Tamada zal voor de tweede keer met de Kawasaki gaan testen en krijgt uiteraard gezelschap van zijn teamgenoot Régis Laconi. We zullen voor het eerst kunnen zien hoe de nieuwe Kawasaki presteert ten opzichte van hun concurrenten.

Het Alstare Suzuki team gaat met drie rijders naar de test en dat is ook niet gebruikelijk te noemen. Mogelijk dat de rijders elkaar afwisselen zoals Ten Kate in Qatar met hun drie rijders deden, maar daar zijn geen concrete uitspraken over gedaan.

Ten Kate is overigens de grote afwezige bij de Superbike teams. De nieuwe Fireblades zijn nog niet klaar om mee te racen waardoor de Superbike kant van het team uit zal wijken naar Almeria waar ze eind deze maand gaan testen. De Supersport tak van het team uit Nieuwleusen is wel op Phillip Island waar we Jonathan Rea voor het eerst op de Hannspree Ten Kate Honda in actie zullen zien komen samen met zijn teamgenoot Andrew Pitt.

Andere Supersport teams die naar Phillip Island zijn afgereisd, zijn het Yamaha WSS team, wat onder leiding staat van Wilco Zeelenberg, met Fabien Foret en Broc Parkes, het GIL Kawasaki team met Katsuaki Fujiwara en Chris Walker en het Triumph Caracchi Team met Garry ‘Gaz' McCoy. RES Software Hoegee Suzuki heeft er ook voor gekozen om de test in Phillip Island over te slaan en zullen eind deze maand ook op Almeria gaan testen.

Ook bij de Supersport teams is een privé team toegelaten tot deze Pirelli test. Stiggy Motorsports Honda zal de baan op gaan met Robbin Harms en Joshua Brookes.


BRON: Racesport.nl
 
Eindelijk weer aktie en gezien het tijdsverschil is er mischien al weer iets te lezen en te zien als wij uit bed komen :P
 
de tijden van de eerste dag:

Tijden Superbike:
1. Bayliss (Aus-Ducati) 1'32.5 (66 ronden)
2. Haga (Jap-Yamaha) 1'32.8 (95)
3. Kagayama (Jap-Suzuki) 1'32.9 (70)
4. Nieto (Spa-Suzuki) 1'33.2 (65)
5. Corser (Aus-Yamaha) 1'33.4 (72)
6. Fabrizio (Ita-Ducati) 1'33.4 (77)
7. Biaggi (Ita-Ducati) 1'33.5 (69)
8. Xaus (Spa-Ducati) 1'33.5 (62)
9. Laconi (Fra-Kawasaki) 1'34.0 (70)
10. Neukirchner (Dui-Suzuki) 1'35.5 (85)
11. Tamada (Jap-Kawasaki) 1'35.8 (61)

Tijden Supersport:
1. Parkes (Aus-Yamaha) 1'35.2
2. Pitt (Aus-Honda) 1'35.5
3. Rea (GB-Honda) 1'35.8
4. Brookes (Aus-Honda) 1'36.3
5. McCoy (Aus-Triumph) 1'36.4
6. Foret (Fra-Yamaha) 1'36.6
7. Fujiwara (Jap-Kawasaki) 1'36.9
8. Harms (Den-Honda) 1'37.7
 
Eén seconde van de snelste tijd af is niet verkeerd als je net op een voor jou nieuwe motor begint :} Ik hoop niet dat straks de banden van de topteams roet in het eten gaan gooien voor de onderlinge verschillen.
 
Max Biaggi maakte vandaag op Phillip Island voor het eerst kennis met de Ducati 1098R waarmee hij het komende seizoen in het Sterilgarda team een gooi naar de WK Superbike titel zal doen.

18831.jpg

Max op de Ducati

De Italiaan was goed voor een zevende tijd op een seconde achter die van trainingssnelste Troy Bayliss en had een positieve eerste indruk van de tweepitter.
"De motor is compleet anders dan de Suzuki waar ik vorig jaar mee reed," vertelde Biaggi. "Vandaag heb ik alleen maar gekeken hoe de motor reageert maar ik moet zeggen dat ik een positieve eerste indruk heb gekregen."

Biaggi en zijn teamgenoot Ruben Xaus kregen toestemming om deze Pirelli test bij te wonen maar zouden niet de beschikking krijgen over het nieuwste materiaal omdat deze alleen beschikbaar is voor de fabrieksteams. Desondanks was het een veelbelovende dag voor ‘il Grande Max'.

"Voor het eerst rijd ik in een privé team en dat is een nieuwe dimensie voor mij maar ook vanuit dit oogpunt was het een positieve dag: het technische team is erg enthousiast, ze willen graag laten zien wat ze kunnen. Voor mij is het de uitdaging om met een onofficieel team te winnen."

Teammanager Marco Borciani was goed te spreken over de eerste kennismaking met de machines.

"De eerste dag was een nuttige dag voor onze rijders die aan het werk gingen met de nieuwe motor," aldus voormalig WK Superbike rijder Borciani. "Xaus is een Ducati expert en is al erg enthousiast en vol vertrouwen over het potentieel van het materiaal. Biaggi had maar een paar ronden nodig om snel te gaan en heeft de sessie gebruikt om meer te weten te komen over de tweecilinder. We gaan de komende dagen hard aan de afstelling werken - we hebben het doel om zo snel mogelijk een uitstekende afstelling op de Ducati te vinden."


BRON: Racesport.nl / GPone
 
Max Biaggi maakte vandaag op Phillip Island voor het eerst kennis met de Ducati 1098R waarmee hij het komende seizoen in het Sterilgarda team een gooi naar de WK Superbike titel zal doen.

[afbeelding]
Max op de Ducati

De Italiaan was goed voor een zevende tijd op een seconde achter die van trainingssnelste Troy Bayliss en had een positieve eerste indruk van de tweepitter.
"De motor is compleet anders dan de Suzuki waar ik vorig jaar mee reed," vertelde Biaggi. "Vandaag heb ik alleen maar gekeken hoe de motor reageert maar ik moet zeggen dat ik een positieve eerste indruk heb gekregen."

Biaggi en zijn teamgenoot Ruben Xaus kregen toestemming om deze Pirelli test bij te wonen maar zouden niet de beschikking krijgen over het nieuwste materiaal omdat deze alleen beschikbaar is voor de fabrieksteams. Desondanks was het een veelbelovende dag voor ‘il Grande Max'.

"Voor het eerst rijd ik in een privé team en dat is een nieuwe dimensie voor mij maar ook vanuit dit oogpunt was het een positieve dag: het technische team is erg enthousiast, ze willen graag laten zien wat ze kunnen. Voor mij is het de uitdaging om met een onofficieel team te winnen."

Teammanager Marco Borciani was goed te spreken over de eerste kennismaking met de machines.

"De eerste dag was een nuttige dag voor onze rijders die aan het werk gingen met de nieuwe motor," aldus voormalig WK Superbike rijder Borciani. "Xaus is een Ducati expert en is al erg enthousiast en vol vertrouwen over het potentieel van het materiaal. Biaggi had maar een paar ronden nodig om snel te gaan en heeft de sessie gebruikt om meer te weten te komen over de tweecilinder. We gaan de komende dagen hard aan de afstelling werken - we hebben het doel om zo snel mogelijk een uitstekende afstelling op de Ducati te vinden."


BRON: Racesport.nl / GPone

Meer foto's van max!! *O* *O*
 
full


Ik hoop dat hij weer met deze helm gaat rijden dit jaar dan is de mijne nog up to date 8-)
 
Laatst bewerkt:
Bayliss alweer het snelst op een motor die nog maar aan het begin van zijn ontwikkeling staat. Dat doet weer het ergste vrezen. Heeft Flamini het weer voor elkaar en wordt het WSBK weer een Ducati cup of zouden de jappen het bij kunnen houden??????
 
Bayliss alweer het snelst op een motor die nog maar aan het begin van zijn ontwikkeling staat. Dat doet weer het ergste vrezen. Heeft Flamini het weer voor elkaar en wordt het WSBK weer een Ducati cup of zouden de jappen het bij kunnen houden??????

U hoort het zo! Na de reclame!
 
Bayliss alweer het snelst op een motor die nog maar aan het begin van zijn ontwikkeling staat. Dat doet weer het ergste vrezen. Heeft Flamini het weer voor elkaar en wordt het WSBK weer een Ducati cup of zouden de jappen het bij kunnen houden??????


Ja ben er ook bang voor B|
De Duc's waren vorig jaar ook al niet echt langzaam :X
 
Bayliss alweer het snelst op een motor die nog maar aan het begin van zijn ontwikkeling staat. Dat doet weer het ergste vrezen. Heeft Flamini het weer voor elkaar en wordt het WSBK weer een Ducati cup of zouden de jappen het bij kunnen houden??????

Die 999 moest tot op het bot getuned worden om nog enigszins mee te kunnen komen met de 4-cilinder Jappen. Dat het vorig jaar nog zo goed ging schrijf ik volledig toe aan het konto van Bayliss. En ja ik weet het Xaus heeft ook 1 manche gewonnen (met de 2006 versie zelfs).

Met de 1200cc hebben ze als het goed is veel meer restricties gekregen. Ik hoop dat het inderdaad een eerlijke strijd wordt. Anders moeten zij de Ducs nog maar meer restricties opleggen. We zien het snel genoeg als dat ding echt veel harder loopt dan de 4-cilinders.
 
Jaja....het schuift allemaal dichter naar elkaar kwa tijden :}

Bron : crash.net

1. Troy Bayliss AUS Ducati Xerox 1098R 1min 32.2 secs
2. Yukio Kagayama JPN Alstare Suzuki GSXR1000 1min 32.3 secs
3. Noriyuki Haga JPN Yamaha Motor Italia YZF R1 1min 32.4 secs
4. Michel Fabrizio ITA Ducati Xerox 1098R 1min 32.6 secs
=5. Troy Corser AUS Yamaha Motor Italia YZF R1 1min 32.7 secs
=5. Ruben Xaus SPA Sterilgarda Go Eleven 1098R 1min 32.7 secs
7. Max Biaggi ITA Sterilgarda Go Eleven 1098R 1min 32.9 secs
=8. Fonsi Nieto SPA Alstare Suzuki GSXR1000 1min 33.0 secs
=8. Regis Laconi ITA PSG-1 Kawasaki Corse ZX10R 1min 33.0 secs
10. Makoto Tamada JPN PSG-1 Kawasaki Corse ZX10R 1min 35.5 secs
Max Neukirchner GER Alstare Suzuki GSXR1000 no time
 
Ducati Xerox rijder Troy Bayliss ging eerder vandaag met een highsider onderuit en de Australiër doet nu zijn relaas over deze crash waarbij hij zijn sleutelbeen brak.

18888.jpg

Troy Bayliss

"Ik wilde Régis Laconi bij Lukey Heights passeren maar toen ik me realiseerde dat ik dat niet zo halen moest ik hard remmen en kreeg een highsider bij het insturen van de MG hairpin," vertelde Bayliss. "Ik heb mijn sleutelbeen vlak bij mijn borstbeen gebroken en van dat borstbeen is ook een stukje bot af gebroken. Ik heb niet zo heel veel pijn en op dit moment lijkt het niet zo erg als de vorige keer dat ik mijn sleutelbeen had gebroken."
"Ik ben nu van plan om meteen naar Italië te gaan om me daar verder te laten onderzoeken en te laten behandelen zodat ik zo snel mogelijk weer op de motor kan stappen. Tot mijn val boekten we goede vooruitgang en hadden we veel Pirelli banden getest. We hadden een lange run gereden en het voelde goed hoe alles ging. Dit is natuurlijk verre van ideaal maar ik ben blij met de deze week geboekte vooruitgang. Nu moet ik me gaan concentreren op het zo snel mogelijk weer beter zijn."

BRON: Racesport.nl
 
Laatst bewerkt:
Een aantal teams zijn begonnen aan de laatste testen voor het seizoen begint. Maar ik mis weer de TenKate Honda's. Zouden ze er zo zeker van zijn dat ze het spul voor elkaar hebben? Of zijn ze nog druk aan het werk?

1. Troy Bayliss AUS Ducati Xerox 1098R 1min 58.8 secs
2. Troy Corser AUS Yamaha Motor Italia YZF R1 1min 59.0 secs
3. Noriyuki Haga JPN Yamaha Motor Italia YZF R1 1min 59.3 secs
4. Michel Fabrizio ITA Ducati Xerox 1098R 1min 59.6 secs
 
Maar ik mis weer de TenKate Honda's. Zouden ze er zo zeker van zijn dat ze het spul voor elkaar hebben? Of zijn ze nog druk aan het werk?

Valt me ook op, heb ze pas 1x bij een test voorbij zien komen, en toen was de nieuwe motor ook nog niet echt klaar. Of ze doen veel privetesten of ze lopen denk ik stiekem toch wat achter.
 
Lavilla's team krijgt de nieuwe Blade pas in april dacht ik :X Start dus op de 07

Ik vraag mij dan serieus af of je halverwege het seizoen nog moet overstappen en wennen op/aan de nieuwe blade. Als je de 07 motor van Toseland onder je reet krijgt denk ik dat je ook best een eind komt. De nieuwe zou zo maar wat kinderziektes kunnen hebben in het begin van het seizoen. Dus.......nu een seizoen de 07 en volgend jaar de geperfectioneerde 08 en niet halverwege overstappen zou ik zeggen :?

Maar ja ik rijd niet eens motor meer '( behalve op de PS2 *D dus ik ben maar één van die beste stuurlui aan wal :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan