Wintertesten

Bij mijn eerste en niet serieuze (met vrienden mee :Z ) circuitdag was ik 34 jaar.
Vast te oud om in de 125cc te beginnen als talentje.
Ik wat jonger 22 jaar (jaartal 1985 sterrendagen) had de ambitie om aan de toen bestaande Yamaha RD 350 cup mee te rijden maar helaas reed ik hem totalloss tijdens de laatste sterrendag van dat jaar, toen helaas blut.
Heb tot vandaag ;) nog steeds ergens spijt dat ik die jaren niet had doorgezet om te gaan racen in die RD later TZR cup o.i.d.
 
De meesten komen niet verder dan een circuitdagje :+ ,ik dus ook😟
:) Dat is al heel wat. Zelfs iemand die maar 1 circuitdag heeft gedaan beseft al wat er allemaal nodig is om op tempo op een circuit rond te gaan. En wat dat tempo dan is is voor iedereen weer anders. Nu geloof ik dat jij wel meer dan 1 circuitdagje in je leven hebt gedaan :+ Dus ik geloof ook wel dat jij weet hoe hard te gaan, en dat dat niet vanzelf komt.
 
Bij mijn eerste en niet serieuze (met vrienden mee :Z ) circuitdag was ik 34 jaar.
Vast te oud om in de 125cc te beginnen als talentje.
En heb je er spijt van? Dat je die arme motor uiteindelijk hebt gebruikt waar die voor gemaakt was?
Nee he?.... Eerder spijt dat je tot je 34e gewacht hebt! :+
Nee hoor. 125 wordt hedendage gebruikt in diverse Youngtimer en classic racing klasses. Dus als die 125cc racertjes je ding zijn, lekker doen. :Y
 
Ik wat jonger 22 jaar (jaartal 1985 sterrendagen) had de ambitie om aan de toen bestaande Yamaha RD 350 cup mee te rijden maar helaas reed ik hem totalloss tijdens de laatste sterrendag van dat jaar, toen helaas blut.
Heb tot vandaag ;) nog steeds ergens spijt dat ik die jaren niet had doorgezet om te gaan racen in die RD later TZR cup o.i.d.
:} En zo kan het lopen dus. Je had wel de ambitie en je was zelfs al verder opweg dan de meeste komen, maar dat verdraaide budget op jonge leeftijd zat niet mee.
Maar racen kan nog steeds. :)
Circuitdagen is al heel wat, maar een paar seizoenen racen in een klasse waar je een beetje competitie hebt is echt next level.
En leren racen doe je op een motor die je makkelijk de baas gaat zijn. Hoop mensen stappen op latere leeftijd (40+) met racen gelijk op een 1000. Ja tuurlijk dat kan moet je ook helemaal zelf weten. Maar je slaat een paar stappen over die je nooit meer zult inhalen. Racen is de tijd nemen en de tijd krijgen. En dat is juist wat nit helemaal begrepen wordt tegenwoordig......:N Zo jammer van alle energie en belachelijk veel tijd die in het racen gaan zitten. Je moet er ook lol aan beleven, op ieder niveau. Ook in de Moto2 doe je het uiteindelijk voor je eigen lol.
 
:) Dat is al heel wat. Zelfs iemand die maar 1 circuitdag heeft gedaan beseft al wat er allemaal nodig is om op tempo op een circuit rond te gaan. En wat dat tempo dan is is voor iedereen weer anders. Nu geloof ik dat jij wel meer dan 1 circuitdagje in je leven hebt gedaan :+ Dus ik geloof ook wel dat jij weet hoe hard te gaan, en dat dat niet vanzelf komt.
Ik heb idd meer dan 1 circuitdagje gereden, denk iets van 180/200?
Ik weet hoe je hard moet rijden maar een mens heeft mentale beperkingen zo van doe ik het of toch maar niet🤔

Die gasten die in het WK mee knallen moeten het doen maar een heel klein iets in het koppie zorgt er wel eens voor...scheelt toch een halve seconde tot een seconde in die richting, gewoon bizar.
 
:} En zo kan het lopen dus. Je had wel de ambitie en je was zelfs al verder opweg dan de meeste komen, maar dat verdraaide budget op jonge leeftijd zat niet mee.
Maar racen kan nog steeds. :)
Circuitdagen is al heel wat, maar een paar seizoenen racen in een klasse waar je een beetje competitie hebt is echt next level.
En leren racen doe je op een motor die je makkelijk de baas gaat zijn. Hoop mensen stappen op latere leeftijd (40+) met racen gelijk op een 1000. Ja tuurlijk dat kan moet je ook helemaal zelf weten. Maar je slaat een paar stappen over die je nooit meer zult inhalen. Racen is de tijd nemen en de tijd krijgen. En dat is juist wat nit helemaal begrepen wordt tegenwoordig......:N Zo jammer van alle energie en belachelijk veel tijd die in het racen gaan zitten. Je moet er ook lol aan beleven, op ieder niveau. Ook in de Moto2 doe je het uiteindelijk voor je eigen lol.
Racen moet maar kunnen huis tuin kindje.. en dan het toch niet doen terwijl ik er genoeg ken die racen of het hebben uitgevoerd:}
 
Ik heb idd meer dan 1 circuitdagje gereden, denk iets van 180/200?
Ik weet hoe je hard moet rijden maar een mens heeft mentale beperkingen zo van doe ik het of toch maar niet🤔

Die gasten die in het WK mee knallen moeten het doen maar een heel klein iets in het koppie zorgt er wel eens voor...scheelt toch een halve seconde tot een seconde in die richting, gewoon bizar.
Zoals Dirty Harry ooit zei: "A man's got to know his limitations"
 
De vraag is waar je van geniet als je die 2 amper in beeld ziet ? Een hele redelijke vraag lijkt mij.
Dat heeft helemaal niks te maken met het gegeven dat niet iedereen wereldkampioen kan worden. Dat is namelijk evident. En dat ik dat vanzelfsprekend vind is niet uit mijn vraag op te maken. Dat is jouw aanname.
Er zijn veel sporten waar Nederlanders in de top meedraaien maar die geen zendtijd krijgen. Dat vind ik dan een knappe prestatie, maar omdat er 0% zendtijd is en er amper verslag van wordt gelegd, kan ik er niet van genieten. Wellicht verschilt onze definitie van genieten ?
Dat mag jij een redelijke vraag vinden, maar "genieten" is en was in dit geval niet mijn woordkeuze.
Ik kijk graag naar motorsport, is eigenlijk ook het enige waar ik naar kijk. En dan ben ik al blij als er Nederlanders meedoen, want die volg ik dan graag. Maakt het voor mij nog interessanter. En ik zie ze graag winnen en vooraan meedoen. Maar ik ben ook realistisch genoeg om te weten dat dat niet zo vanzelf sprekend is.
Dus ook als de Nederlanders niet winnen of vooraan te zien zijn, kan ik toch wel ergens iets ontdekken waarom ze daar toch mogen rijden zoals ze rijden.
 
Bij mijn eerste en niet serieuze (met vrienden mee :Z ) circuitdag was ik 34 jaar.
Vast te oud om in de 125cc te beginnen als talentje.
Pff, snotaap.
Was rond de 45 toen ok voor het eerst het circuit op gong (midland)
Potverdorie wat vond ik het snel gaan.
Voor m'n gevoel ging ik net zo snel rond als Rossi & co zouden doen _O-
 
Ook met 45 jaar krijg je geen contract meer in de Red Bull Rookies cup. _O-
Met mijn (gebrek aan) talent, was die kans sowieso al niet zo groot.... :N

Wel eens tijdens een circuitdag in dezelfde groep met van die snotneuzen op 300cc fietsjes gereden...
Rechte stuk blaas je ze voorbij, met je 180+ pk pakhuis.
Bij de eerst volgende bocht, ga ik in mijn remmen. Komen zij nog volgas voorbij blazen, om ze pas weer te zien wanneer je op een ronde gezet wordt....
 
Met mijn (gebrek aan) talent, was die kans sowieso al niet zo groot.... :N

Wel eens tijdens een circuitdag in dezelfde groep met van die snotneuzen op 300cc fietsjes gereden...
Rechte stuk blaas je ze voorbij, met je 180+ pk pakhuis.
Bij de eerst volgende bocht, ga ik in mijn remmen. Komen zij nog volgas voorbij blazen, om ze pas weer te zien wanneer je op een ronde gezet wordt....
Kon je de deur niet dicht gooien. Met je surplus aan PK en KG was jij niet degene geweest die zou crashen :+
 
  • Haha
Waarderingen: jbt
Kon je de deur niet dicht gooien. Met je surplus aan PK en KG was jij niet degene geweest die zou crashen :+
-O- aai.... dat is niet helemaal de juiste gedachte op een circuit.
Gelukkig heb ik het zo ook nog nooit meegemaakt. Iemand "opvangen" , afknijpen en lijnen totaal voor iemand verkloten hoort er allemaal bij. Maar echt iemand anders bewust laten vallen.... heb ik nog niet meegemaakt. :N
 
Kon je de deur niet dicht gooien. Met je surplus aan PK en KG was jij niet degene geweest die zou crashen :+
Een R125 rijder vertelde mij dat juist, langzame deelnemers met dikke motoren op een circuitdag eraf beuken want op een kleine motor moet je snelheid houden. :]

:X
 
Met mijn (gebrek aan) talent, was die kans sowieso al niet zo groot.... :N

Wel eens tijdens een circuitdag in dezelfde groep met van die snotneuzen op 300cc fietsjes gereden...
Rechte stuk blaas je ze voorbij, met je 180+ pk pakhuis.
Bij de eerst volgende bocht, ga ik in mijn remmen. Komen zij nog volgas voorbij blazen, om ze pas weer te zien wanneer je op een ronde gezet wordt....
En zo'n 300 is nog maar een 'gemarkeerde' racer. Lomp, zwaar en weinig pk's.
 
En zo'n 300 is nog maar een 'gemarkeerde' racer. Lomp, zwaar en weinig pk's.
:^ Ze bouwen ze wel wat om, van 35 op mijn straat R3 naar +50 pk aan het achterwiel.
Slicks, Öhlins, veel onnodig gewicht er af.
Maar het blijven low tech motortjes uit productie land Thailand.
Gemaakt voor de straat ter plaatse.
Supersport uiterlijk, totaal geen race genen. :N
 
:^ Ze bouwen ze wel wat om, van 35 op mijn straat R3 naar +50 pk aan het achterwiel.
Slicks, Öhlins, veel onnodig gewicht er af.
Maar het blijven low tech motortjes uit productie land Thailand.
Gemaakt voor de straat ter plaatse.
Supersport uiterlijk, totaal geen race genen. :N
Toch denk ik dat zo'n KTM RC390 echt wel ontwikkeld is, om (ook) op het circuit te knallen
 
Toch denk ik dat zo'n KTM RC390 echt wel ontwikkeld is, om (ook) op het circuit te knallen
Ja, die heeft out if the box duidrlijk meer potentieel en is makkelijk aan te passen, strakke fiets. :Y
Wel soms lastig te rijden op het circuit want de toerenbegrenzer is een hele harde.
Alsof je het contact uitzet.
Bij de R3 blijft die gewoon razendsnel flippen.
Bijvoorbeeld op topsnelheid in de toerenbegrenzer -1/+0 km/u, dus de snelheid blijft eigenlijk gelijk.
 
Tijden Jerez van gisteren;
1. MotoGP Stefan Bradl (D), Honda, 1:38,681 min
2. SBK Alex Lowes (GB), Kawasaki, 1:39,484
3. MotoGP Michele Pirro (I), Ducati, 1:39,524
4. SBK Axel Bassani (I), Kawasaki, 1:39,811
5. SBK Iker Lecuona (E), Honda, 1:39,865
6. SBK Xavier Vierge (E), Honda, 1:40,105
7. SBK Tetsuta Nagashima (J), Honda, 1:40,695
8. SBK Tarran Mackenzie (GB), Honda, 1:42,780
9. BSB Jason O’Halloran (AUS), Kawasaki, 1:43,065
10. BSB Max Cook (GB), Kawasaki, 1:43,243
11. Moto2 Jonas Folger (D), Kalex, 1:43,435
12. BSB Danny Buchan (GB), Kawasaki, 1:43,585
13. Moto2 Mika Kallio (FIN), Kalex, 1:44,982
14. BSB Brayden Elliott (GB), Kawasaki, 1:45,407
15. SBK Adam Norrodin (MAL), Honda, 1:45,666
 
BSB spec is een groot verschil.
Hoeveel verlies je dan met een stoere straatfiets?
 
Terug
Bovenaan Onderaan