WinterTopic: Morgen te glad of niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

FaddieB

Rookie
11 aug 2010
18
0
Uithoorn
Beste Motorrijders,

Laat ik kort beginnen met mijzelf. Net in juli mijn motorrijbewijs gehaald en nu helemaal hooked. Ik wil zoveel als mogelijk oefenen omdat de knijpende bochten naar mijn werk nog niet goed gaan (ik lijk wel een oud wijf!) en natuurlijk omdat ik van elke rit geniet.

Maargoed, zet binnenkort wel een berichtje in "ik stel me voor".

Nu waar dit topic over zal gaan; De wintermaanden staan weer voor de deur. Op mijn woon-werk route kan het soms aardig vast staan. Naarmate het weer slechter wordt komen er meer auto's op de weg. Ik heb al ervaren hoe heerlijk het is om langs het vaststaande verkeer te kunnen.

In deze maanden moeten we voorzichtig zijn door de gladheid, maar ook moeten we zoveel mogelijk profiteren van wat motorrijden heet!

Dit topic is dus voor motorrijders die ook in de winter op de motor stappen.

Wat ik wil bereiken met dit topic is dat we elkaar van dag tot dag op de hoogte houden van de gladheid en hoe we hier mee omgaan.

De basisvraag is dan ook: kunnen we morgen op de motor of niet?

Reageer zoals je wilt. Heb je weinig tijd? Laat dan, als je kan, een kort berichtje achter voor de anderen:

Postcode + Situatie morgen + evt advies:

1181 glad vermijd N201 wordt niet gestrooid!

Maak er maar wat van!

Zou top zijn als iedereen een beetje weerman wordt en zijn / haar advies hier achterlaat.

succes de aankomende koude maanden.

Alvast bedankt.

FaddieB
 
Nou, ik heb geen glazen bol voor morgen maar ik ga niet op de motor.

Raad eens waar ik vandaag stond: JUIST op de A12 en daar had het asociaal hard gehageld en dat begon ook nog eens op te vriezen. Gelukkig was het midden van de weg nog net begaanbaar, maar aan de zijkanten van de banen was het een ijsbaan. Was blij dat ik thuis was.

******************

Eerste sneeuw gevallen
DE BILT - In delen van Limburg, Gelderland en Overijssel is donderdagavond plaatselijk droge sneeuw gevallen. Het is de eerste sneeuw deze winterperiode. Dat deelde het KNMI mee.

De eerste sneeuw deze winterperiode viel in de buurt van Heerlen...

Omdat het in het oosten van het land rond het vriespunt is, blijft de sneeuw daar liggen. In het westen en midden van het land zijn winterse buien met hagel en natte sneeuw gevallen. Die buien zullen komende nacht aanhouden. Volgens het KNMI moet het verkeer rekening houden met gladheid.

Een hevige hagelbui heeft donderdagavond op de A12 tussen Den Haag en Utrecht flink wat verkeersoverlast veroorzaakt.

******************

Zag bijna een Harley op z'n zijkant gaan. Zwieberde aardig heen en weer maar hij hield 'em nog recht.

Vanacht gaat ook ook hagelen/regenen en aan de grond wordt het koud, dus als je niet perse met de motor hoeft....

Volgens mij zijn ze nu wakker en begint het strooiseizoen, dus morgen is er wellicht gestrooid en valt het mee.
 
Laatst bewerkt:
Jammer, ik heb het altijd al een geweldig topic gevonden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan