Ik heb een Honda CB 250 RS en dat beestje heeft nogal vreemde kuren. Als ik begin met rijden schakelt hij meestal niet onaardig, echter, bij langere ritten gaat de versnellingbak problemen geven. Bij terugschakelen lijkt het af en toe alsof alles nogal bruut in elkaar klapt en misschakelen is er dan ook nog wel eens bij (bleef een keer tussen z'n 3 en 4 hangen alsof het z'n vrij was). Laat ik de motor weer een tijdje staan, dan is het euvel verholpen.
Nou voor de vorige rit de olie ververst en al peilend bijgevuld tot ongeveer op 3/4 van het toegelaten gebied van de peilstok. Ik heb ehm een paar dagen niet laten lopen en toen ik ehm zojuist peilde kwam ik erachter dat het peil HOGER stond, terwijl hij ook behoorlijk wat olie lekt/zweet hier en daar.
Verder vertelde m'n motorzaak dat ik waarschijnlijk geen oliefilter heb, maar alleen een magneet ergens zou moeten hebben zitten. Weet iemand of dat klopt? Mijn aftapplug is iig niet magnetisch en hoewel ik met zeer kort interval de olie ververst heb was hij de laatste keer niet bepaald heel schoon...
Nou voor de vorige rit de olie ververst en al peilend bijgevuld tot ongeveer op 3/4 van het toegelaten gebied van de peilstok. Ik heb ehm een paar dagen niet laten lopen en toen ik ehm zojuist peilde kwam ik erachter dat het peil HOGER stond, terwijl hij ook behoorlijk wat olie lekt/zweet hier en daar.
Verder vertelde m'n motorzaak dat ik waarschijnlijk geen oliefilter heb, maar alleen een magneet ergens zou moeten hebben zitten. Weet iemand of dat klopt? Mijn aftapplug is iig niet magnetisch en hoewel ik met zeer kort interval de olie ververst heb was hij de laatste keer niet bepaald heel schoon...