spullekebakfiets
Die hard MF'er
- 21 nov 2016
- 303
- 46
Kan dit kwaad? Is dit water/condens in uitlaat, koude lucht met veel vocht of iets anders?
Nee. Ja, idd, nee.
Klopt, de langere tijd stationair laten draaien was om te kijken of het schommelen dan ook was. Start normaal gesproken pas als ik er op zit en klaar om weg te rijden.De witte "rook" is condens.
Dit is normaal.
Het schommelen van de toerentallen bij het stilstaan met een koude motor is ook normaal.
Een motor lange tijd stationair laten draaien na een koude start is niet heel gezond.
Een vraag omdat mijn shiver met koud weer na het starten tientallen meters witte rook geeft. Dit is bij koude motor en koud weer. Na een meter of 50 is alle rook weg. Er is geen koelvloeistof en olie verdwenen.
Kan dit kwaad? Is dit water/condens in uitlaat, koude lucht met veel vocht of iets anders?
Motor draait stationair prima, behalve als ik start en ga rijden en binnen 30 seconden sta te wachten bij een stoplicht (met koude motor dus), het toerental zakt telkens in (ongeveer 3/4 honderd toeren, duidelijk hoorbaar) maar gaat daarna weer terug naar normale toeren. Dit blijft zo door gaan. Wanneer ik een paar minuten gereden heb en dan stil sta bij stoplicht is het probleem weg en blijft precies op toeren zonder af te wijken. Als ik de motor start en stationair laat draaien voor langere tijd, komt het probleem totaal niet voor en is de rook maar minimaal.
Aangezien dat beide problemen tegelijk door mij opgemerkt zijn verwacht ik dat ze met elkaar te maken hebben.
En wat heeft dat met het condenseren van waterdamp te maken?Even een bump voor als iemand tegen hetzelfde probleem aanloopt. De lambda sensor was defect, het verwarmingsgedeelte was kapot waardoor sensor waarde niet goed door kwam. Sensor vervangen en probleem van het onregelmatige toerental is verholpen.
Het heeft het probleem van de onregelmatige stationair verholpen.En wat heeft dat met het condenseren van waterdamp te maken?