Niels van Tiel
Rookie
- 16 feb 2019
- 5
- 0
Ik heb net koelvloeistof, bougies, olie en luchtfilter vervangenWelkom op het motor-forum
Waaraan ben je net begonnen met de fireblade?
Hoe liep hij prima, stationair, of reed je er ook mee?
Is het koelvloeistof nog op pijl?
Ik heb net koelvloeistof, bougies, olie en luchtfilter vervangen
Daar had ik wel Mijn twijfels over. Maar kan dat dit veroorzaken?koelsysteem goed ontlucht?
Dan is er een nieuwe paus!Kwam veel witte rook uit de uitlaat
Daar had ik wel Mijn twijfels over. Maar kan dat dit veroorzaken?
Niet goed ontlucht
= kans op grote luchtbellen in cilinderkop & waterpomp
= slecht werkende koeling
= plaatselijk grote temperatuurverschillen
= grote temperatuurverschillen zijn nefast voor de koppakking...
Ik heb net koelvloeistof, bougies, olie en luchtfilter vervangen
Je dacht, ik steek de olie even aan om te kijken of het brandbaar is? Is het echt brandstof? Ruikt de olie ook naar benzine? Of kan het koelvloeistof zijn?
Als je echt denkt dat het benzine is moet je nu zeker niet meer proberen dat ding te starten.
Ik heb net koelvloeistof, bougies, olie en luchtfilter vervangen
Ik heb net even naar de olie gekeken. Die is heel erg waterig en brandbaar. Lijkt wel of daar benzine bij komt
Als de motorolie heel dun en brandbaar is dan is de kans groot dat de carbs blijven doorstromen. De vlotternaalden sluiten dan niet goed meer af en er stroomt benzine via de carbs via de cilinders het blok in.
Als dit het geval is dan is het logisch dat de motor niet aanslaat. Hij krijgt immers veel te veel benzine.
Staat het oliepeil ook veel te hoog?
Niels, er lezen hier een groot aantal meer of minder ervaren motor vrienden mee die graag met je mee willen denken.Help net begonnen met een fireblade uit 1997. Hij liep prima maar ineens niets meer. Kwam veel witte rook uit de uitlaat en af en toe een knal. Nu start hij niet meer maar als de startmotor rond draaid komt er rook uit.