WK Superbike Losail, Qatar

Wie wint de race in Qatar?

  • Haga

    Stemmen: 17 26,2%
  • Neukirchner

    Stemmen: 11 16,9%
  • Spies

    Stemmen: 21 32,3%
  • Fabrizio

    Stemmen: 2 3,1%
  • Biaggi

    Stemmen: 6 9,2%
  • Laconi

    Stemmen: 1 1,5%
  • Haslam

    Stemmen: 1 1,5%
  • Rea

    Stemmen: 5 7,7%
  • Smrz

    Stemmen: 0 0,0%
  • Sykes

    Stemmen: 1 1,5%

  • Totaal aantal stemmers
    65

[J]ori[S]

MF veteraan
30 sep 2005
16.184
452
Met nog zo'n anderhalve week te gaan zal in het weekend van 13 t/m 15 maart de Superbike en Supersport wedstrijden verreden worden in de woestijn van Losail, Qatar.
Daar waar een kleine groep mensen schathemeltje rijk is geworden aan de olie, zal het superbike's circus in het kader van de kredietcrisis haar eerste vrijdagochtendtraining kwijt zijn.
Hierin volgt het WSB de MotoGP in haar kostenbesparende maatregelen. Het is te hopen dat de kredietcrisis niet nóg verder om zich heen zal grijpen in de sport, maar zeker weten doe je het nooit.

Vorig weekeinde zagen we een prachtige seizoensopener met een polepositie voor rookie, maar veelbelovend talent Ben Spies. Helaas raakte hij in race één van de baan in bocht twee, en zat een top 15 klassering er niet in. Echter zagen we een spannend gevecht die duurde tot aan de streep tussen Haga en Neukirchner, en was het Haga die bewees dat de Ducati ook zónder bereden te worden door Troy Bayliss competatief kan zijn, en goed is voor het winnen van races.

In de supersportklasse zagen we een prachtig gevecht tussen terugkerend WSS-rijder Kenan Sofuoglu die vorig jaar in het WSB zo'n slecht jaar kende. Hij wisselde van plek met Johnnie Rea, en blijkbaar was dit een succesvolle wissel. Hij won de race, en het is afwachten wat race twee in Qatar hem brengen zal.
Met de Nederlanders ging het minder goed. Barry Veneman zat er kort goed bij, maar moest helaas terugvallen tot een teleurstellende 13e plaats. Arie Vos' debuutwedstrijd op een nieuw circuit had ook beter kunnen gaan, naar hij zelf zei. We zullen zien wat hij op Qatar doet.

In race twee van het WSB zagen we een overtuigende overwinning voor Ben Spies, die hiermee liet zien zeker een gevaarlijke te zijn voor dit jaar. Met de debuterende merken ging het helaas wat minder goed als gehoopt. BMW zat er het hele weekend redelijk bij, maar kon geen echte potten breken. Aprilia leek op een top 5 klassering af te stevenen, maar door een aanremfout van Biaggi zat dit er helaas niet in. Dat Qatar verbetering mag brengen voor beide merken.
Shane Byrne kende twee DNF's wat ronduit balen is voor de nieuwkomer in zijn debuutrace. Logisch dat 'ie geen herhaling van Philip Island wil tijdens de tweede ronde van het seizoen.

Wat zal de tweede ronde van het WSB circus ons brengen? Wie zal er winnen? Pakt er iemand de dubbel, en hoe zullen de debuterende merken zich handhaven op dit stoffige circuit? Post't hier!

RTLGP zal de races uitzenden op zaterdag 14 maart (tevens de racedag) van 15:00 - 16:30 uur, en dit herhalen op zondag 15 maart van 16:00 - 17:30 uur. RTLGP zal zich beperken tot samenvattingen van de races.

Eurosport zal beide WSB manches in haar volledigheid uitzenden op zondag 15 maart van 8:30 - 10:00 uur. Spijtig genoeg zendt Eurosport Nederland de WSS niet uit.

Eurosport 2:
SBK Live zaterdag 14 mrt manche 1 10.00
SBK Live zaterdag 14 mrt manche 2 13.30
SSP Live zaterdag 14 mrt 11.15

Uiteraard valt alles live, en later op je gemakje niet live, te bekijken op http://www.worldsbk.com/pubb_EN/index.php

qatar-circuit.jpg

Het circuit van Losail, Qatar.
 
Laatst bewerkt:
Als ze maar tot het eind zeer dicht bij elkaar zitten :] :]

Dan mag er best een Duc winnen...........................................op Kawa zullen we denk ik nog ff moeten wachten -O-
 
Ik verwacht ook nog wel wat spectaculairs van Biaggi, Rea, Haslam en Laconi. :Y Naast een gevecht tussen Haga, Neukirchner en Spies.
 
Goede openingspost! :} Het seizoen begon in ieder geval al erg goed op Philip Island. Haga en Spies zijn goed aan elkaar gewaagd. Ben benieuwd hoe het in Quatar is. Vind het nu nog lastig zeggen wie de meeste kans maakt na een SBK weekend. Haga's resultaten zijn nooit echt te voorspellen :P Verder wel een geweldige rijder!
 
Elbowz natuurlijk :Y

Was wel duidelijk dat de Suzuki en Yamaha beduidend meer topsnelheid hadden dan de Duc's.
 
Ik hoop twee keer op Shakey, hij staat helaas niet in de pol . Maar dat komt wel goedt later in het seisoen.
 
Ik hoop dat Haga een keer kampioen word.
verdient ie gewoon! supersympathieke vent en kleurrijk figuur!

check zijn inhaalaktie bij 0.38 MIN
 
Goede openingspost! :}
Dankje! :}

Ikzelf denk dat Haga en Spies beide weer voor de overwinning willen strijden. Een overwinning smaakt immers naar meer. De Suzuki's acht ik sterk, zeker met hun topsnelheid. Vergeet echter niet dat het vorig jaar een ducatiduel was tussen Biaggi en Bayliss, dus ook de Ducati weet haar weg te vinden in de woestijn. Haga viel er vorig jaar onwijs dom van af, die zal dat zeker recht willen zetten. Vind Qatar een mooie baan, en hoop zeker op wat spectakel! :}
 
Laatst bewerkt:
Als Aprilia fanaat Biaggi top 3 als het zo zou moge zijn.

Als realist denk ik dat ik meega met 1 overwinning voor Neukirchner, ik vond het wat vreemd dattie er in manche 2 eigenlijk niet in de buurt kwam na de eerste manche maar ik toch blij was dat Spies en Haslam er goed bijzaten.

Top 3 overall zet ik toch in op 1. Spies 2. Neukirchner en 3. Haslam.

Alhoewel ik serieus vraagtekens zet bij de suzuki, lijkt me onder druk een gigantische bandenvreter en in combinatie met temperatuur en snelheid denk ik dat de ducati en suzuki in de problemen komen. Honda en Yamaha lijken qua balans wel goed te zitten en denk dat dezen op het eind er goed vanaf komen.

Ik sta te popelen iig, Phillip Island was een geniale opening voor het seizoen en ik zet de meeste kansen wel weg bij het meest stabiele presteren voor Haga. Spies gaat fouten maken als rookie zodra de "oudere" ducati stabieler wordt en Haga zijn bike kan pushen onder extreme omstandigheden en dit lijkt mij langer te duren voor de suzuki dan voor ducati.
 
Ik denk niet dat Spies zomaar fouten gaat maken zodra de Ducati wat stabieler wordt, ook hij zal echt wel weten wat presteren onder druk is. Het is nog één week wachten, en dan dooft het rode licht in Qatar weer! *D

Overigens best jammer dat het WSB overdag rijdt, had deze machines wel is onder het kunstlicht willen zien! De motoren zien er onder dat ligt altijd zo super uit! :9~
 
Ik denk niet dat Spies zomaar fouten gaat maken zodra de Ducati wat stabieler wordt, ook hij zal echt wel weten wat presteren onder druk is. Het is nog één week wachten, en dan dooft het rode licht in Qatar weer! *D

Overigens best jammer dat het WSB overdag rijdt, had deze machines wel is onder het kunstlicht willen zien! De motoren zien er onder dat ligt altijd zo super uit! :9~~
:^
Precies, ik vind Spies geen Hothead....hij komt rustig en gecontroleerd over.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan