WK Supersport kampioen uitgesloten van sportverkiezing

Bergwerk

Die hard MF'er
29 sep 2011
904
2
Rotterdam
WK Supersport kampioen Michael van der Mark is door de NOC*NSF uitgesloten van deelname aan de verkiezing tot 'Sportman van het jaar 2014', dit ondanks de voordracht door de KNMV.

m8P6QIP.png


Niet alleen is dit spijtig voor de topsporter in kwestie, het gebrek aan interesse van de nationale sportbond voor motorsport is buitengewoon slecht voor de kansen voor de sport en voor de beeldvorming. Is het winnen van een WSBK wereldkampioenschap niet minstens zo een prestatie als het winnen van olympisch goud? De KNMV is terecht ontstemd: Uitsluiting Van der Mark van sportverkiezing onterecht - KNMV

Motor-forum nomineer Michael van der Mark alsnog, ongevraagd, als 'Sportman van het jaar 2014' door een tweet te sturen @nocnsf met je nominatie #vdmarkvhjaar
 
Laatst bewerkt:
Wat een knurften, wel 4 schaatsers (met name op de lange afstanden amper tegenstand) en een teamsporter als Robben.

En Van Der Mark dan niet nomineren :(
 
Wereldkampioen Supersport bedoel je...

Staat in de eerste zin OP, toch? En technisch gezien is Supersport een support klasse van het WSBK. Maar ik stel voor dat we de NOC*NSF van ons laten horen, niet hier gaan lopen miereneuken over afkortingen. :9
 
Vooruit met den geit. Laat het geteisem turf gaan steken. Zend het schorremorrie de mijnen in.

Weg met het NOC NSF :(
 
Begint dat gezeik hier nu ook al? Daar is een topic voor hoor, in het motorsportdeel.
 
Daar heb ik niets gezien want daar kijk ik niet.
Heb niets met sport dus daar kom ik niet maar vind dit wel een schande dus een tweet gedaan (en ik ben ook geen twitteraar).
 
Laatst bewerkt:
Totaal zinloos en onbelangrijk ja maar als je het doet moet je niet iemand die misschien wel een grotere prestatie heeft geleverd dan allen die wel genomineerd zijn uitsluiten.
 
Zoals ik elders al zei:



Weet je, nou kan de KNMV en iedere motorsportfan wel de échte populairste sport van Nederland beoefenen (verontwaardigd zijn), maar als je kijkt naar de verkiezingsprocedure, het aantal genomineerden en de genomineerden zelf is er volgens mij helemaal geen reden om hier van op te kijken.

Lees mee:

De vakjury neemt in haar beoordeling van de prestaties een aantal criteria mee, zoals het niveau van het evenement, de mondialiteit van de sport, de impact die het heeft op het Nederlands publiek en de prestatiedichtheid binnen de tak van sport.

Lees verder mee:

Sporters en sportploegen die een gouden Olympische of Paralympische medaille hebben behaald, worden automatisch genomineerd. Goud op de Spelen is in de meeste sporten het hoogst haalbare. Dit betekent dat een aantal nominaties al vaststaat

Lees nog verder mee:

Nog nooit telde ons land in een jaar zoveel mondiale-, Europese- en Olympisch kampioenen. En dat zie je dus terug in de nominaties. In bijna alle categorieën hebben we meer dan de gebruikelijke drie sporters genomineerd. Een luxeprobleem dus.

Van der Mark is kampioen geworden in een niche van een niche. Het World Supersportkampioenschap kent een smal topje van drie, misschien vier coureurs die voor de titel hadden kunnen gaan dit jaar. Het Nederlands publiek ligt (terecht) niet wakker van een kampioen in wat iets te cru gezegd een opstapklasse is in een sport die de meeste mensen niet (meer) raakt. Heel erg tof voor de mensen die dit wereldje kennen, maar van beperkte impact daarbuiten.

Laat de KNMV hem huldigen en bejubelen. En tuurlijk: voor mij had hij net zo goed op Epke Zonderland z'n plaats kunnen staan. Maar volgens mij is er geen enkele reden om te 'eisen' dat-ie genomineerd wordt, gezien de richtlijnen voor zo'n nominatie en de plaats van een WSS in de Nederlandse samenleving.

Overigens vind ik de woordkeuze van de KNMV ongepast: uitsluiting zegt dat hij niet mee mag doen, terwijl het mij juist zo lijkt dat hij gewoon niet genomineerd is. Afweging gemaakt, andere keuzes gemaakt. Tja.
 
Laatst bewerkt:
Tienvoudig wereldkampioen zijspancross Daniel Willemsen is er ook nooit door gekomen.

Geen mens is ooit zo vaak wereldkampioen geworden in de zijspancross. Toch wordt hij stelselmatig genegeerd door bijvoorbeeld NOC-NSF..... :r
 
Klopt, en de enige manier om daar verandering in te brengen is door van je te laten horen.

ps @blue-eyes 'Realisme' is overschat. :p
 
Zoals ik elders al zei:



Weet je, nou kan de KNMV en iedere motorsportfan wel de échte populairste sport van Nederland beoefenen (verontwaardigd zijn), maar als je kijkt naar de verkiezingsprocedure, het aantal genomineerden en de genomineerden zelf is er volgens mij helemaal geen reden om hier van op te kijken.

Lees mee:

De vakjury neemt in haar beoordeling van de prestaties een aantal criteria mee, zoals het niveau van het evenement, de mondialiteit van de sport, de impact die het heeft op het Nederlands publiek en de prestatiedichtheid binnen de tak van sport.

Lees verder mee:

Sporters en sportploegen die een gouden Olympische of Paralympische medaille hebben behaald, worden automatisch genomineerd. Goud op de Spelen is in de meeste sporten het hoogst haalbare. Dit betekent dat een aantal nominaties al vaststaat

Lees nog verder mee:

Nog nooit telde ons land in een jaar zoveel mondiale-, Europese- en Olympisch kampioenen. En dat zie je dus terug in de nominaties. In bijna alle categorieën hebben we meer dan de gebruikelijke drie sporters genomineerd. Een luxeprobleem dus.

Van der Mark is kampioen geworden in een niche van een niche. Het World Supersportkampioenschap kent een smal topje van drie, misschien vier coureurs die voor de titel hadden kunnen gaan dit jaar. Het Nederlands publiek ligt (terecht) niet wakker van een kampioen in wat iets te cru gezegd een opstapklasse is in een sport die de meeste mensen niet (meer) raakt. Heel erg tof voor de mensen die dit wereldje kennen, maar van beperkte impact daarbuiten.

Laat de KNMV hem huldigen en bejubelen. En tuurlijk: voor mij had hij net zo goed op Epke Zonderland z'n plaats kunnen staan. Maar volgens mij is er geen enkele reden om te 'eisen' dat-ie genomineerd wordt, gezien de richtlijnen voor zo'n nominatie en de plaats van een WSS in de Nederlandse samenleving.

Overigens vind ik de woordkeuze van de KNMV ongepast: uitsluiting zegt dat hij niet mee mag doen, terwijl het mij juist zo lijkt dat hij gewoon niet genomineerd is. Afweging gemaakt, andere keuzes gemaakt. Tja.

Wanneer we even meelezen dan is het inderdaad niet vreemd dat Michael niet genomineerd wordt. Maar dat betekent niet dat we het eens moeten zijn met de criteria die men stelt voor de nominaties.

Laat het publiek maar stemmen, dan wordt door hen bepaald wat de belangrijkste criteria zijn om sportman van het jaar te worden :)
Dit gaat natuurlijk niet met deze "strenge" nominatie criteria..
 
Helemaal mee eens!
De impact op het Nederlandse publiek doet namelijk niets af aan de prestatie.

Hetzelfde geldt voor Nederlandse vechtsporters. Men denkt nu waarschijnlijk meteen aan Badr Hari maar dat komt omdat hij vaak in het nieuws is om ander geneuzel. Gelukkig hebben 9 van de 10 andere vechters niet zulk achterlijk gedrag (zowel binnen als buiten de ring) en daarmee is hij dan ook totaal niet representatief voor het gros.

Er zijn er een aantal die vechten op het hoogste podium van wat naar mijn mening het hoogste podium is van de vechtsport in zijn geheeldheid (UFC) en je hoort nooit wat over deze mannen. Ik meen zelfs dat Moussasi een top 10 vechter in zijn gewichtsklasse en dat is topsport! Dat is de MotoGP van de vechtsport, de formulie 1 van de vechts, geef het een naam! of al die goede K1 vechters die wij hebben gehad.

Wereld prestaties. Deze mannen worden op handen gedragen in Japan en de USA. Hier in Nederland worden ze net zo veel gewaardeerd als Seedorf.

Maar wat doe je er aan. De NOC NSF is vooral gericht op voetballers, volleyballers, hockeyers en olympische bende.
Op voetbal na alle dingen die ik niet interessant vind. :)
 
Laatst bewerkt:
Zoals ik elders al zei:



Weet je, nou kan de KNMV en iedere motorsportfan wel de échte populairste sport van Nederland beoefenen (verontwaardigd zijn), maar als je kijkt naar de verkiezingsprocedure, het aantal genomineerden en de genomineerden zelf is er volgens mij helemaal geen reden om hier van op te kijken.

Lees mee:

De vakjury neemt in haar beoordeling van de prestaties een aantal criteria mee, zoals het niveau van het evenement, de mondialiteit van de sport, de impact die het heeft op het Nederlands publiek en de prestatiedichtheid binnen de tak van sport.

Lees verder mee:

Sporters en sportploegen die een gouden Olympische of Paralympische medaille hebben behaald, worden automatisch genomineerd. Goud op de Spelen is in de meeste sporten het hoogst haalbare. Dit betekent dat een aantal nominaties al vaststaat

Lees nog verder mee:

Nog nooit telde ons land in een jaar zoveel mondiale-, Europese- en Olympisch kampioenen. En dat zie je dus terug in de nominaties. In bijna alle categorieën hebben we meer dan de gebruikelijke drie sporters genomineerd. Een luxeprobleem dus.

Van der Mark is kampioen geworden in een niche van een niche. Het World Supersportkampioenschap kent een smal topje van drie, misschien vier coureurs die voor de titel hadden kunnen gaan dit jaar. Het Nederlands publiek ligt (terecht) niet wakker van een kampioen in wat iets te cru gezegd een opstapklasse is in een sport die de meeste mensen niet (meer) raakt. Heel erg tof voor de mensen die dit wereldje kennen, maar van beperkte impact daarbuiten.

Laat de KNMV hem huldigen en bejubelen. En tuurlijk: voor mij had hij net zo goed op Epke Zonderland z'n plaats kunnen staan. Maar volgens mij is er geen enkele reden om te 'eisen' dat-ie genomineerd wordt, gezien de richtlijnen voor zo'n nominatie en de plaats van een WSS in de Nederlandse samenleving.

Overigens vind ik de woordkeuze van de KNMV ongepast: uitsluiting zegt dat hij niet mee mag doen, terwijl het mij juist zo lijkt dat hij gewoon niet genomineerd is. Afweging gemaakt, andere keuzes gemaakt. Tja.


Dan kun je ook vragen stellen bij de mondialiteit van de schaatssport zou ik zeggen. Immers domineren de Nederlanders daar.


Dus ik ga tweeten:)
 
Terug
Bovenaan Onderaan