WSBK IMOLA 09-11 MEI

Wie gaat er winnen?

  • Sykes

    Stemmen: 7 24,1%
  • Guintoli

    Stemmen: 5 17,2%
  • Baz

    Stemmen: 1 3,4%
  • Rae

    Stemmen: 8 27,6%
  • Melandri

    Stemmen: 2 6,9%
  • Giugliano

    Stemmen: 2 6,9%
  • Davis

    Stemmen: 0 0,0%
  • Laverty

    Stemmen: 2 6,9%
  • Lowes

    Stemmen: 1 3,4%
  • Elias

    Stemmen: 1 3,4%

  • Totaal aantal stemmers
    29

GreenRicky82

MF veteraan
15 aug 2007
7.275
4
Almere
Goed, aangezien ze vandaag de baan al op gaan toch maar even snel een topic aanmaken lijkt me.

038295_wsbk_sykes_t_imola.jpeg


Vorig jaar was het Sykes die het hele weekend domineerde.

In race 1 wist hij zelfs te winnen met 7 seconden voorsprong op de nummer 2 Giugliano.Guintoli viel uit met een mechanisch probleem en Rae crashte.

In de WSS was het Sufuoglu die de hoogste trede van het podium mocht beklimmen :)

Circuit Informatie:

track_circuit__IMOLA.jpg

Length:4.936 Km
Pole position:Left
Corners:22
Left corners:10
Right corners:6
Corner radius:6
Max slope:down 6.22% - up 7.81%
Finish length:358 m

De huidige stand in de WSBK:

1. T. SYKES KAWASAKI 108
2. S. GUINTOLI APRILIA 96
3. L. BAZ KAWASAKI 93
4. J. REA HONDA 89
5. M. MELANDRI APRILIA 69
6. D. GIUGLIANO DUCATI 59
7. C. DAVIES DUCATI 47
8. E. LAVERTY SUZUKI 46
9. L. HASLAM HONDA 44
10. A. LOWES SUZUKI 36
11. T. ELIAS APRILIA 34
12. N. CANEPA DUCATI 28
13. D. SALOM KAWASAKI 27
14. L. SCASSA KAWASAKI 11
15. L. CAMIER BMW 11
16. S. MORAIS KAWASAKI 10
17. F. FORET KAWASAKI 9
18. G. ALLERTON BMW 6
19. K. BOS HONDA 5
20. C. CORTI MV AGUSTA 5
21. J. GUARNONI KAWASAKI 5
22. M. FABRIZIO KAWASAKI 2

Huidige stand in de WSS:


1. F. MARINO KAWASAKI 49
2. M. VD MARK HONDA 45
3. K. COGHLAN YAMAHA 44
4. J. CLUZEL MV AGUSTA 41
5. R. DE ROSA HONDA 34
6. R. TAMBURINI KAWASAKI 29
7. K. SOFUOGLU KAWASAKI 25
8. L. ZANETTI HONDA 24
9. R. ROLFO KAWASAKI 19
10. K. WAHR YAMAHA 16
11. C. GAMARINO KAWASAKI 13
12. V. LEONOV MV AGUSTA 12
13. R. RUSSO HONDA 10
14. G. GOWLAND TRIUMPH 9
15. P. JACOBSEN KAWASAKI 9
16. F. MENGHI YAMAHA 9
17. R. WILAIROT HONDA 9
18. M. BUSSOLOTTI HONDA 7
19. J. KENNEDY HONDA 5
20. T. COVEÑA KAWASAKI 4
21. D. SCHMITTER YAMAHA 3
22. N. CALERO HONDA 3
23. F. ROGERS HONDA 1

Tijdschema VRIJDAG:

ST6 - FREE PRACTICE 1 report results
SSP - FREE PRACTICE 1 LIVE TIMING
STK - FREE PRACTICE 1 11:00 11:30
SBK - FREE PRACTICE 1 11:45 12:30
EJC - FREE PRACTICE 1 12:45 13:05
EJC - QUALIFYING 13:10 13:30
SSP - FREE PRACTICE 2 13:45 14:30
STK - FREE PRACTICE 2 14:45 15:15
SBK - FREE PRACTICE 2 15:30 16:15
ST6 - FREE PRACTICE 2 16:30 17:15

Tijdschema ZATERDAG:

STK - FREE PRACTICE 3 09:00 09:30
SBK - FREE PRACTICE 3 09:45 10:30
SSP - FREE PRACTICE 3 10:45 11:30
ST6 - QUALIFYING 11:45 12:15
SBK - FREE PRACTICE 4 12:30 13:00
EJC - QUALIFYING 2 13:15 13:45
SBK - SUPERPOLE 1 15:00 15:15
SBK - SUPERPOLE 2 15:25 15:40
SSP - QUALIFYING 15:55 16:40
STK - QUALIFYING 16:55 17:25
ST6 - RACE 17:50

Tijdschema ZONDAG:

SBK - WARM-UP 08:40 08:55
SSP - WARM-UP 09:05 09:20
STK - WARM-UP 09:30 09:40
SBK - RACE 1 10:30
SSP - RACE 11:40
SBK - RACE 2 13:10
STK - RACE 14:15
EJC - RACE 15:05

Weersverwachting:

Weather forecast for Imola Circuit | Motorsport | Italy
 
Sykes gestemd. Hoop dat Elias eindelijk doorbreekt. Van der Mark derde in FP1, Lorenzo Zanetti 1 en Florian Marino 2. Tony Covena 17e.

Prachtig circuit, Imola! :}
 
Ik ben dusver dit seizoen sowieso positief verrast door Marino en Zanetti.
En Elias, ja.... Ik weet niet waarom, maar die gun ik het altijd wel :Y

mgp_2011_06_25_Assen_ToniElias_1922.jpg
 
Laatst bewerkt:
Kevin Valk trainde als 24e in de Stock 1000 FP1 op 4.8 seconden van de kop.
 
WSBK FP1:

1) Giugliano
2) Rea
3) Guintoli
4) Davies
5) Melandri
6) Sykes
7) Haslam
8) Baz
9) Salom
10) Lowes

Eerste 7 binnen een seconde, Rea op 0.2 seconden.
 
WSBK FP1:

1) Giugliano
2) Rea
3) Guintoli
4) Davies
5) Melandri
6) Sykes
7) Haslam
8) Baz
9) Salom
10) Lowes

Eerste 7 binnen een seconde, Rea op 0.2 seconden.
Giugliano ook een mooie rijder he, echt een smaakmaker. Never a dull moment :)
Rea viel te verwachten, die presteert meestal wel in Imola. Ook knap van Lowes
 
Ik heb zo het idee dat het WSBK aan interesse heeft ingeboet.. -O-

Hopen dat de prestaties van Michael v.d. Mark daar verandering in - gaan - brengen..
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zo het idee dat het WSBK aan interesse heeft ingeboet.. -O-

Hopen dat de prestaties van Michael v.d. Mark daar verandering in - gaan - brengen..
Dat idee heb ik ook inderdaad, terwijl het toch echt niet saaier is geworden. Met die grotere Nederlandse inbreng is het eigenlijk alleen maar leuker.

In de eerste kwalificatie voor de European Junior Cup heeft Jaimie van Sikkelerus de 13e tijd gezet, Max van Schoonhoven heeft voor mij onbekende redenen zich niet weten te kwalificeren. Morgen nog één kwalificatiesessie voor de race van zondag.
 
Ik heb zo het idee dat het WSBK aan interesse heeft ingeboet.. -O-

Hopen dat de prestaties van Michael v.d. Mark daar verandering in - gaan - brengen..

Het sprankelt niet, het knalt niet. Veel ouwe lullen die al jaren rondrijden, en die haast allemaal wel een keertje aan de beurt komen om een race te winnen. Het voelt in alle opzichten niet als de absolute top. Weinig verrassingen, weinig genialiteit, geen glamour. Weinig spanningsopbouw, weinig passie. Zij die smaakmaker zouden kunnen zijn, zijn niet snel genoeg en zij die snel genoeg zijn, zijn doodsaai.

Ik overdrijf, maar ik mis wel "dat" waar ik een paar jaar terug nog voor keek. Na Bayliss en Spies vind ik het maar moeilijk om met dolle hartslag te kijken naar Biaggi, Checa, Sykes...

Maar goed dat VdM de show steelt de laatste twee jaar, voor mij tenminste. Dat maakt het makkelijker om de rest ook te kijken. *O*
 
Het sprankelt niet, het knalt niet. Veel ouwe lullen die al jaren rondrijden, en die haast allemaal wel een keertje aan de beurt komen om een race te winnen. Het voelt in alle opzichten niet als de absolute top. Weinig verrassingen, weinig genialiteit, geen glamour. Weinig spanningsopbouw, weinig passie. Zij die smaakmaker zouden kunnen zijn, zijn niet snel genoeg en zij die snel genoeg zijn, zijn doodsaai.

Ik overdrijf, maar ik mis wel "dat" waar ik een paar jaar terug nog voor keek. Na Bayliss en Spies vind ik het maar moeilijk om met dolle hartslag te kijken naar Biaggi, Checa, Sykes...

Maar goed dat VdM de show steelt de laatste twee jaar, voor mij tenminste. Dat maakt het makkelijker om de rest ook te kijken. *O*
Eigenlijk vond ik alleen de vorige 2 seizoenen wat minder, maar het seizoen ervoor dat Melandri debuteerde en meteen vol gas meedeed op z'n Yamaha en de jaren ervoor met Haga etc vond ik het echt super en leuker dan de GP ooit zal zijn
 
Het sprankelt niet, het knalt niet. Veel ouwe lullen die al jaren rondrijden, en die haast allemaal wel een keertje aan de beurt komen om een race te winnen. Het voelt in alle opzichten niet als de absolute top. Weinig verrassingen, weinig genialiteit, geen glamour. Weinig spanningsopbouw, weinig passie. Zij die smaakmaker zouden kunnen zijn, zijn niet snel genoeg en zij die snel genoeg zijn, zijn doodsaai.

Ik overdrijf, maar ik mis wel "dat" waar ik een paar jaar terug nog voor keek. Na Bayliss en Spies vind ik het maar moeilijk om met dolle hartslag te kijken naar Biaggi, Checa, Sykes...
Hmm, lastige discussie. Want voor de absolute top, voor de verrassingen, voor de genialiteit en de glamour moet je toch echt naar de GP's gaan kijken. Dat is veel meer een spelletje waar de poppetjes tellen en de machines wat minder en het geheel ook als zodanig verkocht wordt.

In de WSBK's (en nu moet ik heel erg opletten op wat ik zeg, voor ik iemand voor de kop stoot) tellen de coureurs wat minder. Ja ja, iconen als Fogarty, Bayliss, Haga en Edwards zijn allemaal heel populaire coureurs (geweest) maar dat filmsterrengedrag wat je bij enkele GP mannen af en toe ziet, dat vindt daar niet plaats.

Ik vind de WSBK's veel relaxter om naar te kijken, de GP's spannender omdat de belangen groter zijn ondanks dat de races in de Superbikes qua racegeweld vaak mooier zijn. Verschil zit hem naar mijn mening in het hele concept en, inderdaad, ik vind de WSBK's de laatste paar seizoenen ook minder omdat ik geen absolute favoriet meer heb.

Sykes zie ik graag winnen maar dat is vanwege Kawasaki maar verder vind ik het eigenlijk allemaal wel best. Misschien dat van der Mark dat wel weer omdraait, zodra hij mee gaat doen aan de WSBK klasse (hopelijk).

Edit: overigens is met de komst van Alex Lowes wel weer een echte ''persoonlijkheid'' naar de WSBK's gekomen als je het mij vraagt, iemand die wel weer wat leven in de brouwerij kan komen brengen. 8-)

Maar goed dat VdM de show steelt de laatste twee jaar, voor mij tenminste. Dat maakt het makkelijker om de rest ook te kijken. *O*
:^ Dat dus. De rest van het kampioenschap vind ik ook leuk, ik kijk sowieso bijna elk kampioenschap dat ik vinden kan _O- , maar berespannend is het niet meer.
 
Laatst bewerkt:
Edit: overigens is met de komst van Alex Lowes wel weer een echte ''persoonlijkheid'' naar de WSBK's gekomen als je het mij vraagt, iemand die wel weer wat leven in de brouwerij kan komen brengen. 8-)

Vind ik ook, maar dan moet-ie wel voor top vijf resultaten gaan rijden. Anders boeit het nog geen fluit. Zelfde als Giugliano: daar wil ik best voor juichen, maar buiten een bescheiden aantal podiums krijgt hij het gewoon niet voor elkaar om aan zijn rijstijl en gedrag een betekenisvolle rol in het kampioenschap te spelen. Dat mis ik echt. Net wat je zegt: geen favoriet, geen binding.

Een Marquez, een Lorenzo, die kwamen binnen als een kip met gouden eieren, en legden ze ook gelijk. (Vergelijking van de dag hiero, 't is weer vrijdag zeker...) Bautista en Dovizioso spelen geen rol voor de titel, maar 't is toch billenknijpen als ze in de buurt van Rossi rijden of de eerste twee rondjes in de top 3 zitten. Houdt 't echt wel leuk.

En ook in de Superbikes zie je ondertussen: bandjes sparen, één keer goed inhalen, wegrijden. -O-
 
Het sprankelt niet, het knalt niet. Veel ouwe lullen die al jaren rondrijden, en die haast allemaal wel een keertje aan de beurt komen om een race te winnen. Het voelt in alle opzichten niet als de absolute top. Weinig verrassingen, weinig genialiteit, geen glamour. Weinig spanningsopbouw, weinig passie. Zij die smaakmaker zouden kunnen zijn, zijn niet snel genoeg en zij die snel genoeg zijn, zijn doodsaai.

Ik overdrijf, maar ik mis wel "dat" waar ik een paar jaar terug nog voor keek. Na Bayliss en Spies vind ik het maar moeilijk om met dolle hartslag te kijken naar Biaggi, Checa, Sykes...

Maar goed dat VdM de show steelt de laatste twee jaar, voor mij tenminste. Dat maakt het makkelijker om de rest ook te kijken. *O*

:?
 
Hmm, lastige discussie. Want voor de absolute top, voor de verrassingen, voor de genialiteit en de glamour moet je toch echt naar de GP's gaan kijken. Dat is veel meer een spelletje waar de poppetjes tellen en de machines wat minder en het geheel ook als zodanig verkocht wordt.

In de WSBK's (en nu moet ik heel erg opletten op wat ik zeg, voor ik iemand voor de kop stoot) tellen de coureurs wat minder. Ja ja, iconen als Fogarty, Bayliss, Haga en Edwards zijn allemaal heel populaire coureurs (geweest) maar dat filmsterrengedrag wat je bij enkele GP mannen af en toe ziet, dat vindt daar niet plaats.

Ik vind de WSBK's veel relaxter om naar te kijken, de GP's spannender omdat de belangen groter zijn ondanks dat de races in de Superbikes qua racegeweld vaak mooier zijn. Verschil zit hem naar mijn mening in het hele concept en, inderdaad, ik vind de WSBK's de laatste paar seizoenen ook minder omdat ik geen absolute favoriet meer heb.

Sykes zie ik graag winnen maar dat is vanwege Kawasaki maar verder vind ik het eigenlijk allemaal wel best. Misschien dat van der Mark dat wel weer omdraait, zodra hij mee gaat doen aan de WSBK klasse (hopelijk).

Edit: overigens is met de komst van Alex Lowes wel weer een echte ''persoonlijkheid'' naar de WSBK's gekomen als je het mij vraagt, iemand die wel weer wat leven in de brouwerij kan komen brengen. 8-) :^ Dat dus. De rest van het kampioenschap vind ik ook leuk, ik kijk sowieso bijna elk kampioenschap dat ik vinden kan _O- , maar berespannend is het niet meer.

:^ Lowes moet echt z'n karakter houden zo, niet indammen. Laat Rea ook maar weer eens wat leven in de brouwerij brengen, wel een echt WSBK figuur, maar toch ook een beetje op de achtergrond de laatste paar jaar. Giugliano, mooie rijder, te weinig persoonlijkheid verder. De rest is, ook de rijder waar ik al jaren fan van ben, Melandri, die vroeger veel meer een vechter was en meer "streken" had in z'n GP tijd, wat tam idd. Op het moment zie ik graag MotoGP, omdat dit gewoon de koningsklasse is, moto2, prachtige klasse, spectaculair rijden, jonge honden. Moto3, vind die opgevoerde grasmaaier geluiden maar niks, maar het rijden is altijd goed. Superstock600, Superstock1000, World Supersport en British Superbike en supersport.
 
Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan