WSBK Italie - 09 mei - Monza

WSBK Monza 2010

  • Haslam

    Stemmen: 8 15,1%
  • Biaggi

    Stemmen: 18 34,0%
  • Rea

    Stemmen: 9 17,0%
  • Checa

    Stemmen: 0 0,0%
  • Toseland

    Stemmen: 6 11,3%
  • Haga

    Stemmen: 5 9,4%
  • Corser

    Stemmen: 2 3,8%
  • Guintoli

    Stemmen: 0 0,0%
  • Crutchlow

    Stemmen: 1 1,9%
  • Camier

    Stemmen: 4 7,5%

  • Totaal aantal stemmers
    53

Djeepie

MF'er
22 apr 2009
100
0
Harskamp
Wegens verveling maar even een nieuw topic aangemaakt voor de volgende races. Gisteren enorm genoten in Assen van beide races.

Voor de 5de ronde gaan we naar Italie. Het circuit van Monza is de plek waar de mannen gaan strijden voor de punten.

In Assen zagen we bloedstollende gevechten om de overwinning. Uiteindelijk was het Rea die de concurrentie in beide races achter zich liet en hij zal erop gebrand zijn om deze lijn vast te houden. Er bleek dat ook Haslam zijn moeilijke races kent met een 11de plaats in de eerste race, in de tweede race zettte hij dit recht met een strakke tweede plek. Camier reed een race zonder fouten wat hem zijn eerste podium opleverde (en bijna een tweede). Toseland zette zijn stijgende lijn door met een tweede en een derde plaats. Ook Corser liet weer zien hoe snel de BMW is met een 3de plek op de grid en veel kopwerk in de eerste en de tweede race. Waar we dachten dat Haga terug was na zijn overwinning in Valencia bleek dat in Assen niet helemaal zo te zijn. Hij heeft inmiddels al meer dan 60 punten achterstand op Haslam. Biaggi liet weinig punten liggen op de leider, hij verloor er uiteindelijk 2 deze ronde, evenals Checa.

Kortom naar verwachting zullen weer veel mannen aanspraak gaan maken op de overwinningen in de bossen van Monza

Huidige tussenstand:
1. Haslam 148
2. Biaggi 128
3. Rea 110
4. Checa 103
5. Toseland 86

Vorig jaar waren het nog Spies, Fabrizio en Haga die de strijd uitvochten op het legendarische circuit.
De uitslag van vorig jaar:

Race 1:
1. Fabrizio
2. Haga
3. Kiyonari

Race 2:
1. Spies
2. Fabrizio
3. Kiyonari

full
 
Laatst bewerkt:
Monza, prachtig circuit! Hopelijk komen Fabrizio en Haga nu eindelijk eens los! Neukirchner zal zich wel 2x bedenken voor hij het gas hier opendraait, liever punten pakken en de hel van vorig jaar vergeten!

Lekker zo. Vorig weekend Superbikes, aankomend weekend MotoGP en dan weer Superbikes. Kan dat niet gewoon blijven zo? :}
 
Ah Monza, prachtig circuit. Als ik het begrepen heb is de eerste chicane enigszins aan gepast?! Ik hoop dat Haslam weer van de partij is :Y Begin het voor de heren Ducati steeds triester in te zien :N
 
BMW heeft een heeeeel hoge snelheid, altijd lekker voor Monza. Ik hoop dat ze hun traction control problemen weten op te lossen en banden weten te sparen, anders komt Corser dat podium toch steeds nét niet op. Zou hem graag een race zien winnen, zéker na zijn jaren bij Yamaha!

Verder moet Biaggi natuurlijk wel. Zou wel heel leuk zijn als niet hij maar Camier stiekem winst danwel podium pakt, die zwaait ook de Italiaanse vlag.
 
Ja klopt dat de chicane is aangepast, was ik even vergeten :+ Plaatje klopt niet helemaal dus, iets vloeiender is die geworden
 
Een circuit waar ik nog een keer naar toe wil, heeft toch een hoop historie en sfeer in zich.

Maar goed SBK monza,

1 Biaggi
2 Rea
3 Corser

1 Rea
2 Biaggie
3 Carmier

WSS

1 Kenan
2 Eugene
3 Joan
 
Ik ga geen voorspelling doen, het veld zit zo dicht op elkaar dat er wel 8 man zijn die kunnen winnen! Hebben we afgelopen weekend wel in Assen gezien :)
Helaas kunnen we geen Motogp zien, maar SBK is zo spannend dit jaar, maakt wel veel goed.
 
Beetje jammer dat de BMW na een rondje of 10 iets terug zakt. Dus net buiten het podium. Ik neem aan dat ze dat snel onder controle hebben en we Corser binnen nu en een paar races op het podium zien, dan wel als nummer 1 :)
 
Net nog even de SBK races van vorig jaar op dit circuit teruggekeken. Wat een práchtig gevecht was dat tussen Spies, Haga en Fabrizio. Fabrizio die Spies brutaal voorbij stak en met alle arrogantie van de wereld waagde om naar hem te zwaaien, prachtig! _O-

Helaas viel Spies stil, dus ging de overwinning naar Fabrizio die hiermee zijn eerste WSBK zege boekte, met Haga op een goede tweede plaats. Dit jaar is Spies weg en is het Xerox Ducati team nergens te bekennen, wordt dus afwachten wie er met de overwinning(en) aan de haal gaat, maar ik hoop zeker weten op een herhaling van vorig jaar incl. de Xerox Ducati's vooraan! :} *O*
 
Tja -O-
Ga het niet uitleggen,vindt ik sneu voor mezelf.

Snap jij het snap ik het, ik in ieder geval niet. Wat de hell heeft Hayden nu te maken met Spies vorig jaar?

Verder hoop ik ook dat dit keer 6 verschillende merken in de top 10 komen binnen 2 of 3 seconde. Dat zou echt super zijn.

Verder heb ik gestemd voor Camier. Ik denk dat die jongen steeds beter gaat worden op de aprilia en hoop dat hij ook op dit circuit mee kan doen voor een top plek.
 
2e stem voor Camier van mij *D

Vind hem steeds beter worden en vind vooral de Aprilia gruwelijk mooi :9~
 
De Appies zien er wel erg goed uit op top....dus een 1-2 voor die heren in beide races (en laar pleasseeeee Leon C. dan winnen)
 
Mijn stem is gegaan naar Leon Camier. Wat een sterk optreden ook in Assen. De progressie is enorm bij hem. Appie is een super mooie motor om te zien :9~

5119-art.jpg
 
_O- Ik snap em wel. Met zo'n goede coureur als Spies wordt ducati gedreven om de prestatie ook omhoog te moeten gooien. ;)


Helemaal goed, ;)
Ik hoop overigens dat Haga weer eens oudewets vlamt,anders Corser en Camier op het hoogste podium zou met name voor Corser erg leuk zijn.
In de WSBK zitten trouwens veel sympathieke coureurs die ik het wel gun. :Y
 
Zondag 9 mei 2010. uitzendtijden Superbikes

ES180.gif


09:30-10:00 - WK Superbike: Monza - Superpole
12:00-13:00 - WK Superbike: Monza - 1e manche
13:00-13:15 - Superbike Corner
13:15-14:15 - WK Supersport: Monza
18:00-18:45 - WK Superbike: Monza - 2e manche
18:45-19:00 - Motorsports Weekend

ES280.gif


zondag 9 mei 2010
10:30-11:00 - Superstock 1000: Monza
15:30-16:30 - WK Superbike: Monza - 2e manche

*O* Heb der weer zin 'an!!
 
Laatst bewerkt:
Ze hebben die knik toch veranderd na dat gebeuren .????


Na de vele en ook enkele ernstige ongelukken in de eerste chicane van het Autodromo Nazionale di Monza heeft men besloten deze bocht eindelijk eens aan te pakken en vooral veiliger te maken.

De aanpassingen aan de eerste bocht met aan de linkerkant het rechte stuk

De Prima Variante op het circuit van Monza kent al vele slachtoffers. Vorig jaar mei ging het in de eerste race vooral heel erg mis met Brendan Roberts en Max Neukirchner terwijl ook enkele andere rijders bij die massale valpartij onderuit gingen. Een jaar eerder was het raak in de Superstock 1000 klasse.
Na al deze ongelukken heeft het circuit eindelijk besloten om deze eerste bocht enigszins aan te passen. De werkzaamheden zijn inmiddels begonnen met het leggen van een extra asfalt strook waardoor de chicane iets vloeiender zal verlopen.

De nieuwe bocht - de nuova prima variante - zal begin mei met de tweede ronde van het Italiaans kampioenschap voor het eerst uitgeprobeerd worden waarna een week later het WK Superbike over de nieuwe chicane zal denderen.


full
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan