WSBK Slowchat seizoen 2018

Hoe kijk jij?

  • Live, midden in de nacht

    Stemmen: 11 33,3%
  • Later, maar zeker dit weekend

    Stemmen: 16 48,5%
  • Veel later, wanneer het me uitkomt

    Stemmen: 4 12,1%
  • Niet, ik lees het hier wel

    Stemmen: 2 6,1%

  • Totaal aantal stemmers
    33
KTM gaat er wel komen hoor. Aprilia is een beetje teveel hobbyisme mijns inziens.


KTM gaat er wel komen, mede dankzij enorm budget ;) Toch vind ik de vooruitgang ( te ) traag gaan.

Aprilia heb ik geen vertrouwen in, management klopt niet en machines zijn gewoon niet betrouwbaar


@ nino, mooi verhaal ! Blijkbaar heeft dan alleen Rea de goeie kawa en sykes niet ?!
Rea is by far de beste sbk coureur op dit moment, die zou ook winnen op de duc of de yamaha.

Dat kawa neit meer investeert in de gp lijkt me nogal logisch, kijk eens naar Aprilia en KTm bijvoorbeeld.. pompen er genoeg centjes in maar de resultaten komen toch niet.
Suzuki doet het anders alles behalve slecht vind ik voor een team welke terug is van weggeweest.

KTM doet het heel goed in de Moto2 en Moto3. Nu al resultaten verwachten vind ik zelf onrealistisch. Je komt niet ff in de MotoGP meedoen en beste resultaten boeken.

Suzuki doet het super ! Maar vergeet niet dat ze inmiddels al weer een paar seizoenen mee draaien he ;)
 
KTM gaat er wel komen, mede dankzij enorm budget ;) Toch vind ik de vooruitgang ( te ) traag gaan.

Aprilia heb ik geen vertrouwen in, management klopt niet en machines zijn gewoon niet betrouwbaarSuzuki doet het super ! Maar vergeet niet dat ze inmiddels al weer een paar seizoenen mee draaien he ;)

Inderdaad ...ze staan stil in de ontwikkeling lijkt wel.
 
rijd gewoon de snelste rondetijden.

Net geen podium....4e is ook netjes , op naar morgen.

Net een motor opgehaald met de aanhanger. Race gemist. 4e is netjes. Belangrijker is dat hij Davies en Lowes achter zich kan houden.
 
KTM gaat er wel komen, mede dankzij enorm budget ;) Toch vind ik de vooruitgang ( te ) traag gaan.

Aprilia heb ik geen vertrouwen in, management klopt niet en machines zijn gewoon niet betrouwbaar

Zou het niet kunnen dat het laatste stapje naar de top het moeilijkste is?
Bovendien hebben ze ook niet de beste (test)coureurs.

Alle 3 hebben ze geen/weinig ervaring met het ontwikkelen van een motorfiets bij een fabrieksteam.

Ook Zarco heeft natuurlijk weinig/geen ervaring met het ontwikkelen van een motorfiets,
dus ik begrijp niet zo goed waarom KTM geen ervaren (test)coureur heeft aangetrokken, om sneller het laatste stapje naar de top te kunnen maken.
 
Oh ja? Wat voor 1 Suzuki?

Nee, Luc zijn Kawa, daarom zijn we zo naar de TT geweest :+
full
 
Zou het niet kunnen dat het laatste stapje naar de top het moeilijkste is?
Bovendien hebben ze ook niet de beste (test)coureurs.

Alle 3 hebben ze geen/weinig ervaring met het ontwikkelen van een motorfiets bij een fabrieksteam.

Ook Zarco heeft natuurlijk weinig/geen ervaring met het ontwikkelen van een motorfiets,
dus ik begrijp niet zo goed waarom KTM geen ervaren (test)coureur heeft aangetrokken, om sneller het laatste stapje naar de top te kunnen maken.
KTM zit in een moeilijke fase volgens mij. De fiets heeft top rijders nodig om de beste feedback te krijgen. Maar om een echte topper te halen moeten ze meer potentieel laten zien. Zie zelf niet echt een rijder die ze naar een volgend level brengt en beschikbaar is. :N
 
KTM zit in een moeilijke fase volgens mij. De fiets heeft top rijders nodig om de beste feedback te krijgen. Maar om een echte topper te halen moeten ze meer potentieel laten zien. Zie zelf niet echt een rijder die ze naar een volgend level brengt en beschikbaar is. :N

Zarco. Maar Pol is ook wel een topper hoor. Ik heb het gevoel dat ze ergens "doorheen" moeten, maar ik verwacht echt wel verbeteringen dit jaar.
 
Zarco. Maar Pol is ook wel een topper hoor. Ik heb het gevoel dat ze ergens "doorheen" moeten, maar ik verwacht echt wel verbeteringen dit jaar.

De KTM motoren strijden regelmatig met de satellietmotoren. Met andere woorden: het niveau van slechts een jaar terug, dat beheersen ze al. De fabrieksteams maken vaak het verschil in de elektronica, dat is volgens mij nog steeds zo, anders zouden de satellietteams nu ook dichter bij elkaar zitten. Kwestie van data en ervaring. En dat is iets dat je niet kunt kopen of pushen: de motor staat maar één keer per jaar op het circuit waar je dat weekend op racet.

Daar komt voor KTM nog bij dat hun motor nu al drastisch anders is dan wat ze vorig jaar hadden, dus hoeveel bruikbare data en ervaring heb je dan nog?

Het zal nog wel een jaartje of twee duren voordat ze op het niveau komen van, bijvoorbeeld, Suzuki. Dan wordt het interessant! :Y
 
De KTM motoren strijden regelmatig met de satellietmotoren. Met andere woorden: het niveau van slechts een jaar terug, dat beheersen ze al. De fabrieksteams maken vaak het verschil in de elektronica, dat is volgens mij nog steeds zo, anders zouden de satellietteams nu ook dichter bij elkaar zitten. Kwestie van data en ervaring. En dat is iets dat je niet kunt kopen of pushen: de motor staat maar één keer per jaar op het circuit waar je dat weekend op racet.

Daar komt voor KTM nog bij dat hun motor nu al drastisch anders is dan wat ze vorig jaar hadden, dus hoeveel bruikbare data en ervaring heb je dan nog?

Het zal nog wel een jaartje of twee duren voordat ze op het niveau komen van, bijvoorbeeld, Suzuki. Dan wordt het interessant! :Y

Op het niveau van Suzuki nu bedoel je , maar Suzuki staat ook niet stil dus dat gat blijft wel denk ik.
 
Zarco. Maar Pol is ook wel een topper hoor. Ik heb het gevoel dat ze ergens "doorheen" moeten, maar ik verwacht echt wel verbeteringen dit jaar.
Zeker benieuwd naar Zarco volgend seizoen, en ook Oliveira is een snelle rijder. Wie weet voegt het Tech3 team ook wat extra's toe aan KTM, die zullen ook weer een andere manier van werken hebben als het fabrieksteam.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan